precies, hoe zit het daarmee???????????weet jij het?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:07 schreef Peter-de-Grote het volgende:
[quote]Op dinsdag 29 maart 2005 14:48 schreef zoalshetis het volgende:
nee er is nog helemaal niks nieuws, ondanks de grote hoeveelheid rechercheurs die op de zaak zit...
[/
Hoe zit het met die jongens, die zittend in een auto enkele minuten na de aanslag op een steenworp afstand van de bomaanslag zichzelf in de fik staken door een sigaretje aan te steken terwijl ze kennelijk onder de benzine zaten??????quote]![]()
Tja, dat kan een wat weekjes duren, zoals die zaak met die neergestoken taxichauffeur die een groep jeugd aansprak op hun sneeuwbalgooigedrag.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:48 schreef zoalshetis het volgende:
nee er is nog helemaal niks nieuws, ondanks de grote hoeveelheid rechercheurs die op de zaak zit...
ja en gelukkig kon de chauffeur uit die zaak gewoon zelfstandig naar het ziekenhuis rijden...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, dat kan een wat weekjes duren, zoals die zaak met die neergestoken taxichauffeur die een groep jeugd aansprak op hun sneeuwbalgooigedrag.
Hopelijk komen ze ook in deze zaak over een paar weken 'opeens' met de daders aanzetten.
beetje offtopic, maar inderdaad, die had net zo goed dood kunnen achterblijven daar door dat tuig.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja en gelukkig kon de chauffeur uit die zaak gewoon zelfstandig naar het ziekenhuis rijden...
precies. ik vind dat de berichtgeving van het dozijn rechercheurs verdacht sumier is inzake de moord op een mens. volgens mij was het chauffeurs incident te wijten aan een groep molukkers en nederlanders (? wat dat tegenwoordig ook moge zijn)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
beetje offtopic, maar inderdaad, die had net zo goed dood kunnen achterblijven daar door dat tuig.
Ik zal dat topic eens even kicken....quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. ik vind dat de berichtgeving van het dozijn rechercheurs verdacht sumier is inzake de moord op een mens. volgens mij was het chauffeurs incident te wijten aan een groep molukkers en nederlanders (? wat dat tegenwoordig ook moge zijn)
Dat gevoel bekruipt mij ook.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:25 schreef Strolie75 het volgende:
Dit is door Cohen en de media weer vakkundig onder het tapijt geschoven. Alles voor de multiculturele samenleving.
quote:Geen schot in onderzoek Cuypershof
Het onderzoek van de politie naar de brand in een woning aan het Pierre Cuypershof in Geuzenveld heeft nog niet veel opgeleverd. Bij de brandstichting kwam de 65-jarige bewoner om het leven.
De buurt zit vol met vragen omdat het slachtoffer het wel eens aan de stok had met een groepje Marokkaanse hangjongeren. Buurtbewoners hebben hun maatregelen genomen, een van hen heeft de brievenbus dichtgespijkerd uit angst voor een benzinebom.
Bij het slachtoffer werd een hakenkruis op de deur gespoten, een buurvrouw vond namelijk zo'n teken in november ook al op haar deur.
Bron: www.at5.nl
Die brief? Het zal mij niets verbazen als deze op aanwijzen van Cohen bij de laborant van die filmrolletjes is afgeleverd. De mensen zouden maar ongerust worden.quote:Buurt: "Er hing een brief aan deur"
Ook hebben bewoners van het buurtje in Geuzenveld vragen over een brief die daags na de brand aan de voordeur hing.
Een buurvrouw in het AT5 Nieuws: "Er hing een brief, maar ik heb niet gezien wie hem daar geplaatst heeft. En toen kwam er politie, en die hingen hun jas eroverheen. Daarna kwam de recherche met die witte jasjes, die hebben vingerafdrukken genomen. We hebben er verder niets meer over gehoord. "
Verder geven de buurtbewoners aan "te gissen. We houden elkaar op de hoogte, en houden elkaar in de gaten. Maar iedereen hier is bang, dat mag u gerust weten. "
Bron: www.at5.nl
Het lijkt me waarschijnlijker dat er geen volledige openbaarheid is in het belang van het onderzoek. Suggesties dat de Marokkaanse hangjongeren er iets mee te maken hebben zou best kunnen, maar suggereren dat Cohen en de Amsterdamse politie dat doelbewust zouden verzwijgen is kolder, maar uiteraard zijn dergelijke complottheorieen wel handig om ter bevestiging van eigen vooroordelen. Zou een opmerking in de trant van "Het was een Marokkaan met een racistisch motief, maar we weten nog niet wie de dader is" ook maar iets bijdragen aan het vinden van de dader? Me dunkt dat een dergelijke openbaring onnodig en eventueel zelfs contraproductief de boel op scherp zet tussen diverse bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:26 schreef rroloff het volgende:
[..]
Dat gevoel bekruipt mij ook.
[..]
[..]
Die brief? Het zal mij niets verbazen als deze op aanwijzen van Cohen bij de laborant van die filmrolletjes is afgeleverd. De mensen zouden maar ongerust worden.
Iets zegt mij dat de prioriteit van Cohen vooral ligt bij 'de boel bij elkaar houden' en dat zou wel eens kunnen bijten met het vinden van dader en motief.
toch zou het niet de eerste keer zijn dat iets onoirbaars in amsterdam voor het publiek verzwegen wordt sidekick.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het lijkt me waarschijnlijker dat er geen volledige openbaarheid is in het belang van het onderzoek. Suggesties dat de Marokkaanse hangjongeren er iets mee te maken hebben zou best kunnen, maar suggereren dat Cohen en de Amsterdamse politie dat doelbewust zouden verzwijgen is kolder, maar uiteraard zijn dergelijke complottheorieen wel handig om ter bevestiging van eigen vooroordelen. Zou een opmerking in de trant van "Het was een Marokkaan met een racistisch motief, maar we weten nog niet wie de dader is" ook maar iets bijdragen aan het vinden van de dader? Me dunkt dat een dergelijke openbaring onnodig en eventueel zelfs contraproductief de boel op scherp zet tussen diverse bevolkingsgroepen.
Ik suggereer dat niet. Ik zeg dat het me niet zou verbazen. Formeel gezien zegt dat niets over Cohen en alles over mij.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende: [...] maar suggereren dat Cohen en de Amsterdamse politie dat doelbewust zouden verzwijgen is kolder [...]
Noord-Amerikanen die vrijheid brengen en een intolerante ideologie en dictatuur verdrijven werken als een rode lap op sommige 'anders-culturele minderheden'. Het zou mij niets verbazen als Cohen zich om die reden in bochten wringt die voertuigen uit Amsterdam te weren. Tenslotte is hij er verantwoordelijk voor dat 'de boel bij elkaar gehouden wordt'.quote:Korpsleiding wist niets van intocht
Burgemeester Cohen heeft de korpsleiding nooit gevraagd of er voldoende agenten beschikbaar waren voor de intocht van Canadese veteranen op 5 mei. Dat zegt de Amsterdamse politie.
Cohen had juist het tekort aan agenten als belangrijkste reden opgegeven om de intocht dit jaar niet door te laten gaan.
Een woordvoerder van Cohen liet weten dat de korpsleiding niets wist, omdat er nooit door de veteranen om een vergunning is gevraagd. De veteranen zeggen dat de burgemeester hen had afgeraden een vergunning aan te vragen.
AT5 tekst 1-4-2005
http://www.at5.nl/teletekst.asp pag. 105
Natuurlijk denken heel veel mensen zoals jij. Er zijn ook miljoenen mensen die nog steeds denken dat er massavernietingswapens in Irak zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:13 schreef rroloff het volgende:
[..]
Ik suggereer dat niet. Ik zeg dat het me niet zou verbazen. Formeel gezien zegt dat niets over Cohen en alles over mij.
Echter, jij weet dat ik niet dom ben. En jij weet ook dat als ik zoiets denk dat mogelijk wel eens heel wat mensen zo denken.
Daar kun je je voordeel mee doen. Net als ik er mijn voordeel mee doe kennis te nemen van jouw inschattingen.
of ze zijn getransporteerd over de grens heen...quote:Op zondag 3 april 2005 01:54 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
En dan nog iets, een land zo groot als Irak, met redelijk grote woestijnen, daar is vast wel wat te verbergen, ik bedoel ik ben op mijn kamer (4 bij 4 meter) wel eens een pen bv kwijt
Dan kun je in een land wat vele malen groter is als mijn kamer ook een ding kwijtraken/verbergen
wat vele malen groter is als die pen.
quote:Op zondag 3 april 2005 02:50 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Ik gaf even een vergelijkinkje in Cohen taal, voor Sidekick.
Dit soort denigrerende postberichten maken mensen ook echt ontvankelijk voor je suggesties..quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geitenversierder je hebt totaal geen verstand van zaken als er in verhouding ergens weinig lonsdalejongeren rond lopen, dan is het wel in amsterdam.
Dat sfeertje hangt er ook wel omdat gemeentelijke leges lijken te zijn opgesteld om middenklasse inkomens en middenstanders te verjagen uit de stad. Wie niets heeft krijgt vrijstellingen, wie veel heeft betaalt gewoon de jaarlijks hoger wordende gemeentelijke aanslagen op het vrij besteedbare inkomen, wie zich de pleuris werkt heeft leren rekenen hoeveel arbeid er verricht moet worden per euro. Als die vervolgens ziet wat er met zijn zuurverdiende bijdragen gebeurt terwijl zijn leefomgeving buitenshuis blijft verloederen en de risico's van gemeentelijke omgevingsexperimenten volledig bij middenstanders worden gelegd dan begint deze zich al vlot bedenkingen te maken over een toekomst elders.quote:Ik zal je je sterker vertellen, als er in amsterdam rellen uitbreken tussen autochtone en allochtone jongeren, dan zou ik me hele erge zorgen maken, want dan is het in de rest van het land pas echt een ****-zooitje![]()
Dan zal er zo'n negatief sfeertje hangen dat bepaalde mensen hier niet eens meer willen wonenTja ieder ze eigen keus.
Vooralsnog houdt Job Cohen de de boel professioneel stil:quote:Op maandag 4 april 2005 06:56 schreef sjun het volgende: Het lijkt me een goede zaak als volledige openheid van zaken gegeven wordt zodra meer bekend is over oorzaken en achtergronden van de dode die viel bij de explosie in de woning. Doofpotten leiden immers vooral tot speculaties.
Represailles? Door wie dan? Op wie? Waarom mogen wij dat niet weten? Waarom mogen we niet weten wat er in die brief staat? Als die brief onschuldig is, waarom wordt er dan geheimzinnig over gedaan?quote:Dochter van het slachtoffer in de vandaag Telegraaf:
Over het onderzoek naar de dood van haar vader laat de politie niets los. Ook niet tegen de nabestaanden. „Mijn broer en ik horen niets. Ik weet dat ze erbovenop zitten en ik hoop alleen maar dat de dader wordt gestraft. Ik ben wel gebeld door burgemeester Cohen. Hij vroeg of ik niet met de pers wilde praten. Ze zijn bang voor represailles.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |