quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:50 schreef portier het volgende:[..]
Oefeningen (Power Ball is goed tegen RSI), aangepaste werkplek voorzorg is bijvoorbeeld bureauhoogte, leuninghoogte, zo'n kussentje op je muismat en voor je toetsenbord en aangepast werk lijkt me als het te laat is. Als je echt RSI hebt dan moet je volgens mij veel oefeningen doen en vooral hopen dat het overgaat. Kijk ook op
http://www.rsi-vereniging.nl/ enzo, googlen op RSI geeft veel info.
Ow kut, ik las de OP verkeerd, dacht dat TS al RSI had....
Power Ball is alleen aan te raden bij RSI als je hem heel rustig, ontspannend gebruikt, wat niemand doet die zo'n ding heeft want je wilt harder en harder en harder.... waardoor je dus alleen maar onnodig je arm super aan het belasten bent.
Werkplekonderzoek met daarna de nodige aanpassingen is prima.
Kussentje op je muismat helpt geen flikker.
Aangepast werk is niet voor als het te laat is, als je RSI aan het ontwikkelen bent is dit altijd heel erg belangrijk...
Vaak wordt er alleen gekeken naar de werkplek, maar de manier waarop je werkt en hoe je buiten je werk om functioneert (thuis dus) moeten goed bekeken worden wil je alle factoren aanpakken.
Veel oefeningen is op zich goed, mits ze ontspannend zijn en niet inspannend voor de aangedane plek.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!