abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27640544
ziet er toch wel erg goed uit daar, ben zelf ook van plan te gaan reizen als ik me studies af heb, alleen dat duurt nog wel ff...
daar heb je tenminste nog goed weer, mooie huizen, veel grond en zwembaden
  zondag 5 juni 2005 @ 12:23:43 #127
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_27640606
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:22 schreef jojarno het volgende:
ziet er toch wel erg goed uit daar, ben zelf ook van plan te gaan reizen als ik me studies af heb, alleen dat duurt nog wel ff...
daar heb je tenminste nog goed weer, mooie huizen, veel grond en zwembaden
En niet te vergeten mooie auto's
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_27643834
In principe wel het beste van beide kantjes. Onderwijs is een stuk beter qua voorzieningen, niveau en financiering in NL dan VS. Zie jij jezelf al een opleiding volgen in Texas? Zelfs tegen VS standaarden is Texas een achtergesteld hick town....

Als je eenmaal een diploma op zak hebt is het inderdaad wel fijner om te werken in een groter land. NL is gewoon te klein om hier echt op een makkelijker wijze door te groeien. In VS is de concurrentie wat lager gesteld en zijn ze open voor alle soorten en maten. In NL wordt dienstverlening zoveel mogelijk gepushed want er is verder weinig ruimte voor iets anders. Dan is het niet zo vreemd dat technici een 2de of lagere plek krijgt....

Echter, als je van beide walletjes hebt gegeten vind ik het wel een beetje sneu om op NL te gaan zeiken.....

Ik wens je echter nog blijvend succes en hoop je hier terug te zien met dezelfde positieve insteek wanneer je kinderen een opleiding in Amerika volgen
pi_27644321
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:08 schreef Seiruu het volgende:
Onderwijs is een stuk beter qua voorzieningen, niveau en financiering in NL dan VS.
Enkel de financiering is beter en de voorzieningen zullen redelijk gelijk zijn. Maar het niveau lijkt me op Amerikaanse universiteiten toch over het algemeen hoger. Het Nederlandse onderwijs is niet in staat topprofessoren en toponderzoekers aan te trekken. Geen enkele universiteit in Nederland kan in de buurt komen van de 20 beste uni's in de VS. Dit hangt uiteraard ook samen met het feit dat private universiteiten anders gefinancierd worden waardoor ze kapitaalkrachtiger zijn.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_27644690
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:23 schreef Jeroenus het volgende:
Enkel de financiering is beter en de voorzieningen zullen redelijk gelijk zijn.
Nee, onze voorzieningen zijn beter omdat het door de overheid wordt gesteund. Meerendeel van de amerikaanse scholen worden ook door de overheid gefinancieerd maar dat is echt bagger. Waarom denk je dat alleen private schools iets voorstellen in Amerika? De algemene scholen in amerika stellen echt geen drol voor. Dat zijn MBO-niveau scholen maar echt niet hoger.
quote:
Maar het niveau lijkt me op Amerikaanse universiteiten toch over het algemeen hoger. Het Nederlandse onderwijs is niet in staat topprofessoren en toponderzoekers aan te trekken. Geen enkele universiteit in Nederland kan in de buurt komen van de 20 beste uni's in de VS.
TU delft en Erasmus komen daar zeker in de buurt. Hoeveel "universiteiten" denk je eigenlijk dat Amerika heeft? Asociaal veel en ik kan je dan gelijk vertellen dat het algemene niveau van universiteiten dus hier ook een stuk hoger ligt wat betreft niveau. Immer omdat NL niet overal het woord "universiteit" geeft.

Het probleem wat wij hier hebben betreffende (goede) lerarentekort hebben zij daar ook, alleen dan nog erger omdat zij in % veel meer "universiteiten" hebben.
quote:
Dit hangt uiteraard ook samen met het feit dat private universiteiten anders gefinancierd worden waardoor ze kapitaalkrachtiger zijn.
Dat sowieso en dat komt, nogmaals, omdat de publieke scholen geen fck voorstellen daar.
pi_27645359
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:36 schreef Seiruu het volgende:

[..]

Nee, onze voorzieningen zijn beter omdat het door de overheid wordt gesteund. Meerendeel van de amerikaanse scholen worden ook door de overheid gefinancieerd maar dat is echt bagger. Waarom denk je dat alleen private schools iets voorstellen in Amerika? De algemene scholen in amerika stellen echt geen drol voor. Dat zijn MBO-niveau scholen maar echt niet hoger.
[..]

TU delft en Erasmus komen daar zeker in de buurt. Hoeveel "universiteiten" denk je eigenlijk dat Amerika heeft? Asociaal veel en ik kan je dan gelijk vertellen dat het algemene niveau van universiteiten dus hier ook een stuk hoger ligt wat betreft niveau. Immer omdat NL niet overal het woord "universiteit" geeft.

Het probleem wat wij hier hebben betreffende (goede) lerarentekort hebben zij daar ook, alleen dan nog erger omdat zij in % veel meer "universiteiten" hebben.
[..]

Dat sowieso en dat komt, nogmaals, omdat de publieke scholen geen fck voorstellen daar.
Publieke universiteiten kunnen wel degelijk wat voorstellen hoor. Het publieke University of California systeem staat internationaal hoog aangeschreven. De Business School van Berkeley staat in menig ranglijst (groter kranten en academische bladen) als runner up van Harvard. UCLA behoort ook tot de top van de wereld. Dat publieke universiteiten per definitie waardeloos zijn, dat is onzin. UCSD en UCSC zijn ook universiteiten die niet onderdoen voor een normale Nederlandse uni.

Voorzieningen kunnen zich ook uitten in de vorm van bereikbaarheid en geboden onderwijs. Om weer Berkeley te noemen, daar zit alles op één campus wat voor de student handig is maar ook voor de docenten wat betreft interfacultaire relaties.

De Erasmus valt behoorlijk tegen heb ik het idee. Uit de laatste paar onderzoeken, kwam de Universiteit van Utrecht vele malen beter uit de bus dan de Erasmus en de TUD (ook onder professoren). Tevens hoor ik van veel collega studenten, voormalig Erasmus-klanten, dat de Erasmus slecht georganiseerd is, chaotisch en massaal is. Uit mijn voormalige eindexamenklas gingen veel mensen naar de Erasmus, maar 3/4 kan naar 1 jaar stoppen omdat ze niks halen. (wat gedeeltelijk ook aan de personen zelf te wijten valt) Dit neemt niet weg dat een universiteit een betere naam opbouwd met weinig drop-outs en een hoog slagingspercentage.

In de VS kan men in ieder geval de topmensen uit het buitenland wegtrekken, waaronder Nederland (ik ken iemand die in zo'n situatie zat). In Nederland kan men dat vaak niet of men moet met minder genoegen nemen.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  zondag 5 juni 2005 @ 15:05:36 #132
80382 manny
30 is best veel
pi_27645505
Spannende move en leuk om te volgen via FOK.

Ik snap jouw voordelen, en zeker als je je baan behoud dan lijkt het me daar goed toeven. Kleine vraag: ik hoor altijd van de drama-verhalen over slechts 10 vakantiedagen per jaar.. hoe zit dat eigenlijk ( of heb ik daar overheen gelezen? ) ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_27646444
Damn...prachtige foto's man!! Echt waar. HEb je niet nog meer foto's?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_27646545
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:05 schreef manny het volgende:

Ik snap jouw voordelen, en zeker als je je baan behoud dan lijkt het me daar goed toeven. Kleine vraag: ik hoor altijd van de drama-verhalen over slechts 10 vakantiedagen per jaar.. hoe zit dat eigenlijk ( of heb ik daar overheen gelezen? ) ?
verschild dit niet per bedrijf?
  zondag 5 juni 2005 @ 16:55:59 #135
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_27648652
quote:

Daarom melden Amerikanen zich gewoon vaker ziek.....Ieder mens komt zelf wel met een oplossing voor die extra dagen
  zondag 5 juni 2005 @ 17:37:57 #136
114283 bupatH
ondertitel
pi_27649786
zeker toffe actie van je
pi_27650029
wil ik ook!
pi_27652022
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:59 schreef Jeroenus het volgende:

[..]
Innepin, bevalt het UC systeem in SC?
Absoluut Het niveau is goed, alles is goed geregeld. Helemaal fijn Het is alleen wel achterlijk duur inderdaad, als ik lesgeld had moeten betalen had dat mij zo'n $30.000 gekost. Belachelijk natuurlijk.
En SC is een beetje een bubble, meer Europees dan zelfs de rest van de Bay Area, heel erg liberaal (de uni was op opgezet in de 60's, die sfeer hangt er nog steeds) en gezellig.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_27652438
Jeroenus

Uitzondering zijn er altijd wel, maar over het algemeen blijft het niveau een stuk lager dan hier. Dan praat ik niet eens over de prijs/kwaliteit verhoudingen.

Overigens, dat het erasmus vrij chaotisch geregeld is kan wel kloppen, mijn zus kan je daar nog wel het een en ander over vertellen. Ik ga het zelf ervaren eind dit jaar dunkt me.

Ik geloof wel dat het een paar jaar geleden in de top 30 zat van beste universiteiten in de wereld. En TUD zat ook erg hoog wat dat betreft.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:39:12 #140
46960 StefanP
polemicist
pi_27654800
quote:

Ik krijg geloof ik drie weken, plus 3 zwevende dagen plus een week aan verplichte vrije dagen (kerstmis en zo). Dat laatste is beter geregeld dan Nederland, als zo'n dag in het weekend valt dan schuift ie gewoon door naar zaterdag of maandag!

Je mag trouwens tot 10 dagen ziekmelden, daarboven wordt je 'bestraft' geloof ik. Hoe dat weet ik niet precies. Maar als ik kijk naar hoeveel collega's in Nederland zich wel niet ziek meldden toen ik er nog werkte... voor de stomste redenen... dan vind ik dat een goed beleid.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 5 juni 2005 @ 21:15:07 #141
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27655920
vind eigenlijk alleen de supra mooi en voor de rest woon je op een center parcs terrein erg leuk!
  zondag 5 juni 2005 @ 21:23:36 #142
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_27656260
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik krijg geloof ik drie weken, plus 3 zwevende dagen plus een week aan verplichte vrije dagen (kerstmis en zo). Dat laatste is beter geregeld dan Nederland, als zo'n dag in het weekend valt dan schuift ie gewoon door naar zaterdag of maandag!

Je mag trouwens tot 10 dagen ziekmelden, daarboven wordt je 'bestraft' geloof ik. Hoe dat weet ik niet precies. Maar als ik kijk naar hoeveel collega's in Nederland zich wel niet ziek meldden toen ik er nog werkte... voor de stomste redenen... dan vind ik dat een goed beleid.
10 dagen ziekte komt een normaal persoon per jaar niet aan. Max 5 dagen als ik voor mezelf moet spreken. Toch is het een slechte regeling voor het geval het echt mis is en je een tijdje echt ziek bent.

3 weken vakantie is voor Amerikaanse begrippen erg veel. Ik neem aan dat je dit in je onderhandelingen om naar de VS te komen hebt kunnen afdingen?
Heb je nog wat aan de bank holidays of zijn die voor de sector waar jij in werkt niet van toepassing?

Veel Amerikaanse collega´s van me hebben er slechts 10 en dan kom ik eraan met mijn Nederlandse aantal van 25 En dat is dan weer laag voor Nederlandse begrippen
Leuke wetenswaardigheid: veel Amerikanen mogen trouwens in hun eerste jaar in diensverband van de werkgever GEEN vakantiedagen opnemen!

Het blijft trouwens leuk om je ervaringen te lezen over Amerika. Goede zaak dat je in de leukste staat van Amerika bent gaan wonen. Dus ik lees de belevenissen met veel plezier.

Zelf wil ik binnen 3 jaar weer terug naar de VS en dan het liefst Texas
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 6 juni 2005 @ 15:36:08 #143
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27677781
Ik las vanochtend op MSN Today een hoop dingen dat de mails van medewerkers worden gelezen etc.

Nu vind ik dat in NL al crap, dat je geen MSN mag, want als je goed werk hebt, en je heb MSN, gebruik je het totaal toch maar 10 minuten per dag, en 5 minuten per dag mail, dus dat zou niet zo erg moeten zijn.
Maargoed, das mijn ding.

Hoe staat het daar in de USA ermee? Streng verboden blabla je wordt ontslagen als je een mail leest omdat je ma op sterven ligt en je even op de hoogte gehouden wil worden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 6 juni 2005 @ 20:02:48 #144
80382 manny
30 is best veel
pi_27686592
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

klinkt goed; zolang je niet ECHT ziek wordt.

Veel plezier daar. Ik werk toevallig voor een baas die enkele jaren in America heeft gewerkt (voor Hallmark, de wenskaarten) en die is deels heel enthousiast, maar kent ook de keerzijde van het verhaal, gelukkig voor hem niet persoonlijk maar meer als "werkgevende" partij, het is dus geen huilie-verhaal.

Maar goed, zolang je niet ziek wordt, het bedrijf goed gaat, geen ongeluk krijgt, jouw familie gezond blijft en als je er dan ook nog geen probleem mee hebt dat jij zo weinig belasting betaalt omdat mensen die wel ontslagen worden of een ongeluk krijgen niet gesteund worden, dan kun je er vast een leuke tijd hebben....

proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:55:01 #145
112371 halion
Iqztrepp
pi_27701942
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:15 schreef ASroma het volgende:
vind eigenlijk alleen de supra mooi en voor de rest woon je op een center parcs terrein erg leuk!
mijn ervaring met communities (Tampa, Florida) is dat het er echt uitgestorven is.
Je ziet je buren 's avonds laat met hun auto de garage inrijden, die electronisch open en dicht gaat,. and well, that's it. Er komt bijna niemand buiten. Iedereen zit op zijn werk of binnen in de airco. Je hebt wel tennisbanen en basketbalvelden, maar ook daar was ik altijd de enige die aan het ballen was. (ik was er een maand bij familie). Af en toe kwam je een verdwaalde jogger tegen of een alligator in de meertjes, en in de verte zag je wat mensen golfen...maar het kwam allemaal heel surrealistisch op me over.

Ik denk dat het in jouw Plano community niet veel anders is, StefanP?

[ Bericht 1% gewijzigd door halion op 07-06-2005 11:00:44 ]
  woensdag 8 juni 2005 @ 04:42:09 #146
46960 StefanP
polemicist
pi_27730941
Valt wel mee, maar het is heel anders dan Nederland. Lopen kun je hier alleen in een woonwijk, en daar heb je alleen huizen. Fietsen gaat niet dus alles gaat per auto. Buiten de winkels een wijken heb je op zich niks te zoeken, er is ook niks. Gras, wat bomen en cactussen. Bovendien is het veel te heet om buiten te zijn, dus als het even kan zit iedereen in de airco binnen. Maar even op je fiets springen om 2km naar een winkel te rijden, of van bar naar bar lopen, zit er niet in. Je ziet hier uberhaupt niemand lopen, tenzij je in een shopping mall loopt of inderdaad buiten een jogger in een woonwijk tegenkomt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 8 juni 2005 @ 05:36:44 #147
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27731084
Oh dat is hier iets anders, in Michigan kan het ook vrij warm zijn (vandaag weer zo'n 28 graden) maar hier zie je het 'dagelijkse' leven wel op straat. Schoonzus heeft een redelijk groot zwembad in de tuin dus dat scheelt ook

M'n vrouw heeft me afgeraden om een fiets te kopen, ik heb 't toch gedaan en het is heerlijk: De wat drukkere wegen moet je mijden maar over het algemeen zie je toch best veel fietsers hier en is het goed te doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:23:36 #148
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_27731560
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 04:42 schreef StefanP het volgende:
Valt wel mee, maar het is heel anders dan Nederland. Lopen kun je hier alleen in een woonwijk, en daar heb je alleen huizen. Fietsen gaat niet dus alles gaat per auto. Buiten de winkels een wijken heb je op zich niks te zoeken, er is ook niks. Gras, wat bomen en cactussen. Bovendien is het veel te heet om buiten te zijn, dus als het even kan zit iedereen in de airco binnen. Maar even op je fiets springen om 2km naar een winkel te rijden, of van bar naar bar lopen, zit er niet in. Je ziet hier uberhaupt niemand lopen, tenzij je in een shopping mall loopt of inderdaad buiten een jogger in een woonwijk tegenkomt.
Nix voor mij, dan mag je niet eens drinken als je elke keer moet rijden overal naar toe

Toch wel bizar als je dat hoort, kan je je als Nederlander uit Den Haag (of welke grote stad dan ook) toch echt weinig bij voorstellen. Niks voor mij.....dan ga ik wel naar NY
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:22:15 #149
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_27739212
Ik ben echt superjaloers man...

Als m'n vriendin me dumpt ga ik ook maar eens intern solliciteren bij de multinational waar ik nu werk
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:47:47 #150
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_27740100
wel super vet dat je daar woont. Als ik met mijn opleiding klaar ben dan vertrek ik ook naar the states, merendeel heb ik al rond. Verpleegkundigen zoeken ze daar uberveel dus ik heb genoeg keus waar ik wil gaan wonen!
don't give me that fucking bullshit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')