quote:
Nou, goed dat je het zegt, was ik bijna vergeten te doen
![]()
Wat een shitmeuk, die belastingmaffia... Ok, ik ben er intussen achter gekomen dat ik 'm wel kan opslaan met de ingevoerde waarden maar dan moet ik eerst die pdf opslaan op mijn pc. En na het invullen van mijn naam werd ie al bijna 1mb groter!!! Is nu al 6,5mb (afgezien van die verplichte 20mb download van Adobe)...
Ik kan me al voorstellen hoe zo'n systeem gebouwd wordt daar:
Directeur: "Ja wij moeten ook digitaal, is handig. Maak jij eens een site waarbij mensen fatsoenlijk gegevens invullen."
Systeembeheerder: "Dat vraagt om een hoog opgeleide programmeur die een waterdicht systeem kan bouwen waarbij elke browser probleemloos wordt ondersteund en waarbij geen fraude mee te plegen is
en ik kan niet in asp of php programmeren en blabla, weet je wat ik wel kan? Ik kopieer die aangifte wel in Word en dan sla ik 'm op als pdf en dan kan iedereen 'm invullen."
Directeur: "Maar wordt dat niet te groot en te zwaar? Vroeger downloade mijn zoontje weleens wat van dat internet met een modem en dat duurde heel lang zei hij."
Systeembeheerder: "Modem? Iedereen heeft breedband hoor. Stichting Brein heeft heel precies uitgerekend (en daar zijn ze heel accuraat in) dat alle Nederlanders samen 800 miljoen films downloaden per jaar, dat is
inclusief babies en bejaarden 53 films per persoon, dat is 1 film per week en aangezien elke nederlander per week 2x sport, 1x naar de kroeg gaat, 3 avonden per week seks heeft en dus de 7e dag van de week die film kijkt, kun je wel concluderen dat iedereen beschikt over breedband."
Directeur: "Ow. Maar kunnen onze
studenten euh
asielzoekers euh gekwalificeerd persooneel dan overweg met die pdf dingen?"
Systeembeheerder: "O ja hoor, die kunnen ze dan makkelijk uitprinten en een ok-stempel erop zetten."