abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25538879
Een aantal jaar geleden (zon 7 jaar ofzo) heb ik ooit eens een boek geleend bij de boek, ik geloof dat het De verborgen vallei ofzo heette geschreven door iemand waarbij de achternaam op 'Loo' eindigde.. Het was een jeugdboek weet ik nog goed.

Het verhaal begon met een meisje dat uitgehuwlijkt zou worden aan iemand uit een ander dorp. Dit was iets wat ze niet wou, en vluchtte richting een soort bos. Hier ontmoette ze uiteindelijk een jongen, waar het gelijk koek en ei mee was . De jongen was ook weggelopen om zich zelf te vinden geloof ik. Nadat ze uiteindelijk een tijdje 'gezworven' hadden in het bos kwamen ze bij een huisje/hutje, hier woonde een oudere mevrouw en daarbij mochten ze een tijd verblijven. Het bos lag aan een rivier, en daar kwamen ze niet te dicht bij omdat er 'stemmen' kwamen dan, en die stemmen waren niet goed ofzo. Uiteindelijk gingen het meisje en de jongen trouwen, en werd hun trouw gesloten door middel van armbandjes.. Uiteindelijk gingen de twee opzoek naar de verborgen vallei waar het leven beter zou zijn verder weet ik niet veel meer behalve dat ze een heleboel kinderen kregen met vreemde namen :p

Het verhaal speelde zich geloof ik af in het begin van de mensheid. Het is in iedergeval niet van Mark Canter, dat boek gaat ergens anders over, en de kaft is anders. Ik dacht dat het door een vrouw geschreven was.

Alvast bedankt
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:01:38 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_25539150
De verborgen vallei - Mark Canter

Verder heb je Tessa van Loo en B. van Loo...

Weet alleen niet of je er wat aan hebt!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:02:58 #3
116015 SicSicSics
pi_25539183
Oops, niet die van Mark Canter dus!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_25539881
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:02 schreef SicSicSics het volgende:
Oops, niet die van Mark Canter dus!
Nee Het is ook een jeugdboek voor zo ver ik weet, en die van Mark Canter is een thriller..
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:47:28 #5
116015 SicSicSics
pi_25540090
Wat stond er op de kaft?
Fine, fuck you then!
pi_25541621
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:47 schreef SicSicSics het volgende:
Wat stond er op de kaft?
Het was een getekende kaft, en er stonden geloof ik bomen op en op de achter grond bergjes dacht ik.. grond tussen de bomen was geloof ik groen.. tis al zo lang geleden
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:14:30 #7
116015 SicSicSics
pi_25542684
Als je hier nou en plaatje van de kaft neer zet...?

Ik heb echt geen id! Heb voor je gegoogled, op bol gekeken, bij speurders, bij de kinderboekensite... niks nakkes nada!

Sorry!

Ga gewoon Terry Goodkind lezen!
Fine, fuck you then!
pi_25542721
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:14 schreef SicSicSics het volgende:
Als je hier nou en plaatje van de kaft neer zet...?

Ik heb echt geen id! Heb voor je gegoogled, op bol gekeken, bij speurders, bij de kinderboekensite... niks nakkes nada!

Sorry!

Ga gewoon Terry Goodkind lezen!
Mja ik weet dat het lastig is, heb het zelf ook al geprobeerd, ik zal ff in PSP zo goed mogelijk de kaft na tekenen in grote lijnen
pi_25542898

zoiets was t geloof ik
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:26:42 #10
116015 SicSicSics
pi_25542932
Iig een 10 voor de tekening!
Fine, fuck you then!
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:33:51 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_25543089
Toevallig niet een deel van de Aardkinderen-reeks van Jean M. Auel?

http://tox.unimaas.nl/boeken/prehistorie/Auel/
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:42:24 #12
116015 SicSicSics
pi_25543318
Neh! Die gaan niet over uithuwelijken!

Die gaat over een verbannen "vrouw" Aila die dan Jondalar tegenkomt en die hebben tot aan boek 6 geen kinderen.
Fine, fuck you then!
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:42:57 #13
116015 SicSicSics
pi_25543326
En het is geen kinderboek...
Fine, fuck you then!
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:57:24 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_25543661
Oh, ok dan

De boeken van Auel spelen zich iig wel af in het begin van de mensheid en zijn geschreven door een vrouw. Bovendien heet deel 4 'Het dal der beloften', dus het zou niet eens gek zijn als iemand daar 7 jaar later iets met 'vallei' van maakt.

Maar dat het een jeugdboek moet zijn, dát had ik over het hoofd gezien
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:58:35 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25543681
Ik denk dat het Thea Beckman's Geef me de ruimte is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_25545684
Nee, dat van Auel is het niet, en die van Thea Beckman ook niet.. het was maar één boek...

Het zijn trouwens eerst twéé verhalen (van jongen en van meisje) die later in elkaar overlopen
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:39:42 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25545816
De vallei van het kwaad?

Geschreven door Lonneke Koppens en Peter Goossens. Inhoud: Wanneer in de oertijd het leven in een vallei steeds meer wordt bepaald door de Zwarte Kracht van Trevrei, proberen Jiri en Roedan met hun liefde dit Kwaad te breken.

Rare namen genoeg
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:40:17 #18
116015 SicSicSics
pi_25545827
Kun je niet naar de bieb gaan en je "leen-geschiedenis" opvragen?
Fine, fuck you then!
pi_25546362
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:40 schreef SicSicSics het volgende:
Kun je niet naar de bieb gaan en je "leen-geschiedenis" opvragen?
Die verwijderen ze hier na half jaar als je geen pasje meer hebt

Volgens mij was het idd De vallei van het kwaad ff zoeken hoor
pi_25546501
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:12:31 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25546539
Ik ben goed
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_25546646
Yep! Dat is em! heb even mailtje naar Ploegsma gestuurd of ik hem nog ergens kan krijgen
pi_25578282
Misschien heb ik net zo veel geluk, al verwacht ik van niet.

Heb jaren geleden een boek gelezen, maar... ik weet titel noch schrijver/schrijfster.
Het verhaal gaat over een fotograaf die aan de grond zit.
Dan ontmoet hij een kleine man die hem aanbied te helpen.
Hij zorgt ervoor dat de fotograaf precies op tijd is om DE foto van een ongeval te maken
waardoor hij zijn leven weer op de rails krijgt.
Uiteindelijk moet hij het bekopen met zijn eigen leven
(wat gefotograveerd wordt door een ander slachtoffer van de kleine man)

De kaft is rood met een afbeelding van een oog.
In het oog steekt een naald of een glasscherf o.i.d

Ik weet dat het een hele vage omschrijving is, maar ik waag het er maar op.
Misschien weet iemand welk boek ik bedoel.
It's amazing what we can do with love...
pi_25599130
Ik herinner me een dergelijk verhaal, maar dat ging over een kunstschilder, die afgrijselijke realistische schilderijen van bloedige ongelukken maakte, waarschijnlijk inderdaad naar aanleiding van foto's, die hij maakte op aanwijzingen van een klein, lelijk mannetje.
pi_25610467
Het schilderen komt me niet bekend voor, maar het zou best kunnen.
Het verhaal was er raar genoeg voor.
It's amazing what we can do with love...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')