Ik verdedig ultra-rechts niet ik geef alleen aan dat er geen causaal verband is, ik heb niks met ultra-rechts.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:33 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over een niet louter pro-Islam persoon, we hebben het hier over een persoon die louter anti-Islam is. Dat jij nu ultra-rechts zit te verdedigen, zegt wel veel over jou.
Idd, ik had Hitler een kans gegeven als hij op dezelfde wijze te werk was gegaan als Wilders en dan was hij er eind jaren 30 al uit gebonjourd, hadden we er nooit meer iets van gehoord.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:36 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
Als ik je zo hoor had je zelfs Hitler nog een kans gegeven. De standpunten van Wilders zijn duidelijk. De standpunten van Janmaat waren ook duidelijk. De standpunten van Kusters zijn ook duidelijk. Ook maar een eerlijke kans geven allemaal? Nee, zij hebben hun kansen allang verspeeld sinds WO2. Extreem-rechts, maar ook extreem-links, dient nooit meer een kans te krijgen.
M.b.t bepaalde standpunten vertoont Wilders extreem-rechtse trekjes. Als een imam zegt: " ik wil dat alle homoscholen worden gesloten", zal iedereen in koor zeggen: "oh wat een radicale intolerante imam zeg! Hij moet direct het land uit, hij is een gevaar voor onze samenleving". Zegt een pratende pruik dat, dan is het de politiek bedrijven, "hij heeft gelijk!"quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik verdedig ultra-rechts niet ik geef alleen aan dat er geen causaal verband is, ik heb niks met ultra-rechts.
quote:
Ik heb het anders wel ff gehad met mensen "een kans" geven na het LPF debacle. Dit land heeft een stabiele regering nodig, geen populist met waanideeën.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Leg eens uit beste Mutant, ik ben benieuwd!
ik doelde erop dat men de huid al verkocht heeft voordat de beer geschoten is.
De haren gaan blijkbaar al omhoog staan in de nek als de naam Wilders ter sprake komt, geef die man toch een eerlijke kans, dan kan hij altijd afgerekend worden op uitspraken die hij nu doet, is wel zo eerlijk.
Een frisse kijk is prima, maar om dan die man de teugels maar gelijk in handen geven, gaat mij dus veel te ver, zeker als zijn ideeën niet eens fris ruiken, maar eerder stinken naar de oude en verotte wetten van de 19e eeuw.quote:Ik ben ook geen fan van geert, maar ik bewonder zijn doorzettingsvermogen en zijn streven om tegen de stroom in te zwemmen, een frisse kijk is nooit op voorhand slecht, maar laat hem die kijk eerst eens toelichten en zie dan in de praktijk waar het toe leidt.
Mocht Wilders zijn uitspraken niet na kunnen komen door toedoen van zichzelf of onderschatting zal ik hem daar ook op afrekenen hoor.
1 persoon kan niet een hele partij dragen en een groepje "Wilders" lijkt me bij voorbaat al een mislukking a la LPF. Laat hem maar eens aantonen een goede oppositiepartij te kunnen leiden.quote:Ik heb alleen geen zin in een Fortuyn 2, die op voorhand al afgelsacht werd voordat hij de kans kreeg, waar zijn die gevestigde partijen toch zo bang voor?
Indien er scholen zijn die haat prediken dan moeten ze gesloten worden, net als allerlei andere foute instellingen die de wet overtreden. Indien dat niet gebeurd hebben ze het recht om te blijven bestaan. De resultaten van deze moslimscholen zijn goed, zelfs bovengemiddeld, dus hun lesmethode werkt in ieder geval. Daarnaast geldt er bij mij een bepaalde regel, of je sluit alles en laat alleen openbare scholen over, of je sluit niets.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:44 schreef Elgigante het volgende:
Idd, ik had Hitler een kans gegeven als hij op dezelfde wijze te werk was gegaan als Wilders en dan was hij er eind jaren 30 al uit gebonjourd, hadden we er nooit meer iets van gehoord.
Da je Wilders een kans geeft wil niet zeggen dat ja dan 4 jaar zijn beleid gaat afwachten en bovendien is dit hele topic al onzin.
Wilders heeft te radicale ideeen om deze in de politiek tot uitting te laten komen, vrijheid van onderwijs moet er m.i. altijd blijven, maar moet net als al het andere gewoon kritiesch bekeken blijven, het moet niet zo zijn dat er scholen lesgeven in antoi-westers gedachtengoed namelijk.
Maar als blanken hun kindern naar witte scholen sturen, Islamieten hun kinderen naar moslimscholen, katholieken naar christelijke en de rest alleen openbaar onderwijs volgt, kun je op je klompen aanvoelen dat de integratiekloof zal blijven.
Op je 13e pas voor het eerst in aanraking komen met andersdenkenden is vaak te laat.
Bepaalde punten leunen inderdaad naar het extreme, maar om hem dan als rechts-extremist af te schilderen gaat te ver, net als dat je niet alle moslims extreme fundamentalisten moet noemen omdat enkelen dat zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
M.b.t bepaalde standpunten vertoont Wilders extreem-rechtse trekjes. Als een imam zegt: " ik wil dat alle homoscholen worden gesloten", zal iedereen in koor zeggen: "oh wat een radicale intolerante imam zeg! Hij moet direct het land uit, hij is een gevaar voor onze samenleving". Zegt een pratende pruik dat, dan is het de politiek bedrijven, "hij heeft gelijk!"
Rare vergelijking, ik reken hier 1 persoon af op zijn mening...een individu. Oftewel het is geen generalisatie. Je vergelijking met moslims en extreme fundamentalisten gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:50 schreef Elgigante het volgende:
Bepaalde punten leunen inderdaad naar het extreme, maar om hem dan als rechts-extremist af te schilderen gaat te ver, net als dat je niet alle moslims extreme fundamentalisten moet noemen omdat enkelen dat zijn.
Dat heet populisme. Ik kan ook roepen dat als ik MP wordt, er voor zal zorgen dat er een economische groei van 9% zal zijn en niemand ooit meer belasting hoeft te betalen.quote:Ik vind vooral zijn aanpak mbt de bureaucratie interessant, alleen is het ireeel om e verwachten dat men eindelijk de ware problemen in het land onder ogen gaat zien en wil meewerken aan het 'opschonen van het bestand'.
Wilders is te rechtlijnig om deel uit te kunnen maken van het kabinet en zal, als hij door blijft gaan, eerst een paar kabinetten de oppositie bevolken voor hij het mag wagen als bestuurder.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb het anders wel ff gehad met mensen "een kans" geven na het LPF debacle. Dit land heeft een stabiele regering nodig, geen populist met waanideeën.
[..]
Een frisse kijk is prima, maar om dan die man de teugels maar gelijk in handen geven, gaat mij dus veel te ver, zeker als zijn ideeën niet eens fris ruiken, maar eerder stinken naar de oude en verotte wetten van de 19e eeuw.
[..]
1 persoon kan niet een hele partij dragen en een groepje "Wilders" lijkt me bij voorbaat al een mislukking a la LPF. Laat hem maar eens aantonen een goede oppositiepartij te kunnen leiden.
Een deel van de groep is extremistisch en een deel van zijn ideen zijn extremistisch, ik zie het verschil niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rare vergelijking, ik reken hier 1 persoon af op zijn mening...een individu. Oftewel het is geen generalisatie. Je vergelijking met moslims en extreme fundamentalisten gaat dus niet op.
[..]
Dat heet populisme. Ik kan ook roepen dat als ik MP wordt, er voor zal zorgen dat er een economische groei van 9% zal zijn en niemand ooit meer belasting hoeft te betalen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Idd, ik had Hitler een kans gegeven als hij op dezelfde wijze te werk was gegaan als Wilders en dan was hij er eind jaren 30 al uit gebonjourd, hadden we er nooit meer iets van gehoord.
Hij mag het in de oppositiebankjes van mij laten zien, van het regeringspluche heeft ie maar ff af te blijven, ik heb geen zin in een nieuw LPF debacle.quote:Da je Wilders een kans geeft wil niet zeggen dat ja dan 4 jaar zijn beleid gaat afwachten en bovendien is dit hele topic al onzin.
Lijkt me dus een taak voor de onderwijsinspectie. De plannen van Wilders om alleen moslimscholen te sluiten, zijn puur extreem rechts. Had ie nou gezegd het hele bijzonder onderwijs te schrappen en zo ieder geloof gelijk behandeld had, had ik er nog wat in kunnen vinden.quote:Wilders heeft te radicale ideeen om deze in de politiek tot uitting te laten komen, vrijheid van onderwijs moet er m.i. altijd blijven, maar moet net als al het andere gewoon kritiesch bekeken blijven, het moet niet zo zijn dat er scholen lesgeven in antoi-westers gedachtengoed namelijk.
Echter, Wilders wil gewoon zijn christelijk kindje naar de christelijke basisschool kunnen sturen, terwijl zijn Marokkaanse buurman z'n kind maar naar het openbaar onderwijs moet brengen. Niks geen integratie dus. Wil je dit oplossen, moet je het hele bijzonder onderwijs op de helling gooien en de ouders niet langer zelf de school laten kiezen (Anders krijg je immers nog witte en zwarte scholen)quote:Maar als blanken hun kindern naar witte scholen sturen, Islamieten hun kinderen naar moslimscholen, katholieken naar christelijke en de rest alleen openbaar onderwijs volgt, kun je op je klompen aanvoelen dat de integratiekloof zal blijven.
Duidelijk te zien aan Wilders zelf, ja...quote:Op je 13e pas voor het eerst in aanraking komen met andersdenkenden is vaak te laat.
Extreem, zowel links als rechts is onwenselijk voor elk land op de wereld, voorbeelden te over: Zie Cuba, Noord-Korea, etc voor wat links extremisme met je land kan doen en rechts extremisme hebben we kunnen zien in Zuid-Afrika en Duitsland. Ik beteugel het liever voordat het verkeerd gaat.quote:Extreem, in welke vorm, zul je altijd houden, zo divers zijn mensen nu eenmaal en de een is bereid verder te gaan dan de ander om zijn gelijk te halen. Laat Wilders nu gewoon zoals Bos, Balkenden, Zalm (of Wiegel), Marijnissen en de hele kermis gewoon hun verkiezingscampagne doen en dan zien we aan het eind van de rit wel hoe de steoltjes verdeeld worden.
Ik zal in elk geval NIET op Wilders stemmen, maar blijf wel aandachtig luisteren wat ie te vertellen heeft.
Hitler had geen meerderheid en had de verkiezingen niet gewonnen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:57 schreef Vhiper het volgende:
[..]Hitler is gewoon door verkiezingen aan de macht gekomen hoor, op dezelfde wijze als Wilders nu probeert.
Je kan ook mijn andere post lezen, dan had je kunnen zien dat het slechts een voorbeeld was.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:56 schreef Prego het volgende:
dat ie subsidies af wil schaffen op elke vorm van gelovig onderwijs vind ik prima... scheiding van ker en staat..
@ mutant: wat zijn homoscholen
In Amerika hebben ze die ook echtquote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:07 schreef SCH het volgende:
Kan ik daar nog voor inschrijven? De homoschool?
Dus als een imam zegt, ik wil dat Joden niet ons land binnen komen, dan is deze niet extremistisch? Het is immers slechts 1 van zijn idee-en. Sorry, maar dat vindt ik een achterlijke redenatie, zo kan je alles bagetalliseren, zelfs de acties van Hitler. Kan je ook zeggen....tja slechts een deel van de ideeen van Hitler zijn extremistisch...bijv het vermoorden van Joden enzo...maar daar kan je hem toch niet op beoordelen :xquote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een deel van de groep is extremistisch en een deel van zijn ideen zijn extremistisch, ik zie het verschil niet.
Dat laatste is geen populistisch gedachtengoed, jij kunt je bewering niet waarmaken, Wilders wél als iedereen mee zou werken.
Maar dat zou betekenen dat ambtenaren moeten gaan solliciteren, dus kunnen we weer een hoog zelfmoordcijfer gaan verwachten.
Al die vergelijkingen met Hitler en de 2e WO slaan natuurlijk nergens op. Ik denk dat het strafbaar moet zijn om mensen met Hitler of andere verwerpelijke mensen of regimes te vergelijken, immers er zijn altijd mensen die blindelinks geloven wat hun leider zegt. Er zijn genoeg Volkert van der G figuren. Dus leiders die dit wel doen, proberen willens en wetens hun tegenstander via onparlementaire weg uit te schakelenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:36 schreef VijfdeColonne het volgende:
Als ik je zo hoor had je zelfs Hitler nog een kans gegeven. De standpunten van Wilders zijn duidelijk. De standpunten van Janmaat waren ook duidelijk. De standpunten van Kusters zijn ook duidelijk. Ook maar een eerlijke kans geven allemaal? Nee, zij hebben hun kansen allang verspeeld sinds WO2. Extreem-rechts, maar ook extreem-links, dient nooit meer een kans te krijgen.
Onzinnig, dan zou het ook strafbaar moeten zijn om te generaliseren. Dat is onmogelijk, een utopie.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Al die vergelijkingen met Hitler en de 2e WO slaan natuurlijk nergens op. Ik denk dat het strafbaar moet zijn om mensen met Hitler of andere verwerpelijke mensen of regimes te vergelijken, immers er zijn altijd mensen die blindelinks geloven wat hun leider zegt. Er zijn genoeg Volkert van der G figuren. Dus leiders die dit wel doen, proberen willens en wetens hun tegenstander via onparlementaire weg uit te schakelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |