Waar?quote:Op donderdag 17 maart 2005 01:54 schreef ondeugend het volgende:
word
Zeg, kut je hebt weer gelijk..quote:
Scheelt misschien dat ik een 4-jarige Technische opleiding heb afgerond...quote:Op donderdag 17 maart 2005 01:58 schreef ondeugend het volgende:
achteraan
verdiend... ergens in het midden
Anders gelooft niemand dat jij je studie in 4 jaar hebt afgerond joh.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 02:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Scheelt misschien dat ik een 4-jarige Technische opleiding heb afgerond...
Oke, kappen nu met de MSN toestanden...quote:Op donderdag 17 maart 2005 02:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Basis.
Ophouden nu anders worden we weer samen geband.![]()
Behalve dat ik het hele stuk echt te dom voor woorden vond (er sprak een zekere kortzichtigheid uit), zou je eens wat feiten moeten bekijken. Bij het laatste elsevier onderzoek (check http://www.seo.nl/nl/publicaties/rapporten/2004/748B.html ) bleek dat thuiswonenden meer moeite hadden met het vinden van een baan. Deze invloed kun je zelfs nazoeken op pagina's 22 en 23 van het rapport, hij is vrij behoorlijk te noemen. Verder was er eerder een elsevier onderzoek waarin het startsalaris voor thuiswonenden hbo'ers en academici significant lager bleek te liggen dan van hun uitwonende collega's, ondanks de snellere afronding van hun studie....quote:Op donderdag 17 maart 2005 00:31 schreef Neuralnet het volgende:
Sommige mensen kunnen het niet waarderen als een sloeber te moeten leven op een kleine kamer gedurende de studie terwijl ze thuis de beschikking hebben over bijna gratis faciliteiten. Veel plezier in je rukbunker. Het enige voordeel qua zelfstandigheid is dat je hebt geleerd je eigen potje te koken en jezelf te verzorgen. Hoewel, je hebt veel mensen die niet eens weten wat een deodorant is. O wat zijn ze weer zelfstandig. En stinken dat ze doen. Eten maken ze klaar in een magnetron. Dat kan zelfs het kleinste kind. Nee, dan zijn er mensen die liever tot hun 25ste thuiswonen, daarna met een vette baan het huis uitgaan en vervolgens hun intrek nemen in een mooi huis. En raad eens: dat zelfstandig wonen trekt binnen een paar maanden bij.
Van zelfstandig wonen leer je ook zelfstandig besluiten nemen. Rond je 30e uit huis? Wat ben je dan voor een kneus. Dan hoor je al bijna kinderen te hebben. En denk je dat je ouders het fijn vinden als ze een volwassen man in huis hebben. Word eens zelfstandig op de harde manier. En het leven lijkt me ook een stuk leuker als student dan als thuiswonende 23-jarige kneus. Over levensvreugde gesproken.quote:Op donderdag 17 maart 2005 00:31 schreef Neuralnet het volgende:
De reden voor thuis blijven wonen kan simpel zijn: het op kamers wonen betekent niet per definitie dat iemand ook zelfstandiger wordt, maar het betekent vaak wel dat de levensstandaard achteruit gaat en er een schuld wordt opgebouwd. Iedereen gaat daar anders mee om. Roepen dat dat geen argumenten zijn vind ik erg kortzichtig: levensstandaard bepaald in grote mate ook levensvreugde.
Wie is hier nou de kneus? Doe eens normaal zeg, alsof je op je 30e verplicht aan het 'huisje boompje beestje' plaatje moet voldoen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 02:45 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Dan hoor je al bijna kinderen te hebben.
Jij zou eens moeten leren lezen. Meneer zegt niets over de effecten van het thuisblijven op het vinden van een baan, maar wat er gedacht kan worden van de zogenaamde 'zelfstandigheid' die men opdoet als je op jezelf woont.quote:Op donderdag 17 maart 2005 02:11 schreef Drive-r het volgende:
Behalve dat ik het hele stuk echt te dom voor woorden vond (er sprak een zekere kortzichtigheid uit), zou je eens wat feiten moeten bekijken.
We blijven wel lief voormekaar ej? Tja, een vriend van mij heeft 5 jaar thuisgewoond, terwijl hij in Groningen studeerde. Dat betekend meer dan 4 uur reizen per dag. Toch zijn studie in 5 jaar afgemaakt, als beste van zn jaar, 9 op zn scriptie enz enz. Hij had zn dingetje bij ons in het dorp, zoals een vriendin, zn voetbal, enzo. Ik zou ook zeggen dat ie wat gemist heeft, maar hij vind dat niet. Prima toch? Dat hangt toch per persoon af? Kan ook wel vragen wat iemand bezielt om bij een studentenvereniging te gaan, das net zo persoonlijk. Ikzelf woon ook op kamers, eigenlijk al vanaf dat ik studeer, en ik zou ook niet anders willen. Aan de andere kant wordt ik bij mn ouders ook erg vrij gelaten, en goed verzorgdquote:
Hier komtie!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:22 schreef nozem het volgende:
Thuiswonende ouderejaars, kom maar op met jullie argumenten!
En nog ter aanvulling, het effect is kennelijk alleen merkbaar bij academici. Tevens:quote:Op donderdag 17 maart 2005 02:11 schreef Drive-r het volgende:
Bij het laatste elsevier onderzoek (check http://www.seo.nl/nl/publicaties/rapporten/2004/748B.html ) bleek dat thuiswonenden meer moeite hadden met het vinden van een baan.
Hier kan ik nergens wat van terug vinden. Wijs me eens aan waar dat te vinden is, hier: http://www.seo.nl/nl/arbeidenkennis/studiewerk.html in ieder geval niet.quote:Verder was er eerder een elsevier onderzoek waarin het startsalaris voor thuiswonenden hbo'ers en academici significant lager bleek te liggen dan van hun uitwonende collega's, ondanks de snellere afronding van hun studie....
Op zich klinken deze onderzoeken niet zo heel raar. De gemiddelde uitwoner is ondernemender dan de gemiddelde thuiswoner. Tenminste, als ik zo eens in Maastricht rondkijk. De enigen die thuis kunnen wonen zijn Limburgers en je ziet vaak dat die na hun studie in Limburg willen blijven wonen. Terwijl iemand die niet uit Limburg komt daarna weer net zo makkelijk verkast naar de andere kant van het land. Dus meer baankeuze heeft en eerder wat vindt. Daarbij ook betere banen kan vinden. In Limburg heb je nou eenmaal weinig topbanen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:53 schreef Sovereign het volgende:
En nog ter aanvulling, het effect is kennelijk alleen merkbaar bij academici. Tevens:
Hier kan ik nergens wat van terug vinden. Wijs me eens aan waar dat te vinden is, hier: http://www.seo.nl/nl/arbeidenkennis/studiewerk.html in ieder geval niet.
En dat kon jij thuis *niet*? Als je een beetje normale verstandhouding hebt met je ouders is er niets wat je in de weg legt om gelijke 'ervaring' op te doen. Of zat je thuis soms in een sociaal isolement?quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:53 schreef Hik het volgende:
De belangrijkste verantwoordelijkheid die je hebt is aan jezelf: welke mensen laat je toe in je leven en hoe vaak? Hoe onderhoudt je je sociaal leven? Waar geef je je geld (niet) aan uit?
Eerder een baan vinden hoeft niet te verbazen, het statement waar ik op reageerde dat uitwonenden een hoger salaris bij aanvang verdienen wel. Maar misschien zijn het betere onderhandelaars dankzij hun opgedane 'ervaring'.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:56 schreef ChrisJX het volgende:
Op zich klinken deze onderzoeken niet zo heel raar. De gemiddelde uitwoner is ondernemender dan de gemiddelde thuiswoner
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |