Ik heb wel flink wat horeca-ervaring, maar dan van de verkeerde kant van de barquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:07 schreef lurf_doctor het volgende:
Als je geen horeca-ervaring hebt, raad ik je af om een cafe te beginnen![]()
Klopt en verder heb je een bak geld nodig om een bestaand cafe over te nemen. Wil je iets nieuws, zul je er een horeca-bestemming op moeten krijgen en dat is een (in veel gemeentes) lastige en langdurige procedure. Pas op voor wurg-contracten van brouwerijen. Is het pandje dat je op het oog hebt goed geisoleerd (muziek ed.) en zo kan ik nog wel effe doorgaanquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:15 schreef frederik het volgende:
heb je papieren om een cafe te draaien?
Volgens mij is bijvoorbeeld minimaal 1 werknemer/eigenaar met sociale hygiene verplicht tijdens openingstijden
Mijn vriendin heeft dat social hygiene papiertje. En als het nodig is haal ik het zelf ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:15 schreef frederik het volgende:
heb je papieren om een cafe te draaien?
Volgens mij is bijvoorbeeld minimaal 1 werknemer/eigenaar met sociale hygiene verplicht tijdens openingstijden
en dit is nog vrij positiefquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef Bjoro het volgende:
Ik zou eerst wat ervaring opgaan doen als ik jou was aan de goede kant van de bar !
verder moet je er rekening mee houden dat je lange dagen maakt, waarschijnlijk nauwelijks pauze hebt, dat je altijd moet werken als de rest van het land vrij is, dat je er een hele tijd over doet een goede naam op te bouwen maar dat je binnen 2 dagen een slechte naam kunt hebben.
Dat je werktijden veel langer zijn dan de openingstijden van de kroeg (denk aan bestellingen/schoonmaak enz.)
maar als je het goed doet kun je op een leuke manier redelijk geld verdienen !
iig succes !
dan heb je nog EHBO, tappapiertje (minimaal 1 medewerker/eigenaar geloof ik)quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:23 schreef Doekes het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dat social hygiene papiertje. En als het nodig is haal ik het zelf ook.
We hebben al wel wat ervaring aan de goede kant van de bar bij de plaatselijke voetbalkantine, maar dat is niet echt goed te vergelijken, denk ik. Verder zijn we er ons van bewust dat het, zeker in het begin, heel hard werken is, ook buiten de openingstijden.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef Bjoro het volgende:
Ik zou eerst wat ervaring opgaan doen als ik jou was aan de goede kant van de bar !
verder moet je er rekening mee houden dat je lange dagen maakt, waarschijnlijk nauwelijks pauze hebt, dat je altijd moet werken als de rest van het land vrij is, dat je er een hele tijd over doet een goede naam op te bouwen maar dat je binnen 2 dagen een slechte naam kunt hebben.
Dat je werktijden veel langer zijn dan de openingstijden van de kroeg (denk aan bestellingen/schoonmaak enz.)
maar als je het goed doet kun je op een leuke manier redelijk geld verdienen !
iig succes !
Goeie tip!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:17 schreef DaveDoff het volgende:
Begin maar eens met een brochure te bestellen bij de kamer van koophandel. Je vind hier informatie over startende (horeca) ondernemingen en ook in een verder stadium van de onderneming kun je veel info vinden, zowel op pc-cdrom als in brochure versie. Kosten rond de 20 euro en je bent al een stuk verder !
succes !
ja, toen ik het neergezet had vond ik het ook vrij vaag. Zal zometeen even horen hoe dat zitquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:32 schreef bacobart het volgende:
tappapiertje ?
Voor zover ik weet moet in ieder geval de persoon die dagelijks aanwezig is (oftewel de bedrijfsleider) het papiertje sociale hygiene hebben,.. en verder geen diploma's ofzo nodig om te kunnen starten. Als je vriendin dus dat papiertje heeft heb jij er niks aan als zij er niet is en jij wel dus handig is als jullie het
allebei hebben.
Het is de bedoeling een cafeetje over te nemen dat vorige week failliet is gegaan. Het is dus al goed geïsoleerd enzo. En brouwerijen zijn vaak bereid om te investeren (om er zelf aan te verdienen natuurlijk), maar daar moet ik voor oppassen volgens jou? Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:21 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Klopt en verder heb je een bak geld nodig om een bestaand cafe over te nemen. Wil je iets nieuws, zul je er een horeca-bestemming op moeten krijgen en dat is een (in veel gemeentes) lastige en langdurige procedure. Pas op voor wurg-contracten van brouwerijen. Is het pandje dat je op het oog hebt goed geisoleerd (muziek ed.) en zo kan ik nog wel effe doorgaan![]()
Brouwerijen zijn bereid er geld in te steken in ruil voor het pand of bijvoorbeeld langdurige afnamecontracten. Hier moet je voor oppassen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:45 schreef Doekes het volgende:
[..]
Het is de bedoeling een cafeetje over te nemen dat vorige week failliet is gegaan. Het is dus al goed geïsoleerd enzo. En brouwerijen zijn vaak bereid om te investeren (om er zelf aan te verdienen natuurlijk), maar daar moet ik voor oppassen volgens jou? Hoe bedoel je dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |