abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 20:20:47 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25429837
Vervolg van:
Het grote kleine babietjestopic #44

Starring:

2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 27-03-2005 19:59:35 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 20:24:55 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25429908
Ik ben gesmolten bij die prachtige foto van Amber

Phluph, hier brand een kaarsje en ik denk aan je morgen.

Anitra hoe is het met Djulian?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:35:14 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25430070
Jambo, tegen mij zeiden ze dat het afvallen vaak voorkomt tussen 9 en 12 maanden omdat ze dan meer gaan bewegen, minder flesvoeding krijgen enzovoorts. Jolie is 7,5 maand maar heeft wel een enorme groeispurt gehad dus lijkt me niet gek. Maar het is dus iddd geen probleem.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:41:29 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25430137
dutch, berg je maar....
nog even en 'nee' is bijna het enige dat je de hele dag nog zegt
Alles waar ze niet aan mogen zitten is veeeeeeeeeeeeel interressanter dan datgene dat ze wel mogen...
"nee, niet aan de afstandsbediening... Nee, niet aan mama's boeken.. kijk daar zijn je eigen boeken.. Nee, niet de prullenbak leeghalen.... Nee, niet kegelen met papa's speakers (4 stuks op van die mooie hoge paaltjes... dat wiebelt zo mooi als je er tegenaan duwt).. Nee, niet met mama's koffiekopje spelen ook al is ie leeg... "
Need I go on?

Jeetje, Melvin al geknipt! Hier blijft 't nog steeds bij wat sprietjes En doordat 't blond is valt 't nog niet op ook

Phluph, zal aan je denken!

LadyS, het gaat idd zo vreselijk hard! Geniet nog maar van die knuffelmomenten,.. voor je 't weet zijn die ook voorbij omdat op schoot zitten 'niet iets is wat (bijna) dreumesen doen' ..

LB, Jolie gaat nu meer naar het gemiddelde qua gewicht/lengte? Ons reusje wordt iets minder reus? Wel prettig dat 't gwoon komt door het vele bewegen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:55:54 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25430361
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:41 schreef E.T. het volgende:
Ons reusje

Maar inderdaad ze is de curve binnengekomen bij de grote gemiddelden ik ben wel blij. Zolang ze maar gezond is hoor daar niet van maar zo hard als ze groeide ze was zo gauw erg zwaar om te tillen zeker als ik dan Maria of Amber vast had tis wel handig als ze nu eent ijdje rond dit gewicht blijft vind ik

En Jambo, ze schudt alleen handjes omdat ze aanpakt wat ze aanpakken kan

Vind het super om te zien hoe vindingrijk ze zijn. Jolie kan niet in 1 keer d'r beker van het blad van de kinderstoel pakken om in d'r mond te doen want dan zit het tuitje te hoog. Nu legt ze hem steeds neer en doet het tuitje tussen d'r lippen en pakt hem dan op om omhoog te doen en dan gewoon onthouden he
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2005 @ 22:03:35 #6
81992 Githa
pi_25431310
Jolie wat een slimme meid ben jij

Ik heb een vraagje.
Jordy heeft tot op hede new born luiers aan gehad maar nu zijn deze aan de kleine kant aan het worden, zijn billen passen er nog wel in maar zijn plas niet meer het loopt er aan de achterkant gewoon overheen zodat zijn hele rugje nat is.
Nu had ik een opvolg pak gekocht, vanaf 4 kg, maar deze zijn gewoon gigantisch te groot rond zijn beentjes zit gewoon een groot gapend gat, alles zou er zo uitlopen en die luieer heeft dan totaal geen dienst

Maar de grote vraag is nu dus welke luiers ik voor hem moet kopen want de new born luiers zijn te klein en de luiers daarop volgend ( die vanaf 4 kg ) zijn veeeeeeeel te groot in beide gevallen is hij dus gewoon nat
pi_25431355
* poemojn grinnikt even..
Ik vond Jolie's gewicht juist zo laag
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:11:59 #8
103793 kozakken
Living the life
pi_25431456
fluf, dank voor de update.
en verder hoop ik dat morgen een goede 'bookmarkdag' voor je is.
Ik kan me goed voorstellen dat je weinig herkennig vindt in de dingen waarover je hier leest. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze je eigenlijk soms wel wat verdrietig maken.
In mijn hart brandt het kaarsje: niet alleen voor Danyel, maar ook voor jullie tweetjes en de mensen om jullie heen.
pi_25431482
Githa, kijk anders eens op http://www.degoedkoopsteluiers.nl/? Daar staan alle gewichtsklassen ook, met de prijzen erbij. Heb je nu 2-5 kilo of 3-6 kilo?

Dutchie, wat leuk beschreven, ik zie het helemaal voor me.
Grappig ook dat je zo jong al een verschil in 'opvoedstijl' ziet. Wij hebben ons wijnrek juist gisteren in een andere kamer gestald, veel te instabiel en te onveilig, ik wil die flessen graag heel houden.
En Myrthe lijkt 'nee' meer te zien als spelletje dan dat ze echt het begrip 'verbod' doorheeft, dus met het echte opvoeden wachten wij nog even.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:15:19 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25431526
Githa, luiers van Etos vallen wat groter misschien kan je daar de mini's van nemen?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:16:02 #11
103793 kozakken
Living the life
pi_25431544
Oh, voordat ik het vergeet: Ed, hoe was het bij het CB?
Al iets wijzer over de voeding enzo?
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2005 @ 22:39:50 #12
81992 Githa
pi_25431947
Poemojn en Luchtbel thnx ik heb dus niet die van 3-6 kg maar die vanaf 4 kg. Ik wist niet eens dat die er waren
Ik heb gewoon in de winkel gevraagd en die hadden alleen deze als opvolger dus ik dacht that's it ..... moest eigenlijk ook passen want jordy is al over de 4 kg.
ga morgen eens voor de 3-6 luiers kijken
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:50:53 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25432192
Githa, het scheelt heel erg per merk hoe de pasvorm is.
Pampers vallen redelijk klein.. Maar volgens mij is er van (bijna) elk merk wel een 3-6 kilo variant

Poemojn, hier is 'nee' ook nog steeds een heel leuk spelletje hoor.. Nu maar hopen dat ze spelenderwijs dan ook nog wat leert..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25432382
Jolie wat word je snel groot!!!
Amber gaat ook ineens zo snel!!!
Dutchie, nu is het DE tijd om het casettebandje met nee af te spelen
Martineke hoe gaat het met Maxim na zijn prikje?
Githa hoe is het met Jordy, behalve dat hij lekker groeit?

Wij hebben door omstandigheden vandaag de urine niet in kunnen leveren van Djulian. Dat word morgenochtend. Verder gaat het eten een stuk beter en babbelt hij weer lekker. Maar helemaal zichzelf is hij nog niet.
pi_25432394
Wij oefenen dat wel op andere dingen.
Ze mag me niet bijten, ze mag niet de dvd-speler slopen, enzovoort. Er blijft nog genoeg over voor de komende weken. Maar die wijn hebben we op een chateau gekocht waar we op onze huwelijksreis waren, en die wil ik graag kunnen opdrinken ipv van de vloer dweilen.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2005 @ 08:09:16 #16
81992 Githa
pi_25436783
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:59 schreef Anitra het volgende:

Githa hoe is het met Jordy, behalve dat hij lekker groeit?
Heel erg goed Hij rolt van zijn buik naar zijn rug, hij lacht bij het doen van een spelletje en hij brabbelt terug als je tegen hem kletst en dat allemaal in een week en van zijn handjes lijkt hij helemaal geen last meer te hebben....kan niet beter dus
quote:
Wij hebben door omstandigheden vandaag de urine niet in kunnen leveren van Djulian. Dat word morgenochtend. Verder gaat het eten een stuk beter en babbelt hij weer lekker. Maar helemaal zichzelf is hij nog niet.

Djulian wat goed dat je er langzaam weer bovenop aan het komen bent nu nog duimen dat je urine ook helemaal in orde is vandaag..... dan kun je lekker zo veel brabbelen dat je mama helemaal gek wordt
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:57:42 #17
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25437976
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:39 schreef Githa het volgende:
Poemojn en Luchtbel thnx ik heb dus niet die van 3-6 kg maar die vanaf 4 kg. Ik wist niet eens dat die er waren
Ik heb gewoon in de winkel gevraagd en die hadden alleen deze als opvolger dus ik dacht that's it ..... moest eigenlijk ook passen want jordy is al over de 4 kg.
ga morgen eens voor de 3-6 luiers kijken
Die zijn bij Noa ook te groot...(vanaf 4-9 kilo). Worden ruim gerekend denk ik.
Bij de Kruidvat heten de 3-6-kilo luiers mini's. (en is nummer 2 als ik het goed heb)

Succes!!
pi_25440423
HIer vanmorgen naar het Cb geweest en Thijs had ondanks ik hem ervoor wakker moest maken er enorm veel zin in.

Hele verhalen was hij aan het vertellen tegen de cd-arts hij liet zien dat hij kon draaien, net begint met zitten, dat zijn teentjes wel enorm interesant zijn.

hij is van 7 kilo (4maand) naar 7 kilo 610 gram gegaan met (6maand) hij is nu 69 cm lang .

Het voedingsschema wat ik al aan het volgens was in overleg met de arts mag ik mee doorgaan maar mag als aanvulling ook pap gaan geven maar is geen pré doordat Thijs niet echt aan ijzer "tekort:" zit en hij niet afgevallen is wat nu vaak ook voor zou komen (of althans niet zo veel aangekomen zou zijn)

Ik las een verhaal over luiers, pampers vallen idd best wel ruim uit,.
Kruidvatluiers ook wel ., maar ze groeien ervan zelf in hoor

Anitra ik hoop dat het vandaag gelukt is om de urine van Djullian op te vangen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 9 maart 2005 @ 13:00:35 #19
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25440894
Poemojn, ik kan me voorstellen dat je die wijn even ergens anders stalt. Bij ons zit een rek in de tafel zelf, dus zouden we de hele tafel weg moeten doen. Geen optie dus. Nu heb ik wel overwogen om die flessen daar ook weg te halen, maar aan de andere kant Léon moet ook gewoon leren dat hij niet overal aan mag komen.

Gister kreeg het verhaal nog een staartje; ik was aan het werk 's avonds en het mannetje en Léon waren met zijn tweetjes. Dus het mannetje zette Léon nog even op de grond om te spelen en daar ging meneertje weer hoor! Op weg naar het wijnrek. Daar aangekomen stak hij zijn handje uit, maar kennelijk bedacht hij zich ineens. Hij keek het mannetje aan met een blik van: "Mag ik dat bij jou wel?"
Dus het mannetje schudt zijn hoofd en zegt "Nee Léon."
En met een sip gezicht droop meneertje af. Net niet huilen, maar op weg naar een ander doel. Het werkt dus wel!

Moet om 14.30 met hem zijn gehoortest doen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_25441266
Goed van Léon

Fijn dat Thijs en Jordy goed groeien.

Hoe is het nu met Djulian, Anitra?
pi_25441762
Myrthe is vandaag voor het eerst bij de consultatieburo-arts geweest. Ze weegt nu 4190 (370 gram boven haar ge boortegewicht) en is 55 cm. D'r hele koppie zit onder het eczeem. Door de eczeem, het spugen en omdat ze niet veel zwaarder is geworden (370 gram in ruim 6 weken) dacht de arts aan een koemelkallergie (of was het nou intolerantie Anitra ?). We moeten dus net als Djulian over op de pepti koemelkvrije voeding en over een maand een provocatietest doen. Verder heeft ze nog een schimmeltje op de schaamlipjes Waarschijnlijk van de spruw. En ze gaan kijken of we hier thuis wat hulp kunnen krijgen vanwege mijn gewrichtsklachten. Daar ben ik wel heel blij mee want voor Guido is het af en toe echt niet meer te doen, 24 uur per dag voor 2 vrouwen zorgen. Van de week moest hij me zelfs voeren en helpen met aankleden en naar de wc gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ladybos op 09-03-2005 14:18:59 ]
pi_25441787
Githa, onze ervaring met luiers is dat de Etos newborn het kleinste vallen (die heeft ze nu dus nog steeds). De Bumblies van de Plusmarkt zijn groter, en de kleinste maat van de albert heijn is nog weer een tikje groter. Pampers en Kruidvat hebben we nog niet gehad hier. Ik zou gewoon wat experimenteren, verschillende merken uitproberen welke goed passen, het ligt ook aan de bouw van Jordy welke luier lekker zit.
pi_25441863
Ladybos sterkte ermee..
En wat vervelend dat Myrthe nu niet goed op de flesvoeding lijkt te reageren.. Hopelijk helpt de Pepti (of evt Nutramigen) wel goed.
pi_25442936
poemojn ik heb zelf mijn twijfels hoor of het aan de voeding ligt.. Ik heb zelf al mijn hele leven eczeem en ik vrees dat Myrthe gewoon mijn aanleg heeft meegekregen. Maar de dokter was er nogal stellig in en een maand proberen kan ook geen kwaad, dan weten we tenminste of het daaraan ligt of niet. Wel jammer dat dat spul zo duur is Wat is trouwens Nutramigen ?
pi_25442971
Ladybos ik heb je ff gemaild op het adres dat in je profiel staatben al mijn mail adressen kwijt na een mega crach van de pc
De urine vangst van vandaag is niks. We hebben heel lang gezeten met het zakje en meneer weigerde te plassen. Hij heeft nu allemaal uitslag. Morgen kunnen we weer een nieuw zakje halen. Het zijn echt ondingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')