Maar als jij zo'n lekker stuk bent, moet je toch júist in Delft gaan wonen? Al die nerds zijn namelijk toch geen concurrentie voor jequote:Op vrijdag 18 maart 2005 01:22 schreef SeLang het volgende:
Bijvoorbeeld als je in een Nerd stad zoals Delft studeert met alleen maar puisterige techniek studenten terwijl er thuis bij jou in de straat een paar lekkere wijven wonen die stuk voor stuk op je geilen.
Ik ben het niet helemaal met je eens, maar wow. Scherpe en goed geschreven postquote:Op vrijdag 18 maart 2005 01:03 schreef Neuralnet het volgende:
-knip-
Daar valt ook niet echt inhoudelijk op te reageren daar het een debiel argument is. Het is eerder een reden waarom men jou niet serieus zou moeten nemen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:37 schreef Hik het volgende:
Ik geloof dat ik vrij duidelijk aangeef (ook in mijn post ná diegene die jij hier quote) waaróm ik die mensen dan niet serieus neem. Daar zie ik je niet inhoudelijk op reageren.
Ik ben trouwens 19quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:18 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik woon 3 km van mijn school af (HBO 2e jaars) en woon nog bij m'n ouders.
Heb kabeltelevisie, kabelinternet, 2-persoonsbed en een koelkast op m'n kamer.
Wie ben ik dan om op mezelf te gaan wonen?
Ik kan nu mooi sparen voor bijv. m'n rijbewijs
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 01:22 schreef SeLang het volgende:
Bijvoorbeeld als je in een Nerd stad zoals Delft studeert met alleen maar puisterige techniek studenten terwijl er thuis bij jou in de straat een paar lekkere wijven wonen die stuk voor stuk op je geilen.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:21 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Daar valt ook niet echt inhoudelijk op te reageren daar het een debiel argument is. Het is eerder een reden waarom men jou niet serieus zou moeten nemen.![]()
quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:53 schreef Hik het volgende:
Daarna écht op jezelf, met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen. En natuurlijk heb ik het dan niet over de (af)was en koken.De belangrijkste verantwoordelijkheid die je hebt is aan jezelf: welke mensen laat je toe in je leven en hoe vaak? Hoe onderhoudt je je sociaal leven? Waar geef je je geld (niet) aan uit? Kortom: hoe word je je eigen persoon, zónder de sociale controle die je -uit wat voor gezin je ook komt- per definitie hebt.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:39 schreef Hik het volgende:
Omdat het een bepaalde levensfase is waar je inzit. Die levensfase heeft niet alleen met leeftijd te maken, maar ook met de dingen waarmee je bezig bent: studie, baan, vaste relatie, ouderschap....
Tijdens je studententijd kun je je op veel vlakken ontwikkelen: op vaktechnisch en kennis gebied, maar ook op sociaal en persoonlijk vlak. Ik durf te beweren dat als je niet op kamers gaat, je een (groot) stuk van die sociale en persoolijke ontwikkeling mist. Natuurlijk kun je die op latere leeftijd (in een latere levensfase) deels inhalen, maar dat is toch niet hetzelfde. Iemand die pas op z'n 40ste, tussen baan en kinderen, gaat puberen zal dat ook niet hetzelfde meemaken...
Sorry Hik, ben niet sovereign, maar begrijp wel een beetje wat hij bedoelt. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom een ouderejaars thuis blijft wonen. Ik ken iemand wiens vader is overleden en die thuis is blijven wonen zodat zijn moeder niet alleen zat. Of misschien woont iemands' vriendje/vriendinnetje wel thuis en vindt hij/zij die relatie belangrijk. Het is dan denk ik te kort door de bocht om iemand niet serieus te nemen, iemand die dergelijke beslissingen neemt zou juist wel serieus genomen moeten worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:09 schreef Hik het volgende:
Wil je nou nog even op een normale manier aangeven waar precies het debiele argument staat?
WAUW! Jullie lezen écht niet hè?!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:27 schreef femmeChantal het volgende:
Sorry Hik, ben niet sovereign, maar begrijp wel een beetje wat hij bedoelt. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom een ouderejaars thuis blijft wonen. Ik ken iemand wiens vader is overleden en die thuis is blijven wonen zodat zijn moeder niet alleen zat. Of misschien woont iemands' vriendje/vriendinnetje wel thuis en vindt hij/zij die relatie belangrijk. Het is dan denk ik te kort door de bocht om iemand niet serieus te nemen, iemand die dergelijke beslissingen neemt zou juist wel serieus genomen moeten worden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen (die de regel bevestigen).quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:53 schreef Hik het volgende:Mensen die 25 zijn en nog thuiswonen neem ik niet helemaal serieus (enkele uitzonderingen daargelaten).
Wow, een kluis? Wat voor hobby is datquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef Evil_Jur het volgende:
21 en woon nog thuis. Ik hoef maar een half uur te reizen en aangezien ma 's avonds werkt heb ik het rijk alleen. Als ik langer moest reizen ga ik ook wel op kamers denk ik, maar het kutste is dat ik voor mijn hobby een flinke kluis moet verankeren en daar heb je in de meeste studentenkamers geen ruimte of toestemming voor.
Op welke inhoud kon er nog meer een reactie gegeven worden dan? Op dit: (?)quote:Ik geloof dat ik vrij duidelijk aangeef (ook in mijn post ná diegene die jij hier quote) waaróm ik die mensen dan niet serieus neem. Daar zie ik je niet inhoudelijk op reageren.
Je stelt dat jij iets "wéét". Hoezo inhoud? Of dit: (?)quote:Dat mag misschien kort door de bocht zijn, maar niet zonder reden: ik heb zelf óók thuisgewoont. Ik wéét het verschil!
Alsof iemand die thuiswoont nooit heeft moeten beslissen welke mensen hij toelaat. Alsof zo iemand ook niet beschikt over een groot sociaal netwerk die onderhouden moet worden. Alsof een thuiswonende ook niet moet bepalen waar hij zijn geld aan uitgeeft. Meen je nou serieus dat al dat soort zaken bij een thuiswonende door het gezin geregeld wordt? Ja hoor, pappa en mamma blijven vertellen welke mensen toegelaten moeten worden, hoe een sociaal leven onderhouden moet worden en hoe de euro werkt. Dat is naar mijn mening net zo goed een vervreemding van de werkelijkheid.quote:De belangrijkste verantwoordelijkheid die je hebt is aan jezelf: welke mensen laat je toe in je leven en hoe vaak? Hoe onderhoudt je je sociaal leven? Waar geef je je geld (niet) aan uit? Kortom: hoe word je je eigen persoon, zónder de sociale controle die je -uit wat voor gezin je ook komt- per definitie hebt.
Je durft te beweren. Knap hoor. Toon maar aan.quote:Ik durf te beweren dat als je niet op kamers gaat, je een (groot) stuk van die sociale en persoolijke ontwikkeling mist.
Alsof iemand die langer thuis heeft gewoond op later leeftijd nog een puber is en dat gedrag vertoont. Laat dat standaard hokje denken nu eens los. Mensen hoeven niet allemaal hetzelfde te doen in het leven. Mensen hoeven niet allemaal dezelfde ontwikkeling door te maken in het leven. En niet elke fase hoeft even lang te zijn.quote:Iemand die pas op z'n 40ste, tussen baan en kinderen, gaat puberen zal dat ook niet hetzelfde meemaken...
Feiten melden niet per definitie de waarheid over wat je wilt bewijzen. 1+1 is ook 2, maar daar heb je niks aan als de som 5+5 is. Dan kan er ook nog eens iemand komen die beargumenteert dat 1+1 ook 10 kan zijn. Of te wel: je kan willekeurige "feiten" noemen, maar dat betekent totaal niks. Overigens haalde je emperisch onderzoek aan en daar is per definitie nooit iets een feit; iets is hooguit aangetoond en dan moet je rekening houden dat niet alle interpretaties geldig zijn.quote:Definitief de meeste kortzichtige persoon die ik op dit forum ben tegengekomen. Ik probeerde in mijn posten wat feiten te geven
Ik zie jou hier ook vaak. Mag ik dan concluderen dat je nog thuiswoont?quote:In het vorige topic over dit onderwerp was het trouwens ook al zo dat de meerderheid van de postings werd gedaan door thuiswonende studenten die meenden zichzelf te moeten verdedigen. Die hangen volgens mij ook gewoon meer dan gemiddeld rond op dit soort fora.
Die ene zin had ik idd niet gezien.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:44 schreef Hik het volgende:
WAUW! Jullie lezen écht niet hè?!![]()
Natuurlijk zijn er uitzonderingen (die de regel bevestigen).
Ben ik verder grotendeels met je eens.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:44 schreef Hik het volgende:
Maar mijn argument blijft overeind: je loopt -hoe dan ook- een stuk persoonlijke ontwikkeling mis op een zeer cruciaal moment in je leven. Wellicht heb je daar iets anders voor in de plaats of is er op
dat moment iets belangrijker (zoals steun bieden aan je familie bijvoorbeeld).
Mijn opmerkingen over beslissingen serieus nemen was grotendeels bedoeld voor het eerste voorbeeld (ook al blijkt dat idd niet uit de tekst). Ik ben het ook verder met je eens dat je relatie geen 'dwangbuis' moet zijn; je 'behoort' vrijheid te geven en te krijgen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:44 schreef Hik het volgende:
Overigens is het grappig dat je juist dat thuisblijven voor een vriendje/vriendinnetje aandraagt. Je ziet hier op FOK vaak van die posts van mensen die zich afvragen of ze wel op kamers/stage in het buitenland/lange reis moeten gaan "omdat ze dan weg zijn van hun vriendinnetje". Hóe belangrijk en goed je relatie ook is, ik vind het zó fout om dat (zéker als je zo jong bent) je persoonlijke ontwikkeling in de weg te laten staan. Als die relatie inderdaad zo goed is blijf-ie dat toch wel en hoe goed is je relatie werkelijk als-ie je belemmert dat ándere stukje van jezelf te ontdekken?
Je concludeert maar wat je wiltquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:56 schreef Neuralnet het volgende:
Ik zie jou hier ook vaak. Mag ik dan concluderen dat je nog thuiswoont?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |