Loop jij nu stage bij de Volkskrant?quote:Op woensdag 27 april 2005 13:05 schreef ImPrEzA het volgende:
Zit een beetje met hetzelfde probleem, ik denk dat ik na het afstuderen in oktober de rest van het jaar besteed aan me helemaal suf solliciteren en dan wel verderkijk naar een WO-studie.
Dat vroeg ik omdat ik spookverhalen gehoord heb over een stage bij de Volkskrant. Dat je gewoon getreiterd wordt enzo... Heb er weinig positiefs over gehoord in tegenstelling tot vrijwel alle andere landelijke dagbladen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:51 schreef ImPrEzA het volgende:
JaNog een maandje... Ik ben afgelopen maandag in overleg van redactie gewisseld, als ik waar ik zat was blijven zitten had ik dit nooit met een voldoende af kunnen sluiten ben ik bang...
Ik zit bij FOK!quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:40 schreef SCH het volgende:
Waar zit jij eigenlijk T_E, of studeer je ook nog?
SCHrijven is okay! Was het leuk bij Aloha?quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik zit bij FOK!![]()
Ik studeer idd nog. Kan bijna gaan afstuderen. Heb mijn stages bij Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad en Muziekblad Aloha(:People & Music) gelopen.
Ja, best tof om voor ouwe lullen te schrijvenquote:Op vrijdag 29 april 2005 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
SCHrijven is okay! Was het leuk bij Aloha?
*Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hoe moeilijk het is om een tijdschrift te maken als Erik De Vlieger je baas is.
Onze stagiaires bij radio 1 hebben eigenlijk altijd wel wat te doen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:00 schreef ImPrEzA het volgende:
Maar ik heb geen idee hoe het bij andere landelijke kranten zit
Ik zat van september tot december 2004 bij Aloha. Heb em net gemist dus.quote:Op zaterdag 30 april 2005 19:00 schreef ImPrEzA het volgende:
T_E welke periode liep jij daar stage? Een vriend van me heeft tot 1 april stage gelopen bij Oor, en dat zit dus (zoals je weet..) in hetzelfe kantoortje. Grappig
Overigens, de spookverhalen over de Volkskrant moet je niet té serieus nemen hoor. Het is inderdaad zo dat ze je zeker in het begin redelijk met de nek aankijken, maar dat schijnen ze bij alle nieuwe mensen te doen. Verder word je wel bij de krant betrokken, het verschilt ook erg per redactie. Ik had eerst (bij de Verleiding, fyi) niet echt het gevoel gerespecteerd te worden, daar ben ik nu (gelukkig) ook weg.
Het verschilt natuurlijk ook erg of je bij een weekendkatern of de nieuwskrant zit, zeker qua productie. En zelfs bij de nieuwskrant komt het voor dat je een hele dag compleet niets doet. Ja, e-mailen, MSN'en en dergelijke...
Maar ik heb geen idee hoe het bij andere landelijke kranten zit
Welke afdeling zit je nu?quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:02 schreef ImPrEzA het volgende:
Dat komt me bekend voor, de meeste "vaste" journalisten bij een krant hebben allemaal een eigen portefeuille waar je erg moeilijk tussenkomt.
Mja, er valt niet zoveel te verdiepen als je toch eerst alle onderwerpen ter controle met je chef moet overleggen.
Wat wil jij hier over weten?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:01 schreef Grolsch_drinker het volgende:
Hoe zit dat met loting in Tilburg ?
...maar er vallen er later wel héél veel af.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
er worden maar weinig mensen niet aangenomen..
Het volgende is het geval: ik wordt pas ingeschreven als bekend is of er een loting is, en dat ik dan ook ingeloot ben. Zodoende ben ik erg benieuwd of er (door de jaren heen) vaak geloot moet worden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
er worden maar weinig mensen niet aangenomen..
Vertel eensquote:Op donderdag 5 mei 2005 00:12 schreef Croupouque het volgende:
[..]
...maar er vallen er later wel héél veel af.
280 eerste jaars waarvan er nu nog een stuk of 80 in de vierde zit. Een groot deel zal vijfdejaars worden...quote:
Hoe komt dat ?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
280 eerste jaars waarvan er nu nog een stuk of 80 in de vierde zit. Een groot deel zal vijfdejaars worden...
Nou, ik kan je de exacte cijfers niet geven. Maar ik durf met een gerust hart te zeggen dat meer dan de helft van de nieuwe studenten afhaakt voordat ze hun propedeuse behaald hebben.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |