abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25785558
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onzin.
Wauw, diepgaand.
  zondag 27 maart 2005 @ 18:34:32 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25785669
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:29 schreef SCH het volgende:
Wauw, diepgaand.
Als je zoiets beweert moet je met een citaat komen als "ik ben tegen denken en tegen mensen". Maar dat kan je niet en dus kom je met dit soort nonsens.

Ik zou eik beter moeten weten dan proberen zakelijk met jou te discussieren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 27 maart 2005 @ 18:35:43 #228
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25785695
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze is tegen mensen, en tegen nadenken.
ze is tegen mensen die hier illegaal zijn en die al een aantal keren door de rechter een uitspraak hebben gekregen dat ze moeten vertrekken, maar dat niet doen.
(ze heten niet voor niets uitgeprocedeerde asielzoekers).
en door wie was die wet ook al weer opgesteld? o ja, pvda'ers in paars 2.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 27 maart 2005 @ 18:37:52 #229
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25785756
Terug OT. Wat heeft die Halsema in d'r hele zielige en gefrustreerde leventje nou politiek voor elkaar gekregen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 18:37:52 #230
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25785757
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:35 schreef evert het volgende:

[..]

ze is tegen mensen die hier illegaal zijn en die al een aantal keren door de rechter een uitspraak hebben gekregen dat ze moeten vertrekken, maar dat niet doen.
(ze heten niet voor niets uitgeprocedeerde asielzoekers).
en door wie was die wet ook al weer opgesteld? o ja, pvda'ers in paars 2.
Was dat niet minister "Tea-time" Cohen?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zondag 27 maart 2005 @ 18:40:21 #231
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25785819
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ventje toch, minachting van vrouwen is zo ontzettend geweest
Sprak degene die aan heeft getoond zo'n verschrikkelijke hekel aan vrouwen te hebben dat zelfs Jack de Ripper erbij verbleekt.

Minachting van Halsema heeft niets met minachting van vrouwen te maken, aangezien 99% vd personen die Halsema minachten Hirschi Ali en Verdonk hoogachten .
Ik ban eigenlijk een hele gakke meid heur.
  zondag 27 maart 2005 @ 18:41:35 #232
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25785860
quote:

[..]

Ik ben ertegen jouw soort als mens te kwalificeren.
  zondag 27 maart 2005 @ 18:42:34 #233
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25785885
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Was dat niet minister "Tea-time" Cohen?
Je gaat door voor de koelkast!
  zondag 27 maart 2005 @ 18:45:33 #234
85889 lucida
équilibre
pi_25785967
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Bos is er flink in salaris op achteruit gegaan
Bron.
quote:
om voor zijn idealen te gaan vechten
Bron.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  zondag 27 maart 2005 @ 18:51:31 #235
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25786130
quote:

[..]

Dit vind ik toch wel een dieptepunt van toeschrijvende sentimentalisering...
  zondag 27 maart 2005 @ 18:51:58 #236
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25786138
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Bos is er flink in salaris op achteruit gegaan inderdaad om voor zijn idealen te gaan vechten
ja, en dat geldt ook voor een bolkestein (ex shell), rutte (ex unilever), dit is echt geen exclusief domein voor een pvda'er.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 18:52:27 #237
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25786153
Verdonk steekt tenminste de hand uit als ze iemand begroet. Of Femke dat ook doet bij haar politieke tegenstanders?

Let op de subtiele manier van namen noemen
  zondag 27 maart 2005 @ 19:18:46 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25786727
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:51 schreef evert het volgende:

[..]

ja, en dat geldt ook voor een bolkestein (ex shell), rutte (ex unilever), dit is echt geen exclusief domein voor een pvda'er.
Wouter Bos, ex Shell
Marijnisse, ex Unilever
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 maart 2005 @ 19:46:08 #239
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25787357
quote:
Op zondag 27 maart 2005 17:20 schreef Monidique het volgende:
Femke heeft gehakt gemaakt van die Van Aartsen. Deze rechtse dictator is nu voor iedereen met goede ogen overduidelijk ontmaskert als kinderachtige regent.

Tsja, als er eenmaal wat verlichting is opgestoken vallen er meer zaken op...

Verder noteert ze dus leegte op links...

[ Bericht 8% gewijzigd door aryan8 op 27-03-2005 20:04:12 ]
  maandag 28 maart 2005 @ 03:44:54 #240
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25799188
Speedfreak, als Groen Links stemmer en follower heb ik nooit het gevoel of het rationele idee gehad, dat die partij angst zaait......het is een partij die op een intelligente manier naar alternatieven zoekt voor knelpunten en problemen in de samenleving........dus het stimuleren van 'schone' energie, het op een gastvrije, en niet agressieve wijze, inburgeren van nieuwkomers, het tegengaan van graaigedrag door hoge zakenlieden...

Als ik bepaalde politici angst zie zaaien, zijn het juist de Janmaats, de Fortuijns en de Wilders onder de politici. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite om dingen bij de naam: ja, er zijn veel problemen met marokkaanse jongeren, maar benoem die zaken, en probeer er op een pragmatische wijze mee om te gaan, betrek de marokkaanse gemeenschap hier ook in, en laat zien dat je op positieve wijze aan problemen wil werken.

Het soort angstbeelden dat door lieden als Wilders en bijvoorlijk ook Philip de Winter wordt opgeroepen, in de trant van 'Nederland wordt overgenomen door de moslims' en 'straks hebben we geen vrijheid meer in ons land' slaat kant nog wal. Je creeert er alleen een maatschappij door waarin mensen vanuit 'angst' gaan reageren, in wij / zij trant.....daar schiet je niets mee op

En nog een punt....Mocht Fortuijn niet zijn vermoord, en president zijn geworden, of mocht Wilders nu opeens heel hoog stijgen qua stemmen (wat ik niet verwacht), dan bestaat volgens mij het gevaar (ik wil geen angst kweken, maar benoem het graag wel) dat we hier in Nederland naar een soort Amerikaanse samenleving toegroeien, waar het 'recht van de sterksten' geldt, een kleine groep mensen heel veel geld verdient en zich in omheinde villawijken van de rest van de samenleving afsnijden, en waarin in andere delen van het land mensen in arme stadswijken leven zonder ziektekostenverzekering, zonder perspectief op een baan, en met als uitwassen: criminaliteit en relletjes.....

Het mooie van de Nederlandse politiek is dat er (tot nu toe) altijd een redelijk compromis is gevonden tussen ontwikkeling (qua economie en techniek), solidariteit (het bieden van een vangnet aan mensen die het nodig hebben) en duurzaamheid (het nastreven van een zekere bescherming van de natuurlijke milieuomgeving)
Ik geef toe dat er problemen zijn onderschat, gedurende de kabinetten Lubbers en de kabinetten van Paars (waar overigens ook de VVD aan deelnam, en niet alleen de mensen van de 'linkse kerk', zoals zij tegenwoordig gekscherend genoemd worden), maar ik zie dat het besef er nu bij alle partijen is om aan die problemen te werken. Het verschil is alleen: ga je daar op een botte, demagogische manier mee om, of probeer je een realistische en verantwoorde wijze (met respect voor de medemens) mee om te gaan?
  maandag 28 maart 2005 @ 08:30:18 #241
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25799899
quote:
Op maandag 28 maart 2005 03:44 schreef Riverpoet31 het volgende:
ja, er zijn veel problemen met marokkaanse jongeren, maar benoem die zaken, en probeer er op een pragmatische wijze mee om te gaan, betrek de marokkaanse gemeenschap hier ook in, en laat zien dat je op positieve wijze aan problemen wil werken.
Dat is al 30 jaar op de groen links wijze geprobeerd en dat heeft geleid tot de problemen nu: die gasten lachen keihard om die gl-knuffelmethode. Nu is het tijd voor de harde hand, die begrijpen ze wel.

maandag 28 maart 2005 @ 08:31:37 #242
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25799901
quote:
Op maandag 28 maart 2005 03:44 schreef Riverpoet31 het volgende:
Speedfreak, als Groen Links stemmer en follower heb ik nooit het gevoel of het rationele idee gehad, dat die partij angst zaait......het is een partij die op een intelligente manier naar alternatieven zoekt voor knelpunten en problemen in de samenleving........dus het stimuleren van 'schone' energie, het op een gastvrije, en niet agressieve wijze, inburgeren van nieuwkomers, het tegengaan van graaigedrag door hoge zakenlieden...
Op welke intelligente wijze gaat GroenLinks in debat in over het redelijke alternatief van ozonlaagvriendelijke kernenergie?
quote:
Als ik bepaalde politici angst zie zaaien, zijn het juist de Janmaats, de Fortuijns en de Wilders onder de politici. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite om dingen bij de naam: ja, er zijn veel problemen met marokkaanse jongeren, maar benoem die zaken, en probeer er op een pragmatische wijze mee om te gaan, betrek de marokkaanse gemeenschap hier ook in, en laat zien dat je op positieve wijze aan problemen wil werken.
Als dan na verloop van tijd blijkt dat mensen uit deze gemeenschap het wel best vinden, deze mensen hun kroost gewoon tot in de late avonduren op straat laten rondhangen, deze mensen structureel weigeren verantwoording te nemen voor hufterig gedrag op straat dat hun kroost veroorzaakt en deze mensen weigeren het eigen maatschappelijke functioneren in de nederlandse maatschappij kritisch onder ogen te zien door voortdurend te komen met ontkenningen van aantoonbaar mislopende zaken, dan breekt er een moment aan dat er buiten de medewerking van de betreffende 'gemeenschap' om gehandeld moet worden. Wellicht bestaat er niet zo'n gemeenschap als zodanig en kan van diverse individuen geen aanspreekbaarheid worden gevraagd.

In die gevallen is het zaak dat bestuurder daadkrachtig optreden om de maatschappij tegen uitwassen en verloedering te beschermen.
quote:
Het soort angstbeelden dat door lieden als Wilders en bijvoorlijk ook Philip de Winter wordt opgeroepen, in de trant van 'Nederland wordt overgenomen door de moslims' en 'straks hebben we geen vrijheid meer in ons land' slaat kant nog wal. Je creeert er alleen een maatschappij door waarin mensen vanuit 'angst' gaan reageren, in wij / zij trant.....daar schiet je niets mee op
Dergelijke lieden krijgen kansen waar labbekakkerig beleid ingezetenen gewoon in hun hemd laat staan en de door hen gesignaleerde maatschappelijke problematiek, wegwuift, ridiculiseert of anderszins van de politieke agenda afvoert.
quote:
En nog een punt....Mocht Fortuijn niet zijn vermoord, en president zijn geworden, of mocht Wilders nu opeens heel hoog stijgen qua stemmen (wat ik niet verwacht), dan bestaat volgens mij het gevaar (ik wil geen angst kweken, maar benoem het graag wel) dat we hier in Nederland naar een soort Amerikaanse samenleving toegroeien, waar het 'recht van de sterksten' geldt, een kleine groep mensen heel veel geld verdient en zich in omheinde villawijken van de rest van de samenleving afsnijden, en waarin in andere delen van het land mensen in arme stadswijken leven zonder ziektekostenverzekering, zonder perspectief op een baan, en met als uitwassen: criminaliteit en relletjes.....
Dit riekt naar het zaaien van angst...
quote:
Het mooie van de Nederlandse politiek is dat er (tot nu toe) altijd een redelijk compromis is gevonden tussen ontwikkeling (qua economie en techniek), solidariteit (het bieden van een vangnet aan mensen die het nodig hebben) en duurzaamheid (het nastreven van een zekere bescherming van de natuurlijke milieuomgeving)
Het trieste van de nederlandse politiek is dat hierbij de dubbele solidariteit is veronachtzaamd en dat hierdoor vooral geklaagd wordt over rechten terwijl van de daaraan noodzakelijk verbonden plichten nauwelijks nog iets vernomen wordt. Zo is dan de onaanspreekbaarheid gegroeid die het bestuurders lastig maakt hun bestuurlijke territorium adequaat te besturen.
quote:
Ik geef toe dat er problemen zijn onderschat, gedurende de kabinetten Lubbers en de kabinetten van Paars (waar overigens ook de VVD aan deelnam, en niet alleen de mensen van de 'linkse kerk', zoals zij tegenwoordig gekscherend genoemd worden), maar ik zie dat het besef er nu bij alle partijen is om aan die problemen te werken. Het verschil is alleen: ga je daar op een botte, demagogische manier mee om, of probeer je een realistische en verantwoorde wijze (met respect voor de medemens) mee om te gaan?
Eeen andere vraag is: Durf je man en paard te benoemen of schiet je direct in een politiek correcte kramp van waaruit je signaleerders van misstanden demoniseert omdat het hen bijvoorbeeld ontbreekt aan talent voor verpakking van hun maatschappelijke grieven en ergernissen en je polarisatie indirect zelf bewerkt omdat je de politieke agenda op elke andere wijze onbereikbaar maakt.

