abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43885552
Dit doet me denken aan een jaar of 10 geleden toen Jan Wouters Yassine Abdellaoui in het heetst van de strijd een kutmarokkaan noemde. Wouters heeft toen volgens mij wel een straf gehad van de KNVB.

Hij speelde toen overigens bij PSV (lekker vuurtje opstoken )

edit: Wouters werd alleen berispt...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_43886663
Jezus okee6, wat ben jij fucking triest. Ooit zelf een bal geraakt ? Iedereen die elke wedstrijd op een beetje niveau speelt (dus niet het 8ste van je plaatselijke voetbalcluppie) weet dat er elke wedstrijd dit soort dingen gezegd worden, en in mijn ervaring wordt er na elke wedstrijd excuses aangeboden en aanvaard de 'kankerneger' in deze situatie de excuses ook. Dat soort dingen gebeuren in het heetst van de strijd, omdat je wil winne, omdat je alles voor je ploeg over wil hebben, omdat je op die momenten niet altijd je emoties in de hand hebt. Natuurlijk is kankerneger niet goed te praten, maar kom op, iedereen die op een beetje niveau voetbalt weet dat het allemaal wel meevalt en dat 99 van de 100 voetballers het niet zo bedoelen. Dat jij dan zo triest gaat lopen doen en gaat lopen verkondigen dat een clinic niet de juiste manier is om het goed te maken, dat ligt aan jou. Een clinic is iig verdomde overdreven voor 1 zo'n scheldwoordje waarvoor die 1) al zijn excuses heeft aangeboden en 2) het totaal niet rascistisch bedoeld is.

Doe normaal man, gek.
Forza SCH.
pi_43889492
Dus zeg jij komt binnen bij de bakker en die laat een broodje vallen, jij roept meteen "Gek!" Het moet nou maar eens afgelopen zijn met dat roepen in het stadion onder het mom van "mama, kijk niemand hoort wat ik zeg~!"

Als Perez zijn tegenstander ophitst, nou ja, met iets andere woorden dan, okee, zijn manier. Maar dit is tegen iemand die gewoon zijn werk doet. En een clinic, dat doen voetballers vaker, is weliswaar nobel, maar dat is dus niet echt een straf in mijn ogen. Sorry Jelminho, in de randstad doe je zoiets "er even bij". Niet veel bijzonders.
pi_43890016
Dit zal wel weer een paar spreekkoren richting Perez opleveren
pi_43890157
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
Hoe dat dan, met oerwoudgeluiden?
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_43890717
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:59 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Hoe dat dan, met oerwoudgeluiden?
of met dezelfde woorden die hij heeft gebruikt tegen de grens , kk neger .

Er zal vast wel iemand creatief zijn , wie weet wel bij Sparta
pi_43890765
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:20 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

of met dezelfde woorden die hij heeft gebruikt tegen de grens , kk neger .

Er zal vast wel iemand creatief zijn , wie weet wel bij Sparta
Sparta en creatief
pi_43890776
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
De ironie
  zondag 26 november 2006 @ 12:10:30 #109
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43900059
schorsen voor 6 wedstrijden ofzo
Perez On t'encule
pi_43900362
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:10 schreef jorienvdherik het volgende:
On t'encule
Nieuw woordje geleerd?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 26 november 2006 @ 12:24:31 #111
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_43900379
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nieuw woordje geleerd?
nee
pi_43900401
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

nee
Ok. Post het dan niet overal, en als je het doet, doe het dan wel hetzelfde .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2006 @ 12:29:11 #113
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43900502
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:26 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Dus iedereen die de ironie in jouw posts niet ziet moet maar uitloggen?

Perez, sukkel. Dat zulke woorden uberhaupt al in je vocabulair zitten zegt al genoeg. Al ben je nog zo emotioneel. Excuses zullen heus wel worden aanvaard, vergeven? Ja tuurlijk. Vergeten? Nee, dat denk ik niet.
Vind je het vreemd dat het woord " neger" in iemand vocabulair zit? Maar Jood of homo is voor jou geen probleem?

Ik vind er wel iets te veel een punt van gemaakt wordt eigenlijk. Ik denk dat als Perez " Kale kankerlijer" had geroepen tegen iemand die kaal was er bij lange na niet zo'n probleem gemaakt wordt. Netjes is het niet, maar ook dat is geen racisme.

[ Bericht 3% gewijzigd door Doc op 26-11-2006 13:06:42 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2006 @ 12:39:41 #114
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43900794
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:12 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet. Een clinic geven is geen straf! Een clinic geven is leuk.

Dit is hetzelfde als op snelheid flitsen. Is dat nog straf, een naheffing. Alsof iemand daar wakker van ligt. Racisme moet je ernstig nemen, bedoeld of onbedoeld, het gaat om een scherp signaal vanuit je voorbeeldfunctie. Zet Perez maar eens op de middenstip van de ArenA. Ik denk niet dat ie dan makkelijk zijn woorden zal vinden. Een clinic is niet de manier, dat is mijn mening. Aardig gevonden dat in combinatie met de bijdrage, maar voor een in het oog springende voetballer is dat nogal makkelijk.

edit: de KNVB zal vast meenemen wat de speler onderneemt, indien in staat van beschuldiging gesteld

en nee, ik zou niet weten waarom je een ander voor zoiets moet uitmaken, sta je zelf zo voor lul
Het gaat specifiek om een clinic in de Bijlmer waar een zeer groot deel van de bevolking " neger" is. Dat is je zelf kwetsbaar opstellen want dan kunnen die lui ook makkelijk wat tegen je terugzeggen. Dit is een veel beter signaal dan iemand schorsen.

En heb jij werkelijk nooit in je leven er iets in het fanatisme van het spel er iets uitgeflapt waarvan je later niet denkt " had ik beter niet kunnen doen, en ik bedoel het ook niet kwaad".

Als je mij tijdens een wedstrijd moet geloven is het aantal homoos op de nederlandse velden en in het internationale scheidsrechtercorps onvoorstelbaar groot. Maar ben ik homofoob. Nee dus - in het geheel niet. Ik mag de meeste homoos die ik ken wel (uiteraard op SCH na dan ).

[ Bericht 4% gewijzigd door Doc op 26-11-2006 12:45:48 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2006 @ 12:44:27 #115
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43900924
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:15 schreef rednajt het volgende:
waarom uitgerekend kankerneger???
Omdat het iemand met een wat donkere huidskler was was misschien? Als-ie weinig haar op z'n hoofd had gehad was het een kanker kale geweest.
  zondag 26 november 2006 @ 12:50:57 #116
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_43901121
Als Perez 'kankerkale' had geroepen, was er ook wel ophef over ontstaan... misschien minder, maar altijd nog wel enige ophef
pi_43901237
Neger is het zelfde als een Kale :´)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 26 november 2006 @ 12:56:40 #118
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_43901265
volgens mij is Nederland het enige land waar 'kanker' zo gebruikt wordt. hoe komt dat?
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_43901324
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:16 schreef Jelminho het volgende:
Doe normaal man, gek.
Inderdaad Jelmer doe eens normaal
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43901381
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:56 schreef BigFire het volgende:
volgens mij is Nederland het enige land waar 'kanker' zo gebruikt wordt. hoe komt dat?
Omdat Den Haag niet onder gelopen is
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2006 @ 13:01:10 #121
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43901424
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Neger is het zelfde als een Kale :´)
Het gaat er om dat als eerste gereageerd op wordt op het meest opvallende uiterlijke kenmerk.

Of dat nou kaalheid of huidskleur is of schele ogen of weet ik veel maakt dan weinig uit.
pi_43901546
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:56 schreef BigFire het volgende:
Omdat dat klinkt.... Dat is hetzelfde vragen waarom we in Nederland niet net als de Amerikanen en Britten verschillende namen van uitwerpselen gebruiken om te vertellen dat iets ons niet aanstaat. Of waarom we niemand neucker noemen, waar dat in het engels wel gebeurd....

Ontopic... Wat een drukte over iemand die zijn zelfbeheersing verliest en begint te schelden... Ik denk dat er wel ergere dingen geroepen worden en uitgevreten worden op voetbalvelden.
Fools rush in where angels fear to tread...
  zondag 26 november 2006 @ 13:24:47 #123
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_43902142
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:01 schreef Doc het volgende:

[..]

Het gaat er om dat als eerste gereageerd op wordt op het meest opvallende uiterlijke kenmerk.

Of dat nou kaalheid of huidskleur is of schele ogen of weet ik veel maakt dan weinig uit.
Inderdaad .... en hoe je het wendt of keert en of er nu wel of niet ergere dingen op een veld gezegd worden ... Perez heeft gewoon duidelijk een grens overschreden en zal daar terecht voor gestraft worden
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2006 @ 13:38:51 #124
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_43902560
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:24 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Inderdaad .... en hoe je het wendt of keert en of er nu wel of niet ergere dingen op een veld gezegd worden ... Perez heeft gewoon duidelijk een grens overschreden en zal daar terecht voor gestraft worden
Het belangrijkste verschil met Perez en andere incidenten is dat dit door een microfoon opgevangen is. Voor de meeste betrokkenen hadden het niets eens echt onthouden of hadden het niet relevant geacht.

Als voorbeeld voor "normen en waarden" moet het gestraft worden. Maar als je denkt dat het "racisme" is, dan zit je denk ik echt mis.
pi_43902760
Ik hoor toch erg vaak woorden als kankerjoden ed ook over het amsterdamse veld gaan....

Hij zal er ook wel een opstandje voor krijgen, maar deze heisa verdiend het niet. Maargoed, zo komt onze goede vriend schrijver ook weer eens in het nieuws en daar gaat het hem in ieder geval om. Het zou voor hem weer een leuk verhaaltje zijn als er betogingen komen op de antillen en in de achterstands buurten in Nederland naar aanleiding van dit. Dan heeft hij ook weer wat aandacht.
Fools rush in where angels fear to tread...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')