abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25519599
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:33 schreef VijfdeColonne het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over een niet louter pro-Islam persoon, we hebben het hier over een persoon die louter anti-Islam is. Dat jij nu ultra-rechts zit te verdedigen, zegt wel veel over jou.
Ik verdedig ultra-rechts niet ik geef alleen aan dat er geen causaal verband is, ik heb niks met ultra-rechts.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:42:34 #127
115441 VijfdeColonne
anti-Islam == extreem-rechts
pi_25519653
Als je de standpunten van Wilders naast die van een willekeurige extreem-rechtse partij zet, zul je met eigen ogen kunnen zien dat er wel zeker een verband is.
Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
pi_25519684
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:36 schreef VijfdeColonne het volgende:

[..]

Als ik je zo hoor had je zelfs Hitler nog een kans gegeven. De standpunten van Wilders zijn duidelijk. De standpunten van Janmaat waren ook duidelijk. De standpunten van Kusters zijn ook duidelijk. Ook maar een eerlijke kans geven allemaal? Nee, zij hebben hun kansen allang verspeeld sinds WO2. Extreem-rechts, maar ook extreem-links, dient nooit meer een kans te krijgen.
Idd, ik had Hitler een kans gegeven als hij op dezelfde wijze te werk was gegaan als Wilders en dan was hij er eind jaren 30 al uit gebonjourd, hadden we er nooit meer iets van gehoord.
Da je Wilders een kans geeft wil niet zeggen dat ja dan 4 jaar zijn beleid gaat afwachten en bovendien is dit hele topic al onzin.
Wilders heeft te radicale ideeen om deze in de politiek tot uitting te laten komen, vrijheid van onderwijs moet er m.i. altijd blijven, maar moet net als al het andere gewoon kritiesch bekeken blijven, het moet niet zo zijn dat er scholen lesgeven in antoi-westers gedachtengoed namelijk.
Maar als blanken hun kindern naar witte scholen sturen, Islamieten hun kinderen naar moslimscholen, katholieken naar christelijke en de rest alleen openbaar onderwijs volgt, kun je op je klompen aanvoelen dat de integratiekloof zal blijven.
Op je 13e pas voor het eerst in aanraking komen met andersdenkenden is vaak te laat.

Extreem, in welke vorm, zul je altijd houden, zo divers zijn mensen nu eenmaal en de een is bereid verder te gaan dan de ander om zijn gelijk te halen. Laat Wilders nu gewoon zoals Bos, Balkenden, Zalm (of Wiegel), Marijnissen en de hele kermis gewoon hun verkiezingscampagne doen en dan zien we aan het eind van de rit wel hoe de steoltjes verdeeld worden.
Ik zal in elk geval NIET op Wilders stemmen, maar blijf wel aandachtig luisteren wat ie te vertellen heeft.
Yeah baby Yeah!
pi_25519690
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:37 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik verdedig ultra-rechts niet ik geef alleen aan dat er geen causaal verband is, ik heb niks met ultra-rechts.
M.b.t bepaalde standpunten vertoont Wilders extreem-rechtse trekjes. Als een imam zegt: " ik wil dat alle homoscholen worden gesloten", zal iedereen in koor zeggen: "oh wat een radicale intolerante imam zeg! Hij moet direct het land uit, hij is een gevaar voor onze samenleving". Zegt een pratende pruik dat, dan is het de politiek bedrijven, "hij heeft gelijk!"
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:47:18 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25519720
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

homoscholen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_25519725
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Leg eens uit beste Mutant, ik ben benieuwd!

ik doelde erop dat men de huid al verkocht heeft voordat de beer geschoten is.

De haren gaan blijkbaar al omhoog staan in de nek als de naam Wilders ter sprake komt, geef die man toch een eerlijke kans, dan kan hij altijd afgerekend worden op uitspraken die hij nu doet, is wel zo eerlijk.
Ik heb het anders wel ff gehad met mensen "een kans" geven na het LPF debacle. Dit land heeft een stabiele regering nodig, geen populist met waanideeën.
quote:
Ik ben ook geen fan van geert, maar ik bewonder zijn doorzettingsvermogen en zijn streven om tegen de stroom in te zwemmen, een frisse kijk is nooit op voorhand slecht, maar laat hem die kijk eerst eens toelichten en zie dan in de praktijk waar het toe leidt.
Mocht Wilders zijn uitspraken niet na kunnen komen door toedoen van zichzelf of onderschatting zal ik hem daar ook op afrekenen hoor.
Een frisse kijk is prima, maar om dan die man de teugels maar gelijk in handen geven, gaat mij dus veel te ver, zeker als zijn ideeën niet eens fris ruiken, maar eerder stinken naar de oude en verotte wetten van de 19e eeuw.
quote:
Ik heb alleen geen zin in een Fortuyn 2, die op voorhand al afgelsacht werd voordat hij de kans kreeg, waar zijn die gevestigde partijen toch zo bang voor?
1 persoon kan niet een hele partij dragen en een groepje "Wilders" lijkt me bij voorbaat al een mislukking a la LPF. Laat hem maar eens aantonen een goede oppositiepartij te kunnen leiden.
pi_25519734
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:44 schreef Elgigante het volgende:
Idd, ik had Hitler een kans gegeven als hij op dezelfde wijze te werk was gegaan als Wilders en dan was hij er eind jaren 30 al uit gebonjourd, hadden we er nooit meer iets van gehoord.
Da je Wilders een kans geeft wil niet zeggen dat ja dan 4 jaar zijn beleid gaat afwachten en bovendien is dit hele topic al onzin.
Wilders heeft te radicale ideeen om deze in de politiek tot uitting te laten komen, vrijheid van onderwijs moet er m.i. altijd blijven, maar moet net als al het andere gewoon kritiesch bekeken blijven, het moet niet zo zijn dat er scholen lesgeven in antoi-westers gedachtengoed namelijk.
Maar als blanken hun kindern naar witte scholen sturen, Islamieten hun kinderen naar moslimscholen, katholieken naar christelijke en de rest alleen openbaar onderwijs volgt, kun je op je klompen aanvoelen dat de integratiekloof zal blijven.
Op je 13e pas voor het eerst in aanraking komen met andersdenkenden is vaak te laat.
Indien er scholen zijn die haat prediken dan moeten ze gesloten worden, net als allerlei andere foute instellingen die de wet overtreden. Indien dat niet gebeurd hebben ze het recht om te blijven bestaan. De resultaten van deze moslimscholen zijn goed, zelfs bovengemiddeld, dus hun lesmethode werkt in ieder geval. Daarnaast geldt er bij mij een bepaalde regel, of je sluit alles en laat alleen openbare scholen over, of je sluit niets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25519742
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een voorbeeld, slimbo..
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:49:15 #134
115441 VijfdeColonne
pi_25519750
Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Zo heb ik er geen behoefte aan om welk idee van een rechts-extremist dan ook, aandacht te geven. Zo heb ik ook geen behoefte aan de boodschappen van GL of LPF of een communistische partij. Waarom? Omdat ik mij niet kan vinden in hun kernwaarden. Ze kunnen wel leuke kleine ideetjes hebben, maar luister jij naar een radicale moslim? Ook al zou het goed kunnen dat hij ook leuke ideetjes heeft.

Je bereikt er niets mee om partijen niet op hun kernwaarden af te rekenen. Die kernwaarden zijn er niet voor niets. Ze vormen een hoofddoel. De ideetjes voegen op zich niets toe aan dat doel.
Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
pi_25519755
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

M.b.t bepaalde standpunten vertoont Wilders extreem-rechtse trekjes. Als een imam zegt: " ik wil dat alle homoscholen worden gesloten", zal iedereen in koor zeggen: "oh wat een radicale intolerante imam zeg! Hij moet direct het land uit, hij is een gevaar voor onze samenleving". Zegt een pratende pruik dat, dan is het de politiek bedrijven, "hij heeft gelijk!"
Bepaalde punten leunen inderdaad naar het extreme, maar om hem dan als rechts-extremist af te schilderen gaat te ver, net als dat je niet alle moslims extreme fundamentalisten moet noemen omdat enkelen dat zijn.
Ik vind vooral zijn aanpak mbt de bureaucratie interessant, alleen is het ireeel om e verwachten dat men eindelijk de ware problemen in het land onder ogen gaat zien en wil meewerken aan het 'opschonen van het bestand'.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:50:20 #136
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_25519761
even tussendoor

hij wil nederland teruggeven aan de nederlanders
hij wil vrijheid
hij wil nederland weer echt nederland laten zijn
dit is zijn hoofdbeginsel, zo begint hij in dat hele stukkie tekst van hem

Ben ik dan de enige die een enorme tegenstelling ziet tussen zijn idee en tussen zijn uitvoerpunten?

als ik het zo lees ben ik eerder bang dat er een nederland ontstaat dat nog nooit zo is geweest, want zowat alle punten die al eeuwen voor nederland gelden worden door zijn punten weggesneden...

ik hoop in ieder geval niet dat het zover komt dat al die punten ooit uitgevoerd gaan worden...
put
your
clothes
on!
pi_25519781
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:50 schreef Elgigante het volgende:
Bepaalde punten leunen inderdaad naar het extreme, maar om hem dan als rechts-extremist af te schilderen gaat te ver, net als dat je niet alle moslims extreme fundamentalisten moet noemen omdat enkelen dat zijn.
Rare vergelijking, ik reken hier 1 persoon af op zijn mening...een individu. Oftewel het is geen generalisatie. Je vergelijking met moslims en extreme fundamentalisten gaat dus niet op.
quote:
Ik vind vooral zijn aanpak mbt de bureaucratie interessant, alleen is het ireeel om e verwachten dat men eindelijk de ware problemen in het land onder ogen gaat zien en wil meewerken aan het 'opschonen van het bestand'.
Dat heet populisme. Ik kan ook roepen dat als ik MP wordt, er voor zal zorgen dat er een economische groei van 9% zal zijn en niemand ooit meer belasting hoeft te betalen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25519789
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik heb het anders wel ff gehad met mensen "een kans" geven na het LPF debacle. Dit land heeft een stabiele regering nodig, geen populist met waanideeën.
[..]

Een frisse kijk is prima, maar om dan die man de teugels maar gelijk in handen geven, gaat mij dus veel te ver, zeker als zijn ideeën niet eens fris ruiken, maar eerder stinken naar de oude en verotte wetten van de 19e eeuw.
[..]

1 persoon kan niet een hele partij dragen en een groepje "Wilders" lijkt me bij voorbaat al een mislukking a la LPF. Laat hem maar eens aantonen een goede oppositiepartij te kunnen leiden.
Wilders is te rechtlijnig om deel uit te kunnen maken van het kabinet en zal, als hij door blijft gaan, eerst een paar kabinetten de oppositie bevolken voor hij het mag wagen als bestuurder.

Ging er hier iemand vanuit dat hij een meerderheid zou scoren dan?

Om écht hoog te scoren dien je een enorm netwerk te hebben in het Haagse en omstreken, Wilders kan daar niet op buigen dus grote invloed zal hij voor 2010 niet krijgen.
Yeah baby Yeah!
pi_25519820
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Rare vergelijking, ik reken hier 1 persoon af op zijn mening...een individu. Oftewel het is geen generalisatie. Je vergelijking met moslims en extreme fundamentalisten gaat dus niet op.
[..]

Dat heet populisme. Ik kan ook roepen dat als ik MP wordt, er voor zal zorgen dat er een economische groei van 9% zal zijn en niemand ooit meer belasting hoeft te betalen.
Een deel van de groep is extremistisch en een deel van zijn ideen zijn extremistisch, ik zie het verschil niet.
Dat laatste is geen populistisch gedachtengoed, jij kunt je bewering niet waarmaken, Wilders wél als iedereen mee zou werken.
Maar dat zou betekenen dat ambtenaren moeten gaan solliciteren, dus kunnen we weer een hoog zelfmoordcijfer gaan verwachten.
Yeah baby Yeah!
pi_25519835
dat ie subsidies af wil schaffen op elke vorm van gelovig onderwijs vind ik prima... scheiding van ker en staat..

@ mutant: wat zijn homoscholen
pi_25519838
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hitler is gewoon door verkiezingen aan de macht gekomen hoor, op dezelfde wijze als Wilders nu probeert.
quote:
Hij mag het in de oppositiebankjes van mij laten zien, van het regeringspluche heeft ie maar ff af te blijven, ik heb geen zin in een nieuw LPF debacle.
quote:
Lijkt me dus een taak voor de onderwijsinspectie. De plannen van Wilders om alleen moslimscholen te sluiten, zijn puur extreem rechts. Had ie nou gezegd het hele bijzonder onderwijs te schrappen en zo ieder geloof gelijk behandeld had, had ik er nog wat in kunnen vinden.
quote:
Echter, Wilders wil gewoon zijn christelijk kindje naar de christelijke basisschool kunnen sturen, terwijl zijn Marokkaanse buurman z'n kind maar naar het openbaar onderwijs moet brengen. Niks geen integratie dus. Wil je dit oplossen, moet je het hele bijzonder onderwijs op de helling gooien en de ouders niet langer zelf de school laten kiezen (Anders krijg je immers nog witte en zwarte scholen)
quote:
Duidelijk te zien aan Wilders zelf, ja...
quote:
Extreem, in welke vorm, zul je altijd houden, zo divers zijn mensen nu eenmaal en de een is bereid verder te gaan dan de ander om zijn gelijk te halen. Laat Wilders nu gewoon zoals Bos, Balkenden, Zalm (of Wiegel), Marijnissen en de hele kermis gewoon hun verkiezingscampagne doen en dan zien we aan het eind van de rit wel hoe de steoltjes verdeeld worden.
Ik zal in elk geval NIET op Wilders stemmen, maar blijf wel aandachtig luisteren wat ie te vertellen heeft.
Extreem, zowel links als rechts is onwenselijk voor elk land op de wereld, voorbeelden te over: Zie Cuba, Noord-Korea, etc voor wat links extremisme met je land kan doen en rechts extremisme hebben we kunnen zien in Zuid-Afrika en Duitsland. Ik beteugel het liever voordat het verkeerd gaat.
pi_25519867
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hitler is gewoon door verkiezingen aan de macht gekomen hoor, op dezelfde wijze als Wilders nu probeert.
Hitler had geen meerderheid en had de verkiezingen niet gewonnen.
pi_25519935
Kan ik daar nog voor inschrijven? De homoschool?
  dinsdag 15 maart 2005 @ 13:08:27 #144
115441 VijfdeColonne
pi_25519941
Wat je dus zegt is dat Wilders helemaal geen meerderheid nodig heeft om aan de macht te komen?

Nee, dat maakt het er geruststellender op.
pi_25519946
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:56 schreef Prego het volgende:
dat ie subsidies af wil schaffen op elke vorm van gelovig onderwijs vind ik prima... scheiding van ker en staat..

@ mutant: wat zijn homoscholen
Je kan ook mijn andere post lezen, dan had je kunnen zien dat het slechts een voorbeeld was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25519953
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:07 schreef SCH het volgende:
Kan ik daar nog voor inschrijven? De homoschool?
In Amerika hebben ze die ook echt
Allah Al Watan Al Malik
pi_25519978
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Een deel van de groep is extremistisch en een deel van zijn ideen zijn extremistisch, ik zie het verschil niet.
Dat laatste is geen populistisch gedachtengoed, jij kunt je bewering niet waarmaken, Wilders wél als iedereen mee zou werken.
Maar dat zou betekenen dat ambtenaren moeten gaan solliciteren, dus kunnen we weer een hoog zelfmoordcijfer gaan verwachten.
Dus als een imam zegt, ik wil dat Joden niet ons land binnen komen, dan is deze niet extremistisch? Het is immers slechts 1 van zijn idee-en. Sorry, maar dat vindt ik een achterlijke redenatie, zo kan je alles bagetalliseren, zelfs de acties van Hitler. Kan je ook zeggen....tja slechts een deel van de ideeen van Hitler zijn extremistisch...bijv het vermoorden van Joden enzo...maar daar kan je hem toch niet op beoordelen :x

Ik zou trouwens OOK mijn bewering waar kunnen maken als iedereen en alles maar mee wil werken. Maar dat gebeurd nooit en dat is niet realistisch, dus mijns insziens populistisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25520029
Wilders geeft de nederlander zijn vrijheid terug.. alleen ontneemt hij de middelen om van deze vrijheid te genieten...

Verder is het hele programma een samenraapsel van stukken waarin veel mensen het op sommige punten eens zijn (geld ook voor mij).. en dat geeft precies aan hoe het inelkaar zit.

Wilders = LPF = populisme waar uiteindelijk niemand iets beter van wordt.
en de lpf is daar het levende (naja, levend..) bewijs voor

Verbazingwekkend overigens dat er nog zoveel mensen zijn die in het terroristische fabeltje geloven..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_25520054
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:36 schreef VijfdeColonne het volgende:
Als ik je zo hoor had je zelfs Hitler nog een kans gegeven. De standpunten van Wilders zijn duidelijk. De standpunten van Janmaat waren ook duidelijk. De standpunten van Kusters zijn ook duidelijk. Ook maar een eerlijke kans geven allemaal? Nee, zij hebben hun kansen allang verspeeld sinds WO2. Extreem-rechts, maar ook extreem-links, dient nooit meer een kans te krijgen.
Al die vergelijkingen met Hitler en de 2e WO slaan natuurlijk nergens op. Ik denk dat het strafbaar moet zijn om mensen met Hitler of andere verwerpelijke mensen of regimes te vergelijken, immers er zijn altijd mensen die blindelinks geloven wat hun leider zegt. Er zijn genoeg Volkert van der G figuren. Dus leiders die dit wel doen, proberen willens en wetens hun tegenstander via onparlementaire weg uit te schakelen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25520086
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Al die vergelijkingen met Hitler en de 2e WO slaan natuurlijk nergens op. Ik denk dat het strafbaar moet zijn om mensen met Hitler of andere verwerpelijke mensen of regimes te vergelijken, immers er zijn altijd mensen die blindelinks geloven wat hun leider zegt. Er zijn genoeg Volkert van der G figuren. Dus leiders die dit wel doen, proberen willens en wetens hun tegenstander via onparlementaire weg uit te schakelen
Onzinnig, dan zou het ook strafbaar moeten zijn om te generaliseren. Dat is onmogelijk, een utopie.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')