Respect kan slechts worden verdiend en niet op hoge poten worden geëist of opgelegd. Doe je dat toch dan bewerk je indirect verzet tegen je fatsoenspopulisme.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25800131
Helaas Sjen, je hebt volkomen gelijk. De blinddoeken der politici zijn nog steeds niet af.
Maar het was weer een rake spijker op de kanis.
pi_25800978
quote:
Op maandag 28 maart 2005 08:31 schreef sjun het volgende:
Als dan na verloop van tijd blijkt dat mensen uit deze gemeenschap het wel best vinden, deze mensen hun kroost gewoon tot in de late avonduren op straat laten rondhangen, deze mensen structureel weigeren verantwoording te nemen voor hufterig gedrag op straat dat hun kroost veroorzaakt en deze mensen weigeren het eigen maatschappelijke functioneren in de nederlandse maatschappij kritisch onder ogen te zien door voortdurend te komen met ontkenningen van aantoonbaar mislopende zaken, dan breekt er een moment aan dat er buiten de medewerking van de betreffende 'gemeenschap' om gehandeld moet worden. Wellicht bestaat er niet zo'n gemeenschap als zodanig en kan van diverse individuen geen aanspreekbaarheid worden gevraagd.
Staat er in de wet hoe laat kinderen op bed mogen liggen of is er een avondklok inenen? Mij niets van bekend...
  maandag 28 maart 2005 @ 11:35:28 #245
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25801414
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Staat er in de wet hoe laat kinderen op bed mogen liggen of is er een avondklok inenen? Mij niets van bekend...
Nee, jou is wel meer niet bekend.
Koters van 6 die hier tot 23:00 's avonds op straat lopen te kloten is nu niet echt mijn idee van verantwoord opvoeden en het resultaat van die 'laat maar waaien' mentaliteit is nu dagelijks te zien. Is dit de enige oorzaak? Nee natuurlijk niet. Wel 1 vd vele.
quote:
Een grote groep Marokkaanse kinderen in Amsterdam blijkt te kampen met (ernstige) gedragsproblemen. Dat meldt de welzijnsorganisatie Combiwel. Honderden Marokkaanse kinderen vanaf zes jaar dreigen door hun gedrag buiten de Nederlandse maatschappij te vallen.

Velen vertonen agressief gedrag, zijn slecht aanspreekbaar en hebben geen normbesef. Volgens de welzijnsorganisatie bieden scholen en jongerenwerk geen oplossing voor de problemen.

Daarom heeft Combiwel een plan van aanpak opgesteld voor de probleembestrijding. Onder meer de ouders van de Marokkaanse kinderen zullen daarbij actief betrokken moeten worden.

Combiwel luidt de noodklok over onder meer de Diamantbuurt. Daar werd onder meer in het verleden een echtpaar door Marokkaanse buurterreur hun huis uitgejaagd. Leider van Nieuw Rechts, Michiel Smit, werd er een aantal dagen later ook weggejaagd.
http://www.at5.nl/indexall.asp?newsid=6107
  maandag 28 maart 2005 @ 11:42:44 #246
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25801572
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee. Onze bestuurders gingen van de veronderstelling uit dat mensen volwassen en verantwoordelijk genoeg waren om hierin een eigen verantwoording te nemen. Nu uit de praktijk blijkt dat dit voor een deel van de ingezetenen duidelijk niet opgaat en dat dit gebrek aan verantwoordingsgevoel kostspelige maatschappelijke problemen oplevert is het zoetjes aan tijd geworden voor bijsturend beleid om als bestuurder niet tot buurman's gek te verworden.

Zo ga je tijdig misdragingen, onaanspreekbaarheid, oplopende kleine criminaliteit en gebrek aan verantwoordingsbesef tegen door het stellen en bewaken van heldere grenzen en het zonodig doen plaatsvinden van sanctionerende maatregelen die de (on)verantwoordelijken treffen.
pi_25801598
Wauw, de overheid gaat de opvoeding regelen
  maandag 28 maart 2005 @ 11:44:06 #248
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25801607
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:37 schreef PJORourke het volgende:
Terug OT. Wat heeft die Halsema in d'r hele zielige en gefrustreerde leventje nou politiek voor elkaar gekregen?
Er is intussen al een Partij voor de Dieren opgericht
  maandag 28 maart 2005 @ 11:47:28 #249
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25801689
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:43 schreef SCH het volgende:
Schande, die raad voor de kinderbescherming.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 11:48:10 #250
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25801705
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:43 schreef SCH het volgende:
Tja, ook niet mijn voorkeur, maar als de pyamadragende buurtvadertjes het niet kunnen, dan hebben ze een licht dwingende hand in de rug nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')