best een goede oplossingquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eerste ronde 4 poules van 5 teams, halve competitie, beste 2 van iedere poule gaan door?
1 2 3 4 5 | (7vs10)>QF<2 1>QF<(8vs9) \/ \/ 1/2F > F < 1/2F /\ /\ 3>QF<5 6>QF<4 |
Als je het sociaal karakter wil benadrukken kan je mijn idee ook "flippen" met 10=>1 9=>2 enz. Dan hebben de nummers 1 t/m 4 een extra wedstrijd. Als je erg met de extra wedstrijden zit. Voor de nummers 5 t/m 10 geld dan de winnaar van 3 wedstrijden wint beker en voor de nummers 1 t/m 4 geld de winnaar van 4 wedstrijden wint beker.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:36 schreef Yeahinho het volgende:
Ik neem aan dat alles goed bedoeld is, maar enkele ideëen hierboven slaan nergens op.
Als ik 2 poules van 10 ploegen maak en iedereen 1x tegen elkaar speelt, dan heb je gewoon een halve competitie gespeeld, voordat je bij de tweede ronde bent!!Ook 4 poules van 5 ploegen werkt niet, want dan moet je per poule 10 wedstrijden (40 in totaal dus) voetballen om 1 ronde door te komen
.
Chopmax' idee is op zich wel aardig, maar een bekercompetitie is natuurlijk de uitgelezen mogelijkheid voor een laaggeplaatst team om toch nog iets van het seizoen te maken. Beetje jammer als zij dan extra veel moeite moeten doen om zelfs maar mee te mogen doen in de eerste ronde.
Het idee van Eggos had ik zelf ook al ongeveer in mijn hoofd zitten... maar dan heb je nog 15 wedstrijden gehad alvorens je in ronde 2 komt, alwaar je dan alsnog 16 ploegen hebt.
een poule van 3 houdt in dat er 3 wedstrijden gespeeld worden per poule.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Eerste twee uit de laatste competitie plaatsen zich meteen voor de kwartfinales.
Verder 6 pouls van drie teams (nummers 3 t/m 8 uit de competitie zitten allen in een andere poule, rest op basis van loting - maar je kan ook alles loten, is alleen een beetje sneu voor de nummers 3 en 4 enzo). Twee wedstrijden per poule, 12 wedstrijden totaal. Nummers 1 van elke poule gaan naar de kwartfinale.
voor de volledigheid:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:21 schreef Yeahinho het volgende:
Ik vergeet een niet geheel onbelangrijk detail bedenk ik me nu...
Het niveau tussen de hoogste poule en de laagste is erg groot. Zonder overdrijven zal een wedstrijd tussen de nr 1 van poule A en nummer 1 van poule B gaan eindigen in 15-2. Aan een match van de nummer 1 van poule A tegen de nummer laatst van poule B moet ik nog niet eens denken.
Kortom: het zou fijn zijn als alle ploegen alleen tegen een team uit de eigen poule spelen, en pas aan het eind van het toernooi (wanneer er nog 8 over zijn o.i.d.) alles door elkaar gemixt wordt.
Op basis van halve competitie:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:18 schreef Yeahinho het volgende:
In de ideale opzet (denk ik althans) spelen eerst de A- en B-poulers apart een onderlinge ronde. Uit beide rondes komen dan 4 ploegen, die daarna dan dus gemixt de kwartfinales spelen. In die opzet speelt dan iedereen in ieder geval een wedstrijd tegen een klassegenoot (dus een redelijk eerlijke strijd), en toch is het niet al te oneerlijk want vanaf de kwartfinales is het gemixt.
Nu alleen de vraag: hoe krijg ik iedere poule zo snel en eerlijk mogelijk van 10 naar 4 ploegen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |