Dat is misschien wel zo, maar zelfs deze diertjes worden nog steeds mishandeld...kan je nagaan hoe andere diersoorten mishandeld worden..quote:Op dinsdag 15 maart 2005 02:54 schreef Libris het volgende:
Tja, zielig, maar er gebeurt zoveel dierenleed... Alleen omdat zeehonden een hoge aaibaarheidsfactor hebben komen mensen zo in het geweer..
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 04:05 schreef Beach het volgende:
En over die koeien varkens en kippen hier trekt niemand zn bek open.
Dubbele moraal hebben die groene boomknuffelvriendjes van je.
van NOS teletekst.... vergeet de 180.000 burgers niet!quote:***************************************
NEW YORK Bij geweld in de regio Darfur
in het westen van Sudan zijn in de
afgelopen anderhalf jaar zeker 180.000
mensen omgekomen.Eerder schatte de VN
het aantal slachtoffers op 70.000.
Jij maakt er of/of van. Voor een heleboel mensen is het en/en.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 04:05 schreef Beach het volgende:
Is dat je manier om je verantwoording af te schuiven?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 04:18 schreef Beach het volgende:
Ach, onder dat kleine laagje beschaving blijven mensen beesten.
Hoho, het is geen excuus.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 04:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Is dat je manier om je verantwoording af te schuiven?
"Hey ik haal mijn schouders op en loop verder want mensen zijn immers toch gewoon beesten met een laagje vernis"
De praktijk geeft je gelijk, dat geef ik toe. Mensen gedragen zich vrij primitief. Desalniettemin is dat niet iets om je bij neer te leggen lijkt me. En dat is ook zeker geen excuus om dat kleine stukje invloed wat je hebt (want een normaal mens heeft amper invloed op zulke dingen) niet te hoeven gebruiken. Anders is het gewoon een smoes.
De mensen die er wat aan willen doen voor boomknuffelaars uitschelden helpt iig niet nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 04:27 schreef Beach het volgende:
Maar er is geoon niks aan te doen in mijn beleving.
He weet je wat, laten we ons nergens druk meer om maken, want er gebeurt altijd wel wat anders dat misschien even erg of erger is...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 04:05 schreef Beach het volgende:
Topidee!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:05 schreef Troeta het volgende:
Zoals ik al eerder zei, ik wil best wat meer links erin gooien waar je meer acties kunt vinden.
Misschien moet de topictitel dan wat aangepast worden?
Welke beschavingquote:Op dinsdag 15 maart 2005 04:18 schreef Beach het volgende:
Ach, onder dat kleine laagje beschaving blijven mensen beesten.
wat is normaal doodmaken dan??quote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:11 schreef Troeta het volgende:
Maar ze maken ze niet normaal dood, ze knuppelen ze neer. En hun bont wordt verkocht aan domme mensen
Volgens mij is de enige pijnloze dood, het laten inslapen van het dier.quote:Op woensdag 16 maart 2005 10:17 schreef Troeta het volgende:
Normaal doodmaken is, doodmaken zonder pijn en stress als het écht nodig.
Bijvoorbeeld bij Gekke koeienziekte. Als alle koeien afgemaakt moeten worden, zouden ze een pijnloze dood moeten krijgen
Dieren in de bio-industrie worden NIET goed behandeld.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 05:52 schreef Troeta het volgende:
Je kan er best veel tegen doen online, al zijn het maar kleine dingetjes.
En ik vind niet dat je zo´n boomknuffelaar hoeft te zijn om te helpen, en vlees eten hoort bij ons leven vind ik. Maar de dieren kunnen vooraf wel goed behandeld worden.
Och, het doodgaan is nog niet het ergste. Oké, doodgeknuppeld worden is niet leuk, maar die cuties hebben tevoren wél een oké leven gehad.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik ben nog nooit overtuigd door anti-dierenleed menschen. Dierenleed is natuurlijk niet goed, maar zo gauw er iets van een beest dood gaat is het al "leed".
Doodgaan is natuurlijk kut, of je nou een beest bent of niet, maar soms is het nodig.
Het mooie is, dat b.v. niemand geeft om beesten die er niet lief uit zien. Waarom horen we niets over een vleermuizenras in Tibet wat met uitsterven wordt bedreigd? (mochten die bestaan).quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Och, het doodgaan is nog niet het ergste. Oké, doodgeknuppeld worden is niet leuk, maar die cuties hebben tevoren wél een oké leven gehad.
Maar het 'leven' dat veel gefokte dieren vooraf aan de dood lijden, dát is het echte leed.
Nou, zet wat op voor de hoofdloze mol zou ik zo zeggen, het betekend toch niet dat omdat er ander leed is je maar niets moet doen en je verde nergens druk om moet maken?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Het mooie is, dat b.v. niemand geeft om beesten die er niet lief uit zien. Waarom horen we niets over een vleermuizenras in Tibet wat met uitsterven wordt bedreigd? (mochten die bestaan).
"We" komen alleen maar op voor van die knuffel zeehondjes, knuffel panda's (:r), en knuffelerige bultruggen.
Hallo, en de hoofdloze mol dan?
Echte scharrelkippen zou ik met smaak eten!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:33 schreef erodome het volgende:
Van kip eten draait mij maag daarintegen om, omdat ze gewoon slecht behandeld worden, voor de meeste geld dat in hun leven en voor allen geld dat tijdens hun weg naar sterven toe.
Dat vind ik oneerlijk vlees, om mij te plezieren moet een beest enorm lijden.
Mooi gesproken. Dat van die mol wat natuurlijk een geintjequote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou, zet wat op voor de hoofdloze mol zou ik zo zeggen, het betekend toch niet dat omdat er ander leed is je maar niets moet doen en je verde nergens druk om moet maken?
Iedereen kiest zijn eigen dingen, je kan je niet met alles bezig houden, daarvoor is er echt teveel ellende.
Huize ero, mol veilig, kortom, grasveld met molshoopjes...
Dat was toch al duidelijk?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Varr het volgende:
Deze internetpetitie gaat nergens over en zal op geen enkele manier zeehonden helpen.
Voor de duidelijkheid gaat het hier over zeehondenbabys, die voor het bond worden doodgemaakt, niet voor het vlees.
Ik vind niet zo zeer jou hypocriet, ik vind jouw manier van doen en denken hypocriet.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 05:00 schreef Troeta het volgende:
Moonah, waarom vind je me hypocriet? Je kan veel doen, of niks doen. Ik doe een beetje, ertussen in dus. Ik draai m'n kop de andere kant niet op voor de dingen die ik zie, maar nee, ik geef niet mijn hele leven voor ze.
probleem bij mij is dat ze die dieren eerst dood hadden kunnen maken... hadden ze veel minder pijn!!quote:
Ik eet scharrelvlees, en vooral biologische producten. Waar heb jij zien staan dat ik dat niet doe?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 09:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind niet zo zeer jou hypocriet, ik vind jouw manier van doen en denken hypocriet.
Je wéét hoe slecht biobeesten worden behandeld. Dat wuif je weg. Terwijl je op dat vlak heel gemakkelijk daadwerkelijk iets nuttigs kunt doen: voor scharrelvlees kiezen of geen vlees eten. En dat houdt niet in dat je je hele leven voor ze geeft. Maar kennelijk is dat iets te veel gevraagd.
Toch voel je je schuldig en om dat knagende geweten te sussen richt je je op zeer gemakkelijke acties zoals een handtekening zetten voor zielige zeehondjes. Daar hoef je geen extra moeite voor te doen. Bovendien vind ik het leed dat die beestjes ondergaan veel minder ernstig dan dat van biobeesten. Waarmee ik het doodknuppelen niet goedkeur. Maar waarom je wél daarvoor 'inzetten', en je ogen sluiten voor veel grootschaliger en ernstiger leed?
Je bent helaas niet de enige die zijn kop in het zand steekt.
Dat móet niet, daar kies je zelf voor...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:16 schreef Troeta het volgende:
en dat ik mezelf ineens moet gaan verdedigen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |