abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:06:41 #1
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25348187
Zo, dat lijkt me een duidelijke titel...

Ik heb sinds een tijd een nieuwe computer en ik sta nou niet echt te kijken van zijn performances...
Het ding is rete instabiel en levert slechte prestaties en nou krijg ik ook vaak een foutmelding...

Net stond mijn pc niets te doen en toen ik hem uit de XP screensaver haalde (ik tikte alleen tegen de muis) kreeg ik een blauw scherm.

Een of andere fout over problemen met hardware, windows wordt afgesloten om verdere schade te voorkomen. bladiebla
Als dit de eerste keer is start u de computer opnieuw op, anders moet u contact opnemen met uw leverancier.
Iets over de hardware installeren/verwijderen/aanpassen in de BIOS
En dan iets over een fysieke geheugendump

Deze fout krijg ik dus heel vaak, ik heb ook al eens contact opgenomen met mijn 'leverancier', maar die kon er niets zinnigs over zeggen...
Het lijkt me dat er iets in de hardware fout zit, dat zou die slechte prestaties ook verklaren...

Iemand die hier iets over kan zeggen, of me iig op weg kan helpen naar mijn leverancier?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_25348262
Wanneer je deze fouten krijgt dan is er duidelijk iets mis met je pc,
wat het precies is valt moeilijk te achterhalen tenzij je gaat testen.

Maar als je je PC pas net gekocht heb dan moet je zeker teruggaan om hem na te laten kijken!
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:30:11 #3
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_25348431
@Roellie80: idd,
anders zou je eens moeten kijken of je pc niet te warm word en vooral of je geheugen goed vast zit
een beetje aandrukken helpt meestal al voldoende, probeer meteen ook even de andere kaaren, (agp/pci) aan te drukken
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_25348468
Hetzelfde probleem heb ik van de week ook gehad. Heb er vervolgens een andere HD ingezet en opnieuw geinstalleerd en heb nu nergens last meer van. Dit probleem heb ik ook alleens op mijn werk gehad, ook daar heb ik de HD vervangen en bleek het probleem opgelost te zijn.
toch..??
  donderdag 3 maart 2005 @ 17:26:29 #5
32974 Xante
Levend en wel
pi_25348637
Wat voor PC heb je eigenlijk?
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  vrijdag 4 maart 2005 @ 01:34:22 #6
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_25357496
lijkt op een geheugen conflict, maybe zit er brak geheugen in. Een bios-flash wil ook nog wel es helpen.
道 可 道 , 非 常 道 。 名 可 名 , 非 常 名 。
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:15:14 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25358023
een fysieke geheugen dump.
Hoe moet ik dat zien? Iemand de me dat wil vertellen?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:25:39 #8
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_25358124
dat de inhoud van je geheugen naar je schijf is gekopieerd(dump), dit wordt vaak gedaan als er iets mis is met je geheugen.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 03:12:45 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25358579
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:25 schreef DaeQ het volgende:
dat de inhoud van je geheugen naar je schijf is gekopieerd(dump), dit wordt vaak gedaan als er iets mis is met je geheugen.
Ah ok. Het toevoegsel `fysiek` was nieuw voor me.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_25359016
Lijkt mij een serieuze hardwarefout, zoals eerder verteld.
Mogelijke oorzaken:
Voeding te zwak.
Processor/geheugen kapot of niet goed vastgezet.

Terugbrengen als je nog garantie hebt, anders even opendraaien en alles aandrukken
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:13:18 #11
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25361401
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 07:39 schreef Ridocar het volgende:
Lijkt mij een serieuze hardwarefout, zoals eerder verteld.
Mogelijke oorzaken:
Voeding te zwak.
Processor/geheugen kapot of niet goed vastgezet.

Terugbrengen als je nog garantie hebt, anders even opendraaien en alles aandrukken
ok, bedankt voor de hulp alvast, even wat extra informatie.
hij is gebouwd door Paradigit, die controleren alles twee keer dus ik zou toch zeggen dat het geheugen en de kaarten goed vast zitten (hoewel het eerste waar ik aan dacht, idd het geheugen was) en ik neem aan dat zij mij de goeie voeding aansmeren, daarnaast zit er ook niets extra's in (zie specificaties)

P4 3,0 Ghz
Radeon 9600
CD-DVD combidrive (deze doet wel een beetje raar, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele configuratie daar op stukloopt)
1024 mb werkgeheugen

verder is er niet veel zinnigs over te zeggen, het is geen top-notch systeem, ik gebruik het ook nauwelijks voor spellen...

hier een alternatieve printscreen

die eerste fout krijg ik veel vaker dan de tweede
misschien dat dit iemand meer zegt?
ik kan dit natuurlijk ook gewoon printen en het dan meenemen naar Paradigit, maar ik vind het altijd zo stom om daar aan te komen: "hij geeft soms een blauw scherm" en als ze hem daar aansluiten dan doet ie het uiteraard perfect...
ik kan ook niet zeggen wanneer ie het doet, want hij doet het gewoon op willekeurige momenten, niet eens als ie iets zwaars moet berekenen, maar gewoon zomaar
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:30:12 #12
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_25361671
Ze noemen het fysiek omdat een harde schijf mechanisch is en de data er daadwerkelijk fysiek op wordt geschreven
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:42:44 #13
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_25361866
page_fault_in_nonpaged_area is nogal een algemene foutmelding.

wat het onder andere kan zijn:

- Corrupte NTFS volume -> ff chkdsk runnen-> start -> run -> Chkdsk /f /r
- Videoram defect -> videokaart vervangen
- Level 2 cache defect -> mobo vervangen
- RAM defect (meest waarschijnlijk) -> vervangen

Test in ieder geval nieuw ram ff uit, owja ook een virusscanner kan nog wel eens zorgen voor deze foutmelding
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:47:07 #14
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_25361934
Die tweede foutmelding wijst er overigens op dat een programma van je veel dingen wijzigit in het register maar het register nooit afsluit. Misschien een of andere brak programma draaien? Of een virus
pi_25363809
Je kunt je geheugen één voor één proberen, mits die gig niet op één reep zit. Anders even van iemand een reep lenen, en daarmee een paar dingen proberen waarvan je zeker weet dat 'ie vast zou moeten slaan. (Ik weet het, moeilijk te bepalen aangezien je pc schijnbaar willekeurig vastloopt).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:41:42 #16
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25363871
Wsl je geheugen.
Ik kreeg dit ook steeds en toen bleek een van de reepjes kapot te zijn.
http://www.memtest86.com/ <--- Kan je daarmee testen. Het duurt een eeuwigheid, maar dan weet je tenminste zeker of het daar wel (of niet) aan ligt. .
-
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:16:04 #17
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25366017
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 14:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wsl je geheugen.
Ik kreeg dit ook steeds en toen bleek een van de reepjes kapot te zijn.
http://www.memtest86.com/ <--- Kan je daarmee testen. Het duurt een eeuwigheid, maar dan weet je tenminste zeker of het daar wel (of niet) aan ligt. .
damn, een eeuwigheid kun je wel zeggen ja...
hij was twee uur bezig, en toen startte ie (door een stroompiek ofzo) opnieuw op
hij was dus nog steeds niet klaar, maar ik kreeg wel ontzettend veel errors, na twee uur liep het aantal errors tegen de 110.000 is dat normaal?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:30:42 #18
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25366197
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:16 schreef Molluck het volgende:

[..]

damn, een eeuwigheid kun je wel zeggen ja...
hij was twee uur bezig, en toen startte ie (door een stroompiek ofzo) opnieuw op
hij was dus nog steeds niet klaar, maar ik kreeg wel ontzettend veel errors, na twee uur liep het aantal errors tegen de 110.000 is dat normaal?
Niet echt. ! 110.000 ! ! ! (zeker weten dat je goed hebt gekeken?)
Je geheugen is zo rot als de tyfus, als het klopt.
Ik had een stuk of 12 errors en hij crashte meestal na een uurtje of zo.
-
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:56:33 #19
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25366566
uh ja, de laatste twee kollommen waren "errors" en "ECC errors" (die laatste was overigens wel helemaal leeg)

er stond vrijwel zeker 110.000 en anders was het nog 11.000, maar als ik jou zo hoor dan is dat nog ontzettend veel...

ok bedankt dan, dan zal ik dat ff voorleggen en dan hoop ik dat ie verder ook wat stabieler wordt
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:49:51 #20
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25380405
bedankt voor de tips...
ben vandaag naar Paradigit geweest: "hij is net nieuw, maar hij draait al de hele tijd bagger, blauwe schermen (met print), geheugentest, geheugen bagger"

hij zo, "ok", en ik kreeg gewoon nieuw geheugen, nou hopen dat alles hiermee opgelost is, maar ik ben iig nog nooit zo snel geholpen bij Paradigit (helaas heb ik daar wel 45 minuten op moeten wacht, maar goed)
probleem opgelost

edit: ok dan, te vroeg gejuichd...ik kreeg net dus gewoon weer dezelfde foutmelding:

[ Bericht 17% gewijzigd door Molluck op 05-03-2005 15:37:31 ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:15:31 #21
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_25381548
Terug naar Paradigit met de hele computer en laat hen het uitzoeken aangezien zij hem gebouwd hebben en jij ongeveer een complete bare PC aan spare parts moet hebben om er achter te komen wat het precies is !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')