Kindermishandeling!quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:22 schreef xFriendx het volgende:
Als ik vroeger aan het "klieren" was dan kreeg ik ook gewoon een tik op m'n vingers.
Je leeft echt in een bepaalde waan als je denkt dat er sprake is van inconsequent optreden. Het is net zo achterlijk als bepaalde allochtonen die om elke hoek discriminatie zien. Jij doet nu precies hetzelfde.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:20 schreef Elgigante het volgende:
Blijkbaar is met deze jongens niets meer te beginnen en probeert men iets gedaan te krijgen (uiteraard periodiek gesteund door positieve berichten uit de groep, om het beleid te rechtvaardigen) wat niet reeel is.
Iemand die de taal nauwelijks spreekt, tot op het bot gefrustreerd is, wars is van autoriteiten en een strafblad heeft dat kan concurreren met Etienne Urkel kún je niet meer inpassen in de samenleving, zéker niet in dezelfde buurt, er leeft daar namelijk nog wat oud zeer.
Moet de buurt nu ineens zeker ook alles vergeten en met een schone lei beginnen?
De vraag om strafkampen in Nederland neemt hand over hand toe.
Kost minder, de jongeren worden verplicht tot werkzaamheden om hun maatschappelijke schuld deels in te lossen en er wordt ook nog eens keiharde discipline bijgebracht waar ze in Noord Korea jaloers op zijn.
Bovendien kunnen ze alleen elkaar bestelen, lastig vallen en molesteren, NIET de onschuldige buurtbewoner.
Ik vraag me af of er nu in Roelandsveen ook dergelijke bureaucratische projecten uit de grond gestampd worden of worden de maatschappelijk vermoedens over het inconsequente autoriteitsoptreden weeeeeeeeeeeer eens bevestigd?
Je hebt gelijk, het optreden is idd consequent !quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:35 schreef Mutant01 het volgende:
Je leeft echt in een bepaalde waan als je denkt dat er sprake is van inconsequent optreden. Het is net zo achterlijk als bepaalde allochtonen die om elke hoek discriminatie zien. Jij doet nu precies hetzelfde.
Hoezo waan?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je leeft echt in een bepaalde waan als je denkt dat er sprake is van inconsequent optreden. Het is net zo achterlijk als bepaalde allochtonen die om elke hoek discriminatie zien. Jij doet nu precies hetzelfde.
De gevallen zijn totaal anders, WIJ weten niet wat de achtergrond van beide groepen jongeren waren of zijn. Het is heel erg makkelijk om van onze luie stoel te kankeren op hoe inconsequent de autoriteiten wel niet handelen, maar het kan net zo goed dat de situaties (achtergrond e.d.) totaal van elkaar verschillen. Daar hebben wij geen zicht op, de autoriteiten wel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoezo waan?
Ik men toch echt dat er in Roelarendsveen (correct me if I'm wrong, qua naam) sprake is van een identieke situatie als in de diamantbuurt:
Jongeren trekken zich niets aan van autoriteit en voeren bepaalde pesterijen tot in den extreme door, waarbij buurtgenoten bedreigd worden en geen ander oplossing hebben dan te verhuizen.
Cohen behandelde dit probleem icm de driehoek totaal anders dan zijn collega's of wil je dit ontkennen?
Moet de politie dan ingrijpen op basis van de achtergrond?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De gevallen zijn totaal anders, WIJ weten niet wat de achtergrond van beide groepen jongeren waren of zijn. Het is heel erg makkelijk om van onze luie stoel te kankeren op hoe inconsequent de autoriteiten wel niet handelen, maar het kan net zo goed dat de situaties (achtergrond e.d.) totaal van elkaar verschillen. Daar hebben wij geen zicht op, de autoriteiten wel.
Dat heeft NIKS met inconsequentie te maken. Het is LOGISCH dat men verschillend handelt. Cohen is burgemeester van een STAD met talloze inwoners en niet een dorp. Alleen dat verschil is al cruciaal. Daarnaast speelt de achtergrond weldegelijk een bepaalde rol, gingen die jongeren de mensen pesten uit verveling? Of was er meer aan de hand? Was er sprake van een rascistisch motief ja of nee? Etc etc. De feiten die in de media komen te staan zijn nog geen 10 % van het totaal aantal feiten binnen die zaak.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Moet de politie dan ingrijpen op basis van de achtergrond?
Ga dat maar eens uitleggen aan diegenen die hebbn moeten verhuizen, omdat de daders een 'lastige achtergrond' hebben.
Natuurlijkis dat wel belangrijk, maar ik doelde eigenlijk op een andere vorm van inconsequentie, de benadering van het probleem.
Cohen en de burgemeester van de laats op gepakte jongeren stonden voor (de buitenkant) hetzelfde probleem.
Burgemeester A greep in, pakt de jongeren op en ging het uitzoeken.
Burgemeester Cohen negeerde eerst alle signalen, totdat de media er zih mee bemoeide. Vervolgens bagatelliseerde hij het probleem, door te zeggen dat het een klein groepje was met verschillende samenstelling, de daden waren niet buitensporig (Ach de hele buurt gaat er onder gebukt, maar wat is buitensporig?) en het viel wel mee.
Nu blijkt dat de knaapjes hardleers zijn en worden er van allerlei projecten in gang gezet die 0,0% kans op slagen hebben.
Hetzelfde als van de bewoners van Vinkenslag modelburgers maken.
En U weet de feiten binnen die zaak?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft NIKS met inconsequentie te maken. Het is LOGISCH dat men verschillend handelt. Cohen is burgemeester van een STAD met talloze inwoners en niet een dorp. Alleen dat verschil is al cruciaal. Daarnaast speelt de achtergrond weldegelijk een bepaalde rol, gingen die jongeren de mensen pesten uit verveling? Of was er meer aan de hand? Was er sprake van een rascistisch motief ja of nee? Etc etc. De feiten die in de media komen te staan zijn nog geen 10 % van het totaal aantal feiten binnen die zaak.
Nee, dat weet ik niet. Maar het is nogal malloot om nu meteen over inconsequentie te gaan praten als we er niets over weten. Trouwens, dit is een discussie, en geen Front-Page als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:27 schreef QED het volgende:
[..]
En U weet de feiten binnen die zaak?
Bron?
Het is nogal malloot om te zeggen dat maar 10% in de media wordt weergegeven.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Maar het is nogal malloot om nu meteen over inconsequentie te gaan praten als we er niets over weten. Trouwens, dit is een discussie, en geen Front-Page als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat heet algemene kennis, daar hoef je geen bron voor te hebben. Immers er staat vaak in de media dat het motief van een dader onbekend is of er staat geen achtergrond van de daders bij (allochtoon of autochtoon). Meestal worden er bepaalde gebeurtenissen omschreven (vanuit een bepaald perspectief), met slechts een aantal bekende feiten (bekende feiten bij de krant). Zoals in het geval van Cohen, daar wist de media nog niets van de stelselmatige pesterijen, Cohen wel (dat bleek achteraf). Als rechtenstudent krijg ik ook bepaalde actuele casussen, die in werkelijk heel anders zijn gelopen dan de kranten vertellen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:35 schreef QED het volgende:
[..]
Het is nogal malloot om te zeggen dat maar 10% in de media wordt weergegeven.
Nogmaals, bron?
Wat maakt het nu uit welke reden jongeren hebben om onschuldigen te terroriseren?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft NIKS met inconsequentie te maken. Het is LOGISCH dat men verschillend handelt. Cohen is burgemeester van een STAD met talloze inwoners en niet een dorp. Alleen dat verschil is al cruciaal. Daarnaast speelt de achtergrond weldegelijk een bepaalde rol, gingen die jongeren de mensen pesten uit verveling? Of was er meer aan de hand? Was er sprake van een rascistisch motief ja of nee? Etc etc. De feiten die in de media komen te staan zijn nog geen 10 % van het totaal aantal feiten binnen die zaak.
Algemene kennisquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heet algemene kennis, daar hoef je geen bron voor te hebben. Immers er staat vaak in de media dat het motief van een dader onbekend is of er staat geen achtergrond van de daders bij (allochtoon of autochtoon). Meestal worden er bepaalde gebeurtenissen omschreven (vanuit een bepaald perspectief), met slechts een aantal bekende feiten (bekende feiten bij de krant). Zoals in het geval van Cohen, daar wist de media nog niets van de stelselmatige pesterijen, Cohen wel (dat bleek achteraf). Als rechtenstudent krijg ik ook bepaalde actuele casussen, die in werkelijk heel anders zijn gelopen dan de kranten vertellen.
Ja, gewoon straffen zoals ze dat in marokko ook doenquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat ik zeg. De gummiknuppel erover.
Nee, gewoon bestraffen zoals men dat aangegeven heeft in ons rechtssysteem.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, gewoon straffen zoals ze dat in marokko ook doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |