abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25520375
quote:
Verkoop sigaretten gedaald

Uitgegeven: 14 maart 2005 14:46
Laatst gewijzigd: 14 maart 2005 14:48

VOORBURG - De aanscherping van de Tabakswet en een forse prijsverhoging hebben in 2004 geleid tot een forse daling van de verkoop van sigaretten en shag. Er werden 12 procent minder sigaretten en 8 procent minder shag verkocht. Dit blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag heeft gepubliceerd.

De schatkist is er niet slechter van geworden, want er kwam in 2004 toch meer accijns en BTW op rookwaar binnen. Aan accijns kwam vorig jaar volgens voorlopige cijfers 1,94 miljard euro binnen. In 2003 was dat nog 1,75 miljard.

Vorig jaar februari ging de prijs van een pakje sigaretten (van 25 stuks) en van een pakje shag met 80 eurocent omhoog. De meeste sigaretten gingen 4,60 euro kosten. Hiervan komt 3,36 euro in de vorm van accijns en BTW bij de fiscus terecht. De prijs van een pakje shag werd eveneens 4,60 euro. Daarvan gaat 2,81 euro naar de schatkist.

In 2004 werden 14,8 miljard sigaretten en 12,1 miljoen kilo shag verkocht.

Gooi de sigaretten maar weer met 80 cent omhoog want zelfs dan komt er nog meer geld binnen en hoeven de niet rokers minder belasting te betalen

Al is het wel leuk om 4 sloffen uit het buitenland mee te nemen zodat je de graaiende overheid 120 euro aan belasting door de neus boort
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:08:29 #2
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25520692
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 14:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gooi de sigaretten maar weer met 80 cent omhoog want zelfs dan komt er nog meer geld binnen en hoeven de niet rokers minder belasting te betalen
Waarom maken we er niet meteen 1.000.000 per pakje van, dan hoeven we helemaal geen belasting meer te betalen.
quote:
Al is het wel leuk om 4 sloffen uit het buitenland mee te nemen zodat je de graaiende overheid 120 euro aan belasting door de neus boort
Nee, dan mag je het aan de knoflookoverheden van een of andere shoarmaland doneren.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_25521904
Ik denk dat veel mensen toch ff over de grens gaan om goedkoper in te slaan. Op dit moment haal je in belgie (Oud-Turnhout) bij de bekende adressen een slof voor 25,-- euro (minimale afname 10). En ik weet dat degene bij wie ik dat doe HEEL veel maar dan eauk echt HEEL veel NL klanten heeft.
pi_25522361
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 14:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gij smerige profiteur!
pi_25522413
Diego, ik dacht dat jij zo'n ras-liberaal was? Kennelijk niet.
pi_25522424
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:08 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waarom maken we er niet meteen 1.000.000 per pakje van, dan hoeven we helemaal geen belasting meer te betalen.
[..]
Hoho! Eerst de vettaks invoeren!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25522980
quote:
Diego, ik dacht dat jij zo'n ras-liberaal was?
Wat is er niet liberaal aan?

Ik rook zelf niet maar ik regel wel voor een euro of 11 2 sloffen uit Argentinie voor vrienden van me. En ik kan me goed voorstellen dat mensen hun sloffen in een ander EU land gaan halen.

Belgie is volgens deze topic al veel goedkoper, een pakje Marlboro kost in Spanje 2,80 en in Luxemburg of Andorro nog veel goedkoper. Dus ik vind het prima te begrijpen dat mensen daar hun pafjes gaan halen.

Zelf dacht ik dat de overheid zichzelf in de vingers zou snijden met de verhoging omdat mensen meer in het buitenland hun sigaretten zouden halen(en dus niet zouden stoppen met roken) maar blijkbaar is het effect in iedergeval op de schatkist klein en zijn er zelfs meer inkomsten geweest.

Schijnbaar zijn er dus niet zoveel mensen met internationale contacten want in mijn omgeving is er een levendige handel in sigaretten uit Oost-Europa en Rusland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25523267
Nou ik rook lekker meer, ondanks al het gezeur. Ten eerste heb ik een hekel aan die overheidsbemoeienis en ten tweede moeten mensen lekker kunnen doen wat ze willen zolang ze andere daar niet te veel mee lastig vallen.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:32:40 #9
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_25523349
Ja denk ook dat ze het ergens anders vandaan halen. Mensen roken nog steeds evenveel, mischien wel meer. Alleen Nederlands krijgt al dat geld niet meer maar het buitenland.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_25523395
quote:
Alleen Nederlands krijgt al dat geld niet meer maar het buitenland.
Wat bedoel je met deze zin?

En per saldo is de prijsverhoging goed voor de staatskas.
pi_25523411
Hartstikke goed nieuws. Er is minder gerookt, lijkt het, en de inkomsten zijn toch omhoog gegaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:39:48 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_25523469
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is er niet liberaal aan?
Wellicht de overheidsbemoeienis betreffende het consumptiepatroon van de burgers?

Ik vind het niet bijster liberaal.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_25523535
quote:
Er is minder gerookt, lijkt het, en de inkomsten zijn toch omhoog gegaan.
Nadruk op lijkt dan hé
  dinsdag 15 maart 2005 @ 18:18:17 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25523905
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat bedoel je met deze zin?

En per saldo is de prijsverhoging goed voor de staatskas.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 15 maart 2005 @ 18:52:48 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25524303
Dat zou veel van het geweld van vandaag verklaren niet, maar ze roken niet.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25524331
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nadruk op lijkt dan hé
Zoveel zal er heus niet uit het buitenland gehaald zijn... maar het blijft gissen inderdaad.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25524861
Goede zaak
Wat mij betreft mogen de prijzen nog véél verder omhoog gaan
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25528694
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 19:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zoveel zal er heus niet uit het buitenland gehaald zijn... maar het blijft gissen inderdaad.
Dat moet je niet onderschatten, ik heb in mijn omgeving wel degelijk meer illegale handel gezien. De prijsverschillen zijn ondertussen zo groot geworden dat het steeds aantrekkelijker wordt om een handeltje op te zetten danwel je sigaretten illegaal te kopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25528811
de illegale handel is gigantisch gestegen bij ons in het dorp verkopen nu heel veel mensen illegaal. heb adresjes waar ik voor 22.50 een slof kan kopen
Heb een ander adres daar heb ik ze voor 17,50 als ik er 100 tegelijk koop.
En ze zijn niet smerig ofzo ze zijn precies hetzelfde als de nederlandse
pi_25531191
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 18:18 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[afbeelding]
Toch is deze prijsverhoging goed voor de staatskas, dus is het kritische punt nog niet bereikt.

Maar niet iedere handel is natuurlijk illegaal want als je regelmatig in het buitenland bent en je neemt 2 sloffen mee vanuit bijvoobeeld Spanje, Andorra, Belgie of Luxemburg doe je niks illegaals.

Of zoals ik bijvoorbeeld 4 sloffen meeneem vanuit Zuid Amerika(2 in de handbagge en 2 in de koffer, wat dus eigenlijk wel illegaal is) maar van die 2 sloffen kan diegene als ze een gemiddelde roker is een maand van doen of zo. Als ze dan wat mensen kent die sigaretten voor hem/haar halen uit het buitenland koopt hij/zij bijna nooit in Nederland
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:26:47 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_25533790
Goede zaak!!

Omhoog met die prijs! Ze kosten nu al 10 ouderwetse guldens (dat klinkt meer), dus laten we beginnen met een verhoging naar 5 euro voor een pakje van 20, en 5.50 voor een pakje van 25. Invoeren pet 1 Jan. 2006. En dan per 1 Jan. 2007 nog eens 50 eurocent er bovenop.

Het motto: stoppen of failliet
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_25533843
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:26 schreef maartena het volgende:
Goede zaak!!

Omhoog met die prijs! Ze kosten nu al 10 ouderwetse guldens (dat klinkt meer), dus laten we beginnen met een verhoging naar 5 euro voor een pakje van 20, en 5.50 voor een pakje van 25. Invoeren pet 1 Jan. 2006. En dan per 1 Jan. 2007 nog eens 50 eurocent er bovenop.

Laten we dat ook bij koffie en alcohol doen! En bij vet eten!
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:34:21 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25533949
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:26 schreef maartena het volgende:
Goede zaak!!

Jij woont dan ook niet in Nederland
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:34:36 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_25533955
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 09:32 schreef gangsta-mario het volgende:
En ze zijn niet smerig ofzo ze zijn precies hetzelfde als de nederlandse
Soms valt dat tegen. In oost Europese landen worden ze vaak met nog meer chemische troep erin geproduceerd dan in het westen van Europa. Niet dat dat echt veel uitmaakt natuurlijk, je rookt toch al 300 chemicalien op in 1 sigaret, en ach.... die paar extra chimicalien maken dan ook niets meer uit.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:35:33 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_25533983
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:34 schreef HarigeKerel het volgende:
Jij woont dan ook niet in Nederland
Okay..... ik ben er ook voor in de VS! Verhogen die troep $7 per pakje ofzo.... nee $10!!

Maakt het echt wat uit of ik ergens anders woon dan?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')