Dat zou wel makkelijk zijnquote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:48 schreef rub1615 het volgende:
Gokje Sevilla.
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:04 schreef Calayuga het volgende:
Adelaide, Australie??
Is het al straks?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:52 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Ik zal misschien straks wel even een grotere foto plaatsen.
Ja, maar 't is al niet meer nodigquote:
Vietnam kan ook....of een ander land met een rode vlagquote:
quote:Welkom bij Raad de stad!
- RADEN PIC: Bij raden (of gokken) pic altijd plaatsnaam en land vermelden en evt. het gebouw, mogelijk met link naar het bewijs: [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url].
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:54 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
rostock?
gebruik anders http://tinypic.com werkt ook erg makkelijkquote:Op vrijdag 18 maart 2005 15:40 schreef Elocyp het volgende:
Als ik snap hoe imageshack werkt zal ik een nieuwe stad posten.
Met tinypic worden de foto's écht tiny.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 15:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
gebruik anders http://tniypic.com werkt ook erg makkelijk
* DutchTrain kan ook even geen nieuwe opgave posten
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:53 schreef foton het volgende:
Guernsey?
Probeer Imageshackert dan maar eens.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 15:40 schreef Elocyp het volgende:
Als ik snap hoe imageshack werkt zal ik een nieuwe stad posten.
Ik vermoed dat hij van de u een o wil maken en zo Corona krijgt, waarbij we de La voor het gemak even vergeten. De discussie of Corona bier is of slootwater hoeft hier niet gevoerd te wordenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:51 schreef Falco het volgende:
Welke letter moet dan veranderd worden voor het bekende biermerk?
Rabat, Marokko.quote:Welkom bij Raad de stad!
In het spel 'Raad de stad' worden onder andere de volgende regels gehanteerd:
- [b]PIC GERADEN: Diegene die de pic geraden heeft, post een nieuwe pic of geeft de beurt aan een ander.
Tel Aviv, Israëlquote:Op maandag 21 maart 2005 18:33 schreef treinreiziger het volgende:
Hint #2:
Het bewuste land is verwikkeld in een sluimerend conflict met 5 andere landen.
is helaas niet het antwoord wat ik zochtquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:37 schreef treinreiziger het volgende:
Saskatoon, Canada.
I.v.m. werk kan ik ff geen nieuwe posten, wie zich geroepen voelt......
Nog een hint?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:59 schreef vluggejapie het volgende:
ik zal het iets makkelijker maken
Foto is inmiddels veranderd
quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:41 schreef treinreiziger het volgende:
Had je in Ontario, Canada nog een plaatsnaam in gedachten?
zie: onderschrift
Googlen moet je al een heel end op weg brengen. Verder scheelt het als je wat (erg veel!) van de wereld hebt gezienquote:Op donderdag 24 maart 2005 19:53 schreef DeTinux het volgende:
Even offtopic, ik ben nieuw hier en heb de oude topics gelezen, en heb een vraag: waar the fuck ben jij allemaal geweest/heb jij allemaal kennis van, treinreiziger? :S weet jij dan álles?
Maar vanuit Seattle zie je altijd land aan de andere kant van de baai, de stad ligt niet aan zo'n open zee/oceaan/groot meer, als op de foto.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:03 schreef Skande het volgende:
Maar die toren met het puntdak in combinatie met die hoogste zwarte toren zie ik telkens terugkomen. Die Space Needle staat wat verder naar de zijkant.
Ej, je moet wachten tot ik klaar benquote:
goedquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:48 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Ej, je moet wachten tot ik klaar ben, maar ik denk dat het de oude schans betreft in Amsterdam
Hoi Edje, kun je alsjeblieft even wachten tot ze de mijne geraden hebben? Als ze hem niet kunnen raden, mag jij er ééntje posten, ik ben toch inspiratieloosquote:
Stockholm is correctquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:55 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Hoi Edje, kun je alsjeblieft even wachten tot ze de mijne geraden hebben? Als ze hem niet kunnen raden, mag jij er ééntje posten, ik ben toch inspiratieloos
En ik vind je plaatje wat klein, is het Stockholm ofzo? Of praag? geen Praag
Ik ook ga me klaarmaken,moet zo een wedstrijd fluiten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:39 schreef treinreiziger het volgende:
* treinreiziger geeft op wegens tijdgebrek......
Ah, je hebt het goed, jij mag!quote:Falco - zaterdag 26 maart 2005 @ 12:54
Is het Krasnodar?
Dit makkie was Motovun in Kroatië, voordegene die het wil wetenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:55 schreef DeTinux het volgende:
Hm, misschien is het wat te lastig. Het was Krasnodar in de gelijknamige Russische deelrepubliek. Nu een makkie
[afbeelding]
Wat is het antwoord nou???quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:02 schreef treinreiziger het volgende:
Welkom bij Raad de stad!
In het spel 'Raad de stad' worden de volgende regels gehanteerd:
- NIEUW TOPIC: Nieuw topic openen met naam "Raad de stad deel x" en beginnen met dit reglement. Tevens is het van belang dat er verwezen wordt naar het vorige topic d.m.v. een link. In het topic wat vol is (300 posts) wordt verwezen naar het nieuwe topic d.m.v. link.
- NIEUWE PIC: Post een nieuwe pic als volgt: [ img]http://www.url.nl[/img] *. Gebruik eigen of GRATIS óf GRATIS webspace en rename je pic (geen directe url's). Pics moeten het liefst minimaal 400 en maximaal 550 pixels breed zijn. Gebruik bijvoorbeeld DEZE RESIZER. De foto moet minimale herkenningspunten hebben (dit naar ieders gezond verstand).
- RADEN PIC: Bij raden (of gokken) pic altijd plaatsnaam en land vermelden en evt. het gebouw, mogelijk met link naar het bewijs: [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url] *.
- HINTS: Post een hint na minimaal 12 uur en maximaal 24 uur zonder reactie of na 4 à 5 foutieve antwoorden.
- PIC GERADEN: Diegene die de pic geraden heeft, post een nieuwe pic of geeft de beurt aan een ander.
* htmlcode geheel spatieloos.
In DEEL 55 zijn we op zoek naar de volgende stad van rosstek:
Raad de naam van de stad en het land waar deze foto is genomen:
[afbeelding]
Gegokt is:
- Sevilla, Espania
- Parijs.
Op welke vraag?quote:Op zondag 27 maart 2005 18:35 schreef edje34 het volgende:
Wat is het antwoord nou???
Dat ziet er stoer uitquote:Op maandag 28 maart 2005 21:39 schreef rosstek het volgende:
De hint maakte het ook wel erg makkelijk...
Nieuwe opgave;
[afbeelding]
ja, maar in veel gehuchten ook meer dan 50%quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:21 schreef Elocyp het volgende:
Dat is dus net zo'n hint als deze stad ligt aan een zee, want er woont bijna wel in elk gehucht een moslim....
Hint #5:quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:21 schreef treinreiziger het volgende:
Hint #4:
In deze stad spreekt men een Romaanse taal.
En een deel van Noord-Amerika.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:48 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Dus, bijna heel Zuid Amerika, of Spanje
Midden Amerika is geen continent, en/dus begint Noord Amerika al in Panama en zijn er dus een hele rits Spaans sprekende landen waar je uit kan kiezenquote:Op donderdag 31 maart 2005 15:56 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Maar nergens in Noord Amerika (USA, CANADA) spreekt een hele stad spaans
Ah non, ce n'est pas Bilbao...quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:35 schreef Yorout het volgende:
Bilbao, Spanje?
www.google.nl, typ de plaatsnaam in van deze stad en dan is het het 15e plaatje.. sim-pelquote:Op vrijdag 1 april 2005 19:43 schreef DeTinux het volgende:
Ziet er Habsburgs uit. Hoe zoeken jullie zoiets? Zijn daar algemene strategieën voor? Jullie zijn zeker niet bereid die te delen, hè?
Veel kijken, googlen en de kaart checken. En vooral veel inbeelden. Zo van zou deze stad in Afrika passen? Nee dus en dan zo verder wegstrepen. Dit ziet er iig erg Duits uit en volgens mij ook wel een kleine plaatsquote:Op vrijdag 1 april 2005 19:43 schreef DeTinux het volgende:
Ziet er Habsburgs uit. Hoe zoeken jullie zoiets? Zijn daar algemene strategieën voor? Jullie zijn zeker niet bereid die te delen, hè?
ach kleine plaats... er wonen toch echt meer dan 100.000 mensen... en het ligt niet in Duitslandquote:Op vrijdag 1 april 2005 20:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Veel kijken, googlen en de kaart checken. En vooral veel inbeelden. Zo van zou deze stad in Afrika passen? Nee dus en dan zo verder wegstrepen. Dit ziet er iig erg Duits uit en volgens mij ook wel een kleine plaats.
Ik ben er geweest...quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:43 schreef DeTinux het volgende:
Oepsquote:Op vrijdag 1 april 2005 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ach kleine plaats... er wonen toch echt meer dan 100.000 mensen... en het ligt niet in Duitsland
quote:Luanda was founded in 1575 by the Portuguese explorer Paulo Dias Novais as São Paulo de Luanda. In 1618 the fortress, Fortaleza Sao Pedro da Barra was built and later in 1634 a new fortress was built, Fortaleza de Sao Miguel. The city has been the administrative centre of Angola since 1627 (except for 1640–1648) and from c.1550 to c.1850 it was the center of a large slave trade to Brazil.
After Angolan independence in 1975, much of the city's large Portuguese population left and was replaced by large numbers of Cubans, many of them soldiers. It is the seat of a Roman Catholic archbishop. It is also the location of the University of Angola and the Governor's Palace.
quote:On the background, you can see a kind of tower which is a strange unfinished monument dedicated to the father of the Angolan independence from Portugal in the 70’s : Agostinho Neto.
uiteraard juistquote:Op maandag 4 april 2005 19:20 schreef treinreiziger het volgende:
Basiliek Oudenbosch, Oudenbosch, Nederland.
Welkom trouwens!quote:Op maandag 4 april 2005 20:07 schreef renzell het volgende:
Leuk topic!
Wilde gooi; Guayaquil, Ecuador.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |