Zat net beneden tv te kijken en hoor boven opeens iets rinkelen. Snel naar boven gerend en wat blijkt: in de buitenkant van een van de ramen prijkt opeens een gat van bijna 10cm
Mijn vader meteen van: "Dat zal wel weer een steen zijn geweest". maar toen we naar buiten keken was er niemand meer te zien. Daarnaast hadden we ook niemand voor het huis zien staan toen we beneden zaten, ook mijn hond, die meestal al aanslaat als er ook maar iemand langs loopt, hield zich erg rustig. Ook de buren hadden niks gemerkt.
Ik zelf geloof dan ook niet dat het een steen of steentje was geweest dat opeens het gat erin heeft gemaakt. Niet alleen omdat we niemand buiten gezien hadden, maar ook omdat het een vrij groot gat is dat zich totaal aan een kant bevindt. Op de ruit die aan de binnenkant zit is zelfs niet eens een miniscuul krasje te zien. Daarnaast ontbreekt er buiten ook maar een spoor van een mogelijk object dat er tegen aan kan zijn gestuiterd.
Ik zit me dan nu ook af te vragen wat wel de oorzaak kan zijn geweest dat opeens een deel van het ruit 'gesprongen' is. Het raam is al vrij oud (gaat al langer mee dan 10 jaar iig) en volgens mij ligt het dan ook aan dingen als tempratuur/spanning verschillen oid maar ik weet het niet zeker. Mijn vader is er op het moment nog steeds ervan overtuigt dat het een steen is.. Maar heeft iemand ideeën wat het geweest kan zijn of ervaring met een zelfde soort barst?