abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25420628
Goh, ik zie dat ie in 1945 is overleden, maar tegenwoordig thrillers schrijft. Een bijzondere man, beeer! Waar duikel je ze toch op.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_25423246
Gebruik ik 't, beeer? Ja hè?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 10:15:26 #78
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_25423482
Is het niet langer de bedoeling om het plaatje te raden? Welnu, dan zal ik geen spelbreker zijn en houd ik mijn recentelijk vergaarde kennis van deze miskende, maar wel door Guggenheim gesponsorde, geleerde maar voor me...
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_25423695
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 10:15 schreef Scipio het volgende:
Is het niet langer de bedoeling om het plaatje te raden?
Hoe ben je nu precies tot deze gevolgtrekking gekomen, mijn beste Scipio?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 10:36:18 #80
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_25423778
Aangezien ik een sterk vermoeden heb dat zowel u, waarde Gellius, als heer Ollie op de hoogte zijn van de identiteit van m'neer, maar zijn naam nog niet is genoemd, verkeerde ik in de veronderstelling dat het niet langer comme il faut is om plaatjes te raden...
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_25423979
't Is eerder zo dat ik géén idee heb wie het is, en op deze ochtend niet zo gemotiveerd ben om mijn onwetendheid om te zetten in de klinkende munt der kennis. Een beetje zoals du_ke, dus eigenlijk.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 10:56:43 #82
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_25424079
quote:
Op maandag 7 maart 2005 20:39 schreef Gellius het volgende:
Nou kom òp zeg! Laat je piemeltje nou eens even met rust, haal je oog uit je navel en zet die slappe kropjes bleke sla die jullie je hoofd noemen maar aan het werk! Of moet ik jullie de hints met het papschuivertje opvoeren tot jullie per ongeluk tussen twee boertjes door het goede antwoord zeggen?

.

Stelletje lamzakken
Mag ik jouw eigen opmerking daarover in herinnering brengen?

Het zou me overigens verbazen als je zijn uitvinding zou gebruiken. De heer in kwestie is namelijk Robert Goddard.
pi_25424097
Maar dat was maandag, Scipio. Vandaag is het zo heel erg dinsdag . