Fok! één grote community.
Wat ik me afvraag, is er een plaats binnen deze community voor een elite selectie. Een groep van gebruikers die elkaar beschermt als of er sprake is van een bloed(familie)band. Maar waar je slechts door uitnodiging lid van kan worden, daarvoor ben je slechts een wannabee.
Maar voordat je een formele verbintenis aan gaat met deze groep, dien je eerst te voldoen aan een bepaald gevestigd ritueel. Denk hierbij aan een topic posten die 2000 views krijgt. Na volbrenging van deze opgave, wordt je geaccepteerd binnen de groep (Soldier). Je neemt deel aan de groeps activiteiten, en je gelooft in loyaliteit aan de groep. Om die rede maak je gebruik van een groeps usericon. Een afbeelding die meteen weer geeft dat je deel uitmaakt van de groep. Dit wordt nog eens verder benadrukt door een gezamelijke ondertitel (het motto van de groep).
De groep wordt geleid door meerdere capabelle personen (General). Deze personen hebben kennis van de groepsactiviteiten en geven leiding aan de groep. Wanneer een groepslid wordt aangevallen in een post, dan zal de confrontatie niet geschuwt worden. Er dient immers een geloof te zijn in totale loyaliteit aan de groep. De groep is van de meeste waarde in het leven, en vormt dus je identiteit.
Maar voordat zo'n groep opgezet is, dienen er natuurlijk een aantal stappen te worden doorlopen:
1. Welke user heeft een idee als het gaat om de creatie van een usericon?
2. Welke user heeft wel een goed idee als het gaat om de ondertitel die geplaatst dient te worden onder dit usericon?
3. Natuurlijk dienen de groepsleden zich te houden aan een aantal basisregels, dus er moet een manifesto komen. Wie helpt even bij het opstellen van een leidend handvat? Een aantal voorbeelden van regels die een manifesto zou moeten bevatten:
- Bescherm elke user met je leven, ze zijn immers de Generals van morgen;
- Wordt één user aangevallen in een post dan wordt de gehele groep aangevallen;
- Op elk forum moet de groep aanwezig zijn, zodat er lokale vertakkingen ontstaan;
- Natuurlijk dienen enkele groepsleden zich netjes te gedragen zodat ze bij elke forum op worden genomen in de groep van moderators, admins, etc.;
Tevens wie kan mij een bijpassende naam voor zo'n groep verzinnen, ik zat zelf te denken aan de Fucks!
[ Bericht 0% gewijzigd door -Angel- op 06-03-2005 14:08:55 ]