Mijn vriendin en ik willen minderen met koffie, want sinds de Senseo zijn intrede in ons huishouden heeft gedaan, klappen wij de bakkies wat makkelijker en vooral vaker naar binnen. Om van de beschikbaarheid op het werk maar niet te spreken.
Dus mijn vriendin, die wat vatbaarder is voor caffeïne dan ik, ligt af en toe als een stuiterbal in bed (en niet op de leuke manier
![]()
) en ikzelf heb af en toe last van mijn maag en plas bijna koffie (lichtelijk overdreven, maar ik kan tijdens het plassen wel ruiken dat ik veel koffie heb gehad, mocht ik zulks niet hebben bijgehouden).
Dus... willen wij wat meer thee gaan drinken, en dan het liefst groene thee, want dat is dan weer een stuk gezonder dan zwarte thee. Maar welke? Zit er nog een verschil in gezondheidsgehalte?
Is de fabrieksmatig geproduceerde groene thee van een Pickwick minder goed dan echte Chinese-toko-thee? Gaan je organen meer vreugdesprongetjes maken van gunpowder-thee of worden door de lotus- dan wel jasmijn-toevoegingen juist bepaalde positieve eigenschappen teniet gedaan?
Ikzelf dronk af en toe al een jasmijntheetje, 's avonds voor het slapen gaan, maar op den duur wordt een mens daar toch enigszins liflafferig van.
Dus welke thee voor optimale smaak/gezondheidsverhouding? Iemand op de hoogte?
Ja inderdaad, V. ja.