Zelf vind ik ook dat de joden het wel overdrijven, het is meer dan 50 jaar geleden maar je hoort ze er nog steeds over, en maar geld vangen.
Ik vind het afschuwelijk dat het is gebeurd voor ze, maar omdat zij zijn vermoord in concentratiekampen, moeten wij, de nieuwe generatie die er niks aan kan doen, hen betalen voor iets waar we niks aan hebben kunnen doen, en waar we totaal geen aandeel meer in hebben. Waar is de grens van het medelijden??? BTW, emotionele pijn is niet te vergoeden in geld, dus het klopt zowiezo niet. De joden beslaan de hoogste posten ter wereld en hebben $$$$ zat.
Mijn vraag is: wat vinden jullie ervan?
Hoi.
BansheeBoy
Stelletje geldwolven zijn het als dat waar zou zijn.
Het is dat in de tweede wereld oorlog de joden de hoofd zondebok waren maar het konden ook alle mensen met rood haar en een bril zijn. Ik wil hier maar mee zeggen dat als de joden niet de zondebok waren waren het wel andere mensen.
Wat ik wel ergerlijke vindt (en niet alleen bij de joodse gemeenschap) is dat ze alles op alles zetten om een slaatje te slaan uit hun verleden. (zie ook de slaven in America, die het niet zo goed gehad zouden hebben als ze niet waren uitgebuit door de blanke wereld)
Vampier
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 02-10-2001 11:11]
Er zijn inderdaad Joodse belangenorganisaties die na 50 jaar nog steeds 'hun' geld en schilderijen terug willen. De originele eigenaars van die schildereijen zijn vaak al tijdens de oorlog overleden. Ik denk ook dat deze kwestie nu een keer afgerond moet worden. De Duitse bevolking heeft zijn excuses al aangeboden en er is al heel veel geld terug gegeven aan de verschillende Joodse groeperingen. Maar ik vind niet dat je zoals jij doet 'De Joden' de schuld moet geven, want dan doe jij precies hetzelfde als de Joodse belangenorganisaties ook doen.
<moraliseren>Generaliseren is ten alle tijde fout. Vaak is het makkelijk om te doen (ik doe het zelf ook: Als die conducteur weer eens iets doms zegt geef ik de NS de fout bijv.) Kijk uit met dit soort posts svp. </moraliseren>
[EDIT] Mensen die gelijk flame posts neergooien moeten eens wat meer nadenken en niet van die one-liners in de strijd gooien, daar word namelijk niet om gevraagd.[EDIT]
quote:Ja maar als je nagaat hoeveel kunstwerken, en hoeveel goud, en andere waardevolle spullen er is gestolen door de Duitsers in WO2, vind je het gek dat ze het terugwillen, of in ieder geval gecompenseerd willen worden, ik geef ze groot gelijk, Dat van die slaven weet ik niets van trouwens.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:08 schreef Vampier het volgende:
Het waren er 6 miljoen... ik geloofd dat de topic starter eens naar Chindlers List moet kijken.Wat ik wel ergerlijke vindt (en niet alleen bij de joodse gemeenschap) is dat ze alles op alles zetten om een slaatje te slaan uit hun verleden. (zie ook de slaven in America, die het niet zo goed gehad zouden hebben als ze niet waren uitgebuit door de blanke wereld)
Vampier
quote:Nee, jullie begrijpen mij verkeerd. Ik ben helemaal geen racist, ik ben zelf een buitenlander. Soms plaats ik wat ongelukkig opmerkingen, maar zo zijn ze niet bedoeld. Wat ik wil zeggen: volgens veel theorieen zijn er tijdens de holocaust 2 miljoen joden vermoord, vind ik erg sneu. Wat ik wil weten hoe komen de mensen aan het getal "6 miljoen".
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:12 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij ben jij een Nazi he, Banshee Boy, wat een ranzige gedachtes zijn dat zeg, slaat echt helemaal nergens op.
Alvast dank.
[Dit bericht is gewijzigd door Broodje-Ham op 02-10-2001 11:21]
quote:Ik denk door nabestaanden te intervieuwen,lijken die gevonden zijn, schattingen die gemaakt zijn, dat alles bij elkaar denk ik, weet niet precies.Ik denk dat daar wel flinke onderzoeken naar zijn geweest.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:17 schreef BansheeBoy-2001 het volgende:[..]
Nee, jullie begrijpen mij verkeerd. Ik ben helemaal geen racist, ik ben zelf een buitenlander. Soms plaats ik wat ongelukkig opmerkingen, maar zo zijn ze niet bedoeld. Wat ik wil zeggen: volgens veel theorieen zijn er tijdens de holocaust 2 miljoen joden vermoord, vind ik erg sneu. Wat ik wil weten hoe komen de mensen aan het getal "6 miljoen".
Alvast dank.
quote:Vergeet de administratie van de duitsers niet.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:21 schreef BobRooney het volgende:[..]
Ik denk door nabestaanden te intervieuwen,lijken die gevonden zijn, schattingen die gemaakt zijn, dat alles bij elkaar denk ik, weet niet precies.Ik denk dat daar wel flinke onderzoeken naar zijn geweest.
ik vind het een beetje vreemd wat jij zegt. Ik ben in Israel geweest en als je weet wat voor een impact het nog steeds heeft daar (ik was daar tijdens een herdenking), dat kan je niet uitleggen in woorden.
quote:Buitenlanders kunnen ook racistisch zijn.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:17 schreef BansheeBoy-2001 het volgende:[..]
Nee, jullie begrijpen mij verkeerd. Ik ben helemaal geen racist, ik ben zelf een buitenlander.
quote:Hielden ze dat bij? Vreemde gedachte gewoon, beetje eng zelfs...maar wist ik echt niet.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:22 schreef nipeng het volgende:[..]
Vergeet de administratie van de duitsers niet.
quote:Israel is denk ik het verkeerde voorbeeld. Die mensen daar hebben een land kado gekregen na WOII en wat ze nu doen in Palestina is niet echt politiek verantwoord te noemen.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:25 schreef appelsientje het volgende:
Wist dat het zelfs een misdaad is om de holocaust te ontkennen, niet dat ik zeg dat je de holocaust ontkent maar toch.ik vind het een beetje vreemd wat jij zegt. Ik ben in Israel geweest en als je weet wat voor een impact het nog steeds heeft daar (ik was daar tijdens een herdenking), dat kan je niet uitleggen in woorden.
Natuurlijk heeft de Oorlog een enorme impact gehad op de Joodse bevolking, de enige vraag is of dit op te lossen is met het eisen van geld van de Duitse staat en Zwitserse banken.
Waar de topicstarter een vraag over heeft, is hoe het kan dat er zulke grote verschillen bestaan tussen de slachtoffer schattingen.
quote:Dat is het hem nou juist.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:26 schreef nipeng het volgende:[..]
Buitenlanders kunnen ook racistisch zijn.
quote:So what's new?
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:29 schreef BansheeBoy-2001 het volgende:[..]
Dat is het hem nou juist.
Omdat <insert text> zijn er "maar" 2 miljoen joden gestorven ipv 6 miljoen.
Over de rest van de semi-antisemitische (en dan nog roepen dat je niet discrimineert of een racist bent....) opmerkingen in dit topic zal ik verder maar zwijgen.
Nou die joden die op het moment in israel de dienst uitmaken zijn ook niet op zo'n lekkere manier bezig.
Mijn sympatie voor de joden is de laatste tijd met rasse schreden gedaald .
[Dit bericht is gewijzigd door paulh op 02-10-2001 11:42]
quote:Nogmaals, wat voor racistische opmerking heb ik dan gedaan??? Alleen omdat ik vragen stel over de holocaust bevind ik mij op gevaarlijk ijs??? Gaarne nadere verklaring en het liefst weer on-topic.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:39 schreef golfer het volgende:
Dankzij de Deutsche gründlichheit, of te wel, dankzij het feit dat ze minitieus zelf allemaal lijsten met alle namen van de slachtoffers hebben bijgehouden, kan er helaas geen enkel misverstand zijn over het aantal slachtoffers.Over de rest van de semi-antisemitische (en dan nog roepen dat je niet discrimineert of een racist bent....) opmerkingen in dit topic zal ik verder maar zwijgen.
quote:Alsof die doden zich schuldig maken aan de misdaden nu.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:41 schreef paulh het volgende:
Het is mij wel duidelijk dat de joden nog steeds op veel sympatie kunnen rekenen als ik de reacties hier zo hoor. Ik wil niet rascistisch overkomen maar je kan niets over ze zeggen of je wordt voor rascist uitgemaakt.Nou die joden die op het moment in israel de dienst uitmaken zijn ook niet op zo'n lekkere manier bezig.
Mijn sympatie voor de joden is de laatste tijd met rasse schreden gedaald
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |