abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25427805
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:57 schreef yootje het volgende:
Als dat cafeetje failliet ging, waarom zou het dan niet failliet gaan als jullie het overnemen?
Daar zal die ook zeker over moeten nadenken. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd een gevolg te zijn.
Waarom is de vorige eigenaar over de kop gegaan?
Geldproblemen, te lage omzet, te hoge kosten (waardoor?), mismanagement, externe factoren, wurgcontracten?

Etc. .
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:02:15 #27
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25427808
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:45 schreef Doekes het volgende:
Het is de bedoeling een cafeetje over te nemen dat vorige week failliet is gegaan. Het is dus al goed geïsoleerd enzo. En brouwerijen zijn vaak bereid om te investeren (om er zelf aan te verdienen natuurlijk), maar daar moet ik voor oppassen volgens jou? Hoe bedoel je dat?
kijk het is niet voor niets failliet gegaan natuurlijk.

er zitten vaak contracten aan die leveranciers waar je heel moeilijk onder uit kunt komen !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:05:09 #28
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25427828
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:55 schreef JaWi het volgende:

[..]

Brouwerijen zijn bereid er geld in te steken in ruil voor het pand of bijvoorbeeld langdurige afnamecontracten. Hier moet je voor oppassen.
Het pand is al van de (Amstel) brouwerij, dus dat is geen probleem. En zo'n langdurig afnamecontract lijkt me ook niet zo'n probleem. Je hebt een cafe, dus zal je ook langdurig bier verkopen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_25427847
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:05 schreef Doekes het volgende:

[..]

Het pand is al van de (Amstel) brouwerij, dus dat is geen probleem. En zo'n langdurig afnamecontract lijkt me ook niet zo'n probleem. Je hebt een cafe, dus zal je ook langdurig bier verkopen.
Ok. Ik zou in ieder geval de contracten er heel goed op na kijken. Zitten vaak toch een hoop dingen achter waar ondernemers niet altijd verstand van hebben. En natuurlijk verkoop je langdurig bier, maar bedenk wel dat zij de prijs bepalen en dat je ook niet zomaar kan overstappen.
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:22:48 #30
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25427899
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:01 schreef JaWi het volgende:

[..]

Daar zal die ook zeker over moeten nadenken. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd een gevolg te zijn.
Waarom is de vorige eigenaar over de kop gegaan?
Geldproblemen, te lage omzet, te hoge kosten (waardoor?), mismanagement, externe factoren, wurgcontracten?

Etc. .
Daar wordt op dit moment door ons onderzoek naar gedaan

Als de vorige eigenaar structureel met een klanten tekort zat dan is het voor ons waarschijnlijk ook lastig om de mensen onze kroeg in te krijgen, of je moet er een ander soort kroeg van maken ofzo.
Volg de pijlen.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:24:07 #31
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25427911
Hou er ook rekening mee, dat als je dit samen met je vriendin doet dat je elkaar OF 24 uur per dag ziet (je werkt altijd samen enz.) OF bijna nooit meer (jij werkt als zij vrij is en andersom )

Dit lijkt me een zware belasting voor je relatie !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_25427925
Weet je wat jij zou moeten doen?
pi_25428076
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:25 schreef Roellio het volgende:
Weet je wat jij zou moeten doen?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:42:37 #34
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25428104
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:24 schreef Bjoro het volgende:
Hou er ook rekening mee, dat als je dit samen met je vriendin doet dat je elkaar OF 24 uur per dag ziet (je werkt altijd samen enz.) OF bijna nooit meer (jij werkt als zij vrij is en andersom )

Dit lijkt me een zware belasting voor je relatie !
We zullen in het begin weinig vrije tijd voor elkaar hebben, maar het is wel de bedoeling dat er op een later tijdstip, als de zaak een beetje loopt, we wat mensen in dienst nemen.
Volg de pijlen.
pi_25429204
http://www.sho-horeca.nl/stichting-horeca-onderwijs.html
quote:
Wat heb je nodig om een eigen horecazaak te starten?

Velen dromen van het starten van een eigen bedrijf. Het spreekt voor zich dat je vóór je jouw dromen kunt realiseren, eerst de nodige diploma's op zak moet hebben. De Stichting verzorgt opleidingen voor mensen die een eigen bedrijf willen beginnen of in de horeca werkzaam (willen) zijn. Wanneer je al een eigen zaak hebt krijg je bovendien te maken met diverse wettelijke eisen waaraan je als horecaondernemer moet voldoen. Om het overzichtelijker te maken vermelden wij hieronder de belangrijkste eisen en de diploma's die je nodig hebt:

Drank- en Horecawet
Volgens deze wet moet men minimaal aan de eis Sociale Hygiëne voldoen. Tijdens de openingsuren van een horecabedrijf waar alcoholhoudende dranken geschonken worden, dient er namelijk altijd minstens één persoon aanwezig te zijn die in het bezit is van de SVH Verklaring Sociale Hygiëne. In de praktijk betekent dit, dat meerdere werknemers deze Verklaring moeten hebben. Het is overigens beter om het volledige Diploma Cafébedrijf te behalen. Je voldoet dan niet alleen aan de verplichte eis Sociale Hygiëne, maar je bent tevens vakbekwaam. Dus: Diploma Cafébedrijf of Verklaring Sociale Hygiëne

Alliantie branchekwalificatie
Banken, brouwerijen en de horecabranche zijn op 6 september 2000 een alliantie met elkaar aangegaan, waarin zij afgesproken hebben de branchekwalificatie (het HOV-diploma) daadkrachtig te stimuleren. Bij een kredietaanvrage zal een HOV-diploma als minimum eis worden beschouwd. Dit betekent dus dat een aspirant-ondernemer eerst dit (voormalig) Middenstandsdiploma zal moeten behalen voordat hij met hulp van een bank of brouwerij een eigen bedrijf kan starten. Dus: Diploma HOV

Warenwetregeling
In het bedrijf moet volgens de Hygiënecode-HACCP gewerkt worden, de ondernemers moeten zorgen dat hun medewerkers opgeleid worden op het gebied van voedselhygiëne. Dus: Certificaat Toepassing Hygiënecode voor de Horeca

Arbo-wet
Sinds de inwerkingtreding van het Besluit Bedrijfshulpverlening is de werkgever verplicht voldoende werknemers aan te wijzen als Bedrijfshulpverlener. Dus: Diploma Bedrijfshulpverlener en Herhalingscursus.

Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties
Ieder horecabedrijf dat met portiers werkt, moet voortaan gediplomeerde portiers in dienst hebben. Dus: Diploma Horecaportier
via: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=horecazaak+starten&spell=1

Wat je ook zou kunnen doen is ergens een week proberen mee te lopen met een café. Kijken hoe het echt is en wat er allemaal bij komt kijken .

Om welke plaats gaat het als ik vragen mag?
slettebak [@] gmail.com
  woensdag 9 maart 2005 @ 08:44:45 #36
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_25437062
heb je daar geen middenstandsdiploma voor nodig?
  woensdag 9 maart 2005 @ 08:54:07 #37
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_25437184
Tis gek, maar ik ben altijd grootgebracht met het idee dat je een businessplan moet hebben, niet zozeer voor de bank, maar vooral voor jezelf. Altijd handig als je een idee hebt van hoe de centen binnenkomen en hoe ze er weer uitgaan.

En daar lees ik niets over hier. Ik lees niets over waarom failliet, waarde van de activa, contracten die mee overgenomen moeten worden, (tap)-vergunningen, inkoop- en verkoopprijzen, beveiliging, vaste lasten, etc, etc.

Daarentegen lees ik wel 'we nemen wel wat personeel aan', 'hoe bedoel je, contracten', 'totaal geen ervaring'.

Ik wens je alle wijsheid en s6 toe in ieder geval.
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:26:08 #38
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25437562
Mensen, bedankt voor jullie tips en hulp (en bezorgdheid), maar ik heb gisteren even gebeld met de vorige eigenaar over hoe en wat. Hij vertelde me dat we niet de enigen zijn die het cafe willen overnemen en dat er met anderen al vergevorderde plannen zijn. Het cafe zou zelfs volgende week alweer open gaan. Helaas voor ons dus...

Misschien ooit op een andere lokatie... (kan ik me nu wat beter voor gaan bereiden )

Het cafe is trouwens in Zeist.
Volg de pijlen.
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:45:40 #39
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25437809
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:05 schreef Doekes het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik een gevaarlijk ondoordachte gedachtengang.

Elk cafe verkoopt langdurig bier, toch zitten een aantal kroegen klem met dit soort contracten.. zou langdurig bier verkopen dan toch het enige criterium zijn denk je?
Vampire Romance O+
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:53:52 #40
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25437922
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 09:45 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik een gevaarlijk ondoordachte gedachtengang.

Elk cafe verkoopt langdurig bier, toch zitten een aantal kroegen klem met dit soort contracten.. zou langdurig bier verkopen dan toch het enige criterium zijn denk je?
Dat weet ik dus niet en daar probeer ik hier en door bij ervaren mensen te informeren achter te komen
Volg de pijlen.
  woensdag 9 maart 2005 @ 10:05:52 #41
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_25438088
Als je een contract met een brouwerij hebt, zitten er ook nadelen aan. Je bent merkgebonden. Dus je mag als heineken cafe bijv. geen Dommelsch ernaast tappen oid.

Het mooie van die heineken brouwerij is wel, dat ze met promotiemateriaal smijten alsof het oud papier is.. ;-)
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
pi_25453544
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 09:26 schreef Doekes het volgende:
Mensen, bedankt voor jullie tips en hulp (en bezorgdheid), maar ik heb gisteren even gebeld met de vorige eigenaar over hoe en wat. Hij vertelde me dat we niet de enigen zijn die het cafe willen overnemen en dat er met anderen al vergevorderde plannen zijn. Het cafe zou zelfs volgende week alweer open gaan. Helaas voor ons dus...

Misschien ooit op een andere lokatie... (kan ik me nu wat beter voor gaan bereiden )

Het cafe is trouwens in Zeist.
Hmm. Lees het nu pas. Dat is jammer!
Maar goed, je hebt je er wat in verdiept, wil je nu niet verder kijken?
Misschien zelf toch iets beginnen, iets anders overnemen etc?
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:17:33 #43
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25454808
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:48 schreef JaWi het volgende:

[..]

Hmm. Lees het nu pas. Dat is jammer!
Maar goed, je hebt je er wat in verdiept, wil je nu niet verder kijken?
Misschien zelf toch iets beginnen, iets anders overnemen etc?
We gaan wel wat verder kijken, maar (nog) niet echt actief. Deze lokatie was de ideale voor ons, dus we wachten maar af of er nog een leuk cafeetje vrijkomt.
Volg de pijlen.
pi_25455190
ik wil dat op de duur ook
je moet idd je horecapapieren hebben
je moet tegenwoordig je iva hebben en je sociale hygiene

moet alleen horecapapieren nog
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:48:26 #45
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25455241
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:45 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
ik wil dat op de duur ook
je moet idd je horecapapieren hebben
je moet tegenwoordig je iva hebben en je sociale hygiene

moet alleen horecapapieren nog
Je moet wel wat papiertjes hebben ja. Maar wat is iva?
Volg de pijlen.
  donderdag 10 maart 2005 @ 13:37:01 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25456696
Instructie verantwoord alcoholgebruik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_25457500
Die ontbeer ik überhaupt .
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 10 maart 2005 @ 15:19:52 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_25458096
je kunt natuurlijk ook als bedrijfsleider in een kroeg gaan werken, dan zorg jij voor de dagelijkse gang van zaken in de kroeg en loop je niet het risico van failliet gaan (verdient ook stuk minder als het goed gaat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')