Je mag zelf beter posten.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:17 schreef TC03 het volgende:
Wat een lolbroek is het toch. Ik zie de grap van de openingspost echt niet.
Als ik het goed begrijp was God boos op dat menneke. God zet een boom neer, zodat Jona in de schaduw van die boom kan zitten en God niks meer kan uithalen bij Jona (:? rare God). Vervolgens verdort die boom door een worm, komt er een gloeiende oostewind en bezwijkt Jona.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je mag zelf beter posten.
Ik vind het wel van humor getuigen om op die manier je punt duidelijk te maken.
Wat er aan vooraf ging moet je misschien ook weten om het te begrijpen, maar om nou hele bijbelboeken te gaan pasten.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp was God boos op dat menneke. God zet een boom neer, zodat Jona in de schaduw van die boom kan zitten en God niks meer kan uithalen bij Jona (:? rare God). Vervolgens verdort die boom door een worm, komt er een gloeiende oostewind en bezwijkt Jona.
Hilarisch.
Van het bijbelboek H. Teeuwen Vers 21:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:17 schreef Luukzor het volgende:
Je zal maar als Jezus aan het kruis hangen, tussen 2 limburgers in![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof is zeker serieus, maar lachen is zeker gezond. Verder heeft God ons naar zijn beeld gemaakt en het feit dat wij humor kennen bewijst dan wel dat God ook een zeker gevoel voor humor moet hebben.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:03 schreef Alicey het volgende:
Vaak wordt het geloof heel serieus benaderd, en zijn er maar weinig gelovigen die zich aan zelfsport durven te wagen.
De bedoeling van deze topic is lachen mét God, niet om God.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je wilt lachen om de Bijbel moet je God Weet... van Joseph Heller lezen.
Maar in dat boek wordt ook met God gelachen hoor (in het begin zeker).quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De bedoeling van deze topic is lachen mét God, niet om God.
Stel je voor zeg, schande![]()
Ja duh, omdat God altijd met je is....quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar in dat boek wordt ook met God gelachen hoor (in het begin zeker).
en daarmee is de hele geschiedenis van isaak, jacob en esau en jozef en z'n broers ook direct een sprookje?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:50 schreef nietzman het volgende:
Er is wel een prank die uit de huidige Bijbelvertalingen gehaald is, namelijk het alternatieve einde aan "De beproeving van Abraham" waar Abraham zijn zoon, Ismaël zou moeten offeren aan God.
We kennen natuurlijk allemaal de afloop van de sprookjesversie van het verhaal, maar in het eggie offerde Abraham zijn zoon, en doodde God Abraham, omdat hij vond dat iets aan hem offeren hetzelfde was als het opnieuw inpakken en teruggeven van een lelijke vaas die je het jaar ervoor op je eigen verjaardag kreeg.
Nee, doe niet zo mal.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:53 schreef Viking84 het volgende:
en daarmee is de hele geschiedenis van isaak, jacob en esau en jozef en z'n broers ook direct een sprookje?
David van Gore Vidal is ook bijzonder leuk. Vooral de passage waarin David, met wippend lid, voor de Ark van het Verbond uitdanst.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je wilt lachen om de Bijbel moet je God Weet... van Joseph Heller lezen.
Julian van Gore Vidal is ook zeer aan te raden. Een mooie historische roman over de opkomst van het christendom en hoe Keizer Juliananus Apostate vergeefs probeerde de beschaving te redden.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 14:14 schreef Sater het volgende:
[..]
David van Gore Vidal is ook bijzonder leuk. Vooral de passage waarin David, met wippend lid, voor de Ark van het Verbond uitdanst.![]()
Van dezelfde schrijver Direct from Golgotha. Radioverslag vanaf de kruisberg.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 14:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Julian van Gore Vidal is ook zeer aan te raden. Een mooie historische roman over de opkomst van het christendom en hoe Keizer Juliananus Apostate vergeefs probeerde de beschaving te redden.
''.....all the temples in all of Greece will be destroyed. ?The barbarians will come. The Christians will prevail. Darkness will fall. ''
Ik denk dat je Live from Golgotha bedoelt.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 17:25 schreef Sater het volgende:
[..]
Van dezelfde schrijver Direct from Golgotha. Radioverslag vanaf de kruisberg.
Dat komt uit God weet... hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 14:14 schreef Sater het volgende:
[..]
David van Gore Vidal is ook bijzonder leuk. Vooral de passage waarin David, met wippend lid, voor de Ark van het Verbond uitdanst.![]()
Nietzman, de versie van Abraham en Ismael staat in de Koran en niet de bijbel.quote:Er is wel een prank die uit de huidige Bijbelvertalingen gehaald is, namelijk het alternatieve einde aan "De beproeving van Abraham" waar Abraham zijn zoon, Ismaël zou moeten offeren aan God.
Dit vond ik nou een leuk grapje van God: " Was maar een geintje joh, hier heb je een ram"quote:Op dat moment riep de Engel van de HERE uit de hemel: "Abraham, Abraham!" "Ik luister", antwoordde Abraham.
"Leg het mes maar weg en laat de jongen ongemoeid", zei de Engel. "Ik weet nu dat God de belangrijkste is in uw leven. Zelfs uw eigen zoon, uw enige, van wie u zoveel houdt, wilde u Mij geven."
Abraham keek rond en zag vlakbij een ram, die met zijn horens in de struiken vastzat. In plaats van zijn zoon offerde hij die ram als een brandoffer op het altaar.
geloof me... daar hoort dit niet thuis.quote:Op maandag 14 maart 2005 01:44 schreef shredder het volgende:
Mên, dit kan niet even gebracht worden naar ONZ, kunnen we helemaal los gaan.
quote:Op zondag 27 maart 2005 11:20 schreef Sater het volgende:
Onthullende waarheden over Jezus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |