Ja, maar na al een auto te hebben stuk gereden moet ik hier wel uitsluitsel over hebbenquote:Op woensdag 16 maart 2005 08:13 schreef sanger het volgende:
Misschien is gewoon de sensor stuk.
Oliefilter schroef je er zo zelf op en kost niet veel.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:06 schreef Escape2Dawn het volgende:
Hmm... en kost dit veel om te laten repareren? Is het schadelijk als ik het niet laat repareren? Zijn ze hier lang mee bezig?
Was ook mijn eerste gedachte, heb dat zelf ook al eens gehad. Maar als ik het verhaal zo lees kan het ook nog best eens zo zijn dat het draadje van de sensor doorgesleten is en nu dus verbinding staat te maken. In elk geval iets wat ze in een goede garage zo opgespoord hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:13 schreef sanger het volgende:
Misschien is gewoon de sensor stuk.
Ja!quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:31 schreef man_in_love het volgende:
Kan het niet zo zijn dat in sommige auto's de remvloeistof ook door dat metertje wordt aangegeven? Of ben ik nou in de war met het handremlichtje?
Hmm... en dan krijg je dus hetzelfde probleem als bij mijn vorige auto dat er onvoldoende smering plaats vindt en het blok stuk looptquote:Op woensdag 16 maart 2005 08:36 schreef JaapB het volgende:
[..]
Was ook mijn eerste gedachte, heb dat zelf ook al eens gehad. Maar als ik het verhaal zo lees kan het ook nog best eens zo zijn dat het draadje van de sensor doorgesleten is en nu dus verbinding staat te maken. In elk geval iets wat ze in een goede garage zo opgespoord hebben.
Maar als de staat van onderhoud slecht is en het oliefilter dus al langere tijd erop zit dan is het best mogelijk dat die verstopt is geraakt en dat er dus werkelijk een tekort aan olie in de motor is om de boel goed te smeren.
En ter info voor de TS: olielampje is niet van oliepeil maar van oliedruk. Als oliepeil te laag is en de oliepomp krijgt nog voldoende aanbod dan hoeft het olielampje niet aan te gaan, maar als de oliedruk te laag is dan kan er best nog voldoende olie in de motor zitten, het komt alleen niet meer bij de te smeren onderdelen.
Hehehe... ben ik inmiddels achter jaquote:Op woensdag 16 maart 2005 08:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ergens een lek zodat de druk wegvaltHet is geen oliepeil meter maar een olieDRUKmeter he..
Zo werkt men hier ook ja. Gewoon lampje eruit of draadje los trekken.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:33 schreef doemaardrie het volgende:
Als het lampje echt blijft branden dan zou ik hem er gewoonweg uitdraaien![]()
Bij te weinig, of geen olie??quote:Op donderdag 14 april 2005 13:04 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wat kan er trouwens in het ergste geval gebeuren?
*serieuze vraag overigens*
Eerst je nokkenas aan gort, daarna je drijstang lagers, daarna je krukaslagers. Heel simpel, de hoogst gelegen delen gaan er het eerst aan.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:04 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wat kan er trouwens in het ergste geval gebeuren?
*serieuze vraag overigens*
Ik denk eerder andersom : eerst je drijfstanglagers,dan je hoofdlagers en als laatste de nokkenas.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:31 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Eerst je nokkenas aan gort, daarna je drijstang lagers, daarna je krukaslagers. Heel simpel, de hoogst gelegen delen gaan er het eerst aan.
Ik heb nog nooit een krukas in de olie zien hangen....quote:Op donderdag 14 april 2005 15:02 schreef menmul het volgende:
tja maja onderin zit er vaak nog wel olie als de pomp niet goed loopt komt er boven amper olie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |