abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25493392
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 17:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hoezo? Kom je uit Dishoek en ben je beteutert dat dit gehucht niet op de kaart staat?
nee, omdat er 2 opleidingen in het water liggen
pi_25496530
Zoals misschien wel bekend uit het vorige topic, ben ik eerstejaars in Tilburg. Ik kan met zekerheid zeggen dat het allemaal heel anders is als dat ik van tevoren had gedacht. Ik was altijd wel van het schrijven maar sinds ik twee projecten lang niks anders dan dat heb gedaan, komt het een beetje mn neus uit. Het tweede project had ik dan ook de ultieme is-dit-nou-echt-wat-ik-wil-dip
Maargoed, maandag begint het derde project en daar heb ik toch wel zin in.

Zitten hier ook ouderejaars journalistiek in Tilburg die zich hier in kunnen vinden. Of die mij, net zoals mijn (hele toffe) mentor, kunnen vertellen dat volgend jaar alles leuker wordt en dat je je gewoon echt even door het eerste jaar moet heenbijten?
pi_25496623
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 22:36 schreef troT het volgende:
Zoals misschien wel bekend uit het vorige topic, ben ik eerstejaars in Tilburg. Ik kan met zekerheid zeggen dat het allemaal heel anders is als dat ik van tevoren had gedacht. Ik was altijd wel van het schrijven maar sinds ik twee projecten lang niks anders dan dat heb gedaan, komt het een beetje mn neus uit. Het tweede project had ik dan ook de ultieme is-dit-nou-echt-wat-ik-wil-dip
Maargoed, maandag begint het derde project en daar heb ik toch wel zin in.

Zitten hier ook ouderejaars journalistiek in Tilburg die zich hier in kunnen vinden. Of die mij, net zoals mijn (hele toffe) mentor, kunnen vertellen dat volgend jaar alles leuker wordt en dat je je gewoon echt even door het eerste jaar moet heenbijten?
Hallo, hier spreekt een vierdejaars.
Ik zal het kort voor je samenvatten: het eerste jaar is ontzettend kut, het tweede jaar is een stuk minder kut, het derde jaar is geweldig en het vierde jaar ook. Het is zelfs zó geweldig dat ik er nog een extra jaar aan vast plak.
pi_25496665
Ow, dat klinkt toch wel hoopgevend. Ik hoop maar dat ik de laatste periode dan nog wat puntjes goedmaak (teamwork/attitude ) zodat ik het jaar netjes haal. Welke richting heb je eigenlijk gekozen?
pi_25496722
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 22:44 schreef troT het volgende:
Ow, dat klinkt toch wel hoopgevend. Ik hoop maar dat ik de laatste periode dan nog wat puntjes goedmaak (teamwork/attitude ) zodat ik het jaar netjes haal. Welke richting heb je eigenlijk gekozen?
Televisie.
Toen ik nog in het eerste jaar zat heb ik echt alleen maar moeten schrijven, zonder ook maar een klein beetje kennis te maken met televisie of radio.... is dat inmiddels veranderd?
pi_25496771
Nee Het is echt verschrikkelijk.

Periode 1: nieuwsberichten schrijven
Periode 2: nieuwsverslagen schrijven
Periode 3: Interviews (dat lijkt me dan wel weer wat leuker)

Maargoed, er is dus nog hoop voor mij, toch fijn om te horen
pi_25496916
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 22:49 schreef troT het volgende:
Nee Het is echt verschrikkelijk.

Periode 1: nieuwsberichten schrijven
Periode 2: nieuwsverslagen schrijven
Periode 3: Interviews (dat lijkt me dan wel weer wat leuker)

Maargoed, er is dus nog hoop voor mij, toch fijn om te horen
Er is dus helemaal niks veranderd.
Alhoewel...als het goed is, moeten jullie in de loop van het komende project een aantal afstudeerfilms beoordelen voor een jaarlijkse prijsuitreiking. Dus dan krijg je in ieder geval al een klein beetje een idee van wat je kunt verwachten, mocht je voor televisie kiezen. Het is wel toevallig dat ik één van de studenten ben die die prijsuitreiking organiseert, met enig initiatief van de school heeft het niks te maken.
pi_25497069
Hmmm, klinkt wel leuk. Wanneer gaat dat ongeveer plaatsvinden dan. Ik heb er verder echt nog niks over gehoord, gezien of gelezen maar het nieuwe project begint maandag.
Ik denk dat ik ga proberen om eens wat meer lessen te volgen misschien wordt alles dan vanzelf interessanter
pi_25497122
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 23:05 schreef troT het volgende:
Hmmm, klinkt wel leuk. Wanneer gaat dat ongeveer plaatsvinden dan. Ik heb er verder echt nog niks over gehoord, gezien of gelezen maar het nieuwe project begint maandag.
Ik denk dat ik ga proberen om eens wat meer lessen te volgen misschien wordt alles dan vanzelf interessanter
Er is wel een datum geprikt, maar die ben ik vergeten....
pi_25497264
Ik ben laatst bij de mastervoorlichtingsdag van journalistiek van de RuG geweest omdat het me een interessante master leek (doe zelf sociologie). Dat was het dus echt niet. De nadruk ligt niet op taalkundige aspecten zoals eerder genoemd, maar meer op wetenschappelijk onderzoek naar journalistiek e.d.. Tja, als je daar blij van wordt... je kunt in Groningen overigens met elke bachelor de minor journalistiek volgen, en dit is zelfs zo'n beetje verplicht als je de master wilt doen (er zijn overigens maar een stuk of 50 plaatsen per jaar)
pi_25514145
Ehm... Stomme vraag misschien, maar kan iemand me vertellen hoe ik vanaf station Tilburg-West het snelste op de Prof. Grimberelaan kom?
pi_25516147
quote:
Op maandag 14 maart 2005 22:38 schreef fratsman het volgende:
Ehm... Stomme vraag misschien, maar kan iemand me vertellen hoe ik vanaf station Tilburg-West het snelste op de Prof. Grimberelaan kom?
Ga jij eens snel naar www.9292ov.nl ofzo
pi_25517491
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 01:52 schreef jmac het volgende:

[..]

Ga jij eens snel naar www.9292ov.nl ofzo
dank je....
pi_25530480
Lopend is toch het beste... gewoon de West-Pointtoren in de gaten houden.
pi_25531221
* Da_Sandman heeft zich ook ingeschreven voor de Fontys in Tilburg...
Ben benieuwd...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25531448
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 16:40 schreef Toad het volgende:
tvp.

Edit: iemand ervaring met de INHOLLAND vestiging in R'dam?
Shit
quote:
16 maart 2005

Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

Hogeschool
Hogeschool INHOLLAND, met zeventien vestigingen en 41.000 leerlingen de grootste onderwijsinstelling van Nederland, ligt onder vuur. Studenten klagen dat ze te weinig leren en ook docenten geven de onderwijsmammoet een zware onvoldoende. Dat blijkt uit een vertrouwelijk onderzoek van INHOLLAND zelf en uit een enquête van de landelijke studentenvakbond.
pi_25532238
Is die opleiding in Rotterdam geen duurdere opleiding.. meer een priveschool of zo?
pi_25532700
Bij Inholland Select Studies in Rotterdam kun je Journalistiek doen in 3 jaar. Het is alleen particulier en kost 6000 Euro per schooljaar....
pi_25532937
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 13:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Lopend is toch het beste... gewoon de West-Pointtoren in de gaten houden.
Ik pak de auto. is dat een beetje te doen vanaf de snelweg?
pi_25534292
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:48 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik pak de auto. is dat een beetje te doen vanaf de snelweg?
Vanaf West kun je ook verschillende buslijnen pakken die dichtbij de FHJ stoppen. Was ik nog vergeten
pi_25534929
Ik snap niet dat er geen groen vierkant blokje bij Rotterdam staat. --> Universiteit Erasmus.
Er is wel degelijk een journalistieke opleiding op universitair niveau te vinden hier. Opleiding is verbonden aan faculteit der historische en kunstwetenschappen.
Goed, in eerste instantie zal er geen belletje rinkelen, maar geschiedenis is een degelijke basis voor een journalistieke opleiding.

Ik doe zelf geschiedenis, en in de bachelor fase zijn er drie richtingen, deze heten themavakgebieden, waar je op kunt afstuderen. 1e = Geschiedenis van Multiculturele wereld (bleh, niet-westerse geschiedenis), 2e = Geschiedenis van organisatie en samenleving (doe ik) en de derde = Tadaa geschiedenis van media en communicatie
Heb je je bachelor afgerond dan kom je in aanmerking om de masteropleiding media en journalistiek te volgen. Daarnaast hebben ze ook een Master Maatschappijgeschiedenis. Degene die van een HBO opleiding afkomen, volgen een zogenaamde schakelprogramma om door te kunnen stromen naar een masteropleiding. Ik hoop dat ik iemand hier mee help.
Hier is het linkje voor extra info: http://www.fhk.eur.nl/onderwijs/masters/media/
Bekijk het rustig even na.
hey ik weet niet of hier eerder is geschreven, want om de vorige thread helemaal door te lezen leek me toch wel iets te gortig
pi_25539117
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is die opleiding in Rotterdam geen duurdere opleiding.. meer een priveschool of zo?
Ja een beetje tussenin heb ik het idee.
Die drie jaar spreekt me erg aan.
Wellicht dat het bij de select studies beter is geregeld. Ik heb nog even de tijd om te orienteren.
pi_25539589
Voor de geinteresseerden;
vanmiddag vanaf 15.00 is het open dag voor de opleiding Journalistiek in Tilburg...
In Southern Sun
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:56:20 #49
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_25547660
Ben net terug van de open dag. Meeste wat er werd verteld had ik hier al gelezen, maar toch wel ok om aan te horen. Weet nu wel zeker dat ik deze opleiding ga volgen
pi_25547813
Hee ik was er ook, ben ook net terug...
Heb alleen de algemene lezing aangehoord, tijdschriften ging me te lang duren, moet over een half uur werken...

Verder wel aardig indd
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')