abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1795833
Zo, een vers topic, want er zijn nog zat dames die aan het zwangeren zijn!

Jaaa vooruit...ook de mannen, alhoewel die geen 8 pond zware baby uit hun kleinste gaatje hoeven te persen....you give that a try my boy, and call yourself a man!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Catootje op 02-10-2001 13:54]

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 13:48:23 #2
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_1795926
En de heren dan ???O-)
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 13:51:39 #3
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1795970
Natuurlijk zal Danny hier ook af en toe verslag moeten doen over het leegmaken van de kotsbakjes.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1795975
Waar is deel 4 gebleven ?????
  Jubileum moderator dinsdag 2 oktober 2001 @ 13:52:54 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1795979
Even een lijstje met wie wat en hoe :

Zwanger met uitgerekende datum :

2 december 2001 : Rosa Evita
3 december 2001 : Jessie
12 december 2001 : Mooni
13 december 2001 : Dinus
2 februari 2002 : Gaoxing
8 mei 2002 : Knorretje

Vervolg van Zwangerschap en babies deel 4

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 02-10-2001 13:57]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1795990
Oeps, zie het al.....naar beneden getransporteerd
pi_1798461
Daar ben ik weer.
Heb net 2 hele leuke klamboes gekocht voor boven de wieg. Was al helemaal verliefd op die dingen, maar bij babystunter waar we ons kamertje gekocht hadden waren ze 280 gulden. Nou echt niet normaal. Bij prenatal waren ze 180 piek vind ik nog absurd. En nu heb ik ze voor 50 piek bij de blokker. Een roze (fuchsia) en een paarse. Echt tof. Zijn wel ietsie anders, maar erg mooi. Joepie en dan vrijdag het kamertje. Ze hadden ze ook nog in het ivoorwit. Ook erg mooi maar wij hebben een wit kamertje, dus dat staat er niet echt leuk bij. Dus dames als jullie nog een klamboe voor boven het ledikantje zoeken. Snel naar blokker, want wij hebben verschillende filialen moeten bellen omdat ze bij meerdere al uitverkocht waren.
Vanavond weer naar zwangerschapsyoga. We gaan de weeen wegmasseren. Nou ja de mannen dan. Word lachen met mijn man met zijn hand in het gips. Hij zal het met 1 zielige linkerhand moeten doen, zielige ik, hahaha

Doei doei

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 oktober 2001 @ 18:14:48 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1798596
Dinus, een meisje, onwijs leuk! Toen ik de eerste keer bij de verloskundige kwam, en we het hartje hoorden, zei ze: vast een meid, dat hartje klopt zo snel. Ha leuk, dachten wij, een meisje. Daar ga je je dus helemaal op instellen. Tot de uitslag van de punctie kwam... Ik moest echt helemaal omschakelen! Ik krijg een zoon, ik krijg een zoon... liep ik maar in mezelf Maar het idee wende heel snel en nu kan ik me eigenlijk niet voorstellen hoe het zou zijn om een meisje te hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2001 @ 18:25:46 #9
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1798662
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:52 schreef Lois het volgende:
Even een lijstje met wie wat en hoe :
ja Lois vooral dat hoe
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Jubileum moderator dinsdag 2 oktober 2001 @ 19:42:27 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1799232
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 18:25 schreef just me het volgende:

[..]

ja Lois vooral dat hoe

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 3 oktober 2001 @ 03:20:33 #11
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1802556
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 17:53 schreef jessie het volgende:
Dus dames als jullie nog een klamboe voor boven het ledikantje zoeken. Snel naar blokker, want wij hebben verschillende filialen moeten bellen omdat ze bij meerdere al uitverkocht waren.
Ja zeg, en weet je hoever dat fietsen is?

Geen Blokker-klamboe voor Buikkie dus, want sinds zaterdagnacht zijn we, na een tamelijk rampzalige reis, weer op Guam. En nu is het even wennen aan de warmte en het tijdsverschil. Ook op de heenweg bleek dat laatste zwanger moeilijker te zijn dan niet-zwanger, trouwens, dus het zal wel een paar weekjes gaan duren.

Buikkie heeft alles goed doorstaan, en roert zich fanatiek, dag-in-dag-uit. Hij krijgt duidelijk wat minder ruimte daarbinnen, en heel regelmatig voel ik hem duidelijk omdraaien. Voor hubby is het helaas allemaal nog niet te voelen, hoewel we vannacht wel heel goed konden voelen waar z'n bolletje lag. Oh, en sinds pakweg een week heeft hij een nieuw spelletje: zoek pappa's hand op mama's buik. Al met al laat 'ie me de hele dag door steeds lachen....

Dinus: leuk hoor, om te weten wat het wordt! Hier wijzen werkelijk alle bakerspraatjes ook op een meid, maar hubby blijft stug volhouden dat het dat niet is. We zullen zien... Sterkte met het wachten op de uitslag van je onderzoek!

[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing op 03-10-2001 03:26]

Jubileum moderator woensdag 3 oktober 2001 @ 11:42:37 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1803592
Vandaag zijn we naar de orthopeed geweest voor Eva's heupjes.
Na een kort gesprek en een onderzoek was de conclusie van de arts :"niets mis met die heupjes, gewoon strakke spieren en veel spierkracht."
Ik vroeg nog waarom dan de paniek bij het consultatiebureau. Daarop mompelde de arts iets van "consultatiebureau en paniek gaan goed samen......".
Wij zijn in ieder geval ontzettend opgelucht, we moeten gewoon veel bewegen met Eva en dan komt het allemaal goed.
Pfff storm in een glas water dus.

Inmiddels lijkt Eva ook weer wat op te knappen. De hele erge aanvallen van benauwdheid zijn wat afgenomen en het hoesten klinkt ook minder ernstig. Mag ook wel na bijna een week.
Gelukkig slaapt ze sinds vannacht een stukje beter, word niet meer elk uur ontzettend benauwd wakker. Dat is voor ons ook wel lekker want ik sta soms op mijn benen te zwaaien van vermoeidheid. Jeroen en ik draaien ploegendiensten om zo toch nog wat slaap te krijgen .

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1803691
Blij dat het met de meeste zo goed gaat.

Een geruststelling voor Lois en Clark neem ik aan.
Nu nog even die verkoudheid helemaal weg en dan kunnen jullie ook weer beter slapen.

Begin nu toch wel benieuwd te worden naar het verhaal van No Nick. Kozzie vertelt veel te weinig

woensdag 3 oktober 2001 @ 12:10:12 #14
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1803761
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:42 schreef Lois het volgende:
"consultatiebureau en paniek gaan goed samen......".
Pfff, dat blijkt! Maar blij te horen dat het gewoon goed is met Eva's heupjes, en dat het verder ook een beetje beter gaat. Hang in there meid
pi_1803968
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:51 schreef KingShakur het volgende:
Natuurlijk zal Danny hier ook af en toe verslag moeten doen over het leegmaken van de kotsbakjes.
En het lijkt wel of er geen einde aankomt
Na een dikke week ziektewet vanmorgen weer geprobeerd te werken, zonder succes, want zit inmiddels weer thuis

Voel me lamlendig, brak, moe, lusteloos en bovenal misselijk. Alles wat ik eet komt er met zelfde gang weer uit, en eerlijk gezegd zie ik het niet meer zitten. Zwanger zijn is helemaal niet leuk

Krijg vanmiddag zetpillen tegen de misselijkheid en moet vrijdag weer naar de huisarts....

van een misselijk varkentje

Jubileum moderator woensdag 3 oktober 2001 @ 12:47:55 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1804024
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 12:41 schreef Knorretje het volgende:

Zwanger zijn is helemaal niet leuk

Ach gossie
Het word wel nog ontzettend leuk hoor, het heeft bij jou alleen even tijd nodig.
Hou je taai!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1804302
Jessie, wat leuk dat je die klamboes hebt gevonden bij Blokker, ik vond het ook achterlijke prijzen bij Beterbaby enzo! Misschien haal ik er ook nog wel eentje.

lois: Gelukkig is alles oke met Eva, wat zul je opgelucht zijn. Jammer dat er soms zo onnodig paniek gezaaid wordt, wer maken het allemaal wel eens mee geloof ik.

Knorretje: Balen dat je zo beroerd bent, ik ben niet zo misselijk geweest als jij, maar ik vind wel het gevoel heel herkenbaar. Je hebt er zolang naar uitgekeken om zwanger te zijn en nu voel je je zo ellendig. Het is niet echt een troost maar veel vrouwen zullen je gevoel sterk herkennen.

Rewimo: We zouden raar kijken als het straks toch een jongen blijkt te zijn, en ook al vind ik dat net zo leuk, het zou een hele omschakeling moeten worden! Maar dan ga ik een poosje naar de foto's van jullie mannetje kijken om me een beetje in te leven

Goaxing: Je voelt het bolletje duidelijk liggen, schrijf je... ligt het al beneden? Bij mij wel en zo af en toe drukt het zo hard op mijn blaas dat ik niet meer rechtop kan staan en voorovergebogen naar de wc loop

Verder allemaal bedankt voor de gelukwensen met ons "wichtje'

Zolang er was is, is er leven.
pi_1805305
Positieve verhalen allemaal! Behalve voor ons Knor...agossie, misselijk zijn zuigt Eva wordt later hardloopster of voetbalster, met die sterke beenspiertjes..

Ben ook zeeeeer benieuwd naar NoNick....

DANYEL EN THIJS
  woensdag 3 oktober 2001 @ 17:07:03 #19
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1806123
Ach gos Knorretje Kop op meid, als het goed is, is die misselijkheid min of meer tijdelijk. Maar het klinkt wel heel erg herkenbaar: eigenlijk dolblij dat je eindelijk zwanger bent, maar dat het zo zou zijn hadden ze er niet bij verteld he? Ik heb tot de 15e week ook wel eens liggen huilen "Ik wil niet meeheeeheeeer", gewoon omdat ik niet meer op m'n benen kon blijven staan als er dagenlang geen hap eten in m'n maag was gebleven, en bovendien ieder beetje energie wat ik nog had werd opgeslurpt door dat wurmpie.

Veel is er echt niet tegen te doen, je kunt eigenlijk alleen maar jezelf verwennen met dingen die wel gaan. Bij mij hielp de 'crackertruc' een beetje ('s morgens voor je ook maar aanstalten doet je bed uit te komen een paar crackertjes eten en dan nog een kwartiertje rustig blijven liggen), fruit bleef er wel eens in, en als niets anders wilde (ik had ook grote moeite met gewoon water) kleine slokjes Sprite.

Heel veel sterkte!

pi_1806651
Voor de liefhebbers:

Vanavond om 22.55 een documentaire over een vrouw zonder armen die een kindje krijgt.
Het lijkt mij erg boeiend om te zien hoe zij zich redt met haar handicap.

( er staat ook een stukje over deze docu in film/tv zie ik net)

[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 03-10-2001 19:13]

woensdag 3 oktober 2001 @ 21:16:23 #21
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1808247
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:56 schreef Kleintje het volgende:

Begin nu toch wel benieuwd te worden naar het verhaal van No Nick. Kozzie vertelt veel te weinig

Tsja, mannen hè?

Kan hier niet eens meer rustig kramen zeg.. stelletje zeurmutsen

Zaterdagmorgen begon met het gevoel dat ik ongeveer 10 keer ongesteld ging worden... af en toe een wee.. en ik dacht nog dapper "ik trap er niet wéér in.. het is nix..."

Om 1 uur begon het er toch wel ernstig op te lijken dat er toch wel iets aan de hand was, maar nog wilde ik het gewoon niet geloven.. Treintje zat er in en zou daar nog wel ff blijven ook...

Rond 3 uur 's middags ging ik toch maar naar bed omdat ik me niet helemaal lekker voelde.. even later kwam Kozzie boven en heb ik hem de VK maar laten bellen.
Die kwam rond 4 uur kijken en toen bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben.. dat heeft ze nog een keer moeten herhalen want ik geloofde het niet helemaal.. 6 cm dan zou ik toch veeeeeeeel meer pijn moeten hebben?
(zie je dat Catoot?)
Maar goed, Kozzie kon mijn zuster bellen die onmiddelijk vanuit Lelystad kwam aanracen

De vliezen bleven lekker waar ze zaten dus de VK stelde voor ze maar door te prikken... toen bleek het vruchtwater groen te zijn, maar tijd om naar het ziekenhuis te gaan was er niet en ze durfde het gewoon thuis aan..

Niet heel lang daarna kreeg ik toch wel de drang om te persen, en dat kon inmiddels idd ook al.. na 30 minuten was daar onze prachtzoon.. Duco Yannik...
Heel rustig, maar ook heel snel thuis geboren onder het toeziend oog van Papa, Tante Sonja en natuurlijk Nanette, onze verloskundige..

Dit is wel een verkorte uitgave, maar IK BEN NOG AAN HET KRAMEN JAH!

Ik ga weer ff verder genieten van onze zoon.. als ik hem uit de armen van zijn vader gerukt krijg...

Veel liefs en sterkte voor alle nu nog zwangeren, en speciaal een dikke knuf voor Moussy

Nicky...

Fok!hokker... en NietKlieker.
  Jubileum moderator woensdag 3 oktober 2001 @ 21:30:29 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1808404
Nicky wat prachtig. Ik weet dat je er vreselijk tegenop zag en ik ben zo blij dat het zo rustig is gegaan.
Ga lekker genieten van je heerlijke knulletje
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1809566
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 21:16 schreef No Nick het volgende:

Kan hier niet eens meer rustig kramen zeg.. stelletje zeurmutsen

Dit is wel een verkorte uitgave, maar IK BEN NOG AAN HET KRAMEN JAH!

Heel erg bedankt dat je ondanks dat je aan het kramen bent (doe je normaal ook, onzin uitKRAMEN) toch je verhaal hebt verteld.

Ben blij voor je dat alles goed is gegaan en lekker thuis.
Geniet er maar lekker van en overlaad ons daarna met alle verhalen, foto's, problemen etc.

Dikke

† In Memoriam † donderdag 4 oktober 2001 @ 00:18:36 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_1810218
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 12:41 schreef Knorretje het volgende:

[..]

En het lijkt wel of er geen einde aankomt
Na een dikke week ziektewet vanmorgen weer geprobeerd te werken, zonder succes, want zit inmiddels weer thuis

Voel me lamlendig, brak, moe, lusteloos en bovenal misselijk. Alles wat ik eet komt er met zelfde gang weer uit, en eerlijk gezegd zie ik het niet meer zitten. Zwanger zijn is helemaal niet leuk

Krijg vanmiddag zetpillen tegen de misselijkheid en moet vrijdag weer naar de huisarts....

van een misselijk varkentje

ruilen ???

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2001 @ 00:22:04 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_1810239
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 21:16 schreef No Nick het volgende:

[..]

Veel liefs en sterkte voor alle nu nog zwangeren, en speciaal een dikke knuf voor Moussy

Nicky...

dank je wel

wat heerlijk lijkt me dat trouwens een super snelle bevalling

en wat een vreselijk mooi kereltje... ennuh is ie al uitgehuwelijkt ?? Ik heb nog een mooie dochter van 2 in de aanbieding

pi_1811578
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 00:18 schreef moussy het volgende:

[..]

ruilen ???

Sorry hoor dat ik je met mijn bericht op je teentjes getrapt hebt! Ik heb veel aan je moeten denken toen ik las dat je zwanger was, we verschillen namelijk in tijd niet veel, ben vreselijk overstuur geweest toen ik jouw verhaal las, heb danny hals over kop gebeld en mijn schoonmoeder uit bed geplukt omdat ik bang was dat het mij ook zou overkomen. Iedereen in mijn omgeving zij dat ik moest proberen door te gaan, er van genieten en niet stil staan bij nare dingen. Dat ik nu niet blij ben met alle kwaaltjes (de gehele dag kotsen en er zelfs spierpijn van hebben, niet kunnen slapen omdat je moet braken) wil nog niet zeggen dat het na jou gericht is. Ik wou het alleen maar even kwijt...
maar zal mijn verhaaltjes in het vervolg wel voor me houden

Doegie

Admin donderdag 4 oktober 2001 @ 11:21:06 #27
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1811650
quote:

[..]

ruilen ???

Wat een ongelofelijke kutopmerking zeg. Heb je enig idee hoe knor reageerde toen ze jouw berichtje las ?
Maar goed, ik geloof dat je bereikt heb wat je wilde bereiken want ik zie Knor niet zo snel meer iets plaatsen mbt haar zwangerschap.
Hoop dat dat je iets beter laat voelen...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 4 oktober 2001 @ 11:36:34 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_1811773
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:13 schreef Knorretje het volgende:

Sorry hoor dat ik je met mijn bericht op je teentjes getrapt hebt! Ik heb veel aan je moeten denken toen ik las dat je zwanger was, we verschillen namelijk in tijd niet veel, ben vreselijk overstuur geweest toen ik jouw verhaal las, heb danny hals over kop gebeld en mijn schoonmoeder uit bed geplukt omdat ik bang was dat het mij ook zou overkomen. Iedereen in mijn omgeving zij dat ik moest proberen door te gaan, er van genieten en niet stil staan bij nare dingen. Dat ik nu niet blij ben met alle kwaaltjes (de gehele dag kotsen en er zelfs spierpijn van hebben, niet kunnen slapen omdat je moet braken) wil nog niet zeggen dat het na jou gericht is. Ik wou het alleen maar even kwijt...
maar zal mijn verhaaltjes in het vervolg wel voor me houden

Doegie

quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:21 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke kutopmerking zeg. Heb je enig idee hoe knor reageerde toen ze jouw berichtje las ?
Maar goed, ik geloof dat je bereikt heb wat je wilde bereiken want ik zie Knor niet zo snel meer iets plaatsen mbt haar zwangerschap.

Ik ben hier alleen maar een lurker, maar dit vind ik enorm jammer.
Ik kan niet voor Moussy spreken, maar ik kan me zo voorstellen dat ze bedoelde
dat ze met alle liefde zou willen ruilen.

Knorretje en Danny, is heel vervelend dit, maar laat dit jullie er a.u.b. niet van weerhouden jullie perikelen hier op te schrijven, we willen weten hoe het gaat met Godfather and Godmother of Fok!

donderdag 4 oktober 2001 @ 11:37:42 #29
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1811781
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:21 schreef Danny het volgende:

[..]

Jezus!! Doe niet zo zielig!! Wat Knor plaatste over haar zwangerschap, dat ze het niet leuk vind en het ook niet eens meer ziet zitten, is zeker wél leuk om te lezen voor Moussy??

Beetje begrip van beide kanten zou meer op zijn plaats zijn.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Admin donderdag 4 oktober 2001 @ 11:46:09 #30
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1811862
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jezus!! Doe niet zo zielig!! Wat Knor plaatste over haar zwangerschap, dat ze het niet leuk vind en het ook niet eens meer ziet zitten, is zeker wél leuk om te lezen voor Moussy??

Beetje begrip van beide kanten zou meer op zijn plaats zijn.

Wat er met Moussy gebeurd is is zwaar kut. Knor en ik hadden 't daar allebei moeilijk mee. Maar dat neemt niet weg dat iedereen die zwanger is gewoon zijn of haar verhaal op moet kunnen hangen, ongeacht hoe 't bij anderen verloopt.
Het begrip van knor richting moussy is er wel hoor, en het medeleven ook. Maar moet knor zichzelf dan maar meteen compleet wegcijferen ?

Het was gewoon een botte opmerking. Als je niet tegen zwangerschapsverhalen kunt moet je hier niet lezen, maar ga niet anderen af zitten zeiken vanwege de problemen die ZIJ wellicht hebben met HUN zwangerschap omdat de jouwe niet goed is gegaan.

donderdag 4 oktober 2001 @ 11:49:33 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_1811899
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:46 schreef Danny het volgende:
maar ga niet anderen af zitten zeiken vanwege de problemen die ZIJ wellicht hebben met HUN zwangerschap omdat de jouwe niet goed is gegaan.
Precies, je kan leed niet met leed vergelijken, vind de een misselijkheid vreselijk, de ander heeft al last van dikke voeten etc. etc.
Wat er met Moussy is gebeurd is heel erg, en ik denk dat juist Danny en Knorretje zich dat heel goed kunnen voorstellen.

Een beetje tolerantie hier graag, dit was nou net het enig topic waar helemaal geen gezeik of gezeur was t.o.v. anderen, alleen maar lekker meeleven met elkaar.

donderdag 4 oktober 2001 @ 11:55:26 #32
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1811961
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:46 schreef Danny het volgende:

[..]

Wat er met Moussy gebeurd is is zwaar kut. Knor en ik hadden 't daar allebei moeilijk mee. Maar dat neemt niet weg dat iedereen die zwanger is gewoon zijn of haar verhaal op moet kunnen hangen, ongeacht hoe 't bij anderen verloopt.
Het begrip van knor richting moussy is er wel hoor, en het medeleven ook. Maar moet knor zichzelf dan maar meteen compleet wegcijferen ?

Nee, Knor hoeft zich beslist niet weg te cijferen, en mag zeker te weten posten dat ze zich er niet lekker onder voelt. Ik heb het dan ook niet over de reply van Knor op Moussy, die vind ik niet storend maar heel helder. En ik denk dat Moussy heus snapt wat Knor bedoeld. Ik heb het over jouw reply. Die vind ik dus bot! Je hoeft het niet zo te omschrijven als jij doet, dat kan ook wel wat sympathieker.
quote:
Het was gewoon een botte opmerking. Als je niet tegen zwangerschapsverhalen kunt moet je hier niet lezen, maar ga niet anderen af zitten zeiken vanwege de problemen die ZIJ wellicht hebben met HUN zwangerschap omdat de jouwe niet goed is gegaan.
Ik geloof niet dat de opmerking van Moussy als bot te beschouwen valt, en al helemaal niet als het afzeiken van Knor. Ik lees er eerder verdriet en onmacht in.

Tot slot wil ik alleen nog maar tegen Knor zeggen dat ik erop vertrouw dat de misselijkheid, zoals bij bijna alle vrouwen, gewoon verdwijnt op den duur, en dat ze dan kan gaan genieten. En dat wil ik graag lezen!

Jubileum moderator donderdag 4 oktober 2001 @ 12:05:41 #33
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1812078
Ik kan me alleen maar bij de bovenstaande sprekers aansluiten.
Jongens laten we het alsjeblieft gezellig houden en niet verzanden in een ellenlange discussie.
Dit topic is er juist om iedereen zijn hart te laten luchten, of dat nou misselijkheid is, moeheid of (in het ergste geval) een miskraam.
Moussy was misschien niet tactvol maar wel heel begrijpelijk bezig.
Danny en Knor zijn natuurlijk ook erg geschrokken, het komt ineens heel dichtbij als je zelf in zo'n situatie zit.
Laat er in dit topic gewoon plaats zijn voor iedereen, en voor ieders problemen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Admin donderdag 4 oktober 2001 @ 12:47:39 #34
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1812480
Ok, ik sluit me aan bij bovenstaande posters. Ik bedoel dingen niet altijd zo rot als ze m'n strot uitkomen, en ik zal er dan ook vanuit gaan dat moussy het niet zo rot bedoelde als ik het knor het opvatten.

Excuus...

pi_1812546
Aha ik zie het al, er is een trol geboren! gefeliciteerd!
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Jubileum moderator donderdag 4 oktober 2001 @ 12:55:34 #36
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1812559
* Lois gaat eens even het onderwerp veranderen.

Toen Eva net geboren was en ik tegen iedereen zei dat ik haar zo ontzettend leuk vond, zei iedereen meteen : Joh het wordt nog veel leuker. Ik kon dat altijd moeilijk geloven, het was immers al zo fantastisch.
Toch is het waar, het word steeds leuker. Elke nieuwe ontwikkeling van Eva word hier met gejuich begroet "zag je dat! dat kan ze al!" en word ook meteen aan iedereen verteld.
Het gaat soms zo hard, het lijkt wel of ze elke dag nieuwe dingen ontdekt.
Sinds een paar dagen pakt ze alles vast wat ze tegenkomt, mijn haar, bril, oorlel, kleding maar ook knuffeltjes, de gordels van haar wipstoeltje en (ook erg lachwekkend) de staarten van de katten.
Wat begon met een klein gniepje is nu een stevige greep.
Dat is ook zo geweldig handig als je bijvoorbeeld fruithapje wil geven, dan wil ze volgens mij het liefst zelf het lepeltje vasthouden.
Het leukst om te doen (naast eten natuurlijk) vind ze nog steeds op schoot zitten en rondkijken. In de spiegel kijken is ook favoriet.
Het leukst vind ik aan deze periode dat wat je ook doet je krijgt altijd een enorme smile op dat smoeltje. Of je nu gekke bekken trekt of gewoon zachtjes tegen haar praat, lachen kan ze als de beste.
Haar favoriete tijdsbesteding blijft eten natuurlijk, en dan het liefst zoveel mogelijk.
Het resultaat van de eerste poging worteltjes eten staat op de volgende foto:

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1812577
Ik zie er na me avondeten nog steeds zo uit hoor, niks mis mee
pi_1812584
Ieks, wat een fantastische foto! Oe, wat leuk, echt schattig *ai, weer helemaal smelt* Okee, boek mij maar voor een kindje, als ik maar net zo'n bevalling krijg als NoNick...*Catoot wordt namelijk helemaal agressief van pijn* (ik heb mijn huisarts eens verrot gescholden, niet gewoon meer )
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator donderdag 4 oktober 2001 @ 13:02:57 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1812622
Volgens mij is het toch ook zo'n standaard verhaal dat een bevallende vrouw haar partner helemaal ongans scheld ?
Trouwens gynaecologen en verloskundigen zijn wel wat gewend hoor .
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 4 oktober 2001 @ 13:14:12 #40
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_1812737
Hoi,

Ik ben nu voor het eerst op dit topic, leuk om al die verhalen te lezen zeg!
Ik ben zelf nog helemaal niet aan kinderen toe, maar om info te lezen vind ik dus weer erg leuk!

Allen die zwanger zijn, kinderen hebben en eigenlijk iedereen dus: SUCCES met alles!

Groetjes, Marie

18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 4 oktober 2001 @ 13:14:15 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1812738
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 12:57 schreef DIGGER het volgende:
Ik zie er na me avondeten nog steeds zo uit hoor, niks mis mee
Gelukkig hebben ze daar slabbetjes met buikuitbouw voor he? Maar heb je nu dat Guiness-tuimelbekertje al gevonden?

Wat Lois schrijft over Eva (geweldige foto! ) heb ik eigenlijk ook nu al met zwangeren. Het wordt wel steeds zwaarder, maar ook steeds leuker en vertrouwder. Vanmiddag zat ik er even helemaal door (lang leve de Guamese bureaucratie; na 6 maanden hier heb ik nog altijd geen identificatienummer, en dus geen rijbewijs) en lag hard huilend op de bank (best lekker soms, zelfmedelijden ). Toen begon Buikkie z'n rondjes te draaien en dat was tegelijk heel lachwekkend, rustgevend en vertederend

Oh uhm, Danny: wat je leest over hormonen en opvliegendheid enzo, dat geldt alleen voor Knorretje he

donderdag 4 oktober 2001 @ 13:27:33 #42
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1812872
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 12:47 schreef Danny het volgende:
Ok, ik sluit me aan bij bovenstaande posters. Ik bedoel dingen niet altijd zo rot als ze m'n strot uitkomen, en ik zal er dan ook vanuit gaan dat moussy het niet zo rot bedoelde als ik het knor het opvatten.

Excuus...

quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 12:55 schreef Lois het volgende:
* Lois gaat eens even het onderwerp veranderen.

Toen Eva net geboren was.......... mooi verhaaltje ...........Het resultaat van de eerste poging worteltjes eten staat op de volgende foto:

[afbeelding]

Gossie Wat een lekker koppie !!

Wacht maar tot ze haar eerste bordje spaghetti zelf gaat eten

en leg dan voor de zekerheid maar een zeiltje ofzo op de grond onder de kinderstoel!

pi_1813120
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 13:02 schreef Lois het volgende:
Volgens mij is het toch ook zo'n standaard verhaal dat een bevallende vrouw haar partner helemaal ongans scheld ?
Geen last van gehad, ze was veelste druk met persen!
  donderdag 4 oktober 2001 @ 14:40:08 #44
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1813631
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 13:14 schreef Gaoxing het volgende:
Oh uhm, Danny: wat je leest over hormonen en opvliegendheid enzo, dat geldt alleen voor Knorretje he
Hihihi *giechel*
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_1814119
Lois, wat een heerlijk bekkie heeft Eva!
Logisch dat je daar meer dan trots op bent.

Knorretje, ondanks dat je erg misselijk bent, niet kan slapen en veel spierpijn hebt, probeer er toch van te genieten. Er groeit een mooi klein kindje in jouw buik. Jullie kindje. Probeer te voelen wat er gebeurt en denk eraan dat deze zorgen maar 9 maanden duren. Als het straks is geboren heb je andere zorgen en die duren je leven lang
Hou vol. Laat je hubbie maar goed voor je zorgen. Zo te zien neemt hij zo af en toe de opspelende hormonen al over maar een lekkere massage, warm bad, kopje thee enzo zijn ook nooit weg!

Moussy, ik heb er bewondering voor dat je hier ondanks alle emoties nog steeds alles volgt en meeleest! Het zal niet altijd makkelijk zijn!

Gaoxing, zo zie je maar dat Nederland toch nog een best land blijkt te zijn. Zelfmedelijden kan soms heerlijk zijn, zolang je maar niet in zo'n depri bui blijft hangen!

Tootje??? Je was gisteren toch ziekies? Last van hetzelfde als Knorretje? Wanneer ga je het ons officieel vertellen????

† In Memoriam † donderdag 4 oktober 2001 @ 19:08:26 #46
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1815969
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 12:47 schreef Lois het volgende:

[..]

Ach gossie
Het word wel nog ontzettend leuk hoor, het heeft bij jou alleen even tijd nodig.
Hou je taai!

Misselijk zijn, en de gehele dag kotsneigingen hebben duurde bij mij precies 7,5 maanden.

pi_1816424
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 19:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Misselijk zijn, en de gehele dag kotsneigingen hebben duurde bij mij precies 7,5 maanden.

Sssssssssjjt!!!
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2001 @ 20:06:31 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1816574
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 19:54 schreef Catootje het volgende:

[..]

Sssssssssjjt!!!

hihi, verder zeg ik toch nix?
pi_1816600
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 20:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

hihi, verder zeg ik toch nix?

*slaps Loedertje very, very hard and yells out: het duurt nog maar even het duurt nog maar even!!* Komt goed hoor Knor, bij JOU duurt het nog maar eventjes!
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2001 @ 21:08:37 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1817309
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 20:09 schreef Catootje het volgende:

[..]

*slaps Loedertje very, very hard and yells out: het duurt nog maar even het duurt nog maar even!!* Komt goed hoor Knor, bij JOU duurt het nog maar eventjes!

* Loedertje schopt Knorretje gewoon naar de dokter en zegt haar dat het NIET normaal is om je dag en nacht beroerd te voelen
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2001 @ 05:55:28 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_1819555
quote:

[..]

ruilen ???

Ook al is het misschien niet de bedoeling dat dit weer opgerakeld wordt wil ik toch even wat van me laten horen.
Ik heb al 100x met dit scherm zo voor mn neus gezeten om er op te reageren, maar moest er eerst even goed over nadenken , omdat ik op dit moment in staat ben om alles en iedereen om me heen van me af te trappen

Ik wilde op dat moment niks liever dan al kotsend zwanger van een levende vrucht om een plee pot te hangen ipv alleen maar de klachten te hebben van misselijkheid en zere borsten te hebben tijdens mijn zwangerschap van een niet-levende vrucht!!!!!!!

Ik wens het niemand om met flinke weeën door een woonkamer heen te lopen in afwachting op het eindigen van een korte zwangerschap en dan ook nog eens je eigen kind , want zo zie je het, uit een plee te moeten vissen en dan ook nog eens moet aanschouwen dat alles, maar dan ook alles er op en er aan zit !!!!!!
Ook wens ik niemand dat je dan ook nog eens je eigen vrucht in een kuttig plastic bakje naar het ziekenhuis moet brengen!! Het is dan nog niet iets tastbaars geweest, maar wel een verwachting tot een gezond kind, en helemaal omdat ik al een gezond kind heb. Dan weet je psies hoe geweldig het is om je eigen kind waar je zo lang naar verlangd hebt in je armen te hebben.

En ja dit is mijn eigen keuze geweest, omdat ik niet uit een narcose wilde komen en me "leeg" en alleen wilde voelen. Maar toch is dit vreselijk om mee te maken. En het is dan helemaal kut om te lezen dat "zwanger zijn niet leuk is" Ik vind het vooral vreemd omdat er later gepost is dat er lichtelijk paniek uit brak na het lezen van mijn post, dat er dan zoiets gepost wordt

Ondanks dit alles kan ik vreselijk genieten en meeleven van de zwangerschappen om me heen. Van de meiden hier op het forum en mijn eigen schoonzusje die nu zwanger is van dr eerste kind.

pi_1819661
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 05:55 schreef moussy het volgende:

[..]

Ook al is het misschien niet de bedoeling dat dit weer opgerakeld wordt wil ik toch even wat van me laten horen.
Ik heb al 100x met dit scherm zo voor mn neus gezeten om er op te reageren, maar moest er eerst even goed over nadenken , omdat ik op dit moment in staat ben om alles en iedereen om me heen van me af te trappen

Ik wilde op dat moment niks liever dan al kotsend zwanger van een levende vrucht om een plee pot te hangen ipv alleen maar de klachten te hebben van misselijkheid en zere borsten te hebben tijdens mijn zwangerschap van een niet-levende vrucht!!!!!!!

Ik wens het niemand om met flinke weeën door een woonkamer heen te lopen in afwachting op het eindigen van een korte zwangerschap en dan ook nog eens je eigen kind , want zo zie je het, uit een plee te moeten vissen en dan ook nog eens moet aanschouwen dat alles, maar dan ook alles er op en er aan zit !!!!!!
Ook wens ik niemand dat je dan ook nog eens je eigen vrucht in een kuttig plastic bakje naar het ziekenhuis moet brengen!! Het is dan nog niet iets tastbaars geweest, maar wel een verwachting tot een gezond kind, en helemaal omdat ik al een gezond kind heb. Dan weet je psies hoe geweldig het is om je eigen kind waar je zo lang naar verlangd hebt in je armen te hebben.

En ja dit is mijn eigen keuze geweest, omdat ik niet uit een narcose wilde komen en me "leeg" en alleen wilde voelen. Maar toch is dit vreselijk om mee te maken. En het is dan helemaal kut om te lezen dat "zwanger zijn niet leuk is" Ik vind het vooral vreemd omdat er later gepost is dat er lichtelijk paniek uit brak na het lezen van mijn post, dat er dan zoiets gepost wordt

Ondanks dit alles kan ik vreselijk genieten en meeleven van de zwangerschappen om me heen. Van de meiden hier op het forum en mijn eigen schoonzusje die nu zwanger is van dr eerste kind.

Dan wil ik hier nogmaals op in haken (sorry Lois). Ik snap best dat je je kut voelt door de situatie waarin je je nu verkeerd. Het is niet de zwangerschap die je voor ogen had, het is de angst zoals al eerder werd gezegd voor iedereen hier in dit topic. Zeker bij hen die nog niet zo lang zwangeren. Dus ja ik ben geschrokken van je bericht, het deed me beseffen hoe dichtbij het leven bij de dood staat, hoe dichtbij vreugde en verdriet bij elkaar liggen. Maar dat kan mij niet weerhouden zelf wel gelukkig te zijn met wat ik nu heb, ik heb een klein wezentje groeien in mijn buik. Een wezentje wat we beiden (danny & ik) graag willen, supergraag willen en waarvoor we al maanden bezig zijn. Als het nu niet was gelukt dan waren we ook in Januari de medische molen door gegaan om dit wonder te bereiken.

Ook weerhoudt me het niet om te melden dat ik mijn huidige zwangerschap niet ervaar als iets leuks, sorry, das mijn mening. Das hoe ik mijn zwangerschap ervaar. Dat is hoe ik mijn zwangerschap ervaar na een dikke maand de gehele dag kotsen, na een maand bang zijn om te eten (het komt er immers toch wee uit), na een maand niet van elende meer te weten hoe ik moet lopen of moet liggen omdat alle spieren pijn doen van het kotsen. Zwangerschap is zwaar en in mijn beleving op dit moment niet leuk en zeker totaal anders dan ik me had voorgesteld. Je leest wel dat er klachten en kwaaltjes ontstaan, je leest dat de mogelijkheid tot misselijkheid er is, je leest dat je gigantisch moe bent, etc. Maar heb nooit gelezen dat je daar zoveel last van kan hebben dat het je lichamelijk en geestelijk totaal kapot maakt. Zo kapot dat ik woensdag halsoverkop ben opgehaald op mijn werk omdat ik daar huilend in de armen van mijn baas lag. Ik kon niet meer, lichamelijk niet en geestelijk niet. Nu nog steeds niet. En dat maakt mij tot de uitspraak: Zwanger zijn is niet leuk. Nu iig niet!

Iedereen ervaart zijn zwangerschap anders, en iedereen weet dat het een wonder is, dat je moet koesteren en dat je dankbaar mag zijn dat je een zwangerschap mag doorlopen. En ja dat zijn we ook, maar stiekum, heel stiekum wens ik af en toe dat de tijd terug kwam dat ik super vrolijk was, een jonge meid was, kon genieten van eten, kon werken ipv als een "oud lijk" op de bank hangen met een kotsbak en proberen niet te bewegen.

Sorry als ik jou heb gekwets met m'n uitspraken, ze waren nooit naar jou bedoeld op die manier, ze waren er voor mij, ze waren er om van me afgeschreven te worden, ze waen er om aan te geven dat zwanger zijn niet altijd even leuk is. Net zoals jou bericht van je miskraam, die was er voor jou, en ook om aan te geven dat het niet altijd goed gaat.

Genoeg geluld, ik ga eens kijken of die huisarts nog een of ander middeltje heeft voor me.

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 05-10-2001 07:46]

vrijdag 5 oktober 2001 @ 07:39:19 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1819664
Never mind...

[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing op 05-10-2001 07:45]

pi_1819824
Oww, lieve Moussy, ik kan me het gevoel wel ontzettend goed voorstellen, ik zou ook raaazend worden. Verder heb je een ervaring gehad waarvan wij allen hopen dat het ons nooit overkomt. Het lijkt me voor jou des te eenzamer: al die verhalen, en al die vreugde en babietjes, en zwangeren die lopen te klagen over schijnbare futiliteiten...schandalig, we lopen te klagen over leven terwijl jij bezig bent met een overlijden. En geen van ons heeft in jouw positie gestaan, dus we weten van niks, kunnen niks zeggen dat helpt, niks voor je doen. En dat spijt me echt heel erg. Als ik iets zou weten om je te helpen, dan zou ik dat doen. Je zou van mij zo een stukje van mijn geluk mogen hebben, je zou tegen me aan mogen huilen, schreeuwen, slaan...maar dat is de beperking van fok. Ik zit te ver weg.

Daarnaast heeft Knor natuurlijk gewoon last van haar zwangerschap. Als je aan haar vraagt:ruilen? zegt ze natuurlijk 'voor geen goud', maar toch heeft Knor net zoveel recht om te mopperen als ieder ander. Was het met jou goed gegaan had jij je ook verwonderd over alle veranderingen in je lijf. En als ik dit opschrijf, besef ik dat dit natuurlijk nog steeds voor je geldt: laten we alsjeblieft niet vergeten dat jullie tjokjevol hormonen zitten, het lijf is helemaal in de war. Het is vanzelfsprekend dat je daar soms gillend gek van wordt, of je zwangerschap nu goed is gegaan of niet. Maar laten we proberen geen waarde-oordeel te plaatsen op 'het recht om te klagen'. Hoe verschrikkelijk moeilijk en frustrerend dat ook is.

Knor en Moussy, allebei ontzettend veel succes met jullie zo ontzettend verschillend verdriet.

DANYEL EN THIJS
  vrijdag 5 oktober 2001 @ 11:15:48 #55
12560 dice
pi_1820618
Voorlopig ligt mevrouw Dice dus nu op zaal met drie andere zwangere mutsen ...:( ... Met ukkie is alles goed, CTG en Echo waren prima ... alleen moeder laat alles wat er aan eten binnenkomt met dezelfde vaart weer uitkomen

Nu dus al 7 maanden (en een paar dagen) alléén maar kotsen ...

vrijdag 5 oktober 2001 @ 11:21:26 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_1820694
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:15 schreef dice het volgende:
Voorlopig ligt mevrouw Dice dus nu op zaal met drie andere zwangere mutsen ...:( ... Met ukkie is alles goed, CTG en Echo waren prima ... alleen moeder laat alles wat er aan eten binnenkomt met dezelfde vaart weer uitkomen

Nu dus al 7 maanden (en een paar dagen) alléén maar kotsen ...

Mmm, balen. Sterkte ermee. Het 'record' stond op 7,5 maand, dus wie weet...
  vrijdag 5 oktober 2001 @ 12:32:40 #57
12560 dice
pi_1821456
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mmm, balen. Sterkte ermee. Het 'record' stond op 7,5 maand, dus wie weet...

Euh ... daar is de moeder van Dice al eens overheen gegaan toen ze zwanger van Dice was .... dat was de totale 9 maanden ziek ... die kende de binnenkant van de pot beter dan wie dan ook.

Heb overigens wel een hele gave echo van een klein voetje !!! Assik dalijk tijd heb kan ik proberen hem te scannen.

vrijdag 5 oktober 2001 @ 12:37:32 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_1821495
Hmmm, dat voorspelt dan weinig goeds.
Maar zoals ze zeggen, als je de kleine eenmaal in je armen hebt, ben je alles weer vergeten.

(Lijkt me in dit geval heel sterk, maar toch maar dat in het vooruitzicht houden)

† In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2001 @ 13:16:50 #59
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1821820
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 12:32 schreef dice het volgende:

[..]

Euh ... daar is de moeder van Dice al eens overheen gegaan toen ze zwanger van Dice was .... dat was de totale 9 maanden ziek ... die kende de binnenkant van de pot beter dan wie dan ook.

Heb overigens wel een hele gave echo van een klein voetje !!! Assik dalijk tijd heb kan ik proberen hem te scannen.

Hm, ze hebben bij mij ingegrepen omdat ook de placenta en daardoor de baby weinig tot geen voedingstoffen kreeg..
Het "laten zitten"tot het einde was geen optie, spoed wel..
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2001 @ 13:24:56 #60
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1821906
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 05:55 schreef moussy het volgende:

[..]

Het is dan nog niet iets tastbaars geweest

Oei, ik ben het nu absoluut niet met je eens Moussy, geestelijk is er absoluut een verwachting en volgens mij is dat voor de moeder wel degelijk te omschrijven als tastbaar, alleen dan anders. Mensen van buitenaf beschrijven dit soort dingen afstandelijk en zonder emoties maar laat je nix wijsmaken,de pijn die je voelt is echt !!
pi_1822604
Jeetje Moussy wat zul jij het moeilijk hebben op dit moment. Ik denk dat we ons allemaal kunnen indenken hoe vreselijk dat moet voelen, maar jullie zelf staan er toch maar mooi voor en moeten er doorheen. Ik kan me je reaktie dan ook goed voorstellen. Ik weet nog dat ik te horen kreeg dat zwanger worden moeilijk zou worden voor me. En na een aantal jaar proberen hebben we het ook opgegeven en voor adoptie gekozen. Mensen om ons heen vonden dat knap enz. En ik zelf deed daar best luchtig over. Als we dan weer eens op kraamvisite moesten of er was er eens iemand zwanger en die zat te klagen over misselijkheid, zei ik daar niks van, maar dacht wel 'zeikwijf, waar lul je nou over, jij bent ten minste zwanger' Ook al wist ik dat dat niet eerlijk was om te denken. Het was toch ook niet eerlijk dat ik niet zwanger kon worden. Gewoon een gevoel van onmacht. In de loop der tijd leerde ik er mee omgaan.
Nu ben ik dan toch zwanger en heb ik ook zo mijn klachtjes waar ik wel eens over klaag. Maar nog altijd zou ik alle klachten van de wereld willen hebben hoor, want ik mag dit nu meemaken. En als je dacht dat je nooit kinderen kon krijgen dan neem je die klachtjes wel op de koop toe.
Toch vind ik dat dit forum er is voor iedereen. Dus ook om te vertellen wat er in je om gaat. Dus ook als je kut voelt door de klachten die je hebt. Er moet geen waardeoordeel aanhangen vind ik. Het kan juist heel fijn zijn om je ei hier kwijt te kunnen. Welk ei dat dan ook voor iemand is.

Moussy dikke knuffel
Knorretje dikke knuffel

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 5 oktober 2001 @ 17:46:22 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_1824078
Weet je....

Waar het om gaat is dit; je kunt leed niet met leed vergelijken.

Moussy wil een gezond en voldragen kind en dat is ruw van haar afgepakt..

Knor had zich het zwanger zijn zo heel anders voorgesteld...

Voor mij zijn het beiden 'doemscenario's' want ik heb ook zo mijn verwachtingen over wat er misschien nog in het verschiet ligt.
Dit topic is geweldig en wat het zo sterk maakt is het respect voor elkaar, en ik denk dat er voor iedereen ruimte moet zijn om zijn ei kwijt te kunnen, toch?
(Ik denk steeds maar;Als ik zwanger ben mag ik ook meepraten!).

Trouwens Knor, vraag een verwijzing naar de gyneacoloog! Er is volgens mij wel wat aan te doen, want dit is echt niet normaal hoor! Niet doorprutsen met een huisarts.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_1825486
heel kort ffies de laatste ontwikkelingen:
Aangezien ik van de voorgeschreven zetpillen gigantisch van aan de diarree raakte (maar wel miselijk bleef, maar niet braakte) andere medicijnen gekregen.

En ja hoor trouw kwam het eten er weer uit

Ik heb ook een verwijzing gekregen naar de internist. Waar ik pas 9 november terrecht kan. Hij/zij gaat ffies aales bekijken/onderzoeken en besluiten of ik gewoon onder een verloskundige kom te lopen of onder de gyn.

Dus nog 5 weken wachten, nog 5 weken aan modderen
Hoop echt dat het na mijn twaalde week afneemt, nog twee weken klinkt als muziek in mijn oren in vergelijking met 5!!!

Nou ja we doen het er maar mee......

pi_1825505
God Knor...ben je nu afgevallen ipv aangekomen? Of valt het mee?
DANYEL EN THIJS
pi_1826574
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 20:55 schreef Catootje het volgende:
God Knor...ben je nu afgevallen ipv aangekomen? Of valt het mee?
weeg nu 57,5 *trots kijkt*
(oftewel dik 4,5 kilo aangekomen, waar het vandaan komt is me een raadsel, maar liever dat dan nog meer gewichtsverlies)

Als ik echt ga afvallen zou volgens de huisarts een ziekenhuis opname de enige oplossing zijn

*maar weer een broodje pakt*

pi_1829359
Jeetje (knorretje) kan me het heel goed voorstellen hoor dat je er zo van baalt.Voor ons is het anders ,en jij voelt het die misselijkheid en dat overgeven.Kan helaas ook niks anders voor je doen als je veel sterkte wensen en hopen dat het gauw gestopt is,en je weer met plezier van je zwangerschap kan genieten.
Ingrid.
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
  † In Memoriam † zaterdag 6 oktober 2001 @ 13:30:21 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1829748
quote:
Op vrijdag 05 oktober 2001 22:52 schreef Knorretje het volgende:

[..]

weeg nu 57,5 *trots kijkt*
(oftewel dik 4,5 kilo aangekomen

Dat is tenminste een goed bericht meid !!
* Loedertje gooit ff een fruithap richting Knor, dooreten jij
  FOK!fossiel zaterdag 6 oktober 2001 @ 21:35:59 #68
2628 Karin
pi_1832273
Wat goed nieuws Knorretje dat je wat aangekomen bent!!

Wat vervelend dat het zo lang moet duren voordat je bij de specialist terecht kan. Heb je toevallig al andere ziekenhuizen geprobeert of daar ook zo'n lange wachttijd is? Het wil nog wel eens verschillen per ziekenhuis.
De artsen waar ik voor werk hebben bijvoorbeeld maar een wachttijd van 2 weken voor nieuwe patienten terwijl dezelfde specialisatie in het ziekenhuis 3 km verderop een wachttijd heeft van 2 maanden. En die in het ziekenhuis 20 km verderop een nog langere wachttijd heeft.

FOK!fossiel zaterdag 6 oktober 2001 @ 21:45:51 #69
2628 Karin
pi_1832350
Nog eventjes een vraagje aan alle zwangeren: hoe hebben jullie eigenlijk aan vrienden/familie vertelt dat jullie zwanger zijn?

niet dat ik iets te vertellen heb hoor

Het is nu bijna 1 jaar geleden dat Lois bij ons op de koffie kwam en 2 koekjes nam omdat ze "toch voor 2 at". Het kostte me eventjes een seconde "huh, voor 2 eten Ow wacht...... je bent... huh? Echt? Ben je zwanger?? Gefeliciteerd!!!!!!!"
Was voor Lois vast hartstikke grappig om mijn gezicht te zien

pi_1836697
Ik weet niet of ik het al eerder gezegd had (zwangerschapsdementie,hahahaha:) ) maar vanavond om 20:30 op sbs6 nieuwe afleveringen van de kraamafedeling. Vanavond een bevalling met de geboortetens(staat tenminste op de site van de geboortetens). Misschien dat ik zo'n ding wil huren, eerst vanavond maar eens kijken of het inderdaad helpt tegen de pijn van de weeen.
Nou ons kamertje zou afgelopen vrijdag bezorgd worden. Werd het ook, maar er was wat omgevallen in de vrachtauto en nu waren er onderdelen beschadigd. Hebben het dus weer mee terug laten nemen. ( we hadden nog niks betaald en als we een gedeelte van de kamer hadden genomen dan hadden we een gedeelte moeten betalen en dan zouden ze de beschadigde delen naleveren, maar wij denken dat ze dan minder hard hun best doen dan als je alles nog moet betalen) Nu word het dinsdagmiddag geleverd. Wel balen, had zo graag alles een beetje willen inrichten enzo. Maar ja, nu maar hopen dat dinsdag alles komt, want de tijd gaat nu wel erg snel. Aanstaande dinsdag al weer 32 weken.
Gaoxing al weer een beetje geaclimatiseerd?
Wij moeten ook nog steeds achter geboortekaartjes aan, o we moeten nog zo veel en er komt eigenlijk niks uit me handen.

Nou dames tissues bij de tv vanavond he.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1836727
O en Karin even om op jouw vraag te antwoorden.
Wij hadden de eerste echo meegenomen om te vertellen dat ik zwanger was. Ik zei tegen me pa o kijk ik heb nog wat voor je. Hij keek er naar en zei "is dat een buik?" Ik ja. Is dat jou buik vroeg hij, ik weer ja. Mijn moeder vroeg wat voor gek iets we nu weer hadden. Tja het laatste waar hun aan dachten nu we met adoptie bezig waren was een zwangerschap. Maar mijn pa begon het te dagen en vroeg heeeeel voorzichtig "ben je zwanger"? Ik weer Jaaaaaaaaa. Toen kwamen de kreten en de traantjes.
Maar het leukste was toen we met diezelfde echo naar mijn omaatje in brabant gingen. Ik weer "Oma ik heb nog wat voor u". Hahaha weet je wat mijn oma zegt? Ach jee hedde gij ook een niersteen". Wij natuurlijk in een stuip daar en me oma snapte het nog steeds niet (tja een echo van net een aantal weken oud is natuurlijk ook maar net een vlekje, dus niersteen niet gek gevonden lol) Toen we het vertelde was ze ook erg blij.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 8 oktober 2001 @ 09:20:55 #72
12560 dice
pi_1842393
Mw Dice is weer thuis ... Gelukkig maar ...
nog maar een paar weekjes en dan is Ukkie Dice van de partij ...

Als je echt blijft braken en je gaat tekenen van uitdroging vertonen (droge lippen, donkere urine) nemen ze je wel op in het ziekenhuis ... krijg je een infuus en zo ...

Hebben wij in week 8 mogen meemaken en de manier om het cirkeltje van braken en eten te doorbreken is erg rigoreus ... je krijgt dus helemaal GEEN eten ...
alles via het infuus en voor de rest niets. Geen bezoek, (behalve je partner), geen prikkels (telefoon en televisie) helemaal nix Maar het werkt wel ...

Probeer anders eens kleine slokjes water te nemen en op bed te eten voordat je opstaat ....

Sterkte in ieder geval

pi_1843226
Wat een toestanden met de dames allemaal...Hoe gaat het met Moussy?
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator maandag 8 oktober 2001 @ 14:49:49 #74
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1844556
* Lois is ook wel benieuwd hoe het gaat met iedereen*

Kom op dames met die verhalen.

Hoe gaat het met Duco en onze kraamvrouw ?
Hoe is de misselijkheid bij Knor ?
Hoe gaat het met Dinus ?
Hoe groot is Annabel inmiddels en heeft Mees ook foto's ??
Hoe zou het met Jorden gaan ?

En vooral hoe gaat het met Mooni? Die is al een tijdje niet meer gesignaleerd.

Ow nog even een tip, bij de Etos zijn deze week hele leuke boxen van Zwitsal te koop met eigenlijk alles wat je nodig hebt voor je baby. Erg voordelig en met gratis video babymassage.
* Lois stopt Eva in de wagen en gaat naar de Etos.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 8 oktober 2001 @ 15:54:54 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_1845198
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 12:04 schreef Catootje het volgende:
Wat een toestanden met de dames allemaal...Hoe gaat het met Moussy?
Ik kan niet zeggen dat het perfect gaat,..... maar naar omstandigheden gaat het wel redelijk. De ergste klap zijn we redelijk te boven... het leven gaat door denk je dan maar.

De dag na het daadwerkelijke loskomen van het vruchtje heeft mn hubbie het naar het ziekenhuis gebracht (voor onderzoek) En is toen thuis gekomen , met een heel lief klein gouden hartje met een steentje er in. Heel symbolisch voor daar waar het kleine frummeltje van ons nu zit.

Vandaag ben ik voor controle weer naar het ziekenhuis geweest. Mijn baarmoeder zag er mooi rustig uit. En er waren nog een paar overblijfselen (dat was gelukkig milimeter werk)waarneembaar, daar waar het vruchtje ingenesteld heeft gezeten. Dus er was geen curetatie nodig .... en dat was een hele opluchting voor ons. Alles is nu zo natuurlijk mogelijk gegaan, wat naar mijn mening prettiger is voor je lijf en voor dat stukje tussen je oren.

Nu moeten we 3 (!!) weken wachten op de uitslag van de patholoog en als dan alles goed is mogen we weer verder gaan voor de eventuele volgende ronde. Waar we nog niet helemaal uit zijn. Ik weet niet of ik nog wel durf. Nu, na 2x een ellendige ervaring meegemaakt te hebben weet ik het allemaal nog niet. Ik wil in ieder geval mijn lijf eerst even de rust gunnen om weer te herstellen. De arts maakte me ook duidelijk dat ik er rekening mee moest houden dat het toch een "bevalling" was, hoe groot of hoe klein je vrucht ook is.

pi_1846781
Moussy, wat mooi dat je dat kettinkje kreeg, heel ontroerend...
Ben blij te lezen dat het redelijk met je gaat naar omstandigheden.

Bedankt voor de Etos-tip Lois! Ik zal er eens even gaan kijken, ik heb nu ondertussen wel bijna alles compleet maar zo'n leuke aanbieding laten we natuurlijk niet liggen.

Het gaat hier eigenlijk zijn gangetje, de tijd gaat best snel. 30 weken nu al weer, en morgen weer naar de verloskundige voor controle. Ik ben zoals ik al eerder schreef op advies van de verlosk. helemaal gestopt met werken en met veel rusten houden we de bloeddruk een beetje op dit peil. Ik hoop tenminste dat er morgen geen stijging gemeten wordt. Maar dat verwacht ik niet, de hoofdpijn en het erge bonzen in mijn hoofd als ik in bed lig is stukken minder, bijna weg.

Ons kleine meisje is druk in beweging, ik werd er vandaag een beetje misselijk van, ze bleef maar schoppen en bewegen. Morgenochtend komt mijn moeder de gordijntjes ophangen en dan is het kamertje klaar. Morgenmiddag halen we de wieg op bij een ex-collega van me, ik ben erg benieuwd. Het is een klein wiegje dat mooi naast ons bed kan staan.

Vanmiddag was ik even op de fiets boodschappen doen en naar de bibliotheek, het fietsen gaat al best moeilijk merk ik, ik heb minder lucht dan voor ik zwanger was, en ben dus snel achter adem. Bij de bieb nam ik een babyboek mee dat we al thuis bleken te hebben, wat een zwangere muts he!!

Verder doen de hormonen nog steeds prima hun werk. Vanochtend naar een videoband gekeken met de aflevering van gisteravond met Mad About You erop. Gelukkig was ik alleen thuis, lachen en janken tegelijk
Prachtig koppel, Paul en Jamie, kan er niet genoeg van krijgen!

Liefs Dineke

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 oktober 2001 @ 19:44:38 #77
13151 crew  Rewimo
pi_1847167
Hoi Moussy, ik ben blij te lezen dat het weer een beetje gaat met je. Een kindje verliezen, hoe pril ook, heeft tijd nodig om dat te verwerken. Neem die tijd ook, luister goed naar je lichaam. Wat ontzettend lief trouwens, dat hartje. Echt een heel ontroerend gebaar van je hubby!

Dinus, jij schiet alweer op zeg, nog maar 10 weken. Oja, dat buiten adem raken wordt alleen maar erger

qltel en ik kijken ondertussen uit naar het hoogtepunt van het jaar: Christans verjaardag op de 19e! We zijn druk aan het voorbereiden, laten een T-shirtje bedrukken voor de gelegenheid. Ons lekkere mannetje alweer bijna een jaar, die tijd is echt omgevlogen...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_1847202
Wat een toestanden Moussy, wat een scheetje van een man heb jij. Dat was toch wel een erg attent gebaar.

*weer in lurkstand duikt*

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 8 oktober 2001 @ 20:04:51 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1847384
quote:
Op zondag 07 oktober 2001 17:30 schreef jessie het volgende:
Hahaha weet je wat mijn oma zegt? Ach jee hedde gij ook een niersteen".
Doei doei
(Ik hoor het haar zeggen)
  maandag 8 oktober 2001 @ 20:32:56 #80
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1847618
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 14:49 schreef Lois het volgende:
* Lois is ook wel benieuwd hoe het gaat met iedereen*

Kom op dames met die verhalen.

Hoe gaat het met Duco en onze kraamvrouw ?

Hier gaat alles zijn gangetje geloof ik hoor.
Vrijdag voor het eerst Roelie van school gehaald, daar moesten we wel een uur voor uittrekken maar het is gelukt
Vandaag is Kozzie weer aan het werk gegaan dus stond ik er alleen voor... ik heb Roelie twee keer naar school gebracht, daarna lag ik halfdood op de bank...

En Duco... tsja.. die is te vergelijken met een pop.. 1000000 keer mooier maar echt veel geluid komt er (nog) niet uit...

Eva, ogen dicht!!
Komt een blote foto aan!!

maandag 8 oktober 2001 @ 20:46:10 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_1847768
Aaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!!!! wat een poepie!
is ie al uitgehuwelijkt?
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 oktober 2001 @ 21:36:25 #82
13151 crew  Rewimo
pi_1848314
Wat een schatje!
pi_1848431
Wat een prachtig kindje Nicky.... ik ben zoooo blij voor je
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_1848625
Jeetje Moussy wat zullen jullie je KUT voelen zeg. Gelukig dat je niet gecurriteerd hoeft te worden. En wat een mooi gebaar van je man om je zoiets te geven.

No Nick wat een heerlijk ventje die Duco. Wat een mooie grote ogen ook.

Morgenavond hebben wij een rondleiding in het ziekenhuis. Krijgen dan videofilm te zien en de verloskamer enzo en kunnen dan vragen stellen. En vragen heb ik zeker. Komen er steeds meer. Maar gelukkig ook vrijdag weer naar de gyn en dan krijg ik om half 9 weer een uitgebreide echo. Ben benieuwd of het kindje al goed ligt. En vanaf wanneer het in gaat dalen enzo. Heb namelijk gehoord dat als het nog niet ingedaald is en je vliezen breken dat je dan gelijk moet gaan liggen. Niet dat ik denk dat ze gaan breken, maar je kan het maar beter weten. Ook wil ik weten vanaf wanneer ik naar het ziekenhuis moet. Normaal komt er eerst een verloskundige bij je en dan bij zoveel centimeter ontsluiting ga je naar het ziekenhuis. Maar ik loop bij de gyn. Dus er komt niemand thuis en ik neem aan dat ik niet zelf de rolmaat hoef te gebruiken hahahahaha
Morgen nog maar 8 weken. Ik vind het allemaal zo eng, spannend en onwerkelijk. Ben ook heel bang, maar aan de andere kant ook blij als het zover is, want ik slaap amper meer krijg weer pijn in me polsen en handen van vochtvasthouden, me rug doet pijn enz. Maar verder mag ik niet klagen.
Morgenmiddag het kamertje, ik hoop dat het nu wel onbeschadigd aankomt zodat we het in elkaar kunnen zetten enz.

doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 8 oktober 2001 @ 22:29:46 #85
7074 moussy
kuttekop
pi_1848965
quote:
Op maandag 08 oktober 2001 19:47 schreef Catootje het volgende:
Wat een toestanden Moussy, wat een scheetje van een man heb jij. Dat was toch wel een erg attent gebaar.

*weer in lurkstand duikt*

echt wel
pi_1856032
Oeps...... 2x

[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 09-10-2001 17:35]

pi_1856035
prachtige foto van Duco No Nick, hij kijkt al zo wijs de wereld in, zou hij dat van zijn papa of van zijn mama hebben ?

we hebben vanmiddag de wieg opgehaald voor onze kleine. Er waren drie soorten bekleding bij waaruit ik kan kiezen, keuze gemaakt en eens geprobeerd of ik de wieg bekleed kreeg....
Nou, mooi niet Om de rieten mand gaat het nog, maar de sluier zal ook op een of andere manier vastmoeten, maar vraag me niet hoe.... er zitten twee korte/brede stropdasachtige dingen bij, maar ik heb geen flauw idee wat ik er mee moet! En natuurlijk zo'n metalen geval waar de sluier om/aan moet.

Ik zal er wel eens de hulp bij inroepen van een deskundige denk ik, nog even verzinnen wie.....
Of is er hier iemand die heel goed is in het virtueel uitleggen van deze klus?

Heb eerst alles maar es in de wasmachine gegooid, dan is het in elk geval weer lekker fris..........

pi_1857363
NoNick, wat een ontzettend lief mooi wijs kereltje! Wat zal je trots zijn! (terecht!).

Moussy, heel veel sterkte nogmaals. Het lijkt me verschrikkelijk om mee te maken wat jij meemaakt, en ik hoop dat jullie je er goed doorheen zullen slaan!

En natuurlijk ook een sterkte wens aan Knorretje: heus, het gaat over! Balen hoor, dat het niet zo goed gaat zoals je gehoopt had.

En last but not least: heel veel sterkte met de min-of-meer laatste loodjes van de andere zwangeren!
(Heel erg: ik heb gemerkt dat ik alweer "jaloers" ben op vrouwen met een zwangere buik! Errug he? Ik geloof dat ik zo wel weer zou willen. Nou ja zeg, mijn zoontje is nog niet eens 5 maanden, hoe kan ik dat nou zeggen? Maar toch, het zwanger zijn, zo'n echt superkleintje... zwijmel.... Wat ben ik toch een theemuts zeg!)

Met Jorden gaat alles heel erg goed, afgezien van een verkoudheidje hier en daar (maar ja, dat krijg je he, met een kinderdagverblijfkindje).
Hij groeit echt als kool, heeft ook een onverzadigbare honger. Vandaag had hij een broccolihapje, gewoon zo'n klein potje van de Olvarit. Ongelofelijk, ik kreeg niet eens de tijd om een nieuw lepeltje op te scheppen, of hij zat alweer te "zeuren" om een nieuwe lepel. Het hele potje ging leeg, en vervolgens nog maar een halve fles melk er achteraan. Ik weet werkelijk niet waar hij het laat!

O ja, even een tip (daar kom ik weer) voor de zwangeren. Eens (hahaha, na 4 maanden ongeveer) komt de tijd dat je baby fruithapjes mag. Nu heb ik een ding ontdekt waar ik niet zo blij mee ben: namelijk dat de fruithapjes van het merk Bledina (fabrikant Danone, verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister, en behoorlijk wat voordeliger dan Olvarit en Zonnature) SUIKER bevatten. Belachelijk gewoon, dat heeft een baby helemaal niet nodig. En ze wennen dan wel heel erg vroeg aan suikerzoete dingen (die hapjes van Bledina zijn idd een stuk zoeter dan de andere merken).
Nou ja, je moet het zelf beslissen natuurlijk, maar ik koop ze maar niet meer. Wel jammer, want ze zijn dus behoorlijk wat voordeliger.

Dit was het maar weer.

N.

pi_1861509
En Dinus is het al gelukt? Ik zou het ook niet weten wij hebben namelijk geen wiegje.
Nausicaa inderdaad belachelijk dat er suiker in die hapjes zit en jammer want het is allemaal al duur zat he.
Nou gisteren dus ons kamertje gekomen en herledikantje en de helft van de commode staat al. Vanmiddag dus weer verder.
Gisterenavond rondleiding in ziekenhuis gehad. De verloskamer viel wel een beetje tegen.Erg kale en oude bedoeling allemaal. Hebben ook geen bad of douch op de kamer en veel andere ziekenhuizen wel dacht ik. Er is wel een douc aan het einde van de gang, maar ik zie me al telekens op en neer gaan. Toch word je wel heen en weer gebracht als je dat wil om de pijn te verlichten ofzo. Maar de vriendelijkheid in het ziekenhuis was er wel, en dat vonden we toch wel het belangrijkste. En we moeten het er maar mee doen, want ik ben er ook onder behandeling. Ze staan ook absoluut niet afwijzend tegen pijnstilling en dat vind ik ook een gerust idee. Ze gebruiken pethidine of zoiets en soms een ruggeprik. Ook hebben ze een baarkruk (wil ik graag op bevallen) Ter afsluiting kregen we een tasje met wat monsters mee van zwitsel en billedoekjes van pampers. (kom goed in die dingen te zitten maar zal ik ook wel nosig hebben hahaha)
Ik zit nog steeds lekker in me pyama dit zou ik de laatste dagen wel elke dag de hele dag door willen. Ook al zitten me broeken niet te strak, toch kan ik weinig op me buik verdragen en als ik gedoucht ben en heb me ingesmeerd enzo ben ik weer moe.
Van de week ook gelachen gingen we een stukje fietsen. Als ik dan tussen me fiets sta past het eigenlijk niet meer me buik komt dan tegen me stuur aan. Dus ik moet gelijk op en later weer afstappen anders zit ik klem. Pfff wat voel je je dan log zeg
Hebben jullie ook alles in de neutral gewassen? En hebben jullie wel of geen wasverzachter gebruikt? Hoorde dat je dat beter niet kond doen, maar van Neutral is het toch niet erg? Vind het wel lekker als de kleertjes lekker zacht zijn.

Nou groetjes weer doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1862652
Jessie, het is nog niet gelukt met de wieg, ik heb de stof eerst maar gewassen, morgen krijg ik visite, misschien weet zij het wel, en anders vraag ik nog es rond in de buurt.....
En anders maar geen hemeltje hoor slapen doet ze vast wel, ahum, hoop ik dan maar.

Wat grappig dat je niet meer zo goed tussen fiets en stuur past, hihi. Je beschrijft het leuk... Ik vind het fietsen op zich niet meer zo lekker gaan, mijn buik zit echt in de weg. Op mijn nieuwe fiets gaat het beter maar die zet ik hier niet in het winkelcentrum neer, grrr. Dan is ie zo weg ben ik bang.

Ik ga volgende week beginnen met wassen, zonder wasverzachter, want ik heb ook gelezen dat dat niet goed is. Ik vroeg me af, ga ik dan alle babywas apart doen, of gebruik ik dan voor onszelf ook geen wasverzachter meer?

hoe doen de moeders dat??

Wat betreft de bevalling, ik heb besloten toch ook in het ziekenhuis te willen bevallen, de kans is groot dat het sowieso moet vanwege te weinig verloskundigen. Dan weet ik het maar liever zeker, en kan ik me daar op voorbereiden.

Misschien moet ik dan ook maar eens gaan vragen om een rondleiding ofzo...

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2001 @ 18:21:52 #91
13151 crew  Rewimo
pi_1865515
Ik was al een jaar alles zonder wasverzachter. Gaat prima. Eigenlijk merk ik niet eens zoveel verschil.

Fietsen, ha. Ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap maar met mijn moeder van fiets geruild Die van mij is nogal krap en ik paste er niet meer tussen.

Inmiddels heb ik een Sparta Amazone gekocht, een "moederfiets". Speciaal ingericht om met (desnoods) twee zitjes, buggy en fietstassen te fietsen. Bevalt uitstekend, en ik vind het heerlijk om met Christan voorop te fietsen

pi_1865685
En wij gebruiken gewoon nog steeds wasverzachter... Niks raars gemerkt. Ben zo gehecht aan zachte handdoeken... En Neutral leek me zo saai...
Zou best wel onverstandig van ons kunnen zijn, maar goed, aan alle andere adviezen (niet roken, geen dekbedje enz.) hebben we ons wel gehouden.

N.

Jubileum moderator woensdag 10 oktober 2001 @ 19:54:08 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1866221
Moussy wat een lief gebaar van je man. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet .

Nicky wat een poepie!!!! Wat een lekker ventje zeg.
Kan me bijna niet meer voorstellen dat Eva ook zo klein is geweest. *zucht* time flies.....

Jessie, op het moment dat je gaat bevallen maakt het niet meer uit hoor hoe het ziekenhuis eruit ziet, je zou het zelfs in een bezemkast doen als het er maar uit komt .

Ik was ook nog steeds met wasverzachter. Juist de kleertjes van Eva worden vaak gewassen en dus wat stugjes en ruw. Wasverzachter is er heerlijk voor en last schijnt ze er niet van te hebben.

