Zoenen met onbekenden is niet gebruikelijk, dus nee.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:47 schreef vererita het volgende:
mmmmmm..................... gaan ze straks ook eisen dat er gezoend wordt? niet zoenen... dan uitkering stop...
Het is een wellicht overdreven consequentie, dat ben ik met je eens. Toch vind ik dat er een sfeer gecreëerd moet worden waarin duidelijk is dat er consequenties zijn aan het niet integreren of het stelselmatig denigrerend behandelen van vrouwen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik vind de consequentie niet in verhouding staan tot de 'belediging', eerlijk gezegd.
Wat is het nu, helemaal of deels? (Er mag hooguit 10% gekort worden)quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:43 schreef niet_links het volgende:
Sociale dienst eist beleefde klanten
De sociale dienst van Den Haag kort cliënten op hun uitkering als ze vrouwelijke medewerkers geen hand geven.
Een Noord-Afrikaanse man die een 'acceptabele begroeting' achterwege liet, is het eerste slachtoffer; hij moet zijn inkomen over februari missen. Het personeel heeft de maatregel zelf bedacht. Aanleiding was de commotie in november over een imam die weigerde minister Verdonk de hand te schudden. PvdA-wethouder P. Heijnen stemt in met de richtlijn, die in december is ingegaan.
Volgens de gemeente staat het niet groeten van een werknemer gelijk aan belediging en kan de uitkering deels worden ingehouden.
Ikzelf vind dit vrij ver gaan. Tenzij het dus echt duidelijk was dat er totaal geen respect was. Dus in zn geheel meer als alleen geen hand geven
Nogal ... dan geef je toch lekker geen hand, als je maar fatsoenlijk gedag zegt.quote:Ik vind de consequentie niet in verhouding staan tot de 'belediging', eerlijk gezegd.
Toch vind ik niet dat je geen recht hebt op een uitkering als je vasthoudt aan principes die niet acceptabel zijn als je naar werk zoekt. Als je baas een vrouw is en je wilt die geen hand schudden, dan kom je niet ver.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:56 schreef Snatched het volgende:
[..]
Nogal ... dan geef je toch lekker geen hand, als je maar fatsoenlijk gedag zegt.
Het is wel bekend dat medewerkers van de Sociale Dienst vrij regelmatig uitgescholden of bedreigd worden; in dát geval zou je wel zo'n sanctie kunnen opleggen.
Als je verder op een fatsoenlijke manier communiceert, zie ik het probleem niet zo.
Ik geef mijn groenteboer en bakker toch ook geen hand? of als ik de kassiére niet kus, krijg ik mijn boodschappen niet mee?
Eigenrichting, zoals door bedoelde Sociale Dienst, is bij wet verboden.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:43 schreef niet_links het volgende:
Sociale dienst eist beleefde klanten
De sociale dienst van Den Haag kort cliënten op hun uitkering als ze vrouwelijke medewerkers geen hand geven.
Een Noord-Afrikaanse man die een 'acceptabele begroeting' achterwege liet, is het eerste slachtoffer; hij moet zijn inkomen over februari missen. Het personeel heeft de maatregel zelf bedacht. Aanleiding was de commotie in november over een imam die weigerde minister Verdonk de hand te schudden. PvdA-wethouder P. Heijnen stemt in met de richtlijn, die in december is ingegaan.
Volgens de gemeente staat het niet groeten van een werknemer gelijk aan belediging en kan de uitkering deels worden ingehouden.
Ikzelf vind dit vrij ver gaan. Tenzij het dus echt duidelijk was dat er totaal geen respect was. Dus in zn geheel meer als alleen geen hand geven
Ach, wat is eigenrichting. Mensen die zich op dergelijke wijze gedragen kunnen geen baan verwachten ook. Is het dan niet terecht dat de Sociale Dienst dan iemand zijn of haar uitkering ontneemt?quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:03 schreef Sater het volgende:
[..]
Eigenrichting, zoals door bedoelde Sociale Dienst, is bij wet verboden.![]()
Tsja, da's dan ook wel weer zo ... mocht blijken dat deze allochtonen zich ook op zo'n manier opstellen bij sollicitatie gesprekken, dan kun je ze alsnog korten op hun uitkering, lijkt me.quote:Als je baas een vrouw is en je wilt die geen hand schudden, dan kom je niet ver.
Kijk, dat je de uitkeringsdame geen hand geeft, omdat je daar niet aan toe komt, maar gewoon beleefd bent of iets dergelijks, dan is er geen probleem.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:07 schreef Snatched het volgende:
[..]
Tsja, da's dan ook wel weer zo ... mocht blijken dat deze allochtonen zich ook op zo'n manier opstellen bij sollicitatie gesprekken, dan kun je ze alsnog korten op hun uitkering, lijkt me.
Het is niet van belang dat je de uitkeringsdame een hand geeft; een fatsoenlijk vriendelijke en beleefde handeling volstaat in dit geval.
Hij zit natuurlijk in een traject dat erop gebaseerd is om de man aan werk te helpen, in ddit traject moet je je flexibel opstellen en wordt van je verwacht dat je compomissen sluit.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel erg overdreven. Vooral als de man vanuit uit Godsdientsige motieven heeft gehandeld. Er is hier inderdaad iemand die de ander niet accepteert en dat is denk ik niet de man die de hand niet wil/mag schudden
Mee eens. Kijk als de man echt brutaal is en spuugt in het gezicht van de blanke doch puisterige dame verdient hij het wat mij betreft om nooit meer één cent uitkering te krijgen. Maar als de manquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:07 schreef Snatched het volgende:
Het is niet van belang dat je de uitkeringsdame een hand geeft; een fatsoenlijk vriendelijke en beleefde handeling volstaat in dit geval.
Wat bedoel je ?quote:@ Bansheeboy
jij redeneert weer eens vanuit de omgekeerde wereld
De, te wraken, maatregel is een initiatief van bedoelde sociale dienst zélf. Ben buitengewoon belangstellend naar: reacties van minister De Geus en te verwachten kamervragen hierover.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, wat is eigenrichting. Mensen die zich op dergelijke wijze gedragen kunnen geen baan verwachten ook. Is het dan niet terecht dat de Sociale Dienst dan iemand zijn of haar uitkering ontneemt?
Als hij hier geen hand wil geven, waarom zou hij dat bij een aanstelling in het bedrijfsleven wel doen?quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mee eens. Kijk als de man echt brutaal is en spuugt in het gezicht van de blanke doch puisterige dame verdient hij het wat mij betreft om nooit meer één cent uitkering te krijgen. Maar als de man
gewoon beleefd is en uitlegt waarom hij de vrouw de hand niet mag schudden is er m.i. niks aan de hand. Ook ik handel vaak volgens dit laatste. En ik heb ook een baan
[..]
Wat bedoel je ?
Ik wel.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik vind de consequentie niet in verhouding staan tot de 'belediging', eerlijk gezegd.
En wat suggereer je hiermee?quote:blanke doch puisterige dame verdient
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |