abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:01:37 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26342981
Wat een stomme doos er woden per jaar meer mensen gedood door nijlpaarden dan alle andere dieren bij elkaar. Beesten zijn levengevaarlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 april 2005 @ 10:46:08 #27
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26369322
Een klassieke fout: blijf uit de buurt van schattige jonge dieren!

quote:
Elephant gores, kills tourist

Man had approached elephant's baby

Tuesday, April 19, 2005 Posted: 1508 GMT (2308 HKT)

KAMPALA, Uganda (Reuters) -- An elephant gored a tourist to death in a Ugandan national park after the man, carrying an 8-year-old boy in his arms, approached the animal's calf, wildlife officials said on Tuesday.

The elephant used its trunk to hurl the man into a tree, before stamping on him and spearing him with its tusks in Murchison Falls National Park. The 28-year-old man threw the child to safety.

"The tourists were with our ranger, but they alighted from their vehicles and approached quite a huge herd," Ugandan Wildlife Authority (UWA) spokeswoman Lillian Nsubuga said.

"He says he tried to dissuade them from going closer."

Female elephants are fiercely protective of anything they perceive as a threat to their young.

Tens of thousands of holidaymakers visit Uganda every year, drawn by the east African country's rich wildlife and stunning national parks. Animal attacks are very rare.

Nsubuga said game drives were very safe, but illegal hunting had made elephants in Murchison and Uganda's other parks wary of people approaching on foot.

"They have usually been disturbed by poachers, who move on foot, so they become hostile," she told Reuters.

Murchison Falls, 300 km (186 miles) northwest of the capital Kampala, is Uganda's biggest park.

Sunday's attack took place during a game drive near Nyamsika Cliff, overlooking the Victoria Nile near the falls where it flows into Lake Albert.

Six of the tourists, said by authorities to be Ugandans of Indian origin, left their cars and began photographing an elephant and calf.

A park worker told the state-owned New Vision newspaper the elephant charged at the man before picking him up, stepping on him and piercing his stomach with its tusks.

"It swung him around, hitting him on the trunk of a thick tree," he told the paper.

The man was dead by the time a rescue team arrived.

Nsubuga said it was not immediately clear whether the boy - who was unhurt - was his son or not. The family returned to Kampala, she said, where the man's body would be cremated.
bron: http://edition.cnn.com/20(...)tack.reut/index.html
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_26369365
en zo'n beest weegt iets van 2000 kilo ofzo?
  woensdag 20 april 2005 @ 11:10:45 #29
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26369866
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:55 schreef Litman het volgende:
In veel Amerikaanse wintersportgebieden, is het verboden om off-piste te skieën (tenzij je met een guide bent). Als je wordt gepakt ben je minimaal je skipas kwijt.

Misschien wordt het tijd om in Europa off-piste skiëen helemaal te verbieden (en niet alleen tijdens lawinegevaar), omdat vooral de inzet van allerlei hulpverleners langzamerhand maatschappelijk niet meer te verantwoorden is.

Je voorkomt hier natuurlijk niet helemaal mee dat mensen off-piste gaan skiëen, maar ik denk, dat je het aantal incidenten hiermee wel kunt beperken.
Als ik niet meer off piste mag, dan stop ik met skiën. Nou ja bijna dan.
Dan koop ik een paar toerski's en loop ik omhoog. Kunnen ze ook mijn pas niet afnemen
  woensdag 20 april 2005 @ 11:44:34 #30
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26370627
quote:
Op woensdag 20 april 2005 11:10 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Als ik niet meer off piste mag, dan stop ik met skiën. Nou ja bijna dan.
Dan koop ik een paar toerski's en loop ik omhoog. Kunnen ze ook mijn pas niet afnemen
Ik vind tiefschnee ook prachtig, maar ik ben ook al eens een keer off-piste hard tegen een boom geskied en een keer onverwacht uit mijn skischoenen gelanceerd toen ik plotseling een schoongeveegd asfaltweggetje tegenkwam, en dat is me op een piste nog nooit overkomen....
  woensdag 20 april 2005 @ 12:16:07 #31
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26371234
quote:
Op woensdag 20 april 2005 11:44 schreef Litman het volgende:

[..]

Ik vind tiefschnee ook prachtig, maar ik ben ook al eens een keer off-piste hard tegen een boom geskied en een keer onverwacht uit mijn skischoenen gelanceerd toen ik plotseling een schoongeveegd asfaltweggetje tegenkwam, en dat is me op een piste nog nooit overkomen....
No risk no fun
Nee om maar serieus te reageren. De bergen is één van de laatste gebieden op aarde, waar je nog een zekere mate van vrijheid hebt. En waar je zelf op onderzoek uit kan gaan. Dat verbieden lijkt me eeuwig zonde.
  donderdag 21 april 2005 @ 10:20:17 #32
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26397682
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:16 schreef Frenkie het volgende:

Nee om maar serieus te reageren. De bergen is één van de laatste gebieden op aarde, waar je nog een zekere mate van vrijheid hebt. En waar je zelf op onderzoek uit kan gaan. Dat verbieden lijkt me eeuwig zonde.
Ja, maar er zijn veel mensen die een vreemde definitie van vrijheid hebben. Die verstaan onder vrijheid, het recht om met hun mobieltje de dichtsbijzijnde reddingshelicopter te bellen, als ze zich weer eens in de nesten hebben gewerkt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')