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 oktober 2001 @ 23:26:14 #94
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_1868752
Zal ik dan toch maar als trotse papa m'n zoontje hier showen.

Hij is nu alweer 3 maanden ouder dan op deze foto (bijna 10 maanden oud)

Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
  woensdag 10 oktober 2001 @ 23:51:38 #95
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1868957
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 23:26 schreef Actif het volgende:
Zal ik dan toch maar als trotse papa m'n zoontje hier showen.

[afbeelding]

Hij is nu alweer 3 maanden ouder dan op deze foto (bijna 10 maanden oud)

Wat een lekker bekkie!!!! Die ogen!!!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 10 oktober 2001 @ 23:56:59 #96
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_1869010
quote:
[b]Wat een lekker bekkie!!!! Die ogen!!!
Ogen van ze moeder en de rest van mij. Dat zegt iedergeval iedereen. Zelf kan je dan altijd heel moeilijk zien vindt ik. Soms heb je wel dat je trekjes van jezelf terug ziet maar meestal zie ik het gewoon niet.
Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
pi_1873071
Nou Dinus, jij loop te klooien met je hemeltje, ik met het opmaken van het ledikant.
Help o help.
Ik heb eerst de matrasbeschermer erop gelegd. Dan het matras, dan de molton hoeslaken, maar dan, dan weet ik het niet meer. Komt dan eerst het molton zeiltje en dan je hoeslaken, of eerst je hoeslaken en dan je molton zeiltje. En dan heb ik ook nog molton onderleggers. Waar komen die dan weer. En dan heb ik flanellen luiers en die leg ik dan waar het hoofdje komt. En klopt het dat je het molton zeiltje voor de helft onder het matrasje stopt he anders ligt het babytje er met het hoofdje op.
Pffff wat een gedoe allemaal. Maarre ik heb nog tot 3 december om er uit te komen hoor.
Maar adviezen meer dan welkom

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1873119
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 14:55 schreef jessie het volgende:
Nou Dinus, jij loop te klooien met je hemeltje, ik met het opmaken van het ledikant.
Help o help.
Ik heb eerst de matrasbeschermer erop gelegd. Dan het matras, dan de molton hoeslaken, maar dan, dan weet ik het niet meer. Komt dan eerst het molton zeiltje en dan je hoeslaken, of eerst je hoeslaken en dan je molton zeiltje. En dan heb ik ook nog molton onderleggers. Waar komen die dan weer. En dan heb ik flanellen luiers en die leg ik dan waar het hoofdje komt. En klopt het dat je het molton zeiltje voor de helft onder het matrasje stopt he anders ligt het babytje er met het hoofdje op.
Pffff wat een gedoe allemaal. Maarre ik heb nog tot 3 december om er uit te komen hoor.
Maar adviezen meer dan welkom

Doei doei

DANYEL EN THIJS
pi_1873935
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 13:13 schreef Dinus het volgende:
Jessie, het is nog niet gelukt met de wieg, ik heb de stof eerst maar gewassen, morgen krijg ik visite, misschien weet zij het wel, en anders vraag ik nog es rond in de buurt.....
En anders maar geen hemeltje hoor slapen doet ze vast wel, ahum, hoop ik dan maar.

Wat grappig dat je niet meer zo goed tussen fiets en stuur past, hihi. Je beschrijft het leuk... Ik vind het fietsen op zich niet meer zo lekker gaan, mijn buik zit echt in de weg. Op mijn nieuwe fiets gaat het beter maar die zet ik hier niet in het winkelcentrum neer, grrr. Dan is ie zo weg ben ik bang.

Ik ga volgende week beginnen met wassen, zonder wasverzachter, want ik heb ook gelezen dat dat niet goed is. Ik vroeg me af, ga ik dan alle babywas apart doen, of gebruik ik dan voor onszelf ook geen wasverzachter meer?

hoe doen de moeders dat??

Wat betreft de bevalling, ik heb besloten toch ook in het ziekenhuis te willen bevallen, de kans is groot dat het sowieso moet vanwege te weinig verloskundigen. Dan weet ik het maar liever zeker, en kan ik me daar op voorbereiden.

Misschien moet ik dan ook maar eens gaan vragen om een rondleiding ofzo...

Ik gebruik al elf jaar geen wasverzachter meer.Mijn zoontje is allergisch voor alle geparfumeerde wasmiddelen en wasverzachters behalve voor omo.In de droger wordt alles ook wel redelijk zacht hoor.
pi_1876786
Bedopmaken, het is wat he... Ik heb mijn aanwijzingen uit zo'n Prenatalgids gehaald, daar staat in wat waar moet. Met verduidelijkende foto's erbij. Nou ja, verduidelijkend: alles is wit wat ze op dat bedje doen, dus als je alleen daar naar kijkt word je niet veel wijzer.

Anyway, volgens mij moet het zo: een matrasbeschermer over de helft van het bedje: alleen waar de billetjes komen te liggen. Onder het hoofdeind mag niet, want als je kind op z'n buik draait, zou hij er wel eens in kunnen stikken (niet dat een molton en hoeslaken nou zo prettig ademen trouwens, maar alla). Vervolgens een molton, en daaroverheen een hoeslakentje.

Tja, alleen erg veel hebben we er niet aan, die matrasbeschermer onder Jordens billen. Want dat is namelijk niet waar het lekt. Overdag gebruiken we Etos luiers, of enig ander huismerk (je verschoont toch wel vrij regelmatig), en 's nachts Pampers. En ik moet zeggen: we hebben nog nooit meegemaakt dat de luiers 's nachts gingen doorlekken, tenminste niet zodanig dat het door het rompertje, de pyjama, de slaapzak, het hoeslaken en ten slotte de molton heen zou gaan. Dat zou wel een hele erge lekkage moeten zijn...
Dus tot nu toe ligt die matrasbeschermer er voor niks. Ik zou hem eigenlijk het liefst aan de bovenkant willen, want daar gaat er wel geregeld het een en ander over de matras (Jorden geeft nogal veel terug en is heel erg aan het kwijlen de laatste tijd...). Maar ja, dat doen we dus ook maar niet.
Ach, als het te erg wordt, dan kopen we een nieuwe matras. Het is gelukkig niet meer zo dat die dingen tientallen jaren mee moeten gaan.

Groetjes maar weer. N.

pi_1878328
Nausicaa,
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij klopt er iets niet. Een matrasbeschermer moet echt onder je matras. Dat was het enige dat ik zeker wist. Dat is een ding met een soort rubberen nopjes zodat je matras ook niet schuift enzo. Ik denk dat jij het zeiltje bedoelt. Je heb gewoon plastic zeiltjes od zeiltjes met molton er omheen. Die laatste heb ik. En volgens jou moet die dus onder de molton. Weet ik dat ook weer.
Pfffff wat een gedoe he allemaal
O en ik heb me hydrofiele luiers (te gebruiken als handdoek, waarom noemen ze dat dan niet gewoon babyhanddoek, maar goed) gewassen. Hallo zeg wat komen die gekreukeld uit de droger. Lijkt wel zo'n brusselse wafel. Heb er heel lang op staan strijken en ben al geen strijkmens. Koop voor mezelf heel veel van strechtmatriaal zodat ik weinig hoef te strijken, heb ik 12 van die kreukeldoeken lolololololol. Ik heb het er nu al superdruk mee, laat staan als die kleine scheet er dalijk is.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 12 oktober 2001 @ 05:58:48 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1879932
Jessie, als je die hydrofiele luiers wil gebruiken voor afdrogen kan je ze beter niet strijken. Ze drogen dan veel minder af.
Ik heb ook brusselse wafeltjes en dat droogt prima. Het staat wel niet zo mooi maar soit.
Al je werk voor niks .
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1880576
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 05:58 schreef Lois het volgende:
Jessie, als je die hydrofiele luiers wil gebruiken voor afdrogen kan je ze beter niet strijken. Ze drogen dan veel minder af.
Ik heb ook brusselse wafeltjes en dat droogt prima. Het staat wel niet zo mooi maar soit.
Al je werk voor niks .
Snik snik, heb ik hier zo mijn best op staan doen, had ik dat maar eerder geweten
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 12:24:10 #104
11829 Beebie
lekker pittig
pi_1881088
Jessie,

Nu maar hopen dat de kleine netjes op tijd komt, dan heb ik er eindelijk een verjaardagsgenootje bij!

(k wacht er al bijna 20 jaar op)

Succes!
Dikke zoen van Beebie (en een klein kusje op je dikke buik)

*Beeb zit zelf ook in spanning, want grote zus hoeft nog maar ongeveer 5 weekjes*

pi_1884684
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 22:58 schreef jessie het volgende:
Nausicaa,
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij klopt er iets niet. Een matrasbeschermer moet echt onder je matras. Dat was het enige dat ik zeker wist.
Je hebt gelijk, ik had het dus over een bedzeiltje. Maar nu ben ik weer in verwarring gebracht, want matrasbeschermers heb ik niet (en heb ik die eigenlijk ook nodig?). Vraag me toch af waar moet je je matras dan tegen beschermen van de onderkant? Opspattend water?? Dan moet het wel heel erg mis zijn
Ow, wacht even, ik denk dat ik het weet: een matrasbeschermer had je vroeger echt nodig als je op zo'n spiraalbodem lag, want dat is niet zo goed voor je matras. Maar ik lig al jaren op een gewone lattenbodem, en dan hoeft het volgens mij niet echt. En Jordens ledikantje heeft ook een soort lattenbodem. Is dat ook weer opgelost...

O, en over dat strijken van die luiers/handdoeken: daar ben ik ook gauw mee opgehouden hoor (idd ook nadat iemand mij zei dat ze ongestreken beter drogen). Ik heb wel wat beters te doen, en bovendien is strijken ook niet mijn hobby... Dus: aan de kant met dat strijkapparaat, laat je kraamhulp die dingen straks maar gewoon strijken (doet ze vast, want ze strijken volgens mij al-les, en daarna gewoon lekker uit de droger in de kast

N.

pi_1885323
Beebie, ik zal mijn best doen om het kindje op tijd te laten komen ok En spannend je zus nog 5 weekies
Is leuk he als dat zo is. Ik was 29 sept jarig en toen is de kleine van No Nick geboren.
Nausicaa die matrabeschermer is er voor dat je matras niet te veel schuift geloof ik en daardoor minder snel beschadigd. Maar ja ik heb hem ook maar aan laten smeren misschien
Vanmiddag weer naar de gyn geweest en ook weer echo gehad. Voor de zekerheid nog naar geslacht laten kijken. Bij een pretecho hadden ze wel gezien dat het een meisje was maar in ziekenhuis konden ze het niet zien omdat ze haar beentjes teveel bij elkaar hield. Ik zeg ze omdat het nu echt overduidelijk te zien was. Ik mocht vooral doorgaan met het kopen van roze dingentjes zei ze Want ik begon me toch wel een beetje zorgen te maken, had het al tegen een aantal vriendinnen ook gezegd en die bleven ook maar kopen met roze en lila en jurkjes enz.
Verder zag het er allemaal goed uit. Het hoofdje lag al keurig naar beneden en dat zou ook niet meer veranderen zei ze. Het opmeten ging wat moeilijk, omdat ze op het ruggetje keek ipv op het buikje. Het rompje meten ze vanaf het naveltje ofzo en dat ging nu niet zo makkelijk, dus dat wer een schatting. De omtrek van het hoofdje was 30 cm. Ik had nog genoeg vruchtwater en dus kon het kindje nog genoeg groeien, placenta was ook goed. Mijn bloeddruk was helemaal keurig 110 om 75. zo laag is ie nog niet geweest en dat tegen het einde is natuurlijk mooi. Was wel weer ruim 3 kilo aangekomen dat is wat minder, ik ben al vrij flink, maar ja... als dat alles is. Nu over 3 weken weer terug dan over 2 en dan om de week.
Aanstaande zondag weer nieuwe afleveringen van de kraamafdeling om half negen op sbs6. Dit zei ik vorige week ook al maar toen ging het niet door ivm de aanvallen in afganistan.
Als ik buiten loop ofzo kijken steeds meer mensen naar mijn buik zo leuk vind ik dat, dan loop ik er echt beretrots mee rond. O ja ook zo leuk de gyn en een assistent die er bij was zeiden dat ik een mooi strak buikie had, hahahahahaha. Nou dat heeft nog nooit iemand tegen me gezegd dus die moet ik onthouden
Hee Knorretje hoe is het met jou? Is de misselijkheid al wat minder?
En gaoxing, hoe is het met jou verder?
En Dinus en Moonie?
Slapen jullie ook zo slecht?
Nou ik ben weer even uitgeratelt.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1885846
* Knorretje is nog steeds aan het rommelen met kotsbakkies, dekens, pilletjes en cremepjes
pi_1885919
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:06 schreef Knorretje het volgende:
* Knorretje is nog steeds aan het rommelen met kotsbakkies, dekens, pilletjes en cremepjes
En nog steeds helemaal geen verbetering?
Hebbie niet stiekem iets van een virusje te pakken ofzo?
Dit kan toch niet goed zijn.
Hou je echt helemaal niets binnen?

* Kleintje heeft het toch wel heel erg met je te doen! Dikke om je op te beuren!

zaterdag 13 oktober 2001 @ 08:56:18 #109
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1888596
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 20:54 schreef jessie het volgende:
Ik was 29 sept jarig en toen is de kleine van No Nick geboren.
Gaaaaaaaaf, nou kan ik jouw verjaardag nooooit meer vergeten jessie
pi_1888872
Ik heb zin om te gaan bowlen met Gaoxing...
pi_1889072
Hartstikke leuk Jessie, nu ook zeker een meisje dus!
Fijn dat alles zo goed gaat, heerlijk is het dan he om zo met je buik te lopen pronken. Over lopen gesproken, als ik een minuut of 5 loop begin ik de buik soms zo te voelen, dan wordt ie ook erg hard. Na een paar minuten is dat dan weer over gelukkig.

Bij mijn laatste controle was de kleine weer gedraaid, ik had gehoopt dat ze lekker met t koppie omlaag bleef liggen, maar ze mocht van de verloskundige nog lekker draaien.
Mijn bloeddruk was weer oke gelukkig, hier was ik ook wel erg blij om. Ik denk dat alle zwangeren toch wel een beetje vrezen voor een ziekenhuisopname om een of andere reden, dat lijkt me echt niet leuk. Maarja, als het moet dan moet het, we hebben het er natuurlijk voor over.

Ik hoop maar de de misselijkheid van Knorretje snel over is..... dan kun je tenminste eindelijk es een beetje gaan genieten.
Hoever ben je nu precies Knor?

Admin zaterdag 13 oktober 2001 @ 15:37:08 #112
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1890158
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2001 11:52 schreef Dinus het volgende:
Ik hoop maar de de misselijkheid van Knorretje snel over is..... dan kun je tenminste eindelijk es een beetje gaan genieten.
Hoever ben je nu precies Knor?
Morgen is ons Knor 11 weken zwanger. De misselijkheid vindt ze zelf overigens niet het ergste, maar het
pi_1890937
Effe een zeeer, zeeer persoonlijke en brutale vraag: Hoe is het met de relatie na de baby? Was dat niet heel erg moeilijk: pijn, moe, huilen, stress, alles nieuw? Hoe zorg je dat de relatie met elkaar goed blijft? Hoe doen jullie dat? Valt het tegen, een babietje erbij, of valt het mee (vanuit de relatie gezien)?
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator zondag 14 oktober 2001 @ 14:48:49 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1896363
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2001 18:52 schreef Catootje het volgende:
Effe een zeeer, zeeer persoonlijke en brutale vraag: Hoe is het met de relatie na de baby? Was dat niet heel erg moeilijk: pijn, moe, huilen, stress, alles nieuw? Hoe zorg je dat de relatie met elkaar goed blijft? Hoe doen jullie dat? Valt het tegen, een babietje erbij, of valt het mee (vanuit de relatie gezien)?
Heel persoonlijke vraag inderdaad. Ik durf hem wel aan maar dat doe ik vanavond/morgen even als ik iets meer tijd heb oke ?

Ik had ook even een vraag. Wij zijn op zoek naar een kinderstoel. Nou word mij aan alle kanten een zogenaamde Triptrap stoel aangeraden. Alleen die zijn zoooo duur.
Iemand ervaring met die stoel of juist een andere ??
* Lois ziet door de kinderstoelen weer eens het bos niet.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 oktober 2001 @ 16:51:19 #115
13151 crew  Rewimo
pi_1897438
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 14:48 schreef Lois het volgende:

[..]
Ik had ook even een vraag. Wij zijn op zoek naar een kinderstoel. Nou word mij aan alle kanten een zogenaamde Triptrap stoel aangeraden. Alleen die zijn zoooo duur.
Iemand ervaring met die stoel of juist een andere ??
* Lois ziet door de kinderstoelen weer eens het bos niet.

Wij hebben een Ikea kinderstoel. Simpel ding, maar werkt prima. Let in elk geval op dat het blad uit een stuk is. Dus geen fraaie maar onpraktische randjes waar baby zijn maaltijd onder smeert en die je er vervolgens met een mes uit moet pulken De Ikea is praktisch, omdat het een zitje met losse poten is, dus makkelijk te demonteren en zelfs mee te nemen. Verkleiner en blad koop je er apart bij. Alles samen kostte hij f 45!

De Tripp-trapp is heel goed, heb ik gehoord, maar onwijs duur. Voordeel is wel, dat je hem jarenlang kunt gebruiken, want het wordt een gewone stoel naderhand. Er zijn trouwens ook goedkopere imitaties te koop hoor.

Je kunt eens rondkijken op het forum van ouders online (www.ouders.nl), in het archief daar staat zat over allerlei ervaringen met kinderstoelen. Succes met het dwalen in Kinderstoelenland

maandag 15 oktober 2001 @ 00:47:58 #116
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1902530
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 16:51 schreef Rewimo het volgende:
De Tripp-trapp is heel goed, heb ik gehoord, maar onwijs duur. Voordeel is wel, dat je hem jarenlang kunt gebruiken, want het wordt een gewone stoel naderhand. Er zijn trouwens ook goedkopere imitaties te koop hoor.
Ik ken eigenlijk niemand die tevreden was met een goedkope imitatie, alleen maar verschillende mensen die vrij regelmatig met een tubetje lijm in de weer moesten.....
  Jubileum moderator maandag 15 oktober 2001 @ 16:57:28 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1907868
Bedankt Rewimo voor de tips. Nooit aan ikea gedacht eigenlijk. Ik ben ook al bezig dat forum uit te pluizen.

Jessie hoe vond je die bevalling met de Tens?
Mijn indruk was dat ze er vooral veel aan had in het begin. Wat ik erg jammer vond was dat er niet dieper op ingegaan werd, heeft ze verschil gemerkt met haar vorige bevalling, was het beter nu, vond ze het echt helpen, en meer van dat soort vragen. Ik vond het wel weer een wonder hoor die bevalling, wat een wijs babietje en wat een heerlijke kreetjes.

Catoot om even jouw vraag te beantwoorden.
Onze relatie is altijd heel erg hecht geweest, wij doen veel dingen samen en naast alles wat je in een partner verwacht is Jeroen ook mijn beste vriend.
In het begin met Eva moesten we erg wennen aan onze nieuwe rol. Zo erg soms dat ik me alleen mama voelde en helemaal kwijt was hoe vrouw/vriendin/geliefde ook al weer was.
Het is en was ontzettend wennen dat we niet meer met zijn 2tjes zijn. Aan de andere kant is het ook alsof het nooit anders is geweest. Het is heel dubbel.
Wat ik heel moeilijk vind is tijd maken voor elkaar. Tegenwoordig zijn we vaak zo ontzettend druk met Eva en daarnaast ontzettend moe dat dat weleens vergeten word.
Vooral nu ze (nog steeds) ziek is is het bijna schier onmogelijk. De weinige vrije tijd die we hebben brengen we voornamelijk slapend door .
Een groot voordeel van de band die wij hebben vind ik dat we niet in paniek raken als we eventjes geen tijd hebben voor elkaar. Vaak is een knuffel voldoende om aan te geven dat we nog steeds bij elkaar horen en dat het wel weer goed komt.
Doordat wij samen reizen naar ons werk geeft dat een paar keer per week ons mooi de tijd om weer eens helemaal bij te kletsen. Dat hebben we ook allebei nodig, over zo'n babyhoofdje heen praten is ook niet alles.

Wat ik voornamelijk mis is de vrijheid die we met zijn tweetjes hadden, zo even uit eten gaan of gewoon winkelen of wat ook.
Aan de andere kant zou ik voor geen goud meer willen ruilen.
Kortom, het is wel wennen dat we niet meer zoveel tijd hebben voor elkaar maar dit is ook zoveel leuker.
Onze tijd komt wel weer als ze straks beter en vroeger slaapt denk ik zo.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1907912
Ja Dank je wel voor het antwoord *meldt zich voor oppasTootvrijwilligerdinges*

weet je wat een kennis van mij zei, en dat vond ik heel emotioneel; dat ze nu pas besefte hoeveel haar ouders van haar gehouden moeten hebben. Vond ik heel mooi, en dat kan ik mij ook goed voorstellen.

DANYEL EN THIJS
pi_1909723
Lois,
Ik vond het ook jammer dat ze het niet echt hebben uitgediept. En dacht ook te zien dat ze er vooral in het begin veel baat bij had.
Ik heb vandaag me bestelformulier op de bus gedaan. Dus ik ga het er ook mee proberen;-)
Ik zal al mijn bevindingen natuurlijk melden als het zo ver is.
En dat duurt vanaf morgen nog 7 weken.
Maar pfff wat word ik moe van mezelf. Ik slaap amper mijn zwangerschapsbroeken staan op strak en het bewegen gaat ook steeds moeilijker.
Dat meisje had wel een heerlijk koppie he.
O aan de ene kant wil ik zo graag dat het zo ver is, maar aan de andere kant zie ik er ook zo erg tegen op.
Maar ja.
O en ik hou ook ineens veel vocht vast heb ineens dikke enkels enzo, had ik eerst helemaal niet. Dus zit ik nu steeds met mijn benen omhoog. Is dat erg als je dat ineens heb?

Nou ik ga weer even lekker hangen

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 oktober 2001 @ 21:20:56 #120
13151 crew  Rewimo
pi_1910621
Hoi Jessie,

Melden bij de VK of de gyn, die enkels! Ik had het ook, op het laatst (2 weken voor uitgerekende datum), kostte me een week ziekenhuis. Met veel rust gaat het weg, maar je moet er wel naar laten kijken. Ik had ook van het ene op het andere moment ZULKE voeten! Kan een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Dus niet mee blijven lopen, morgen meteen gyn of VK bellen. Beloofd?

Admin maandag 15 oktober 2001 @ 21:23:17 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1910647

Na vanmiddag met Knor naar de dokter te zijn geweest leek het haar beter dat Knor even naar het ziekenhuis ging, en dus wij met onze zielen onder onze armen naar het ziekenhuis, ervan uitgaande dat ze zou moeten blijven. Affijn, na allerlei onderzoeken bleek dat gelukkig niet nodig, wel moet ze volgende week weer terugkomen om te zien of ze nog steeds voldoende voeding en vocht binnenhoudt.

Goed nieuws dus. Maar het meest bijzondere van alles: De ECHO !
Onvoorstelbaar. Waar ik normaal gesproken naar een echo kijk met een idee van 'que? en daar moet ik wat in zien ?' zag ik nu een prachtig elf weken oud urretje vrolijk met de beetjes en handjes spartelen!! Even had ik zelfs het idee dat de kleine naar me zwaaide
Ik kan het nog steeds niet geloven. In Knor's buik zit een heeeeeeeel klein kindje dat enthousiast aan het watertrappelen is!! En dat heeeeele kleine kindje is van mij!! Ik kan trouwens nu al zien dat 't een vrolijk kind zal worden, want zo enthousiast reageren op de geluidsgolven van de inwendige probe en zo blij en vrolijk kunstjes vertonen voor de trotse aanstaande pappa en mamma kan alleen maar betekenen dat we een schat van een kind krijgen...

* Danny is blij

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 oktober 2001 @ 21:27:46 #122
13151 crew  Rewimo
pi_1910718
Lief hoor, zo'n spartelend Urretje! Ik kan jullie dan ook van harte aanbevelen een pretecho te laten maken zo rond week 24. Da's echt prachtig!

* Rewimo had ook al gereageerd in het misselijkheids-draadje

pi_1911139
Maar nee, Danny!!! Oe, wat leuk! Geef maar toe, je wordt zo'n smeltpapa!!
DANYEL EN THIJS
  Admin dinsdag 16 oktober 2001 @ 08:41:59 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1913903
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 21:57 schreef Catootje het volgende:
Maar nee, Danny!!! Oe, wat leuk! Geef maar toe, je wordt zo'n smeltpapa!!
Die kans acht ik zeer aanwezig ja
pi_1914324
even een tweetal vragen:

* Heeft iemand ervaring (of verhalen) over het merk Chicco ? En dan met name de kinderwagens ?

* Danny en ik willen als alles meezit en als het kan een waterbevalling; iemand hier nog iets over te vertellen ?????

pi_1918537
Rewimo,
Het gaat weer met mijn enkels. Heb veel omhoog gezeten en het is al wat minder. Misschien vind je me eigenwijs, maar toch nog maar even niet de gyn gebeld.
Danny,
tof he die echo. Weet nog goed dat wij er ook 1 kregen rond de 12e week. (Ik had er met 5 en 7 weken ook 1 gehad, i.v.m cyste's enz) Maar op die van 12 weken is het al zo'n minimensje he. Lijkt wel of het alle kanten opzwemt en zwaait. Mijn man vond/vind het ook prachtig.
Knorretje, gelukkig dat je niet in het ziekenhuis hoefde te blijven he. Hopen dat het nu snel wat beter met je gaat zodat je je wat sterker gaat voelen. Over die onderwaterbevallingen weet ik dat je zo'n bad kan huren. Kost iets van 500 piek en je moet er snel bij zijn, want zitten heel snel volgeboekt. Ook moet je met je verloskundige overleggen omdat niet iedereen een onderwaterbevalling wil doen. Tijdje terug nog zo'n bevalling bij de bevalling op tv gezien zag er erg mooi uit, snik snik

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1918642
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:27 schreef jessie het volgende:
Over die onderwaterbevallingen weet ik dat je zo'n bad kan huren. Kost iets van 500 piek en je moet er snel bij zijn, want zitten heel snel volgeboekt. Ook moet je met je verloskundige overleggen omdat niet iedereen een onderwaterbevalling wil doen. Tijdje terug nog zo'n bevalling bij de bevalling op tv gezien zag er erg mooi uit, snik snik
Die hebben wij ook gezien.......
we wetn nog niet of we thuis mogen bevallen. Ik heb 9 november een afspraak bij de internist en die gaat uitsluiten of ik via de gyn of via de verloskundige ga lopen. Buiten zijn oordeel om is het ook afhankelijk hoe het met mij gaat de komende weken.
Maar ik hoorde dat het ook mogelijk is in sommige ziekenhuizen om een waterbevalling te doen. Dus ff afwachten of dat hier ook kan.
  Jubileum moderator dinsdag 16 oktober 2001 @ 20:22:43 #128
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1919579
Ow wat leuk een echo!
Zo wonderlijk om zo'n kleintje te zien bewegen en nog veel wonderlijker als dat zich in je eigen buik bevind.
En de as. papa is ook al zo trots!

Knorretje, helpen de nieuwe medicijnen een beetje ??

Jessie, goed om jezelf denken hoor, ineens hele dikke enkels kan soms best verontrustend zijn. Het kan heel goed onschuldig zijn maar het kan toch geen kwaad om even de gyn te bellen ?
Dan weet je het maar zeker.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1920241
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 21:23 schreef Danny het volgende:

................Goed nieuws dus. Maar het meest bijzondere van alles: De ECHO !
Onvoorstelbaar. Waar ik normaal gesproken naar een echo kijk met een idee van 'que? en daar moet ik wat in zien ?' zag ik nu een prachtig elf weken oud urretje vrolijk met de beetjes en handjes spartelen!! Even had ik zelfs het idee dat de kleine naar me zwaaide
Ik kan het nog steeds niet geloven. In Knor's buik zit een heeeeeeeel klein kindje dat enthousiast aan het watertrappelen is!! En dat heeeeele kleine kindje is van mij!! Ik kan trouwens nu al zien dat 't een vrolijk kind zal worden, want zo enthousiast reageren op de geluidsgolven van de inwendige probe en zo blij en vrolijk kunstjes vertonen voor de trotse aanstaande pappa en mamma kan alleen maar betekenen dat we een schat van een kind krijgen...

* Danny is blij

Wauw!!! Eindelijk hebben jullie ook es iets leuks aan de zwangerschap meegemaakt! om te smelten he, het moment dat je beseft dat dat kleine dingetje je kindje is!

Hebben jullie een echo fotootje te showen???

dinsdag 16 oktober 2001 @ 21:31:59 #130
15138 tweety70
lief klein vogeltje
pi_1920382
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 21:23 schreef Danny het volgende:

Na vanmiddag met Knor naar de dokter te zijn geweest leek het haar beter dat Knor even naar het ziekenhuis ging, en dus wij met onze zielen onder onze armen naar het ziekenhuis, ervan uitgaande dat ze zou moeten blijven. Affijn, na allerlei onderzoeken bleek dat gelukkig niet nodig, wel moet ze volgende week weer terugkomen om te zien of ze nog steeds voldoende voeding en vocht binnenhoudt.

Goed nieuws dus. Maar het meest bijzondere van alles: De ECHO !

* Danny is blij

hoi danny
O wat lief he zo'n klein mensje
moet gelijk weer aan mezelf denken 10 en 7 jaar geleden.
nu zijn ze al weer zo groot,zou het alleen daarvoor zo
weer overdoen.
maar wat een mooi moment is dat he zo'n echo
iets wat echt groeit in je buikie wat helemaal
van je zelf is
geniet er maar van
veel liefs
al het leuke in het leven duurt jammer genoeg maar even
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 21:34:13 #131
15138 tweety70
lief klein vogeltje
pi_1920407
en kusje voor knorretje omdat ze zo misselijk is
wat natuurlijk heel normaal is de eerste drie maanden
maar omdat het bij haar zo erg is,hoop ik dat het snel over is,en dat ze eindelijk echt kan genieten
al het leuke in het leven duurt jammer genoeg maar even
pi_1920584
Urretje
  Admin dinsdag 16 oktober 2001 @ 22:22:41 #133
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_1921006
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:19 schreef Dinus het volgende:

Hebben jullie een echo fotootje te showen???

Nee
Was een MEDISCHE echo zei die kerel en hij had geen tijd voor allerlei leuke dingen
Buiten dat wist ie niet eens hoe dat apparaat werkte. De apparaten waren allemaal anders en werkten allemaal anders zei ie...
Was zo'n assistent gynaecoloog. Wel aardig verder ofzo, maar hij moet nog eea leren geloof ik...
  woensdag 17 oktober 2001 @ 14:35:38 #134
9581 mooni
coming back home!
pi_1928272
Verdorie, had een heel verhaal getypt, maar foetsie!!!!

Wel, lang niets van me laten horen, maar geen nieuws was goed nieuws zullen we maar zeggen. We zijn inmiddels verhuisd naar den belgique en ons buikje verteld ons dat we 32 weken zwanger zijn!!!

Heb geen zin meer (en geen tijd ook, ik zit op m'n werk ;)om het hele verhaal opnieuw te typen, maar ik had nog wel een vraagje. Ik heb van m'n schoonzus de maxi cosi geleend, maar daar zat geen verkleiner bij. Heb ik zo'n ding nu echt nodig? Mij lijkt het eigenlijk wel, het lijkt me dat ze anders zo gaat liggen headbangen in de auto hahaha

Dikke kus op alle zwangere buiken!!!!!!

alles komt goed, zo niet dan toch!
pi_1928524
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:22 schreef Danny het volgende:

[..]

Nee
Was een MEDISCHE echo zei die kerel en hij had geen tijd voor allerlei leuke dingen
Buiten dat wist ie niet eens hoe dat apparaat werkte. De apparaten waren allemaal anders en werkten allemaal anders zei ie...
Was zo'n assistent gynaecoloog. Wel aardig verder ofzo, maar hij moet nog eea leren geloof ik...

Da's flauw! Bij onze "medische echo" kregen we ongevraagd 2 fotootjes mee, en hij heeft ons rustig laten kijken, en zelfs nog gekeken of t een jongetje of een meisje was.
Er was ons ook al gezegd van tevoren dat je geluk moet hebben met wie je helpt. Jammer voor jullie, voor jullie was het juist leuk geweest als je een wat milder iemand getroffen had!
pi_1929225
Hallo allemaal,

Wij hebben weer wat nieuws hier, Jorden die ons uit de slaap houdt. Tja, vrij normaal zou je zeggen, baby's huilen, en dan het liefst 's nachts. Nou, dat is het dus niet. Wat het wel is: Jorden draait zich met slaapzak en al in no time op zijn buik. En draait om zijn as. Het gevolg: binnen de kortste keren ligt-ie op zijn buik helemaal bovenaan in zijn bedje. Hoofd tegen en voeten door de spijlen. Heel leuk, want dan wil hij ook nog gaan kruipen of zo. In elk geval, even vindt-ie het leuk, dat liggen op zijn buik, maar na verloop van tijd begint-ie toch wel een beetje te mekkeren. Want terugdraaien lukt nog niet. Of hij valt gewoon in slaap. Maar dat wil moeders niet, dat liggen op zijn buik met zijn hoofd tegen de spijlen, dus draai ik hem weer fijn terug op zijn rug. Maar dan wordt hij dus weer wakker (en het hele verhaal begint weer van voren af aan). Afgelopen nacht hebben we nauwelijks geslapen, elke keer was Jorden wakker en aan het bewegen. Ik heb 'm om drie uur vanacht maar tussen ons in genomen, kon ik hem een beetje in de gaten houden.

Naja, het zijn van die kleine dingetjes waar je zo onverwacht tegen aanloopt. Ik heb zojuist SafeTsleep gekocht, dat is een soort laken met daarop een ander lakentje dat ik om zijn buik kan doen met klittenband, dat moet het omrollen voorkomen. Ben benieuwd, ik hoop echt dat het werkt, want die domme dingen kosten ook nog eens 100 gulden. Had ik beter zelf kunnen maken (als ik het zou kunnen).
Enniewee, dit was het maar weer.

Greetz, N.

pi_1931382
*tantestem opzet* Jorden!! Sllllaap!
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 oktober 2001 @ 20:11:14 #138
13151 crew  Rewimo
pi_1932056
Jessie, hoe is het vandaag met de enkels?

Nausicaa, dat gedraai in bed gaat weer over hoor. 't Is alleen vervelend dat Jorden wakker wordt als je hem terugdraait. Christan knorde altijd gewoon door.

* Rewimo heeft al een beetje kriebels in de buik voor vrijdag!

Vandaag nog maar eens een extra slinger gekocht, en nog maar een zak ballonnen (heb er nu 3, zou dat genoeg zijn???)

Morgenavond gaan we de hele tent versieren Ik heb er zo'n zin in! Volgens mij is de verjaardag van je kind nog 10 keer zo leuk als je eigen verjaardag

Ik verheug me al op het moment dat ie met zijn neus in de taart duikt

pi_1932866
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 20:11 schreef Rewimo het volgende:

Ik verheug me al op het moment dat ie met zijn neus in de taart duikt

Of met zijn handen in de slagroom slaat... Of de kaarsjes probeert uit te proesten... (en dan maar hopen dat-ie niet al te verkouden is). Of de taart met een veeg op de grond legt...

Kortom, ik zou de videocamera maar in de aanslag houden. En ons even melden wanneer jouw trots bij De Leukste Thuis te zien is!

Een hele prettige verjaardag gewenst!

Enne Catootje: bedankt! Jouw streng doch rechtvaardige woorden hebben geholpen, hij slaapt als een roos

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 oktober 2001 @ 21:56:26 #140
13151 crew  Rewimo
pi_1933000
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 21:43 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Of met zijn handen in de slagroom slaat... Of de kaarsjes probeert uit te proesten... (en dan maar hopen dat-ie niet al te verkouden is). Of de taart met een veeg op de grond legt...

Kortom, ik zou de videocamera maar in de aanslag houden. En ons even melden wanneer jouw trots bij De Leukste Thuis te zien is!

Een hele prettige verjaardag gewenst!

Hij mag dat allemaal doen met de taart, we nemen beschermende maatregelen En de videocamera staat klaar (evenals de digitale en de gewone fotocamera...)
pi_1933443
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 21:43 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Enne Catootje: bedankt! Jouw streng doch rechtvaardige woorden hebben geholpen, hij slaapt als een roos

Kijk, dat kind is brrrrraaaf!

Oe, verjaardagen zijn leuk! Gefeli hoor Rewimo

DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator donderdag 18 oktober 2001 @ 14:56:15 #142
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1937998
Nog 1 nachtje slapen Rewimo, hou je dat nog ??
Wat zullen jullie een voorpret hebben.
Heel veel plezier morgen, een dikke kus voor Christan en maak veel mooie foto's zodat wij ook mee kunnen genieten.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 oktober 2001 @ 16:10:12 #143
13151 crew  Rewimo
pi_1938768
Dank jullie wel! Het wordt vast een heerlijke dag Ik heb voor Christan een sneeuwsterretje gekocht, een bus slagroom, allemaal van die leuke decoratiedingetjes, en een kaarsje. Nou ja, eigenlijk een pak kaarsjes, ik geloof dat we er nog tot zijn tiende verjaardag mee toekunnen Morgen gaat ie in zijn luier in de kinderstoel. Groot kleed eronder en dan mag ie taart eten 'k Zal zijn badje ook maar klaarzetten...
pi_1938796
Is 't alweer een JAAR geleden, Rewimo?????????
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 oktober 2001 @ 17:20:34 #145
13151 crew  Rewimo
pi_1939328
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 16:13 schreef Tinkerbell het volgende:
Is 't alweer een JAAR geleden, Rewimo?????????
Jaja Tink, de tijd vliegt joh...
pi_1945564
hieperdepiep hoera voor CHRISTIAN.
Vele gelukkige maar vooral gezonde jaren .
INGRID.
(hopelijk is niemand boos dat ik dit op deze zwangere ha ha ha topic zet)
pi_1945748
Van harte gefeliciflapstaart Cristian!!!!! En je pappa en mamma natuurlijk ook.

(met mijn enkels gaat het weer goed )

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1945806
Christan, Gefeliciteerd!!!!

*geeft verjaardagsknufff*

Dat je maar een leuke dag mag hebben, en eh.. veel taart rondspetteren he, dat badje staat er natuurlijk niet voor niets!!

pi_1947067
Christan, ik heb ook al in je gastenboek geschreven op je eigen site, maar omdat mama graag hier komt doe ik het hier nog een keer.

Het is alweer een JAAR geleden dat je geboren werd.
Ik vond het toen best een beetje eng, met je moeder in het ziekenhuis, maar gelukkig is dat goed afgelopen en bleek jij een wolk van een baby.
Dat ben je nog, zie ik op de foto's die je mama me zo trouw stuurt

Christan gefeliciteerd en Rewimo en Qltel ook natuurlijk

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2001 @ 21:38:52 #150
13151 crew  Rewimo
pi_1952381
Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor alle felicitaties! Echt heel erg leuk Wij hebben een heerlijke dag gehad, en Christan is vreselijk verwend. Ik zal zo snel mogelijk proberen een paar foto's te plaatsen! Ons manneke ligt lekker te dromen inmiddels van de drukke dag, en ik ga even bij zitten komen op de bank.

Groetjes, Renée (Rewimo)

pi_1958297
Zo hier weer even een update van mij.
Het slapen gaar echt steeds rotter. Heb veel last van me onderrug de hele dag vooral snachts ( een soort pijn die je ook met menstruatie heb)
Heb nu ook al een dag of 2 pijn in me liezen. Beetje drukkend gevoel. Maar ja zal er wel bij horen dinsdag alweer 34 weken.
Alleen net even flink geschrokken. Kreeg ineens erge buikpijn. Links van me buik een beetje in het midden aan de linkerkant uitstralend naar onder. Mannetje me voeten even gemasseerd. Bleef wel een kwartier aanhouden met wat pieken en dan weer wat minder. Ik weet natuurlijk niet hoe weeen voelen maar mijn idee is dat die meer onder in je buik zijn en dan heel je buik en dit was aan 1 kant.Klopt dat ervaren dames? Denk dat het me darmen zijn geweest ofzo. Maar deed heel pijn ik zei nog tegen mannetje hoop niet dat weeen erger zijn, maar dat zal wel, hahahaha.
Nu is het nog wat gevoelig, maar ik kan weer lopen. Ik hou het wel even in de gaten natuurlijk en gaat dit vaker voorkomen dan toch maar even ziekenhuis bellen denk ik. De kleine lieverd schoptte net wel weer dus dat zit wel goed. Wel is het schoppen de laatste tijd wat minder en zachter. Hadden jullie dat ook, of hoort het nog erger te worden? Misschien ligt het er ook wel aan hoe ze ligt.
Nou ja dit was het weer even, hoop dat ik vanavond eens lekker doorslaap zonder wakker te worden van pijn in me rug, of contant er uit om te plassen

doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1961253
Zo joepie eindelijk eens een nacht doorgeslapen tot vanochtend 7 uur. Heb die buikpijn niet meer gevoeld gelukkig.
Hoe staat het met de andere dames?
Knorretje welk ziekenhuis loop jij? Ik Ikazia, Clara is voor mij dichter in de buurt, maar rotervaringen mee. En hoe gaat het met de misselijkheid?
Alle kleertjes die ik al heb gekocht en gehad ( en dat zijn er veeeeeeeeeeeel) hangen nu gewassen en gestreken in de kast. Zo lief en leuk gezicht, blijf er naar kijken. De commode is ook helmaal ingericht met rompertjes en hydrofiele luiers enz. Soms ga ik zomaar even in het kamertje zitten om te genieten en weg te dromen.
We moeten nog wel steeds geboortekaartjes regelen. Wat zijn die krengen duur zeg!!!. Misschien gaan we zelf wel leuke maken, maar we moeten er dan wel mee op gaan schieten.
O ja ik heb nog helemaal niks klaar staan ofzo (ziekenhuistas) Wat moet je namelijk allemaal meenemen naar het ziekenhuis? Gisteren toen ik ineens die pijnaanval kreeg dacht ik daaraan. Ik ga het 1 nov vragen als ik weer terug moet naar de gyn, maar als julli het weten hoor ik het graag, dan ga ik hem toch maar eens inpakken.

doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1961334
quote:
Op zondag 21 oktober 2001 09:52 schreef jessie het volgende:
Knorretje welk ziekenhuis loop jij? Ik Ikazia, Clara is voor mij dichter in de buurt, maar rotervaringen mee. En hoe gaat het met de misselijkheid?
Grappig. Het Ikazia is hier dus gewoon om de hoek, maar daar hebben wij dus nare ervaringen mee en loop dus in het Clara

De misselijkheid is erg wisselvalig. De misselijkheid houdt aan, maar het braken is verminderd. Ik braak nu alleen nog maar als ik vast voedsel eet (waar ik bijzonder veel behoefte aan heb) Zodra ik me braaf aan de yogurtjes en vla houd gaat het goed, maar dat komt me zo langszamerhand de strot uit.)

Verder slaap ik de laatste tijd zzeer slecht, wordt midden in de nacht wakker door een vreselijke golf van misselijkheid. Klachten als hoofdpijn en duizeligheid zijn helaas nog niet afgenomen.
Moet maandag middag weer naar het ziekenhuis en zie dan wel weer verder.

Groetjes
Jolanda & ons ukkie.

zondag 21 oktober 2001 @ 11:25:51 #154
593 sjak
Juffie Bloem
pi_1961490
quote:
Op zondag 21 oktober 2001 09:52 schreef jessie het volgende:
We moeten nog wel steeds geboortekaartjes regelen. Wat zijn die krengen duur zeg!!!. Misschien gaan we zelf wel leuke maken, maar we moeten er dan wel mee op gaan schieten.
Misschien is het een idee om eens bij de copy copy shop te kijken. Mijn zusje heeft daar haar geboortekaartjes vandaan. Ik heb geen idee wat ze kostten hoor, maar het lijkt me dat het daar goedkoper is dan bij een "echte" drukker.
Anders kunnen jullie je uitleven op tekenpapier, of een mooi gedichtje schrijven als voorkant, en het zelf kopieren op mooi papier. Volgens mij zijn er mogelijkheden genoeg
Lekker douchen!
pi_1964444
Zuiderziekenhuis is een oud, maar zeeer leuk ziekenhuis! *tip van de dag geeft voor Rotterdammers*
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator zondag 21 oktober 2001 @ 19:43:01 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1965325
Wat had ik mee naar het ziekenhuis :

- 2 grote T shirts (wel nodig ook, je zweet als een otter tijdens het bevallen)
-toiletspullen
-kleertjes voor de kleine (rompertje, pakje, mutsje, jasje)
-maxi cosi
-warme sokken (op de een of andere manier zijn je weeën beter met warme voeten)
-fototoestellen (1 digitale en 1 gewone)
-boeken (ik had oa duik in je weeën mee en een ontspannend flutromannetje)
-lijst met telefoonnummers van familie (kon Jeroen gelijk bellen na de bevalling)

wat had ik mee willen hebben (achteraf gezien)
-walkman met cd's (om mezelf te kunnen afsluiten met muziek)
-kleding om naar huis te dragen (ben in mijn pyama binnengebracht en had dus geen schone kleren bij me)
-limonade of vruchtesap ofzo (na een dag geen eten en alleen maar thee snakte ik naar iets anders)

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1965535
[quote]Op zondag 21 oktober 2001 10:42 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Grappig. Het Ikazia is hier dus gewoon om de hoek, maar daar hebben wij dus nare ervaringen mee en loop dus in het Clara

Hahaha, inderdaad grappig. Maar ja, er lopen overal ook zoveel artsen enzo rond dat er misschien overal wel 1 bij zit die niks is.
Had ook geen rotervaring met een gyn in het clara hoor, maar toen er een echo gemaakt werd. (toen speelde het zwanger zijn nog niet eens, ik werd telkens maar niet of veel te laat ongesteld en de huisarts vond het zinnig een echo te laten maken) Ze zagen toen wat op de echo maar deden er heel geheimzinnig over, haalde er een arts bij en die stond echt over mij heen met die echografisten te praten. Ik scheet peuken toen. De uitslag is bij de huisarts zeiden ze. Nou en een paar weken ervoor was mijn opa ook overleden in dat ziekenhuis (had ergens anders ook geberut hoor, maar dat maakte mijn gevoel daar niet prettig) Vandaar dat wij voor Ikzia gekozen hebben toen bleek dat de echo niet goed was. Ben daar dus al een paar jaar onder behandeling nu en dus vandaar dat ik nu ik joepie zwanger ben daar ook loop. (en gelukkig ook want mijn mannetje die pas in pees had gesneden in hand, had ook weer rotervaringen met de clara, maar ja je kiest snel voor iets wat het dichts bij zit, nu dus niet meer)
Zuiderziekenhuis niet aan gedacht Catoot, maar sonds het samen met de clara is gegaan is de clara flink achteruit gegaan, maar of dat ook voor zuiderziekenhuis geld weet ik natuurlijk niet. Maar dat het oud is maak niet uit, is Ikazia ook. En ach uitpoepen moeten we het dalijk allemaal he, hahahahahahaha:)

O en Knor, fijn dat het iets beter gaat, maar wel klote dat je niks vast binnen houd, je zal toch wel eens zin hebben om iets lekker te kauwen, zoals chocola, ofzo.

