abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2005 @ 04:08:32 #1
113990 Error51
Zieke geest
pi_25516740
quote:
SAN FRANCISCO Het verbod op het
homohuwelijk in de staat Californie is
in strijd met de grondwet.Dat heeft een
rechtbank in San Francisco bepaald.

Vorig jaar stond de burgemeester van
San Francisco homoparen toe om te
trouwen.Maar het hooggerechtshof maakte
daar een eind aan omdat in de wet van
Californie staat dat het huwelijk een
verbond is tussen man en vrouw.

Het huwelijk van ruim 4000 homoparen
werd daarop ongeldig verklaard.Het hof
verwees de zaak terug naar een lagere
rechtbank.Die heeft nu bepaald dat het
recht op gelijke behandeling zwaarder
weegt dan het Californische verbod.
Dar hebben die neo-puriteinse eikels niet van terug. Liberty and justice for all

Ik ga me nu serieus afvragen wat Bush hier tegen gaat doen.... misschien probeert het nu weer een noodwetje erdoor te drukken.... Homo's 2 - Bush 1
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 04:09:36 #2
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_25516745
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:08 schreef Error51 het volgende:
[...] erdoor te drukken [...]
.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_25516800
Ik vind het een leuke wedstrijd. Het is erg interessant om te zien hoe staten zoals California tegensputteren en zich niet laten betuttelen door de bible belt-staten. Laatst las ik iets dergelijks over stickers op schoolboeken die Darwin's evolutie-theorie uitleggen. Daar moest potverdrie een sticker op om te waarschuwen dat de theorie 'niet bewezen is' en 'kritisch bekeken moet worden'! Dat was in Georgia. De rechter heeft het verboden, maar de evangelistische organisaties zullen zich wel niet zo snel gewonnen geven.

Om terug te komen op die homo's; die rechters daar zullen er ook wel moe van worden. Maar ja... de verhoudingen in de US zijn nu eenmaal zo. Ik wens ze veel succes, .
  dinsdag 15 maart 2005 @ 05:02:31 #4
113990 Error51
Zieke geest
pi_25516816
Tjah... California samen met een heleboel andere kust staten hebben niet voor Bush gekozen tijdens de afgelopen verkiezingen... alleen de gouverneur is Republikein Ik ben voor de homo huwelijken alleen al om die hypocriete eikels in de bibble belt zich te zien ergereen
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25516933
Go California!
-
pi_25517005
Het land dat de hele wereld wil overtuigen van het gelijk van een democratie, desnoods met geweld, kent zelf de scheiding van kerk & staat nog niet.

erg boeiend gevecht iig ben benieuwd
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_25517500
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 05:02 schreef Error51 het volgende:
Tjah... California samen met een heleboel andere kust staten hebben niet voor Bush gekozen tijdens de afgelopen verkiezingen... alleen de gouverneur is Republikein Ik ben voor de homo huwelijken alleen al om die hypocriete eikels in de bibble belt zich te zien ergereen
Als de gouverneur republikein is betekend dat meestal dat in ieder geval de helft van de inwoners voor een republikein heeft gestemd. Nu is dit natuurlijk wel Arnie en dat is een, voor amerikaanse begrippen, behoorlijk linkse republikein.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_25517547
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:08 schreef Error51 het volgende:

[..]

Dar hebben die neo-puriteinse eikels niet van terug. Liberty and justice for all

Ik ga me nu serieus afvragen wat Bush hier tegen gaat doen.... misschien probeert het nu weer een noodwetje erdoor te drukken.... Homo's 2 - Bush 1
Bush heeft hier specifiek weinig mee te maken, het amendment op de grondwet dat het homohuwelijk verbied is bij de laatste verkiezingen aangenomen door de kiezers in CA . Iig, op naar het CA Supreme Court met meer conservatieven waar het dus weer rechtgezet gaat worden.
pi_25517823
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 07:51 schreef UnleashMitch het volgende:
Het land dat de hele wereld wil overtuigen van het gelijk van een democratie, desnoods met geweld, kent zelf de scheiding van kerk & staat nog niet.

erg boeiend gevecht iig ben benieuwd
Niets dat toevallig strookt met een religie mag dus worden opgenomen wetten? Want de scheiding tussen staat en kerk is niet meer volledig dan. Maar iig, scheiding van kerk is imo dat je niet de vastgeroesde gebruiken van bepaalde religies in bijvoorbeeld wetten opneemt of bevoordeeld.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 10:05:09 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25518075
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 09:23 schreef Deetch het volgende:

[..]

Als de gouverneur republikein is betekend dat meestal dat in ieder geval de helft van de inwoners voor een republikein heeft gestemd. Nu is dit natuurlijk wel Arnie en dat is een, voor amerikaanse begrippen, behoorlijk linkse republikein.
Ze stemden niet zozeer op de republikein, ze stemden eerder op die ene vent die in z'n speeches altijd quotes gebruikte uit films die ze kenden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 10:54:30 #11
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_25518520
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:05 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze stemden niet zozeer op de republikein, ze stemden eerder op die ene vent die in z'n speeches altijd quotes gebruikte uit films die ze kenden.
Bullshit. Ze stemden op hem omdat hij de rotzooi door de democraten achtergelaten op zou gaan ruimen. En daar ook duidelijk voor uitkwam in de verkiezingscampagne.
De meeste Californiers die ik ken zijn heel wat politiek bewuster dan de gemiddelde hollander.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_25518638
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:05 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In ieder geval een stap in de goede richting. Goed voor die mensen. Maar het is nu natuurlijk wel afwachten wat die christelijke reli-rukkersorganisaties gaan doen...
pi_25519699
met een korrel zout nemen die amerikanen
pi_25519818
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:41 schreef Areteq het volgende:
Ik vind het een leuke wedstrijd. Het is erg interessant om te zien hoe staten zoals California tegensputteren en zich niet laten betuttelen door de bible belt-staten. [...]
Ja, jammer alleen dat die staten qua buitenlands beleid geen hol te zeggen hebben daar.
pi_25520000
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 04:41 schreef Areteq het volgende:
Ik vind het een leuke wedstrijd. Het is erg interessant om te zien hoe staten zoals California tegensputteren en zich niet laten betuttelen door de bible belt-staten. (..)
Dit heeft compleet niets met de Bible Belt te maken, het was een referendum in de staat zelf. California sputtert dus ook niet tegen want een meerderheid heeft voor het referendum gestemd. Iig, wacht maar op het CA Surpeme Court.

[ Bericht 12% gewijzigd door NightH4wk op 15-03-2005 13:18:31 ]
pi_25528481
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 09:45 schreef NightH4wk het volgende:
Niets dat toevallig strookt met een religie mag dus worden opgenomen wetten? Want de scheiding tussen staat en kerk is niet meer volledig dan. Maar iig, scheiding van kerk is imo dat je niet de vastgeroesde gebruiken van bepaalde religies in bijvoorbeeld wetten opneemt of bevoordeeld.
Als je als leider van de VS het homohuwelijk wil verbieden omdat God dat niet zo zou willen dan is het tijd om eens kritisch te kijken naar de scheiding van kerk en staat. Ik heb nml nog geen 1 rationeel argument kunnen vinden die een dergelijk grote achterstandspositie kan verklaren en goed kan keuren
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_25530455
hoe weet bush wat god wil?
de bijbel erbij halen? nou dan heb ik slecht nieuws voor hem, god heeft die niet geschreven en door de wolken heen naar de aarde gepleurd
pi_25530717
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 08:53 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Als je als leider van de VS het homohuwelijk wil verbieden omdat God dat niet zo zou willen dan is het tijd om eens kritisch te kijken naar de scheiding van kerk en staat. Ik heb nml nog geen 1 rationeel argument kunnen vinden die een dergelijk grote achterstandspositie kan verklaren en goed kan keuren
Welke "grote achterstandspositie"? Als ze verder wat met rechten/plichten/etc. tegenover elkaar willen vastleggen kunnen ze het vast wel bij een notaris regelen.
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 13:10 schreef Prego het volgende:
hoe weet bush wat god wil?
de bijbel erbij halen? nou dan heb ik slecht nieuws voor hem, god heeft die niet geschreven en door de wolken heen naar de aarde gepleurd
De connectie zou wel kunnen worden gemaakt, laat me iets quoten uit Common Sense van Thomas Paine:
quote:
But where, says some, is the King of America? I'll tell you. Friend, he reigns above, and doth not make havoc of mankind like the Royal Brute of Britain. Yet that we may not appear to be defective even in earthly honors, let a day be solemnly set apart for proclaiming the charter; let it be brought forth placed on the divine law, the word of God; let a crown be placed thereon, by which the world may know, that so far we approve of monarchy, that in America THE LAW IS KING. For as in absolute governments the King is law, so in free countries the law OUGHT to be King; and there ought to be no other. But lest any ill use should afterwards arise, let the crown at the conclusion of the ceremony, be demolished, and scattered among the people whose right it is.
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:07:28 #19
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_25533338
Bush interesseert dat hele homohuwelijk geen ruk. Hij greep dit alleen maar aan om zijn 2e verkiezing veilig te stellen en de zwevende gelovige kiezers achter zich te krijgen.
Het homohuwelijk staat inmiddels al ergens onderaan zijn prioriteitenlijstje.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  donderdag 17 maart 2005 @ 00:47:26 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_25535347
California

Alleen is er nu nog hoger beroep aangetekend.......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')