abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25538318
Mijn rechterhand is bijna altijd kouder dan mn linkerhand.
Ook al hou ik hem een tijd onder mn trui ofzo, hij wil maar niet warm worden.
Dit heb ik heel vaak.
Het is mijn muishand, misschien dat dat er mee te maken heeft (vorm van rsi?)
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_25538448
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:10 schreef Beach het volgende:
Het is mijn muishand, misschien dat dat er mee te maken heeft (vorm van rsi?)
Dat zou best kunnen, als je hem onder je trui houdt begrijp ik dus ook dat je er last van hebt bij gebruik?

Als dat het geval is zou ik er zeker even naar laten kijken..want: Niet neuken met RSI! Kan je levenslang last van houden enzo weet je..

En anders is het een god die je straft omdat je fan bent van die breedbekkikker
underground forever baby
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:41:41 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25538785
Volgens mij gaat dat wel normaal, je gebruikershand is beter doorbloed dan je andere, en dus ook meetsal warmer
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25538900
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:41 schreef buzzer het volgende:
Volgens mij gaat dat wel normaal, je gebruikershand is beter doorbloed dan je andere, en dus ook meetsal warmer
Mn rechterhand is mn gebruikshand, en die is dus kouder.
pi_25539155
Ik heb het zelf soms ook, maar niet erg vaak dus. Ook met mijn muishand.
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:07:03 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25539274
Schopje GC --> LIF
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:11:35 #7
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_25539363
Ik heb dat ook altijd. Je muishand beweeg je practisch niet, de andere hand hou je vaak dichter bij je lichaam en het kan ook met tocht te maken hebben.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_25541252
Mijn rechterhand is ook altijd koud, en als het buiten dan ook nog een beetje koud is word ie zowat helemaal paars... maarja zolang het geen pijn en ik hem nog kan bewegen boeit het niet zo
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:03:48 #9
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25541447
Same here, geen idee hoe het kan eigenlijk, misschien wat portier zegt, je muishand beweeg je minder.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:11:24 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25541581
RSI <---> slechte doorbloeding

(Duidelijk? Zo nee: door slechte doorbloeding meer kans op RSI, tegenwoordig eigenlijk CANS geheten, en andersom kan ook, door RSI een slechte doorbloeding)

Wat doe je overigens tegen die RSI? Fysio, aangepaste werkplek, aangepast werk?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25544788
nog wel gewoon gevoel in je koude hand? als het ook vaak tinteld kan het op een tekort aan bloed duiden. Kunnen verschillende redenen zijn, dokter is dan handig!
What comes around goes around!
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:50:04 #12
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_25547505
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat doe je overigens tegen die RSI? Fysio, aangepaste werkplek, aangepast werk?
Oefeningen (Power Ball is goed tegen RSI), aangepaste werkplek voorzorg is bijvoorbeeld bureauhoogte, leuninghoogte, zo'n kussentje op je muismat en voor je toetsenbord en aangepast werk lijkt me als het te laat is. Als je echt RSI hebt dan moet je volgens mij veel oefeningen doen en vooral hopen dat het overgaat. Kijk ook op http://www.rsi-vereniging.nl/ enzo, googlen op RSI geeft veel info.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_25547549
Het tintelt gelukking niet.
Maar het zou dus best een aanloopje naar rsi kunnen zijjn
pi_25547982
Misschien is het indd wel RSI.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:38:36 #15
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25549828
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:50 schreef portier het volgende:

[..]

Oefeningen (Power Ball is goed tegen RSI), aangepaste werkplek voorzorg is bijvoorbeeld bureauhoogte, leuninghoogte, zo'n kussentje op je muismat en voor je toetsenbord en aangepast werk lijkt me als het te laat is. Als je echt RSI hebt dan moet je volgens mij veel oefeningen doen en vooral hopen dat het overgaat. Kijk ook op http://www.rsi-vereniging.nl/ enzo, googlen op RSI geeft veel info.
Ow kut, ik las de OP verkeerd, dacht dat TS al RSI had....

Power Ball is alleen aan te raden bij RSI als je hem heel rustig, ontspannend gebruikt, wat niemand doet die zo'n ding heeft want je wilt harder en harder en harder.... waardoor je dus alleen maar onnodig je arm super aan het belasten bent.
Werkplekonderzoek met daarna de nodige aanpassingen is prima.
Kussentje op je muismat helpt geen flikker.
Aangepast werk is niet voor als het te laat is, als je RSI aan het ontwikkelen bent is dit altijd heel erg belangrijk...
Vaak wordt er alleen gekeken naar de werkplek, maar de manier waarop je werkt en hoe je buiten je werk om functioneert (thuis dus) moeten goed bekeken worden wil je alle factoren aanpakken.
Veel oefeningen is op zich goed, mits ze ontspannend zijn en niet inspannend voor de aangedane plek.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25551802
Heb je er ook last van als je bijvoorbeeld als je bijv. niet op de pc zit of er net op hebt gezeten?

Ik heb het ook als ik op de pc zit, komt daar dus vast door.

Muishand.
pi_25553250
Is bij mij vaak ook het geval, maar dat komt gewoon door mijn houding. Als ik achter de pc stop, zoekt mijn linkerhand automatisch een warm plekje als hij niets te doen heeft (half in mijn broek ofzo). Normaal zijn ze altijd even warm.
pi_25555964
Het lijkt mij persoonlijk niet bevorderlijk voor de RSI om met koude handen te gaan typen. Niet voor niets wordt in de sportwereld zoveel waarde gehecht aan warming-up.
Probeer je te ontspannen. Het zou ongetwijfeld moeten werken, aangezien je dan alles op "vrij" zet.
Je bloedsomloop word dan beter.
Iets wat ook goed moet werken, is een paar keer door je knieën buigen, erg goed voor de bloedsomloop.
Maar, hoe het komt dat je rechterhand altijd kouder is?
Geen idee...
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:47:34 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25556060
Ik heb een hele goeie methode om mijn rechterhand binnen mum van tijd lekker warm te krijgen.

Maar nu even zonder dollen. Ik heb dat ook ja...
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:49:33 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25556102
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:03 schreef Silmarwen het volgende:
Same here, geen idee hoe het kan eigenlijk, misschien wat portier zegt, je muishand beweeg je minder.
En die ligt lekker te knellen op de bureaurand....
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_25556103
Ruk jij met links ofzo?
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:51:55 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25556154
kijk eens hoe het gaat als je a) zo'n polssteun hebt voor het typen en b) je muis zo ver te leggen dat je hele onderarm op het blad ligt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')