En Lois dat van die walkman vind ik een goed idee, ga gelijk eens goeie nummers downloaden.

En andere dames hoe is het met jullie?

Doei doei groetjes

Enne om half 9 de kraamafdeling weer he zakdoekjes paraat houden

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1965569
[quote]Op zondag 21 oktober 2001 11:25 schreef sjak het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om eens bij de copy copy shop te kijken. Mijn zusje heeft daar haar geboortekaartjes vandaan.

Wat is dan het verschil tussen een copu copy shop en een drukker?
Je bedoelt zoiets als koroprint ofzo?

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 22 oktober 2001 @ 10:34:58 #159
593 sjak
Juffie Bloem
pi_1970064
Ik denk dat een echte drukker duurder is dan een multicopy of hoe heten die dingen
Lekker douchen!
pi_1970190
nog ff als antwoord op Jessie's vraag, wat je zoal mee moet nemen. Het verschilt uiteraard per ziekenhuis (het ene ziekenhuis voorziet in meer dan het ander), maar vond in een boekje nog wat handige evt. tips

* 2 lekker zittende zwangerschapsbeha's
* 2 nachtjaponnen (met voorsluiting als je borstvoeding wil gaan geven)
* evt ochtendjas als je de nacht overblijft en de kleine niet bij je op de kamer ligt (ook prettig tijdens de nachtvoeding)
* slippers/pantoffels (zelfde reden als ochtendjas)
* ondergoed
* als het ziekenhuis hierin niet voorziet kraamverband
* toilettasje met make-up, borstel etc.

* je lippen kunnen bartsen en droog zijn, lippenbalsem is dan een verademing
* tandenborstel, tandpasta (zit waarschijnlijk al in je toilettas) maar kan prettig zijn na het overgeven
* sokken/beenwarmers, veel vrouwen hebben het giga koud in de 2e fase van de bevalling
* tijdverdrijfsattributen (boekjes, tijdschriften, muziek, spelletjes etc) (er zijn ook ziekenhuizen die de mogelijkheid hebben om tijdens de bevalling zelf jouw muziek te draaien ter ontspanning)
* als je lang haar hebt of haar wat in het gezicht kan vallen: haarspeltjes, elastiekjes, knipjes, haarbanden etc.

* fotocamera, filmcamera en rolletjes/bandjes
* telefoonklapper, kleingeld voor de telefoon
* iets te eten voor jeelf / iets te drinken voor jezelf. Neem ook iets mee voor de partner. Je partner krijgt niet altijd van het ziekenhuis ook wat en wil liever ook geen minuut van je zijde wijken om naar het winkeltje te lopen.
* tissue's / papierenzakdoekjes.

* babyspulletjes voor je ukkie (rompertje, mutsje, dekentje voor als je het zieknhuis verlaat, kleertjes, evt navelbandje, etc)
* luiers als het ziekenhuis daar niet in voorziet.

Sommige vrouwen vinden het prettig ter pijnbestrijding gemasseerd te worden door hun partner. massageolie kan dan een uitkomst zijn. Ter pijnverlichting kun je evt ook behoefte hebben aan een kruik.

~~~~
~hoop dat je hier iets aan hebt, Niet alles is noodzakelijk, maar kan wel handig zijn. Er staat nog als tip bij dat je het altijd moet vragen aan het ziekenhuis omdat ieder ziekenhuis een ander beleid voert. (zie ook kraamverband en de luiers voor de kleine)

Groetjes...

pi_1971427
wow wat weet je er al veel van knorretje
pi_1972562
EVEN KLAGEN HOOR,

want ik ben heeeel zielig, want zoon Jorden is voor 4 dagen (misschien zelfs wel 5) bij opa en oma logeren. Leuk voor hem, en voor opa en oma, maar wat moet ik nou? Het is zo stil zonder zijn gekraai! En zijn kamertje is zo leeg! *boehoe sniksnik kmismzo*

Overigens, de woonkamer is ook leeg, maar dat heeft een andere reden (en dat is ook waarom Jorden even uitbesteed is): de parketvloer wordt geschuurd en in de olie gezet. Stoft nogal, en lijkt me dus niet zo'n prettige omgeving voor een babytje van 5 maanden.

Dus ik bel minstens 3 keer per dag. Het gaat heel goed, hij is heel goedgehumeurd (nu mis ik 'm helemaal!).

Errug he? Nog 2 of 3 nachtjes slapen....

N.

O ja, als je naar het ziekenhuis gaat: ik vond pakjes drinken erg prettig, kan je tussen de weeen door gauw een slok nemen (want ik had me toch een partij dorst!).
En o ja (2), denk niet zoals ik dat als je naar het ziekenhuis gaat voor controle (bij mij waren de vliezen 24 uur gebroken maar ik had nog geen weeen): ach, ze laten me wel weer naar huis gaan, ik hoef toch nog niks mee te nemen, want dat kan dus tegen- (mee?)vallen. Ik moest dus wel blijven, omdat ik ter plekke weeen kreeg. Met als gevolg dat manlief halverwege naar huis moest om nog het eea te halen.... Nou ja, toen hij terugkwam zat ik al op 4 cm, dus dat was dan wel weer aardig.
En o ja (3): ik had na afloop knetterende honger. Had eigenlijk zin in ontbijtkoek, maar ja, dat was er niet echt. Kreeg een bruine boterham met kaas (jek, hou ik helemaal niet van). Maar ja, honger maakt rauwe bonen zoet...

Jubileum moderator maandag 22 oktober 2001 @ 15:59:42 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1972685
* Lois geeft Nausicaa even een dikke knuffel*

Ik las in een interview met Daphne Deckers een hele treffende uitspraak :

als je bevallen bent is het net of je hart eruit is gehaald en iemand er armpjes en beentjes aan heeft genaaid

Zo voelt dat ook vaak vind ik, na een dag werken doet het missen van Eva bijna lichamelijk zeer.
Heel veel sterkte Nausicaa, en voor je het weet heb je weer een lachende grote jongen in je armen.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 oktober 2001 @ 17:27:29 #164
13151 crew  Rewimo
pi_1973852
Arme Nausicaa, 4 of 5 dagen zonder kind??? Ik moet er niet aan denken! Sterkte hoor, heb je niet de neiging om bij opa en oma in te trekken?

Eh, ziekenhuiskoffertje... knuffeltje voor de kleine, het speeldoosje dat je op je buik hebt afgespeeld elke avond (ja toch? Is zo leuk, gaat je buik helemaal van bewegen ), joggingbroek of zoiets (heb niet de illusie dat je meteen je strakke broek weer past...), geboortehartjes (zijn er in roze/wit en blauw/wit, leuk om uit te delen), genoeg punaises/plakband voor alle kaarten die je krijgt (eh ja, wij hebben een weekje moeten blijven vanwege de keizersnee, maar ik hoop voor jullie dat dat niet hoeft natuurlijk), rol koekjes om te knabbelen, je laptop met internetverbinding , mobieltje (mag je op de kraamafdeling meestal wel gebruiken) en de oplader niet te vergeten, heel veel fotorolletjes (tip: check de batterij van je camera vantevoren), foto van je oudere kind(eren), mits aanwezig, een stel van die ieniemienie kleerhangertjes voor de cadeautjes

Ik had een apart klein koffertje met de spulletjes voor Christan, dat was eigenlijk wel handig. Uitgaande van een poliklinische bevalling is het een goed idee om de Maxicosi mee te nemen, en daarmee van tevoren even te oefenen hoe hij vast moet in de auto. Scheelt een hoop geklooi bij het naar huis gaan

Als me nog wat te binnen schiet, horen jullie het wel

pi_1974035
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 17:27 schreef Rewimo het volgende: Uitgaande van een poliklinische bevalling is het een goed idee om de Maxicosi mee te nemen, en daarmee van tevoren even te oefenen hoe hij vast moet in de auto. Scheelt een hoop geklooi bij het naar huis gaan
JAA, dat is een goeie tip! Vooral even de verkleiner erin doen. Wij zaten er dus wel enorm mee te morrelen, zodat we Marco's broer uiteindelijk op de achterbank hebben neergezet met de opdracht om in de gaten te houden of het koppie niet te veel naar voren (=achteren want kind staat achterstevoren) ging kiepen. Je ziet natuurlijk niets in je achteruitkijkspiegel.
pi_1975969
Oe, Nausicaa, kindje aant logeren...owww, da's zeker wennen! Veel succes, en misschien (vast wel ) komt er nog een tijd dat je hem graag een weekie kwijt bent ...
DANYEL EN THIJS
pi_1976421
Nausicaa nog een paar nachtjes dan is je lieverdje weer thuis en hebben jullie weer een mooie vloer;-)
Kan me heel goed voorstellen hoe moielijk het is om je kleintje te missen en dan gaat alles ook nog eens goed, bah hiet liefst hoor je natuurlijk dat hij je vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk mist. hahahahaha
Maar iedereen bedankt voor alle lijstjes enzo, ga morgen een beginnetje maken en een badjas kopen. Lijkt me ook wel handig, maar heb ik nog niet. Ik moet trouwens best veel meenemen naar het ziekenhuis omdat ik daarna gelijk door ga naar het kraamhotel. Hahaha ik zie dat helemaal voor me ik ga bevallen wij met onze samsonite koffer op wieltjes naar het ziekenhuis.
Morgen al weer 34 weken.
Waren jullie het ook zo zat die laatste weken ja he, zeg maar ja :-)
No Nick hoe gaat het met jou en die kleine?

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 oktober 2001 @ 22:25:37 #168
13151 crew  Rewimo
pi_1977026
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 21:36 schreef jessie het volgende:
Ja
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2001 @ 22:31:21 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1977089
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 17:27 schreef Rewimo het volgende:

Als me nog wat te binnen schiet, horen jullie het wel

voorlichtingsmateriaal over borstvoeding niet vergeten mee te nemen. op de folders staat ook een telefoonnummer wat je kunt bellen als je vragen mocht hebben
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2001 @ 06:59:26 #170
13151 crew  Rewimo
pi_1979670
Die hadden ze bij ons volop in het ziekenhuis. Van tevoren had ik wel al het nodige gebookmarked op Internet. Afijn, na 5 dagen was Christan aan de fles Te ongeduldig voor BV, ze hebben er alles aan gedaan in het ziekenhuis, maar hij wilde niet. Dan maar niet.
  Jubileum moderator dinsdag 23 oktober 2001 @ 20:37:00 #171
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1985101
Nog 1 klein dingetje mbt de bevalling. Gewoon iets wat ik de volgende keer anders ga doen.
De bedoeling was dat Jeroen heel veel foto's zou maken. Ik wilde perse geen "open wond" foto's maar foto's van het kopje eruit enzo leek mij wel heel mooi.
Toen het eenmaal zover was wilde ik Jeroen niet meer loslaten. Ik moest zijn armen om me heen voelen zo overdonderend waren die perweeën.
Daardoor heb ik helemaal geen foto's van Eva net uit mijn buik tussen mijn benen (door een korte navelstreng kon ze niet gelijk op mijn buik maar werd ze tussen mijn benen schoongemaakt en uitgezogen) en geen foto's van Jeroen die de navelstreng doorknipt.
Dat is iets wat ik heel erg jammer vind.
Wat is dus de volgende keer wil (ongelooflijk, ik heb het alweer over de volgende keer) is iemand mee die de foto's maakt of een verpleegkundige dat toestel in haar handen drukken en zeggen dat ze zoveel mogelijk opnames maakt.

Tis niet te zeggen dat het bij iedereen zo gaat maar laat in ieder geval de verpleegkundigen/kraamhulp vast zien hoe het toestel werkt en laat weten dat je graag veel foto's wilt.

Klein tipje van mijn kant weer .

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 24 oktober 2001 @ 12:39:53 #172
12560 dice
pi_1990491
Hoe zijn jullie die laatste maand doorgekomen ? Mw Dice heeft een beetje veel moeite met liggen en zitten en is het een beetje spuugzat ?!?
  Jubileum moderator woensdag 24 oktober 2001 @ 20:44:41 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1993479
Die laatste maand is echt vreselijk.
Voor het leuke mag een zwangerschap ook wel 8 maanden duren.
Brrrr brandend maagzuur, loeidikke enkels, helemaal niet kunnen slapen.........
Nee het is nu even doorbijten en straks kunnen jullie eindelijk die druktemaker bekijken die zo lekker zat te trappelen in mama's buik.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 oktober 2001 @ 21:40:43 #174
13151 crew  Rewimo
pi_1993903
quote:
Op woensdag 24 oktober 2001 12:39 schreef dice het volgende:
Hoe zijn jullie die laatste maand doorgekomen ? Mw Dice heeft een beetje veel moeite met liggen en zitten en is het een beetje spuugzat ?!?
Nou eh... ziekenhuis in, ziekenhuis uit, ziekenhuis in, ziekenhuis uit (met baby deze keer) Zoiets...

Maar even zonder gekheid: gewoon kalm aan doen, alleen doen wat je leuk of lekker vindt, en afwachten. Fixeer je vooral niet te veel op de uitgerekende datum, want de kans is groot dat je daar overheen gaat. Zoals een vriendin van me, afgelopen week, twee weken over tijd. Gelukkig begonnen de nacht voor ze ingeleid zou worden de weeën en is de baby alsnog spontaan geboren ('t Is een meisje!)

woensdag 24 oktober 2001 @ 21:52:54 #175
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1994067
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 21:36 schreef jessie het volgende:
Joh, breek me de bek niet open..
Maw.. ik was het méér dan zat...
quote:
No Nick hoe gaat het met jou en die kleine?

Doei doei

Met ons gaat het prima!
Duco eet als een beer en slaapt als een roosje dus wat wil een mens nog meer??
Ik ben nog wel snel moe, maar dat is mijn eigen schuld.. ik rust namelijk veels te weinig
Dus stort ik 's avonds op de bank gezellig in slaap

Op dit moment liggen de heren samen naar voetballen te kijken op de bank, en ik ga grote zus eens even in bed rossen

Voor de zwangeren onder jullie... hou vol!
Er komt echt ooit een eind aan.. en dan heb je een klein frummeltje om mee te knuffelen.. of voetballen te kijken

Groetjes, Nicky...

pi_1994269
Hee No Nick, leuk je weer ff te horen (lezen) Klinkt dat grappig de heren liggen voetbal te kijken. Ik zie het al helemaal voor me.
Ik moet nog 6 weken min 1 dag. Vond mijn hele zwangerschap supersnel gaan, maar nu gaat het me echt te langzaam.
Niks gaat meer zoals ik het wil. Alles doet snel pijn en ben snel moe.Het slapen is helemaal een ramp en daardoor blijf ik moe.
Heb afgelopen dinsdag me laatste yogales gehad, dus ik ben er helemaal klaar voor
Ik zit steeds vaker weg te dromen over hoe die kleine meid er uit zal zien en over hoe ik haar helemaal fijn knuffel.
Ik merk dat ik ook nergens meer heen wil. Zit het liefst elke dag en avond lekker thuis. Best wel stom want normaal heb ik toch zo wel mijn bezigheden, maar die zeg ik nu met groot gemak af.
O ja die druk op me leizen is echt irritant zou dat door het indalen komen? Nou ja moet 1 nov weer naar het ziekenhuis zal het maar eens aan me gynecoloog vragen

Doei doei groetjes van mij weer

Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 25 oktober 2001 @ 17:08:39 #177
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2001111
De oplettende lezer had het misschien al gezien..... ik ben gestopt met roken!

Mogen jullie raden waarom .

Uit bijgelovigheid zeg ik er verder nog niet te veel over, op 13 november mogen "wij" voor de eerste echo en dan kan als het goed is het genieten beginnen .

* Leah bedankt Lois en Just Me voor de lieve mail, heel leuk!

pi_2001167
Heeee Leah,
Ook al wil je er nog niet teveel over zeggen, toch ga ik je alvast heeeeeeel erg feliciteren
Goede reden om het stoppen met roken vol te houden.
En voor je het weet is het 13 november en heb je je eerste echo, spannend allemaal he.
Nou geniet ervan (als je niet aan het kotsen enz ben hahaha) en je mannetje natuurlijk ook.

Knuffel van mij.
Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator donderdag 25 oktober 2001 @ 18:06:19 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2001480
Lieve Leah,

hier nogmaals van harte gefeliciteerd
Ik heb echt naar dit moment uitgekeken .
Ik heb gisteren de trotse oom ook al gefeliciteerd, die straalde gewoon door de telefoon heen .
Doe rustig aan en geniet vreselijk.

Dikke van Eva en Lois

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 oktober 2001 @ 19:58:21 #180
13151 crew  Rewimo
pi_2002428
quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 17:08 schreef Leah het volgende:

Uhhhhhhhhh

Gefeliciteerd!!!

pi_2003198
Ja Leah, gefeliciteerd!!! Bijzonder gevoel he? Geloof je het al een beetje?? Geniet ervan!

Hier is alles een beetje normaal aan het worden: de zoon is weer thuisgekomen (vanaf zondag niet meer gezien), en de vloer is weer als nieuw. Nu alleen nog de stank van de olie op de vloer het huis uit, en het stof opzuigen (blijf bezig!), en dan is het weer echt normaal.
Wat ben ik blij dat mijn kindje er weer is. Het is helemaal niet hetzelfde als vroeger, zo met z'n tweeen, er ontbreekt echt wat!
Ik ga weer opruimen denk ik (bah, geen zin, moet wel, is vies dat stof van het schuren van het parket....).

pi_2003582
Leah!!! Wat gaaaaf! Gefeli!!!
DANYEL EN THIJS
pi_2003972
Gefeliciteerd Leah!!!!! 13 november is het gelukkig al snel he!
  donderdag 25 oktober 2001 @ 23:50:49 #184
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2004751
Echt hartstikke fijn voor je Leah! Uit bijgelovigheid zal ik hier vreselijk hard voor je duimen, tot 13 november aantoe Eng he, dat afwachten of alles goed is? He, ik word er helemaal vrolijk van

Gisteren was trouwens ook al een hele vrolijke dag: wij mochten onze echo laten maken. Buikkie is nu ruim 25 weken alweer, en hier is dat reden (eigenlijk eerder maar toen waren we 'off-island') om standaard even te kijken of alles goed is, alles erop en eraan zit, etc. Bovendien leek hij bij de vorige controle, 2 weken geleden, bijna 5 weken ouder dan hij in werkelijkheid was, dus het was ook wel lekker om even te checken of we soms een dikbilbaby moesten verwachten.

En alles zat erop en eraan, inclusief een prachtig gezichtje met wangetjes en al. Zooooo vreselijk mooi Medisch gezien is dus ook alles in orde, hij loopt maar een weekje voor op de uitgerekende datum, en er waren verder geen rare dingen te zien. En had ik al verteld dat hij waaaaaaanzinnig mooi is? Oh en ook leuk: Buikkie slaapt net als ik: armen omhoog. Nu snapt hubby ook waarom ik soms klaag over ellebogen in m'n buik, want hij krijgt dat iedere nacht in bed te verduren

En...... ik weet met redelijke zekerheid wat het is. Helaas wil hubby het niet weten, ondanks het feit dat ik er dagelijks minimaal een uur aan spendeer om hem om te praten, dus voorlopig blijft het ook geheim (afgezien van voor die ene uitlaatklep. Sja, ik moet toch ook m'n ei kwijt ).

Maar goed, ik ga zo weer vrolijk verder met de babykamer, aangezien de poesjes volgende week thuiskomen uit quarantaine, en ik die anders al zie rondlopen met roze en blauwe staarten. En straks weer naar de gynaecoloog; ik blijf toch nog steeds op m'n 2-weken-schema.

pi_2006499
Manon, volgens EW ist een meissie...
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 08:37:53 #186
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2006631
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 07:48 schreef DIGGER het volgende:
Manon, volgens EW ist een meissie...
Maar ET weet zeker dat het een jongetje is.....

Alles ok trouwens, net bij de gynaecoloog. Ik moest meteen de glucosetest doen (had ik al verteld dat die hier standaard wordt voorgeschreven, ook zonder glucose in je urine?) en over twee weken weer terug.

Wel een beetje teleurstellende mededeling: ik mag niet in het 'birthing centre' bevallen. Daar had ik wel een beetje op gehoopt, aangezien de zorg daar veel beter schijnt te zijn dan in het ziekenhuis. Maar helaas: teveel risico, vind de gyn. Verder te horen gekregen dat de kans groot is dat de weeen opgewekt zullen worden zodat de bevalling te plannen is, en we vantevoren kunnen afbouwen met het anti-stollingsmiddel.

En nog een beetje goed nieuws: borstvoeding is wel mogelijk, mits ik het antistollingsmiddel dan maar blijf spuiten, en niet over ga op een oraal middel. Toen ik zei dat dat me niet zo kon schelen, dat ik er nu wel aan gewend ben, reageerde ze met zoiets als "Ja maar ik zie die blauwe plekken altijd op je buik en dat vind ik zo zielig"

pi_2006675
quote:
[b]Op donderdag 25 oktober 2001 21:33 schreef Nausicaa het volgende:[/b

Hier is alles een beetje normaal aan het worden: de zoon is weer thuisgekomen (vanaf zondag niet meer gezien), en de vloer is weer als nieuw. Nu alleen nog de stank van de olie op de vloer.

Nausicaa even een tip voor die stank leg op verschillende plaatsen in je kamer opengesneden uien dan trekt de grootste viese lucht daar in.
INGRID>>>>>>
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 20:05:02 #188
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_2011193
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 08:37 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar ET weet zeker dat het een jongetje is.....

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_2011636
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:05 schreef E.T. het volgende:

Hey!
pi_2011670
* DIGGER post hier nu efkes omdat ie zelf heuglijk nieuws heeft...

Na 3 maanden stilzwijgen mag ik het nu delen met anderen, ja ja er is een baby op komst!!!!!!!!

De echo zag er geweldig uit, een mooi klein stippie *zucht* *zwijmel*

En volgens mij wordt het een jochie

I'm so happy!

vrijdag 26 oktober 2001 @ 21:09:46 #191
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_2011696

Ik ben er ook zo gelukkig mee!!

6 mei is de vermoedelijke bevallingsdatum en ik kan nu al bijna niet meer wachten om het hummeltje in mijn armen te houden

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  † In Memoriam † vrijdag 26 oktober 2001 @ 21:17:58 #192
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2011751
Jongens wat een fantastisch nieuws...

gefeliciteerd!!!

dat jullie oom en tante worden

[Dit bericht is gewijzigd door just me op 26-10-2001 22:31]

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_2011794
Hey gefeliciteerd!!
Het lijkt wel hoogseizoen met al die zwangerschappen hier!
pi_2011801
Jeeeetje!!! *niks beters te zeggen heeft dan nogmaals* Jeeeeetje!!!
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 22:25:42 #195
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_2012331
Goddemmit, ik zit hier spontaan te janken

Wat geweldig!!!!!!!!!!!

Kweet effe niks meer te zeggen...

vrijdag 26 oktober 2001 @ 22:28:06 #196
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_2012359
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 21:17 schreef just me het volgende:
Jongens wat een fantastisch nieuws...
Ja leuk hé?!

Diggie en ik vinden het te gek dat we oom en tante worden.
Is voor ons beide de eerste keer

vrijdag 26 oktober 2001 @ 22:28:56 #197
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_2012367
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:28 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Ja leuk hé?!

Ik zeg al, ik zit hier spontaan te janken.
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 22:29:13 #198
3011 E.T.
pi_2012369
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 21:06 schreef DIGGER het volgende:
* DIGGER post hier nu efkes omdat ie zelf heuglijk nieuws heeft...

Na 3 maanden stilzwijgen mag ik het nu delen met anderen, ja ja er is een baby op komst!!!!!!!!

De echo zag er geweldig uit, een mooi klein stippie *zucht* *zwijmel*

En volgens mij wordt het een jochie

I'm so happy!

Ik had 't dus toch goed aan de foon!!!!! Jij liegbeest!!!

Feli voor jou en Anna!!!!!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 22:31:20 #199
3011 E.T.
pi_2012389
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:28 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Ja leuk hé?!

hmz... tis nog lang geen 1 april...
pi_2012451
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:31 schreef E.T. het volgende:

hmz... tis nog lang geen 1 april...

We hebben toch geen onwaarheden verteld/verzonnen?

Kmoest wel lachen om just me, de lieverd hing al binnen een paar minuten aan de telefoon.

Maar kvin ut zelf erg leuk, oom worden.

pi_2012480
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:38 schreef DIGGER het volgende:

[..]

We hebben toch geen onwaarheden verteld/verzonnen?

Kmoest wel lachen om just me, de lieverd hing al binnen een paar minuten aan de telefoon.

*weer onblij is*
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † vrijdag 26 oktober 2001 @ 22:42:47 #202
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2012516
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:38 schreef DIGGER het volgende:

nou hoor....
en trouwens.. jij wordt helemaal geen oom!! Anna wordt tante en omdat jij niet met Anne getrouwd bent wordt jij geen oom !
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 22:58:42 #203
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_2012704
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:42 schreef just me het volgende:

[..]

nou hoor....
en trouwens.. jij wordt helemaal geen oom!! Anna wordt tante en omdat jij niet met Anne getrouwd bent wordt jij geen oom !

Precies, hooguit oppasbijhangsel
  Admin vrijdag 26 oktober 2001 @ 23:30:04 #204
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_2013046
quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 17:08 schreef Leah het volgende:

Uit bijgelovigheid zeg ik er verder nog niet te veel over, op 13 november mogen "wij" voor de eerste echo en dan kan als het goed is het genieten beginnen .

* Leah bedankt Lois en Just Me voor de lieve mail, heel leuk!

Gefeli Leah !
  vrijdag 26 oktober 2001 @ 23:31:11 #205
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_2013059
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:42 schreef just me het volgende:

Just Me!!!
Wat doe je nou? Zijn hele droom in duigen. Nooit zo'n teleurgestelde blik in DIGGER zijn oogjes gezien.

Eh, hij moet dus met mij trouwen eer dat hij oom wordt hé?

vrijdag 26 oktober 2001 @ 23:35:34 #206
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_2013091
Maat van me heeft een zoontje van bijna twee nu. Niets is mooiers als zo`n klein mensje op te zien groeien
FourX Bitter
  † In Memoriam † vrijdag 26 oktober 2001 @ 23:37:29 #207
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2013112
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 23:31 schreef Elegantly Wasted het volgende:

Just Me!!!
Wat doe je nou? Zijn hele droom in duigen. Nooit zo'n teleurgestelde blik in DIGGER zijn oogjes gezien.

Eh, hij moet dus met mij trouwen eer dat hij oom wordt hé?

psies.. hij moet er wat voor over hebben om oom te worden
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 29 oktober 2001 @ 08:36:02 #208
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2029424
Gisteren weer een hoop geleerd: met je dikke buik en het concentratievermogen van een goudvis op een laddertje staan met een blad verf in je handen is nog helemaal niet zo makkelijk als het lijkt.

Gelukkig was het verf op waterbasis.

maandag 29 oktober 2001 @ 09:57:10 #209
12560 dice
pi_2029735
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 08:36 schreef Gaoxing het volgende:
Gisteren weer een hoop geleerd: met je dikke buik en het concentratievermogen van een goudvis op een laddertje staan met een blad verf in je handen is nog helemaal niet zo makkelijk als het lijkt.

Gelukkig was het verf op waterbasis.

Geeft wel heel erg mooie abstracte figuren op de muur en op de vloer.

Digger : Gefelicidinges ....

Jubileum moderator maandag 29 oktober 2001 @ 11:07:31 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2030104
Digger en EW van harte gefeliciteerd

Gaoxing, pas je wel goed op laddertjes ?? Kostbare lading aan boord hoor.

Ik ben de afgelopen weken druk doende geweest met het regelen van ouderschapsverlof.
Volgens de informatiefolder van postbus 51 heb ik recht op 3 maanden onafgebroken verlof of 6 maanden 2 dagen per week verlof of 1 jaar lang 1 dag per week (en dat is in overleg met je baas).
Toen ik bij mijn chef aankwam met het verzoek tot ouderschapsverlof begon hij gelijk te sputteren. Dat was lastig omdat ik dan nog maar 3 dagen per week aanwezig zou zijn. Het was ook lastig voor mij want zo kwam ik nooit in een ritme. Of ik dat allemaal wel financieel kon redden ?
Hij had zo'n zware baan omdat iedereen maar vrij kwam vragen en nu kwam ik ook weer met zo'n verzoek.
Kortom een hoop gezeik .
De afdeling PZ van mijn werk vond het niet goed dat ik een jaar lang 1 dag per week afwezig zou zijn. Mijn chef vind het niet goed dat ik een half jaar lang 2 dagen niet aanwezig zou zijn.
Een impasse dus....
Het compromis wat mij is aangeboden : een half jaar lang verlof voor 1 dag per week.
Jaaa dag daar ga ik niet mee akkoord. Ik heb recht op veel meer. (het word nu een principe kwestie)
Morgenochtend worden de gesprekken hervat.
Dit is toch niet normaal ??? Ik heb gewoon recht op ouderschapsverlof net als ieder ander ??
Ik vind 3 dagen in de week werken helemaal niet zo weinig, vind het eerder juist veel.
Als het financieel mogelijk was ging ik zelfs helemaal niet meer heen.

* Lois gaat Eva (die net wakker is) in bad stoppen.

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 29 oktober 2001 @ 17:31:16 #211
17764 Niesje
Kèk mè nâh!!
pi_2034010
Ik wil gewoon de eerste zijn hier:

Roos en Raymond:

G E F E L I C I T E E R D!!!!!!!!!

met jullie 2, ongetwijfeld prachtige, dochters!!!!

Dat ze nog een beetje klein zijn, ach, voor je het weet...

Allang fijn dat alles zo goed is gegaan, de rest komt vanzelf toch?

En tantetje: jank maar lekker uit, niks mis mee

dikke kus voor allemaal en een supervoorzichtig knuffeltje voor Lynn en Demi !!

Krèg allemaal maah de blafhik!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 oktober 2001 @ 17:46:27 #212
13151 crew  Rewimo
pi_2034131
Hoera, babytje in aantocht en twee babytjes geboren, wat een prachtig nieuws!

Allemaal van harte gefeliciteerd met dit geluk!

Enne, Gaoxing, niet meer van die rare toeren uithalen hoor, denk om dat kleine guppie...

pi_2034223
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 11:07 schreef Lois het volgende:
Digger en EW van harte gefeliciteerd
ja, ik ben ook heel blij voor jullie dat 't een geintje was.
pi_2035489
Even een kleine update van mij.......... De weken waarin er niet zoveel gebeurt lijken nu wel aangebroken. De ontwikkeling en de nieuwtjes zijn er een beetje uit en het kwakkelen en het aftellen begint. Ook hier slaat de vermoeidheid toe en weet ik af en toe niet hoe ik moet zitten/liggen. Nog 6,5 week nu! ( ja, ik weet het, of nog 8,5)

Vandaag toch een klein nieuwtje, we zijn naar de burgerlijke stand geweest om ons kindje door mijn vriend te laten erkennen, omdat we niet getrouwd zijn.
Dat was toch wel een beetje bijzonder moment.

En vanavond zijn we samen naar de gym geweest en hebben de mannen geleerd te masseren en hoe het heft in handen te houden/nemen als de vrouwen het hoofd niet meer helder hebben. Was leerzaam, ik ben lekker gemasseerd en we hebben ook nog erg gelachen, leuk om de mannen nu ook bij de vrouwen te zien!

Begrijp ik het nu goed, is Rosa Evita bevallen???

pi_2035753
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 11:07 schreef Lois het volgende:

Ik ben de afgelopen weken druk doende geweest met het regelen van ouderschapsverlof.
Volgens de informatiefolder van postbus 51 heb ik recht op 3 maanden onafgebroken verlof of 6 maanden 2 dagen per week verlof of 1 jaar lang 1 dag per week (en dat is in overleg met je baas).
Toen ik bij mijn chef aankwam met het verzoek tot ouderschapsverlof begon hij gelijk te sputteren. Dat was lastig omdat ik dan nog maar 3 dagen per week aanwezig zou zijn. Het was ook lastig voor mij want zo kwam ik nooit in een ritme.

Drie dagen? Das nog meer de helft van de week hoor! Niet in een ritme komen? Ik werk zelf op wo-do-vrij, das toch een mooi ritme? Drie dagen op, vier dagen af.
quote:
Of ik dat allemaal wel financieel kon redden ?
Waar bemoeit-ie zich mee? Als-ie zich daar zorgen over maakt, dan kan-ie je maar beter loonsverhoging aanbieden!
quote:
Hij had zo'n zware baan omdat iedereen maar vrij kwam vragen en nu kwam ik ook weer met zo'n verzoek.
Nou, daar zal-ie ook wel voor betaald krijgen. Of wil hij soms ruilen?
quote:
Kortom een hoop gezeik .
GRRRR!
  maandag 29 oktober 2001 @ 22:44:46 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2037028
Wat een geklooi Lois, niet erg netjes van je werkgever!

Niet te boos om maken hoor: PZ en je baas vechten het maar mooi uit tot ze met iets acceptabels komen....

Dinus: sterkte met de laatste loodjes! Als ik het goed begrijp moet ik voor die laatste maand nog even wat boeken inslaan?

Rewimo: ben je gek, ik moet nog drie muren hoor!

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 oktober 2001 @ 09:22:22 #217
13151 crew  Rewimo
pi_2038943
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 22:44 schreef Gaoxing het volgende:
Rewimo: ben je gek, ik moet nog drie muren hoor!
Dat kun je dan toch veel makkelijker doen met dezelfde techniek die je ook voor je vloer hebt gebruikt? Pot open, tegen de muur smijten, beetje uitwrijven, klaar! Geen geklim op ladders meer nodig.

Ons mannetje heeft koorts Gelukkig heb ik toevallig een vrije dag omdat mijn bestelde kasten vandaag worden bezorgd.

dinsdag 30 oktober 2001 @ 14:32:37 #218
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_2041753
Roos en Ray:

With twice as many hugs and cudlles
twice the diapers too.
And twice as many feedings
there'll be twice as much to do.
But what is most important
after all it's said and done
is that you'll be twice as happy
for twins are twice the fun!!

Heel, heel hartelijk gefeliciteerd!!!!!

Love,

Maryon

-Lachen is een kalmerend middel zonder neveneffecten-
  Jubileum moderator woensdag 31 oktober 2001 @ 20:47:53 #219
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2052981
Rewimo gaat het alweer een beetje beter met Christan ?

Als ik het goed begrijp is de tweeling van Roos geboren ?? Gefeliciteerd!

Nou ik heb dinsdag moeten lullen als brugman maar mijn ouderschapsverlof is goedgekeurd *gat in de lucht springt*.
Ik mag een jaar lang 1 dag per week met verlof.
Daarna heb ik nogmaals moeten lullen als brugman om de juiste dag te "krijgen". Mijn baas vond dat ik best de creche dagen kon verzetten om mij beter aan te passen aan zijn schema.
Tsja, dat kan dus niet.
Die man heeft er werkelijk geen benul van hoe dingen werken.
Affijn, uiteindelijk is het allemaal gelukt, vanaf 1 januari heb ik officieel ouderschapsverlof.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 oktober 2001 @ 21:06:21 #220
13151 crew  Rewimo
pi_2053185
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 20:47 schreef Lois het volgende:
Rewimo gaat het alweer een beetje beter met Christan ?
Ja, gelukkig wel. Gisteravond had hij zelfs 39.5, na een zetpilletje ging het gelukkig beter en hij heeft goed geslapen. Vanmorgen was de koorts weg, en eenmaal bij oma had hij alweer streken: hij heeft de stop uit zijn badje getrokken Gelukkig had oma pas de vloerbedekking vervangen door zeil...

Fijn dat je ouderschapsverlof erdoor is trouwens!

Ik heb gisteren ein-de-lijk bericht van de creche gekregen. Vanaf half november kan Christan twee dagen komen, en vanaf 1 december drie. Voorlopig hebben we voor de vierde dag hopelijk een gastouder, tot hij ook die dag op de creche terecht kan. Hèhè, we hebben "maar" ruim 1,5 jaar ingeschreven gestaan. En het werd echt knijp, want mijn moeder, die nu oppast, gaat in januari 3 maanden naar Spanje. Pfoe!

pi_2058040
quote:
Op maandag 29 oktober 2001 22:44 schreef Gaoxing het volgende:

Dinus: sterkte met de laatste loodjes! Als ik het goed begrijp moet ik voor die laatste maand nog even wat boeken inslaan?

Dankje! Vandaag ben ik precies 34 weken, nog 6 dus. Nou, van mij mogen ze zo langzamerhand wel om zijn hoor, ik vind dit nu al niet de leukste tijd van de zwangerschap al zou het nog erger kunnen en misschien wordt het dat nog.......

Sla maar een berg boeken in inderdaad, en veel anti-maagzuur middeltjes, want die heb je misschien ook nodig
Verder is het handig als de hoofdsteun van je bed omhoog kan, zodat je een beetje kan slapen, haha.

Ach, we zitten het nog maar even uit he, er zit niks anders op. Maar ik word met de dag nieuwsgieriger naar ons kleintje. Hoe ze kijkt, of ze een tevreden kind wordt wordt of juist niet, en hoe ze ruikt, en hoe ze klinkt en.. en... en... *zwijmel*

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 november 2001 @ 14:22:50 #222
13151 crew  Rewimo
pi_2059023
quote:
Op donderdag 01 november 2001 12:47 schreef Dinus het volgende:

[..]

Ach, we zitten het nog maar even uit he, er zit niks anders op. Maar ik word met de dag nieuwsgieriger naar ons kleintje. Hoe ze kijkt, of ze een tevreden kind wordt wordt of juist niet, en hoe ze ruikt, en hoe ze klinkt en.. en... en... *zwijmel*

Het klinkt heel gek, maar het kindje dat je straks in je armen houdt, is een heel ander kindje dan het wezentje dat nu in je buik zit. Ik kan het niet goed uitleggen Maar voor Christan geboren werd, stond ik soms (okee, vaak) in zijn kamertje te mijmeren over hoe het nu zou zijn als hij er werkelijk was. Daar kun je je niet echt een voorstelling van maken. Je weet wel dat je een kindje krijgt, maar hoe het ècht is, dat weet je pas als het er is. En nu kan ik me haast niet meer voorstellen hoe het was, toen Christan er nog niet was! Ik kan me een leven zonder hem gewoon niet meer voorstellen...
pi_2060481
quote:
Op donderdag 01 november 2001 14:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het klinkt heel gek, maar het kindje dat je straks in je armen houdt, is een heel ander kindje dan het wezentje dat nu in je buik zit. Ik kan het niet goed uitleggen Maar voor Christan geboren werd, stond ik soms (okee, vaak) in zijn kamertje te mijmeren over hoe het nu zou zijn als hij er werkelijk was. Daar kun je je niet echt een voorstelling van maken. Je weet wel dat je een kindje krijgt, maar hoe het ècht is, dat weet je pas als het er is. En nu kan ik me haast niet meer voorstellen hoe het was, toen Christan er nog niet was! Ik kan me een leven zonder hem gewoon niet meer voorstellen...

Dat vind ik ook zo'n grappig idee, dat er straks hier een klein meisje woont, en dat ik me niet meer voor kan stellen dat ze er ooit niet was.............

En iedere moeder heeft natuurlijk haar eigen ervaringen, ik heb ook wel gehoord van moeders die het kind meteen na de geboorte "herkenden". Best moeilijk om je er een voorstelling van te maken. Maar door o.a. jullie verhalen (hoewel niet altijd leuk natuurlijk) krijg ik er wel steeds meer zin in. Zelfs de bevalling begint me nu te intrigeren, terwijl ik het idee van bevallen een tijd geleden nog heel ver voor me uit schoof

pi_2061083
Zo vandaag weer naar de gyn geweest.
Ik moest weer wegen en hellup was in 3 weken tijd 5 kilo aangekomen. Ze schrok ervan. Ging me buik meten en voelen en vond deze ook erg groot geworden (zit tot aan me borstbeen ben echt 1 en al buik) Ik hield ook vocht vast (dikke enkels lijk wel een olifant) Schrok er toch wel van dacht gelijk aan zwangerschapsvergiftiging enzo. Maar toen ging ze bloeddruk meten en deze was 110 om 70 dus keurig. Toen zei ze ook dat dat wel goed zat, maar ze wilde toch nog een echo maken om te kijken of ik dan soms veel vruchtwater had. Joepie echo die kleine dame was weer aan het duimen. Had niet veel vruchtwater en ook de kleine nog opgemeten was ook goed. Nog een andere weegschaal erbij gehaald ook daar 5 kilo aangekomen (shit):(
Toch een combinatie van te veel eten en vochtvasthouden dan waarschijnlijk. Hoofdje lag keurig naar beneden enwas al helemaal ingedaald (vandaar ok die erge pijn in me liezen en schaambot)
Pas had ik toch zo'n pijn in me buik, nou dat was of een indalingswee, of omdat me buik zo groot is me ingewanden die wat in de knoop gaan zitten.
Ze wilde me nu over 1 week weer zien ipv over 2 weken, vind dit ook wel fijn, want ook al was de kleine nog lekker aan het genieten in me buik was toch wel ongerust.
En Dinus, ik ben het ook helemaal zat hoor, ben nu 35 weken en 2 dagen, en juist die laatste dagen/weken lijken zoooooooooooooooooooooo langzaam te gaan. Slapen lukt niet meer, als ik loop lijkt en voelt het alsof ik met een meloen tussen me benen loopt, auw. Mijn enkels zwellen dus snel en dat voelt ook niet lekker, nou ja en zo kan ik nog wel even doorklagen.
Ik ga me dus lekker rustig houden en veel met mijn voeten omhoog. En vanavond weer lekker big brother kijken.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_2065944
Het lijkt er dan nu toch echt verdacht veel op dat het braakritueel voorbij is. Ik ben nog wel s'ochtends misselijk, braak heel af en toe nog wat, maar in vergelijking met de weken ervoor is dit een hele verbetering. Heb alleen nu weer een ander "probleempje" iets wat me eigenlijk nog steeds aan bed kluisterd: PIJN!
Pijn bij het lopen, pijn bij het zitten, pijn bij het liggen(tenzij ik stil in een houding blijf), iedere beweging die ik maak doet gewoon zeer. De pijn lijkt min of meer op spierpijn en zit in de omgeving van mijn vagina (om het maar netjes te zeggen)

Ik heb er nu zo'n anderhalve week echt veel last van (moet dinsdag gelukkig naar het ziekenhuis) en het is gewoon zeer vervelend. Je hoort met regelmaat m'n boten "kraken". Maar ja, ook dit zal er wel bij horen. Maar iemand hier misschien een remedie tegen ??

Gelijk nog maar een vraagje ik heb ongelovelijk vaak last van hoofdpijn en dan van s'ochtends vroeg tot slapen gaan. Wat kan ik aan pijnstillers slikken nu ik zwanger ben ?? en met welke regelmaat ??

† In Memoriam † vrijdag 2 november 2001 @ 12:18:17 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_2066004
Misscien heb je wel last van bekken instabiliteit. Ik zou het wel ff met je arts overleggen. Misschien dat die je doorstuurd voor fysio.

En pijnstillers, je kan kijken of een paracetamolletje werkt, maar hoevoel zou ik niet weten. Ik heb nooit echt wat gebruikt tijdens een zwangerschap, of hoogtens ééntje.
Volgens mijn schoonzus (verloskundige) mag je er 6 per dag bij "veel" pijn.... Zelf vind ik het best veel en zou dat dus niet doen, maar ja wat is "veel" pijn....

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 02-11-2001 20:43]

FOK!fossiel vrijdag 2 november 2001 @ 14:05:16 #227
2628 Karin
pi_2066928
Wat heerlijk Knorretje dat het braken een beetje over is!

En over die hoofdpijn: drink je wel genoeg? Want ook de baby stopt nu afvalstoffen in je bloed. Als je niet genoeg drinkt om dat af te laten voeren krijg je hoofdpijn.
tis maar een ideetje

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 november 2001 @ 19:45:05 #228
13151 crew  Rewimo
pi_2069408
Hoi Knor,

Fijn dat het beter met je gaat! Over die hoofdpijn, veel drinken (water vooral) is inderdaad goed, maar laat voor alle zekerheid ook even je bloeddruk nakijken. Van hoge bloeddruk kun je ook hoofdpijn krijgen (dat bonkt dan echt in je hoofd), en daar kun je maar beter zo snel mogelijk achter komen. Verder mag je inderdaad met mate paracetamol gebruiken, maar zoals iedere zwangere zul je liefst niks slikken neem ik aan.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 november 2001 @ 19:45:40 #229
13151 crew  Rewimo
pi_2069417
eh foutje... Hoe krijg ik dit nu weer weg
pi_2069645
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 12:12 schreef Knorretje het volgende:
Het lijkt er dan nu toch echt verdacht veel op dat het braakritueel voorbij is. Ik ben nog wel s'ochtends misselijk, braak heel af en toe nog wat, maar in vergelijking met de weken ervoor is dit een hele verbetering. Heb alleen nu weer een ander "probleempje" iets wat me eigenlijk nog steeds aan bed kluisterd: PIJN!
Pijn bij het lopen, pijn bij het zitten, pijn bij het liggen(tenzij ik stil in een houding blijf), iedere beweging die ik maak doet gewoon zeer. De pijn lijkt min of meer op spierpijn en zit in de omgeving van mijn vagina (om het maar netjes te zeggen)

Ik heb er nu zo'n anderhalve week echt veel last van (moet dinsdag gelukkig naar het ziekenhuis) en het is gewoon zeer vervelend. Je hoort met regelmaat m'n boten "kraken". Maar ja, ook dit zal er wel bij horen. Maar iemand hier misschien een remedie tegen ??

Gelijk nog maar een vraagje ik heb ongelovelijk vaak last van hoofdpijn en dan van s'ochtends vroeg tot slapen gaan. Wat kan ik aan pijnstillers slikken nu ik zwanger ben ?? en met welke regelmaat ??

Hartstikke goed joh dat die vervelende braakperiode voorbij is!!

Wat betreft die pijn, ik heb hetzelfde euvel en bij mij is het dus bekkeninstabiliteit. Ik heb echter geen fysio gevolgd, omdat ik 't eerst wilde aankijken. Het heeft zich niet verergerd, de pijn is eerder afgenomen. Bij mij hoorde je ook vanalles kraken en ik kon me absoluut niet omdraaien in bed en op m'n zij liggen was uit den boze. Ik heb het al die maanden (zeer) rustig aangedaan en hierdoor heb ik het redelijk uit kunnen houden. Toch had ik, achteraf gezien, beter wel fysio kunnen volgen. ik wil je dus aanraden om deze klachten wel serieus te nemen en evt. fysio te volgen, maar dat zal je arts je wel vertellen.

Nu heb ik echter last gekregen van Ischias (een zenuw of pees die bekneld zit in je onderrug) en dit doet verrekte zeer, vooral met lopen en bij het zitten
Maarruh, ik ben over 10 dagen officieel uitgerekend en de bevalling zou dus elk moment kunnen beginnen (spannend!!!).
Pfffff, Gelukkig maar!!

pi_2071131
Leah: Uit bijgelovigheid had ik de kaart nog steeds niet verstuurd Leah, maar ja, als jij op internet gaat lopen lullen Hou je brievenbus maar in de gaten dan.

Word ik nou een beetje tante?

pi_2071423
Meaghan, echt vervelend dat je zo'n pijn heb.
Maar nog 10 dagenof iets langer of korter natuurlijk. Spannennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnd. Wat denk je zelf komt het iets eerder of later?
Ben je de slijmprop al kwijt? Ligt de kleine netjes met het hoofdje naar beneden?

Hou ons op de hoogte,

doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_2073049
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 23:30 schreef jessie het volgende:
Meaghan, echt vervelend dat je zo'n pijn heb.
Maar nog 10 dagenof iets langer of korter natuurlijk. Spannennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnd. Wat denk je zelf komt het iets eerder of later?
Ben je de slijmprop al kwijt? Ligt de kleine netjes met het hoofdje naar beneden?

Hou ons op de hoogte,

doei doei

Hoi Jessie, zoals 't er nu naar uitziet, blijft de kleine nog wel (heel) even zitten waar ze zit , ondanks de harde buiken en vage steken die ik de laatste paar weken steeds frequenter heb. Mijn ongeduld groeit met de dag, maar het kan gelukkig niet meer al te lang duren en dat maakt het wachten minder erg.

Ze is gelukkig netjes ingedaald en volgens de verloskundige weegt ze nu ruim 6 pond en ze verwacht dat het uiteindelijke gewicht rond 7 pond zal gaan liggen!.

Ik heb overigens voor een ziekenhuisbevalling gekozen, mede op advies van de gyn. Ik voel me hier toch wat beter bij i.v.m. complicaties die evt. op kunnen treden.
Ik moet bekennen dat de angst en spanning voor de naderende bevalling toch steeds meer de overhand krijgen, maar ik probeer mezelf niet al te gek te maken en lees zo weinig mogelijk bevallingsverhalen om zo evt. horrorscenario's te vermijden. Positief blijven denken, dat is mijn motto

Het begint nu toch wel zwaar te worden en m'n lichaam begint ook behoorlijk te protesteren, maar gelukkig is het einde in zicht en kan ik straks van m'n kleine meisje genieten

Als ik 't goed gelezen heb, duurt het voor jou ook niet meer al te lang, zo'n 5 weken nog te gaan, toch? Nog even volhouden en dan ben jij ook aan de beurt ..en dat vind je helemaal nie erg, toch?!
iig veel sterkte met de laatste loodjes en dat de tijd maar snel mag gaan.

Groetjes, Meaghan

zaterdag 3 november 2001 @ 08:54:50 #234
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2073477
Spannend Meaghan!

Knorretje: ik ben sinds m'n zwangerschap ook opeens heel gevoelig voor hoofdpijn geworden (en dan ook niet een klein beetje maar van het soort 'doe maar even de gordijnen dicht en maak vooral geen geluid'), maar kwam erachter dat er dan eigenlijk altijd iets aan de hand is: te druk gemaakt, te moe gemaakt, te weinig gedronken..... Misschien goed om eerst zeker te weten of je er op die manier niets aan kunt doen, voor je aan de paracetamol gaat? Je lichaam is natuurlijk ook niet gek, misschien bedoelt het er wel wat mee....

Hier kwakkelt het ondertussen aardig door. Ik ben nu aan het wachten op de uitslag van m'n tweede glucosetest, omdat de uitslag van de eerste te hoog was. Vrijdag dus nog een keer, maar nu veel uitgebreider: bloed prikken, dan de dubbele hoeveelheid van dat verrukkelijke drankje drinken, uur wachten, prikken, uur wachten, prikken, uur wachten en nog een keer prikken. Ach, zo heb je nog 's tijd om te lezen. Buikkie vond het geweldig: mams krijgt eerst een gigantische zooi suiker en zit daarna drie uur stil. Party!!!!!!

Klein nadeeltje was dat m'n aderen al moeilijk te vinden zijn, en ik door m'n medicijngebruik heel snel blauwe plekken krijg (de eerste prik was na een uur nog aan het bloeden). M'n armen zien er dus nu niet uit, ik lijk wel een junk . Maar het vervelendste is nu weer een week moeten wachten op de uitslag. Vrijdag heb ik weer m'n gewone, tweewekelijkse afspraak met de gyn, dan zullen we wel meer horen.....

Jubileum moderator zaterdag 3 november 2001 @ 10:21:46 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2073727
Knorretje, die hoofdpijn is heel herkenbaar.
Bij mij ging het altijd een stuk beter als ik heel veel dronk (water, vruchtensap). En dan niet een litertje per dag, nee gewoon 3 liter vocht per dag dat hielp.

Meaghan, spannend he de laatste daagjes.
Tegen het einde van mijn zwangerschap werd ik ook steeds benauwder voor de bevalling. Het frappante was dat toen het eenmaal zover was een merkwaardige rust over me heen kwam.
Kan het niet goed uitleggen, ineens voelde ik me beresterk en kalm, ik kon alles aan.
Heel veel sterkte deze laatste dagen en hou je taai.

Gaoxing, wat lastig dat je zolang op de uitslag moet wachten.
Voorheen had ik nog nooit gehoord van zwangerschapssuiker en glucosegehaltes en nu hoor ik het steeds vaker om me heen.

Eva zit nu lekker op mijn schoot bellen te blazen. Ze heeft 2 vuurrode wangetjes en kwijlt als een bezetene. De tandjes zijn weer eens bezig met groeien .
Zal mij benieuwen wanneer wij het eerste witte randje kunnen zien.
Dat bellen blazen is erg favoriet op dit moment, ze heeft het woensdag 'uitgevonden' en doet sindsdien niet anders.
Zelf moet ze er ook vreselijk om lachen, je hoort steeds van die grappige gilletjes en grinnikjes uit de box komen.
Waarop wij dan weer bijna van de bank afrollen van het lachen.
Ze is ook sinds gisteren actief bezig met het omrollen. Ze werpt haar beentjes in de lucht en probeert op haar zij te draaien. Hoop herrie en gesnuif en een woedend gebrul als het niet lukt. Heel frustrerend voor zo'n kleintje want ze wil zo graag iets en het lukt nog niet.
Net als kruipen, als ze nu op haar buikje ligt probeert ze wanhopig speelgoedjes te bereiken die buiten haar buurt liggen. Lukt het niet dan wordt ze erg driftig.
Onze kleine driftkikker .

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zaterdag 3 november 2001 @ 11:03:35 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2073897
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 21:06 schreef Rewimo het volgende:

Ik heb gisteren ein-de-lijk bericht van de creche gekregen. Vanaf half november kan Christan twee dagen komen, en vanaf 1 december drie. Voorlopig hebben we voor de vierde dag hopelijk een gastouder, tot hij ook die dag op de creche terecht kan. Hèhè, we hebben "maar" ruim 1,5 jaar ingeschreven gestaan. En het werd echt knijp, want mijn moeder, die nu oppast, gaat in januari 3 maanden naar Spanje. Pfoe!

Wat een lange wachtlijst!! En wat een geregel!!
Tis echt een gedoe hoor, werken en opvang regelen.
Eva had deze week verhoging (van de inenting) nl. 37.9. Ze mocht nog net naar binnen bij de creche, bij 38 en meer moet ze thuis blijven.
En dan heb ik het nog niet eens over studiedagen en stakinsdagen van de creche.
Gelukkig hebben wij opa's en oma's in de buurt maar Spanje is wel een beetje ver weg .
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 november 2001 @ 11:44:03 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2074151
Volgens mij wel Tink! Een aangehokte tante ofzo, wordt je...

Enne.. als je het nog ff houden kan...stuur dan die kaart maar na de echo. 13 november weten we alles!

pi_2074386
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 11:44 schreef Leah het volgende:
Volgens mij wel Tink! Een aangehokte tante ofzo, wordt je...

Enne.. als je het nog ff houden kan...stuur dan die kaart maar na de echo. 13 november weten we alles!

Een aangehokte tante

Ik wacht 13 nov. af!

pi_2075691
Bellen blazen roelt!! Zeker bij babietjes: het schijnt een eerste fase naar...het aanleren van woordjes te zijn, dus blaas maar Eva! (mondmotoriek en stuff)
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 november 2001 @ 13:28:54 #240
13151 crew  Rewimo
pi_2081119
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 11:03 schreef Lois het volgende:

[..]

Wat een lange wachtlijst!! En wat een geregel!!
Tis echt een gedoe hoor, werken en opvang regelen.
Eva had deze week verhoging (van de inenting) nl. 37.9. Ze mocht nog net naar binnen bij de creche, bij 38 en meer moet ze thuis blijven.
En dan heb ik het nog niet eens over studiedagen en stakinsdagen van de creche.
Gelukkig hebben wij opa's en oma's in de buurt maar Spanje is wel een beetje ver weg .

Ja, het is een heel gedoe. En zeker die drie maanden dat mijn moeder er niet is, want als Christan dan ziek zou worden (heel hard afkloppen) heb ik in principe geen noodopvang Maar ja, dat zien we dan wel weer... Gelukkig krijg ik per januari weer verse verlofuren
pi_2082328
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 16:01 schreef Catootje het volgende:
Bellen blazen roelt!! Zeker bij babietjes: het schijnt een eerste fase naar...het aanleren van woordjes te zijn, dus blaas maar Eva! (mondmotoriek en stuff)
Leuk Catootje, wist ik niet! Hier zit namelijk ook zo'n bellenblazer... Het nieuwste is in de fles blazen als meneer genoeg gehad heeft. Of erger: op het lepeltje blazen als het fruit/groentehapje verveelt (heeeel erg leuk!).

Sterkte aan alle zwangeren! Het duurt niet eeuwig, en eigenlijk, als ik heel eerlijk ben: het leuke zwangerzijn had ik toch nog wel *nog* bewuster willen meemaken (weet nu al bijna niet meer hoe het was).

Greetz allemaal.

N.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 november 2001 @ 19:18:07 #242
13151 crew  Rewimo
pi_2093531
Inmiddels heeft de vermoedelijke oorzaak van Christans koorts van de week zich aangediend: meneertje beschikt ineens over 2 (!) kiesjes

Er moet nu dus grondiger gepoetst worden, hij bijt altijd op zijn tandenborstel en dat poetst best lastig. Ik verwachtte dus ook een behoorlijke strijd. Maar kennelijk kietelt het gepoets aan zijn kiesjes, want hij lag met open mondje te schateren. Erg handig!

pi_2096646
Rewimo, 2 kiesjes al. Dat gaat ineens snel dan. Ik zie dat bijten op die tandenborstel helemaal voor me

Meaghan, hoe staat het ervoor, nog 6 dagen nu toch????
Is er al wat in aantocht???????

Zelf heb ik het gevoel dat het eerder komt bij mij. Waarom weet ik niet (misschien wel whisfull thinking omdat ik het zo zat ben) Ik verlang zo naar die kleine meid. Wil haar ruiken knuffelen en vooral zien. De schopjes zal ik wel ontzettend missen. Ook al schopt ze soms alle kanten op echt pijn doet het niet ik vind het wel erg lief juist en ben blij als ik haar voel. Mannetje heeft gisteren en vandaag de hartslag gehoord door met zijn oor op mijn buik te luisteren. Die straalt nu ook helemaal. Voor hem word het nu ook allemaal wezenlijker. De bewegingen zijn nu goed te voelen, het hartje kan hij horen en de kleine is in aantocht. Neemt nu helemaal overal zijn mobieltje mee naar toe en is superlief voor me. Was die al, maar nu nog liever

Nou mensen hou vol

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_2108861
*gaat alvast zitten wachten, want er kunnen er weer elk moment een paar uitfloepen*

Hee, effe een vraagje: mijn broer heeft een bijna-spina bifida gehad: het is bij hem net op tijd dichtgegroeid...maar hij heeft dus wel een gevoelige plek op zijn rug, een harige verkleuring die pijnlijk is.

Neeeee, ik ben niet zwanger en ook niet bijna, maar wel gisteren bij de dokter nagevraagd. Aloude reactie van mijn huisarts: niet zeuren, je hoeft geen extra foliumzuur te slikken, de gewone hoeveelheid is tegen die tijd genoeg. Volgens mij dus niet, mijn broer is toch echt wel een naaste bloedverwant, en die plek is dus echt wel een spina bifidaplek ...Weet iemand of ik gewoon met mijn dosis kan rommelen?

DANYEL EN THIJS
  woensdag 7 november 2001 @ 08:43:41 #245
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2108893
Ik kan me vergissen Catoot, maar volgens mij slik je tegen die tijd al zoveel meer foliumzuur dan je normaal binnen krijgt, dat je niet nog een keer extra hoeft te nemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 november 2001 @ 10:24:47 #246
13151 crew  Rewimo
pi_2109446
quote:
Op woensdag 07 november 2001 08:24 schreef Catootje het volgende:
*gaat alvast zitten wachten, want er kunnen er weer elk moment een paar uitfloepen*

Hee, effe een vraagje: mijn broer heeft een bijna-spina bifida gehad: het is bij hem net op tijd dichtgegroeid...maar hij heeft dus wel een gevoelige plek op zijn rug, een harige verkleuring die pijnlijk is.

Neeeee, ik ben niet zwanger en ook niet bijna, maar wel gisteren bij de dokter nagevraagd. Aloude reactie van mijn huisarts: niet zeuren, je hoeft geen extra foliumzuur te slikken, de gewone hoeveelheid is tegen die tijd genoeg. Volgens mij dus niet, mijn broer is toch echt wel een naaste bloedverwant, en die plek is dus echt wel een spina bifidaplek ...Weet iemand of ik gewoon met mijn dosis kan rommelen?

Hoi Catoot,

Ik heb twee broertjes gehad met SB, mij werd aangeraden om de 10-voudige dosis te slikken (5 mg). Die kreeg ik (ja, da's nou lastig voor jou) via mijn huisarts. SB is in principe niet erfelijk, maar ze gaan er toch vanuit dat je een verhoogd risico hebt. Ik ben in elk geval heel blij dat ik het geslikt heb, ik heb ook een vruchtwaterpunctie laten doen om dezelfde reden, en wat was ik opgelucht toen alles goed bleek met Christan! 5 mg foliumzuur kun je bij de apotheek kopen, maar volgens mij alleen op recept. Het is overigens niet duur, 90 tabletten voor f 17,95 of zoiets.

Tip: begin nu alvast met slikken. Foliumzuur is een vitamine die je rustig lange tijd kunt slikken. En ze raden altijd wel aan om er minimaal 6 weken voor je zwanger wordt mee te beginnen, maar ja, je weet immers niet wanneer dat is. Ik heb het geloof ik 2 jaar geslikt. Gewoon 1 klein tabletje per dag, 's avonds bij het tandenpoetsen

Ik hoop dat je je huisarts kunt overtuigen, overigens wist de mijne dit ook niet hoor. Ik heb het van de gynaecoloog gehoord, en vervolgens mijn huisarts op de hoogte gebracht. Hij was heel blij met de informatie. Zo kan het dus ook...

Groetjes, Renée

pi_2124561
Meaghan, hoe staat het nou, bent verdacht stil hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Even een vraagje voor de moeders met ervaring ; Wat voor creme hebben jullie nou voor als je tepelkloven krijg of ter voorkoming van, iets van calendula toch? Is dat die van VSM? En moet je dan de zalf of creme nemen? En moet je die zo woe zo elke dag opdoen ter voorkoming van of alleen als het kwaad is geschied? Aangezien ik ook borstvoeding wil geven wil ik dit ook alvast in huis hebben. En wat voor compressen hebben jullie? Ik heb een doosje gekocht en dat lijken wel kleine maandverbandjes, hahaha met eenplakstripje, lol. Ook heb ik een proefpakketje van ik geloof natusan en die zien er veel mooier uit zijn rond met een uitstulping voor de tepel. Weet niet wat nu de fijnste zijn.
En dan nog een vraag welke luiers gebruiken jullie? Gebruiken jullie bv de wat duurdere zoals pampers of huggies voor snachts en dan wat goedkopere voor overdag. Of altijd goedkopere of altijd duurdere. En wat zijn goede goedkoper? Van de Etos of van kruidvat? Ik verzuip in al die luiers zou het niet weten, helluppppppppppppp
Ok dat was die weer,
Morgen weer naar het ziekenhuis nu maar hopen dat ik niet meer aangekomen ben. Hou nu trouwens geen vocht meer vast gelukkig.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator donderdag 8 november 2001 @ 17:00:28 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2124662
Hoi Jessie,

een paar antwoorden op je vragen:

Ik heb Calendulan zalf van VSM gebruikt tegen een gemene kloof en alleen toen het kwaad al was geschied (geweldige tip van Ellen ). Ter voorkoming is het beter dat je goed leert hoe je je baby moet aanleggen en wat je moet doen als zij gaat sabbelen.

Luiers : wij gebruiken pampers, ik heb alles geprobeerd en ben ook van alles tegen gekomen. Ofwel ze kreeg er ongelooflijke rode billetjes van, of ze zat onder de poep (van schouders tot enkels) of de pyamaatjes waren smorgens zeiknat. Wij houden het voorlopig maar even op Pampers, die doen het goed. Het is wel duur maar ja.

En over die zoogkompressen, tsja ik heb ze nooit nodig gehad. Soms lekte ik een klein beetje en dan deed ik van die stoffen navelbandjes in mijn BH. Ik heb daar dus verder geen ervaring mee.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2001 @ 17:11:33 #249
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2124820
Zoogcompressen zijn leuke uitvindingen van fabrikanten
nadeel is ook dat er vaak een plastic laagje in verwerkt zit waardoor het niet kan doorlekken en juist dat laagje kan voor bacterie-vorming gaan zorgen met misschien kloven als gevolg! Katoenen zakdoeken kun je eventueel ook gebruiken en als ze nat/vochtig zijn gewoon vervangen!

Kijk eens op http://www.vbn.borstvoeding.nl/ daar vind je heel veel nuttige informatie!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2001 @ 17:37:16 #250
13151 crew  Rewimo
pi_2125164
Ik heb meestal Kruidvatluiers voor Christan. Die bevallen uitstekend. Ik heb in het begin ook Pampers gebruikt, die zijn ook prima, maar een heel stuk duurder. Laatst had ik een pak luiers van de Lidl, die waren op zich goed, maar hadden geen goede pasvorm voor Christan. Kruidvat bevalt me echt het beste.

Ik heb nauwelijks bv gegeven, maar ik weet wel dat je ook gaasjes kunt gebruiken, die vervang je gewoon als ze nat zijn. Overigens kun je behoorlijk lekken, zelfs als je nog niet eens bevallen bent

pi_2125922
*mopperdemopper* Vraag ik op gezondheidspleinpuntenel iets over foliumzuur: krijg ik alleen een jodokusreactie.. grr! 'ja, doe wat je niet laten kunt, teveel foliumzuur wordt opgeslagen in je lichaam' Demmit! Zal toch wel lulkoek wezen? Of zouden zeker Fokpersonen de weg naar...hebben gevonden
DANYEL EN THIJS
pi_2126051
http://humgen.med.ruu.nl/VSOP/pam-foli.htm

Aha...ik heb dus geen extra foliumzuur nodig!!!

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2001 @ 19:52:32 #253
7074 moussy
kuttekop
pi_2126308
Catoohoot vertels eens ben je stiekum al me de pihil gestohopt ?

oh ja luiers, na de geboorte van die meid van mij ben ik met pampers begonnen, die bevielen ook mij perfect alleen had ik steeds als nadeel dat de plakkers er af scheurde.

Daarna ging ik over op huggies , ik had 2 grote pakken gekregen als kadootje die waren dus ook erg goed (en erg duur), maar die zijn in die 2 jaar tijd al zo vaak veranderd dat dát ook al veranderd kan zijn. kruidvatluiers daar kreeg mn meisie letterlijk de gaten van in dr billen. Er zal wel een stof in gezeten hebben waar ze niet tegen kon. Toen hebben we de schlecker luiers geprobeerd. Niks mis mee. Maar voor mij 10 km crossen voor een pak luiers was ook niet echt alles. Dus heb ik die van de Lidl geprobeerd. Volgens mijn zijn die dus echt niet ideaal voor jongetjes. Ze zijn vrij kort aan de voorkant... stel je voor dat dat piemeltje ff niet goed ligt dan piest ie echt alles nat, zit je niet echt op te wachten. Voor die griet van mij zijn ze dus perfect. Vooral omdat ze een kort bovenlijfje heeft (met lange benen). Normaal kwamen de luiers ongeveer tot onder dr oksels

oh ja borstcompressen... ik dacht dat je van die vormgevormde katoenen dingen kan kopen. Ze schijnen wel erg duur te zijn.
Zelf heb ik ze nooit gebruikt en ook geen borsvoeding gegeven. Om de stuwing op te vangen gebruikte ik maandverbandjes. De compressen konden het niet aan... Ik had evengoed om de 5 min van die natte vetvlekken in mn shirt.

pi_2126317
Nee hoor, ik ben eerluk waar nog aan de pil.
DANYEL EN THIJS
pi_2127261
quote:
Op donderdag 08 november 2001 19:53 schreef Catootje het volgende:
Nee hoor, ik ben eerluk waar nog aan de pil.
Maar niet voor nog heel lange tijd, dat voel ik aan mijn (vrucht)water
  Jubileum moderator donderdag 8 november 2001 @ 21:38:49 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2127501
quote:
Op donderdag 08 november 2001 21:21 schreef Dinus het volgende:

Maar niet voor nog heel lange tijd, dat voel ik aan mijn (vrucht)water

Catoot, is er geen SB vereniging of patientenvereniging die deze vraag voor jou kunnen beantwoorden ?
Lijkt mij dat daar de meeste kennis zit.
Of misschien een verloskundige bij jou in de buurt?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_2127615
Zo, ben ik weer en helaas.. nog zonder blozende baby in m'n armen.

Ik ben gisteren nog naar de verloskundige geweest en zij had het idee dat ons kindje zeker niet voor 11 november geboren zal worden. Ik heb wel sinds enkele dagen buikpijn, dus misschien zet het vandaag of morgen alsnog door. Ik hoop iig dat ik het niet onbewust tegenhoud, omdat ik heel graag m'n hubbie in de buurt wil hebben als het eenmaal zover is en die zit doordeweeks zo'n 45 km van me af. Ik probeer me daar maar niet te veel mee bezig te houden (hij zal heus wel op tijd naast m'n bedje staan voor de nodige 'moral support').

Maaruh, na die laatste aflevering van 'De Kraamafdeling' gezien te hebben, ben ik er helemaal klaar voor. Goh, wat een droombevalling was dat zeg.. Wil natuurlijk niks zeggen over hoe mijn bevalling zal zijn, maar het geeft me toch wel een gerust gevoel. Ik ben me iig geestelijk op de bevalling aan het voorbereiden, want m'n geheugen en concentratievermogen laten me de laatste tijd behoorlijk in de steek

Nou, op naar zondag, m'n D-day, en afwachten maar

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')