Een aantal jaar geleden (zon 7 jaar ofzo) heb ik ooit eens een boek geleend bij de boek, ik geloof dat het De verborgen vallei ofzo heette geschreven door iemand waarbij de achternaam op 'Loo' eindigde.. Het was een jeugdboek weet ik nog goed.
Het verhaal begon met een meisje dat uitgehuwlijkt zou worden aan iemand uit een ander dorp. Dit was iets wat ze niet wou, en vluchtte richting een soort bos. Hier ontmoette ze uiteindelijk een jongen, waar het gelijk koek en ei mee was
![]()
. De jongen was ook weggelopen om zich zelf te vinden geloof ik. Nadat ze uiteindelijk een tijdje 'gezworven' hadden in het bos kwamen ze bij een huisje/hutje, hier woonde een oudere mevrouw en daarbij mochten ze een tijd verblijven. Het bos lag aan een rivier, en daar kwamen ze niet te dicht bij omdat er 'stemmen' kwamen dan, en die stemmen waren niet goed ofzo. Uiteindelijk gingen het meisje en de jongen trouwen, en werd hun trouw gesloten door middel van armbandjes.. Uiteindelijk gingen de twee opzoek naar de verborgen vallei waar het leven beter zou zijn
![]()
verder weet ik niet veel meer behalve dat ze een heleboel kinderen kregen met vreemde namen :p
Het verhaal speelde zich geloof ik af in het begin van de mensheid. Het is in iedergeval niet van Mark Canter, dat boek gaat ergens anders over, en de kaft is anders. Ik dacht dat het door een vrouw geschreven was.
Alvast bedankt