Eerlijk gezegd weet niemand het, denk ik. Het nieuws is hier erg (bijzonder erg) op de VS gericht, en ik denk dat geen enkele van mijn collega's ook maar weet dat Nederland gaat stemmen en Frankrijk net gestemd heeft.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:08 schreef SilentChaos het volgende:
TVP
Hey StephanP...Je hebt't vast wel gehoord van Europa? Hoe staan de Amerikanen daar tegenover en wat zou je zelf stemmen? Ja of nee?
't Is toch wel degelijk ruimschoots aan bod gekomen op de bekende nieuwszenders.quote:Op woensdag 1 juni 2005 04:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet niemand het, denk ik. Het nieuws is hier erg (bijzonder erg) op de VS gericht, en ik denk dat geen enkele van mijn collega's ook maar weet dat Nederland gaat stemmen en Frankrijk net gestemd heeft.
het punt is dat Amerika vooral gericht is op uiterlijk vertoon. Uiterlijk vertoon boven alles. Dus in eerste instantie raak je als Nederlander overrompeld door de grote gebouwen, de vele ruimte en de grote auto's. Pas op de langere termijn ga je inzien dat de rest veel beter in Nederland geregeld is. Met name op het vlak van veiligheid, sociale voorzieningen en onderwijs. Daarnaast zijn Nederlanders ook veel meer betrokken met de wereld om zich heen, wat ook wel veroorzaakt zal worden door het feit dat we een klein landje zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2005 05:24 schreef HighLander het volgende:
En toch vraag ik me af hoe serieus je een dergelijk betoog moet nemen op het moment dat het verschil qua weer, neerslag en temperatuur als serieus argument wordt aangedragen.
Afgezien daarvan zie ik je een hoop 'lokale' vooroordelen over amerikanen bevestigen, waartussen toch ook redenen zitten die mij tegen zouden houden.
Anders geformuleerd: ik ben niet overtuigd
Waar haal jij dat vandaan, zijn daar betrouwbare cijfers van dan?quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:08 schreef halion het volgende:
[..]
Anyway, het is niet voor niets dat de meeste emigranten uiteindelijk weer terugkeren naar Nederland. Want de buitenkant van alles vergaat als eerste.
Wat een onzinquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:08 schreef halion het volgende:
[..]
het punt is dat Amerika vooral gericht is op uiterlijk vertoon. Uiterlijk vertoon boven alles. Dus in eerste instantie raak je als Nederlander overrompeld door de grote gebouwen, de vele ruimte en de grote auto's. Pas op de langere termijn ga je inzien dat de rest veel beter in Nederland geregeld is. Met name op het vlak van veiligheid, sociale voorzieningen en onderwijs. Daarnaast zijn Nederlanders ook veel meer betrokken met de wereld om zich heen, wat ook wel veroorzaakt zal worden door het feit dat we een klein landje zijn.
Anyway, het is niet voor niets dat de meeste emigranten uiteindelijk weer terugkeren naar Nederland. Want de buitenkant van alles vergaat als eerste.
Ik hou 't kort: Sinds 4 april geemigreerd (K1 visum), 30 april getrouwd (we kenden elkaar al jaren dus dat werd wel eens tijd, whehe), werkvergunning zal in Juni of Juli wel komen. Greencard aangevraagd maar zoals je weet, dat duurt wel evenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 04:57 schreef StefanP het volgende:
Maar ik begrijp dat je ook in de VS woont, wat doe jij hier als ik vragen mag? Studie? Getrouwd? Werk?
Die woonde eerst in Nederland (ze is Canadese/Amerikaanse, haar ouders zijn Nederlandse), daar heb ik haar leren kennen. Best handig, we hebben onze 'geheimtaal' hier, we spreken nog geregeld Nederlands met elkaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 05:28 schreef WaStEd het volgende:
hoe ken je je vrouw dan ?
Ik ben Indra. Innepin. Innie. Roep iets in die geest, en ik wil nog wel eens luisteren. Ik ben 19 jaar. Ik ben lief. Meestal. Ik ben tweedejaars studente bij University College Utrecht (een vrije, internationale, Engelstalige bacheloropleiding, gebaseerd op het Amerikaanse model. Je kiest een Major en een Minor en volgt vervolgens een hele zooi semi-willekeurige vakken. Wat word je daar dan mee? Niks. Wat kan je daar dan mee? Ligt er aan welke kant je op gaat: science majors willen nog wel ergens terechtkomen. In mijn geval: niks. Ik ben namelijk Humanities major, oftewel Letteren, en volg vakken in nutteloze dingen als religie, literatuur, drama, creatief schrijven enzo.)quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:23 schreef halion het volgende:
[..]
Ik ben Indra. Innepin. Innie. Roep iets in die geest, en ik wil nog wel eens luisteren. Ik ben 19 jaar. Ik ben lief. Meestal. Ik ben tweedejaars studente bij University College Utrecht (een vrije, internationale, Engelstalige bacheloropleiding, gebaseerd op het Amerikaanse model. Je kiest een Major en een Minor en volgt vervolgens een hele zooi semi-willekeurige vakken. Wat word je daar dan mee? Niks. Wat kan je daar dan mee? Ligt er aan welke kant je op gaat: science majors willen nog wel ergens terechtkomen. In mijn geval: niks. Ik ben namelijk Humanities major, oftewel Letteren, en volg vakken in nutteloze dingen als religie, literatuur, drama, creatief schrijven enzo.)
creatief is je reactie in ieder geval niet.
Daarvoor woon je er niet lang genoeg, en dat zegt hij ook duidelijk in zijn reply.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:26 schreef innepin het volgende:
[..]Wat heeft mijn fotoboek hier mee te maken? Of creativiteit? Ik had geen zin om er verder op in te gaan. Ik vond het onzin, omdat ik op het moment in Amerika zit en het gewoonweg niet met je observaties eens ben.
in mijn fotoboek staat dat ik les heb gevolgd in creatief schrijven, daarme duidend op verhaaltjes en gedichten. Dat heeft geen ene moer te maken met dit topic en ik vraag me dan ook af wat de motivatie was van hem om zoiets te zeggen. Mijn reactie was ook niet bedoeld als creatief. Ik ben het niet met hem eens, dat mag, en dat was mijn mening. Dat ik geen zin had om er op dat moment agumenten bij te geven, heeft niets te maken met creativiteit.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:55 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Daarvoor woon je er niet lang genoeg, en dat zegt hij ook duidelijk in zijn reply.
In je foto boek staat dat je creatief kan schrijven, nou door een opmerking te maken als "wat een onzin" zonder iets te beargumenteren, is idd niet erg creatief.
Precies, heb behoorlijk wat van de US gezien en voor langere tijd verbleven, kan het dus wel beoordelen als de gemiddelde vakantieganger, sterker nog me, me ouders hebben er 8 jaar gewoond.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:59 schreef Yildiz het volgende:
Een wijze meid zei in Californie eens tegen mij:
De staten van de USA lijken mij, zoals ik van reisverhalen hoor, zo divers als de landen van Europa.
En ik denk dat ze daarmee behoorlijk de spijker op de kop slaat.
Zie het verschil maar met grieken, italianen, portugezen, spanjaarden, engelsen, duitsers, nederlanders, etc.
Zo heb je dat daar ook met NYC, CA, Texas, Florida, Alaska, heel die handel.
Alles is gewoon onwijs divers.
En het scheelt gigantisch of je nu in NYC zit, of CA. Dat is gewoon zo
* Jeroenus is jaloersquote:Op vrijdag 3 juni 2005 03:05 schreef StefanP het volgende:
Gisteren 4000 dollar gekregen als bonus voor goed presteren. En vandaag weer een loonstrookje, dat krijg je 2-wekelijks waardoor het bijna continu feest is. Lekker relaxt voor de PC zitten naast het balkon waar de zon onder gaat, met alle ramen open zodat de 30-graden warme wind zachtjes door de kamer blaast. Gewoon weten dat het morgen weer goed weer is zonder het weerbericht te hoeven kijken. I love the USA
En niet te vergeten mooie auto'squote:Op zondag 5 juni 2005 12:22 schreef jojarno het volgende:
ziet er toch wel erg goed uit daar, ben zelf ook van plan te gaan reizen als ik me studies af heb, alleen dat duurt nog wel ff...
daar heb je tenminste nog goed weer, mooie huizen, veel grond en zwembaden
Enkel de financiering is beter en de voorzieningen zullen redelijk gelijk zijn. Maar het niveau lijkt me op Amerikaanse universiteiten toch over het algemeen hoger. Het Nederlandse onderwijs is niet in staat topprofessoren en toponderzoekers aan te trekken. Geen enkele universiteit in Nederland kan in de buurt komen van de 20 beste uni's in de VS. Dit hangt uiteraard ook samen met het feit dat private universiteiten anders gefinancierd worden waardoor ze kapitaalkrachtiger zijn.quote:Op zondag 5 juni 2005 14:08 schreef Seiruu het volgende:
Onderwijs is een stuk beter qua voorzieningen, niveau en financiering in NL dan VS.
Nee, onze voorzieningen zijn beter omdat het door de overheid wordt gesteund. Meerendeel van de amerikaanse scholen worden ook door de overheid gefinancieerd maar dat is echt bagger. Waarom denk je dat alleen private schools iets voorstellen in Amerika? De algemene scholen in amerika stellen echt geen drol voor. Dat zijn MBO-niveau scholen maar echt niet hoger.quote:Op zondag 5 juni 2005 14:23 schreef Jeroenus het volgende:
Enkel de financiering is beter en de voorzieningen zullen redelijk gelijk zijn.
TU delft en Erasmus komen daar zeker in de buurt. Hoeveel "universiteiten" denk je eigenlijk dat Amerika heeft? Asociaal veel en ik kan je dan gelijk vertellen dat het algemene niveau van universiteiten dus hier ook een stuk hoger ligt wat betreft niveau. Immer omdat NL niet overal het woord "universiteit" geeft.quote:Maar het niveau lijkt me op Amerikaanse universiteiten toch over het algemeen hoger. Het Nederlandse onderwijs is niet in staat topprofessoren en toponderzoekers aan te trekken. Geen enkele universiteit in Nederland kan in de buurt komen van de 20 beste uni's in de VS.
Dat sowieso en dat komt, nogmaals, omdat de publieke scholen geen fck voorstellen daar.quote:Dit hangt uiteraard ook samen met het feit dat private universiteiten anders gefinancierd worden waardoor ze kapitaalkrachtiger zijn.
Publieke universiteiten kunnen wel degelijk wat voorstellen hoor. Het publieke University of California systeem staat internationaal hoog aangeschreven. De Business School van Berkeley staat in menig ranglijst (groter kranten en academische bladen) als runner up van Harvard. UCLA behoort ook tot de top van de wereld. Dat publieke universiteiten per definitie waardeloos zijn, dat is onzin. UCSD en UCSC zijn ook universiteiten die niet onderdoen voor een normale Nederlandse uni.quote:Op zondag 5 juni 2005 14:36 schreef Seiruu het volgende:
[..]
Nee, onze voorzieningen zijn beter omdat het door de overheid wordt gesteund. Meerendeel van de amerikaanse scholen worden ook door de overheid gefinancieerd maar dat is echt bagger. Waarom denk je dat alleen private schools iets voorstellen in Amerika? De algemene scholen in amerika stellen echt geen drol voor. Dat zijn MBO-niveau scholen maar echt niet hoger.
[..]
TU delft en Erasmus komen daar zeker in de buurt. Hoeveel "universiteiten" denk je eigenlijk dat Amerika heeft? Asociaal veel en ik kan je dan gelijk vertellen dat het algemene niveau van universiteiten dus hier ook een stuk hoger ligt wat betreft niveau. Immer omdat NL niet overal het woord "universiteit" geeft.
Het probleem wat wij hier hebben betreffende (goede) lerarentekort hebben zij daar ook, alleen dan nog erger omdat zij in % veel meer "universiteiten" hebben.
[..]
Dat sowieso en dat komt, nogmaals, omdat de publieke scholen geen fck voorstellen daar.
verschild dit niet per bedrijf?quote:Op zondag 5 juni 2005 15:05 schreef manny het volgende:
Spannende move en leuk om te volgen via FOK.
Ik snap jouw voordelen, en zeker als je je baan behoud dan lijkt het me daar goed toeven. Kleine vraag: ik hoor altijd van de drama-verhalen over slechts 10 vakantiedagen per jaar.. hoe zit dat eigenlijk ( of heb ik daar overheen gelezen? ) ?
Daarom melden Amerikanen zich gewoon vaker ziek.....Ieder mens komt zelf wel met een oplossing voor die extra dagenquote:Op zondag 5 juni 2005 15:05 schreef manny het volgende:
Ik snap jouw voordelen, en zeker als je je baan behoud dan lijkt het me daar goed toeven. Kleine vraag: ik hoor altijd van de drama-verhalen over slechts 10 vakantiedagen per jaar.. hoe zit dat eigenlijk ( of heb ik daar overheen gelezen? ) ?
Absoluutquote:
Ik krijg geloof ik drie weken, plus 3 zwevende dagen plus een week aan verplichte vrije dagen (kerstmis en zo). Dat laatste is beter geregeld dan Nederland, als zo'n dag in het weekend valt dan schuift ie gewoon door naar zaterdag of maandag!quote:Op zondag 5 juni 2005 15:05 schreef manny het volgende:
10 dagen ziekte komt een normaal persoon per jaar niet aan. Max 5 dagen als ik voor mezelf moet spreken. Toch is het een slechte regeling voor het geval het echt mis is en je een tijdje echt ziek bent.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik krijg geloof ik drie weken, plus 3 zwevende dagen plus een week aan verplichte vrije dagen (kerstmis en zo). Dat laatste is beter geregeld dan Nederland, als zo'n dag in het weekend valt dan schuift ie gewoon door naar zaterdag of maandag!
Je mag trouwens tot 10 dagen ziekmelden, daarboven wordt je 'bestraft' geloof ik. Hoe dat weet ik niet precies. Maar als ik kijk naar hoeveel collega's in Nederland zich wel niet ziek meldden toen ik er nog werkte... voor de stomste redenen... dan vind ik dat een goed beleid.
klinkt goed; zolang je niet ECHT ziek wordt.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik krijg geloof ik drie weken, plus 3 zwevende dagen plus een week aan verplichte vrije dagen (kerstmis en zo). Dat laatste is beter geregeld dan Nederland, als zo'n dag in het weekend valt dan schuift ie gewoon door naar zaterdag of maandag!
Je mag trouwens tot 10 dagen ziekmelden, daarboven wordt je 'bestraft' geloof ik. Hoe dat weet ik niet precies. Maar als ik kijk naar hoeveel collega's in Nederland zich wel niet ziek meldden toen ik er nog werkte... voor de stomste redenen... dan vind ik dat een goed beleid.
mijn ervaring met communities (Tampa, Florida) is dat het er echt uitgestorven is.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:15 schreef ASroma het volgende:
vind eigenlijk alleen de supra mooien voor de rest woon je op een center parcs terrein erg leuk!
![]()
![]()
Nix voor mij, dan mag je niet eens drinken als je elke keer moet rijden overal naar toequote:Op woensdag 8 juni 2005 04:42 schreef StefanP het volgende:
Valt wel mee, maar het is heel anders dan Nederland. Lopen kun je hier alleen in een woonwijk, en daar heb je alleen huizen. Fietsen gaat niet dus alles gaat per auto. Buiten de winkels een wijken heb je op zich niks te zoeken, er is ook niks. Gras, wat bomen en cactussen. Bovendien is het veel te heet om buiten te zijn, dus als het even kan zit iedereen in de airco binnen. Maar even op je fiets springen om 2km naar een winkel te rijden, of van bar naar bar lopen, zit er niet in. Je ziet hier uberhaupt niemand lopen, tenzij je in een shopping mall loopt of inderdaad buiten een jogger in een woonwijk tegenkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |