abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:43:47 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_25538812
Sociale dienst eist beleefde klanten

De sociale dienst van Den Haag kort cliënten op hun uitkering als ze vrouwelijke medewerkers geen hand geven.

Een Noord-Afrikaanse man die een 'acceptabele begroeting' achterwege liet, is het eerste slachtoffer; hij moet zijn inkomen over februari missen. Het personeel heeft de maatregel zelf bedacht. Aanleiding was de commotie in november over een imam die weigerde minister Verdonk de hand te schudden. PvdA-wethouder P. Heijnen stemt in met de richtlijn, die in december is ingegaan.
Volgens de gemeente staat het niet groeten van een werknemer gelijk aan belediging en kan de uitkering deels worden ingehouden.

Ikzelf vind dit vrij ver gaan. Tenzij het dus echt duidelijk was dat er totaal geen respect was. Dus in zn geheel meer als alleen geen hand geven
mai pen rai
pi_25538854
Dit was ook al op de frontpage te lezen. Net zoals velen vind ik dat mensen zich moeten gedragen naar de normen en waarden binnen Nederland. Een hand schudden hoort daarbij. Wil je om principiele waarden dit toch niet doen, dan moet je maar leven met de consequenties.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25538892
mmmmmm..................... gaan ze straks ook eisen dat er gezoend wordt? niet zoenen... dan uitkering stop...
pi_25538925
Ik vind de consequentie niet in verhouding staan tot de 'belediging', eerlijk gezegd.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_25538933
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:47 schreef vererita het volgende:
mmmmmm..................... gaan ze straks ook eisen dat er gezoend wordt? niet zoenen... dan uitkering stop...
Zoenen met onbekenden is niet gebruikelijk, dus nee.
pi_25538970
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik vind de consequentie niet in verhouding staan tot de 'belediging', eerlijk gezegd.
Het is een wellicht overdreven consequentie, dat ben ik met je eens. Toch vind ik dat er een sfeer gecreëerd moet worden waarin duidelijk is dat er consequenties zijn aan het niet integreren of het stelselmatig denigrerend behandelen van vrouwen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:54:25 #7
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_25538997
Ligt er wel even aan stel dat de man kijkt je niet aan of erg vuil. Geeft je het idee dat je niets waard bent en dan ook nog geen hand schudden, dan kan ik begrijpen dat dat als belediging wordt opgevat. Vind dan de straf nog wel vrij hoog.
mai pen rai
pi_25539029
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:43 schreef niet_links het volgende:

De sociale dienst van Den Haag kort cliënten op hun uitkering als ze vrouwelijke medewerkers geen hand geven.

Een Noord-Afrikaanse man die een 'acceptabele begroeting' achterwege liet, is het eerste slachtoffer; hij moet zijn inkomen over februari missen. Het personeel heeft de maatregel zelf bedacht. Aanleiding was de commotie in november over een imam die weigerde minister Verdonk de hand te schudden. PvdA-wethouder P. Heijnen stemt in met de richtlijn, die in december is ingegaan.
Volgens de gemeente staat het niet groeten van een werknemer gelijk aan belediging en kan de uitkering deels worden ingehouden.

Ikzelf vind dit vrij ver gaan. Tenzij het dus echt duidelijk was dat er totaal geen respect was. Dus in zn geheel meer als alleen geen hand geven
Wat is het nu, helemaal of deels? (Er mag hooguit 10% gekort worden)
Beetje overdreven trouwens!!! Zo'n maatregel zou alleen mogen gelden als er lichamelijk of verbaal geweld wordt gebruikt!
pi_25539034
quote:
Nogal ... dan geef je toch lekker geen hand, als je maar fatsoenlijk gedag zegt.
Het is wel bekend dat medewerkers van de Sociale Dienst vrij regelmatig uitgescholden of bedreigd worden; in dát geval zou je wel zo'n sanctie kunnen opleggen.
Als je verder op een fatsoenlijke manier communiceert, zie ik het probleem niet zo.

Ik geef mijn groenteboer en bakker toch ook geen hand? of als ik de kassiére niet kus, krijg ik mijn boodschappen niet mee?
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_25539069
Tja, als je je zo gedraagt is het niet verwonderlijk dat je niet aan een baan kan komen. En als je niet je best doet aan een baan te komen moet je inderdaad je uitkering missen. Prima maatregel dus.
pi_25539088
Ik neem aan dat uitkeringsgerechtigden dan ook meer geld krijgen als zij vinden dat ze slecht behandeld worden door de ambtenaren van de sociale dienst, die ze van het kastje naar de muur sturen, te laat op afspraken komen e.d.
pi_25539185
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:56 schreef Snatched het volgende:

[..]

Nogal ... dan geef je toch lekker geen hand, als je maar fatsoenlijk gedag zegt.
Het is wel bekend dat medewerkers van de Sociale Dienst vrij regelmatig uitgescholden of bedreigd worden; in dát geval zou je wel zo'n sanctie kunnen opleggen.
Als je verder op een fatsoenlijke manier communiceert, zie ik het probleem niet zo.

Ik geef mijn groenteboer en bakker toch ook geen hand? of als ik de kassiére niet kus, krijg ik mijn boodschappen niet mee?
Toch vind ik niet dat je geen recht hebt op een uitkering als je vasthoudt aan principes die niet acceptabel zijn als je naar werk zoekt. Als je baas een vrouw is en je wilt die geen hand schudden, dan kom je niet ver.
pi_25539189
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:43 schreef niet_links het volgende:

Eigenrichting, zoals door bedoelde Sociale Dienst, is bij wet verboden.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25539228
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:03 schreef Sater het volgende:

[..]

Eigenrichting, zoals door bedoelde Sociale Dienst, is bij wet verboden.
Ach, wat is eigenrichting. Mensen die zich op dergelijke wijze gedragen kunnen geen baan verwachten ook. Is het dan niet terecht dat de Sociale Dienst dan iemand zijn of haar uitkering ontneemt?
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:06:11 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25539251
Heel erg overdreven. Vooral als de man vanuit uit Godsdientsige motieven heeft gehandeld. Er is hier inderdaad iemand die de ander niet accepteert en dat is denk ik niet de man die de hand niet wil/mag schudden

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25539277
quote:
Als je baas een vrouw is en je wilt die geen hand schudden, dan kom je niet ver.
Tsja, da's dan ook wel weer zo ... mocht blijken dat deze allochtonen zich ook op zo'n manier opstellen bij sollicitatie gesprekken, dan kun je ze alsnog korten op hun uitkering, lijkt me.
Het is niet van belang dat je de uitkeringsdame een hand geeft; een fatsoenlijk vriendelijke en beleefde handeling volstaat in dit geval.

@ Bansheeboy

jij redeneert weer eens vanuit de omgekeerde wereld
pi_25539328
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:07 schreef Snatched het volgende:

[..]

Tsja, da's dan ook wel weer zo ... mocht blijken dat deze allochtonen zich ook op zo'n manier opstellen bij sollicitatie gesprekken, dan kun je ze alsnog korten op hun uitkering, lijkt me.
Het is niet van belang dat je de uitkeringsdame een hand geeft; een fatsoenlijk vriendelijke en beleefde handeling volstaat in dit geval.
Kijk, dat je de uitkeringsdame geen hand geeft, omdat je daar niet aan toe komt, maar gewoon beleefd bent of iets dergelijks, dan is er geen probleem.

Deze man krijgt echter een uitkering omdat die geen werk heeft. Als die dus (na doorvragen) principieel geen hand wilt geven aan vrouwen, dán is er een echt probleem.
pi_25539344
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel erg overdreven. Vooral als de man vanuit uit Godsdientsige motieven heeft gehandeld. Er is hier inderdaad iemand die de ander niet accepteert en dat is denk ik niet de man die de hand niet wil/mag schudden

Hij zit natuurlijk in een traject dat erop gebaseerd is om de man aan werk te helpen, in ddit traject moet je je flexibel opstellen en wordt van je verwacht dat je compomissen sluit.
Als je geen hand geeft geef je een slecht signaal af naar de instantie, als je ook geen hand geeft aan iemand waar je wilt solliciteren zul je daar écht niet aangenomen worden.

Ik weet niet of deze instantie gerechtigd is om dit te doen, maar een sanctie is absoluut op zijn plaats.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:11:56 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25539371
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:07 schreef Snatched het volgende:
Mee eens. Kijk als de man echt brutaal is en spuugt in het gezicht van de blanke doch puisterige dame verdient hij het wat mij betreft om nooit meer één cent uitkering te krijgen. Maar als de man
gewoon beleefd is en uitlegt waarom hij de vrouw de hand niet mag schudden is er m.i. niks aan de hand. Ook ik handel vaak volgens dit laatste. En ik heb ook een baan
quote:
@ Bansheeboy

jij redeneert weer eens vanuit de omgekeerde wereld
Wat bedoel je ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25539375
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach, wat is eigenrichting. Mensen die zich op dergelijke wijze gedragen kunnen geen baan verwachten ook. Is het dan niet terecht dat de Sociale Dienst dan iemand zijn of haar uitkering ontneemt?
De, te wraken, maatregel is een initiatief van bedoelde sociale dienst zélf. Ben buitengewoon belangstellend naar: reacties van minister De Geus en te verwachten kamervragen hierover.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25539529
Jeetje een beetje Nederlander gaat zo'n baliemedewerker toch ook geen hand geven, maar als een allochtoon dat niet doet is het opeens een teken van disrespect, afrikaantje pesten
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_25539542
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mee eens. Kijk als de man echt brutaal is en spuugt in het gezicht van de blanke doch puisterige dame verdient hij het wat mij betreft om nooit meer één cent uitkering te krijgen. Maar als de man
gewoon beleefd is en uitlegt waarom hij de vrouw de hand niet mag schudden is er m.i. niks aan de hand. Ook ik handel vaak volgens dit laatste. En ik heb ook een baan
[..]

Wat bedoel je ?
Als hij hier geen hand wil geven, waarom zou hij dat bij een aanstelling in het bedrijfsleven wel doen?

Dat hij de vrouw van het UWV geen hand geeft zal me een worst wezen, daar draait het ook niet om volgens de officiele lezing (maar het zou best eens de ware reden kunnen zijn).
Ik heb ook wekelijks te maken met mannen die weigeren door een vrouw te woord gestaan te worden of hen geen hand te geven.
Zelf vind ik het raar en dom van die mannen (zo komen namelijk hier om iets gedaan te krijgen), maar ze moeten het zelf weten en ik behandel ze als iedereen.

Wat heeft het bovendien voor zin om de dame voor puisterig uit te maken, is dat humor?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:20:57 #23
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25539550
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik wel.
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25539597
quote:
blanke doch puisterige dame verdient
En wat suggereer je hiermee?

De man moet zich aanpassen aan Nederland, niet Nederland aan de desbetreffende zandkorrel-teller. Hij krijgt luxe en geld voor niets, dus enige beleefdheid lijkt me op zijn plaats.

Ik ben het niet eens met de maatregel van de betreffende instantie, maar met jouw aanname en uitleg al HELEMAAL niet...
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:23:52 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_25539616
Als je je hand op kan houden kan je hem ook wel geven lijkt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')