abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2005 @ 21:29:25 #1
44906 merino
World of Sleepers
pi_25401933

De geweldige opvolger van Three Kings door David O Russell.

Deze film die in de gedachten van O Russell al voor zijn eerste film geboren was is nu eindelijk werkelijkheid geworden. Een prachtig stukje Boeddhistische filosofie toegankelijk gemaakt voor de Westere kijker. Laat jezelf verassen door de eerste 2 filmhelden die principieel op de fiets rijden.

Let yourself be dismantled and see the bigger picture

I Heart Huckabees @ IMDB

De overeenkomsten met Eternal Sunshine of the Spotless Mind worden al vrij snel duidelijk. Het scenario heeft wat weg van Charlie Kaufmans stijl al is het net iets minder brilliant.
De soundtrack komt overigens ook van de zelfde man; Jon Brion

Wat mij betreft een HELE grote aanrader!!!

[ Bericht 8% gewijzigd door merino op 06-03-2005 21:40:05 ]
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zondag 6 maart 2005 @ 21:40:03 #2
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_25402052
Ik heb hem op DVD liggen, maar heb hem nog steeds niet afgekenen ben 2x tot de helft gekomen en toen kwam er iets anders tussen
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
  zondag 6 maart 2005 @ 22:14:34 #3
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25402604
toevallig gisteren gezien

best leuk, maar niet echt een topper
beste in de film vond ik verrassenderwijs (voor mezelf dan) mark w.
naomi watts was echt totaal misplaatst, ze is gewoon niet geschikt voor dit werk.

overeenkomsten met ESOTSM
weinig tot niets eigenlijk. ESOTSM broeit, dit sluimert, maar komt niet tot wasdom.

de moeite waard voor als je onderhoudend maar luchtig wil.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:34:40 #4
44906 merino
World of Sleepers
pi_32490975
ben hem nu voor de 3de keer aan het kijken. Jammer dat er zo weinig aandacht voor is @ fok

de film deed het aardig in Amerika maar is hier echt compleet langs het grote publiek gegaan..
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_32505107
heb deze hier liggen maar heb nog geen zin gehad om 'm te kijken.

jammer eigenlijk want hij lijkt me wel leuk
pi_32508495
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:34 schreef merino het volgende:
ben hem nu voor de 3de keer aan het kijken. Jammer dat er zo weinig aandacht voor is @ fok

de film deed het aardig in Amerika maar is hier echt compleet langs het grote publiek gegaan..
Misschien omdat nuchtere Hollanders niet zitten te wachten op boeddistische nonsens?
pi_32508593
Hij's leuk..
pi_32508600
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:05 schreef PDOA het volgende:

[..]

Misschien omdat nuchtere Hollanders niet zitten te wachten op boeddistische nonsens?
niks mis met boeddhisme.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:03:27 #9
44906 merino
World of Sleepers
pi_32511883
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:05 schreef PDOA het volgende:

[..]

misschien is het boeddhisme geen nonsens maar een Oosterse/Aziatische filosofie die net zo belangrijk is als de filosofie in het westen.
Daarnaast heeft de Dalai Lama in september een boek uitgebracht (The Universe in a Single Atom : The Convergence of Science and Spirituality) waarin hij de brug maakt tussen het boeddhisme en de wetenschap waarvoor hij oa met mensen als Sir Karl Popper, Carl von Weizsäcker en David Bohm heeft gediscussieerd.

Overigens is de nuchtere Hollander een hele grote illusie. 30 jaar geleden waren we nog zwaaaar christelijk in dit koude kleine landje...
pi_32529397
Waarom zegt iedereen trouwens 'Heart'? Dat hartje staat toch meestal voor 'Love'? Dus 'I Love Huckabees'.
pi_32531006
klopt, maar zo noemen ze 'm op IMDB.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:45:41 #12
44906 merino
World of Sleepers
pi_32532593
quote:
Op donderdag 24 november 2005 08:51 schreef PDOA het volgende:
Waarom zegt iedereen trouwens 'Heart'? Dat hartje staat toch meestal voor 'Love'? Dus 'I Love Huckabees'.
I Heart is veel gebruikte spreekvorm in Amerika
en het staat zo idd op imdb, rotten tomatoes enzovoorts
pi_32535164
Halverwege uitgezet. Ik vond t niks. Misschien lag t aan mn stemming.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 1 mei 2006 @ 13:35:36 #14
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_37452629
Gisteravond aan begonnen. Na een klein uur weer uitgezet. Het kon me absoluut niet boeien.
Best jammer, want ik vond Three Kings wèl leuk.
Oh, en de vergelijking met E.S.o.t.S.M. ging wat mij betreft I.I.G. niet op.
Ik vond 'Huckabees' een nogal stuurloos en oninteressant gebeuren terwijl ik bij E.S.o.t.S.M. juist vanaf de eerste minuut aan mijn scherm gelijmd zat.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')