Ik heb er even goed over nagedacht om dit te posten, maar ik denk dat ik het toch maar doe.
Op zich had vandaag een feestelijke dag moeten zijn. Omdat m'n moeder jarig is, maar dat is helaas wat anders afgelopen.
Het eind vd middag ben ik naar het tankstation gereden om even voor mij en nog een paar mensen sigaretten te halen. Paar biertjes gehad al. Lijkt me normaal voor een verjaardag. Tja je stapt dan even snel de auto in voor een boodschapje.
Rijd ik over de rondweg, waar een paar van die gastjes met die zit-sleetjes aan het klieren zijn. Ik zag het al aankomen van verre, dat een van die gastjes sneeuwballen had verzameld om op mn auto te gooien. Ik ben rete zuinig op mn auto, dus ik had er ff geen zin in! Om die gastjes even bang te maken dacht ik ze even dat stapeltje sneeuwballen, of een bouwwerkje, weet niet wat het precies was, te toucheren met mn auto. Om het dus stuk te rijden. De sneeuwschuiver had maakt een flinke hoop sneeuw aan de rand van de rondweg, dus daar raakte ik een beetje in verstrikt met mn voorwielen. Ik trok niet aan mn stuur, omdat ik weet dat ik dan de macht verlies. Maar ik had dat misschien beter kunnen doen. Ik heb een van die gozertjes geschampt met mn auto godverdomme. Dacht ik tenminste. Ik weet het ook niet zeker. Ik ben uit schrik en dat ik wat gezopen had maar doorgereden. Peuken gehaald en een flink stuk omgereden.
Weet dus niet zeker of ik zo'n gastje geraakt heb, maar voelde wel wat. Schade heb ik ook een beetje rechtsvoor. Ik heb in de spiegel gekeken (dacht ik), maar ik weet niet meer hoeveel ik er levend geteld heb. Weet ook niet hoeveel er stonden. Moeilijk voor de geest te halen. Hoe hard ik het ook probeer.
Nu ben ik met de minuut ongeruster eigenlijk. Ik weet niet zeker of ik dat gastje geraakt heb. Ik heb t ook tegen niemand gezegd hier thuis. Ik raakte in de slip en door het controleren van de auto heb ik niet echt gezien of ik dat ventje geraakt heb. Ik vermoed echter van wel, ook door het bonkje wat ik voelde. Zou sneeuw een bonkje kunnen veroorzaken?
Ik weet nu niet echt wat ik moet doen. Moet ik de krant afwachten? Moet ik me melden op het politiebureau? Ik doe het dan liever morgen, omdat mn bloed verre van zuiver is. Die kleuters hebben mn kenteken vast niet onthouden, dus ik zou er op zich wel vanaf kunnen komen. Niemand heeft t verder gezien. Dat weet ik zeker.
God wat een actie zeg. Stap nooit in de auto met drank op dus, want je kunt gezeik krijgen. Helemaal met die gladheid.
The gum you like, is coming back in style.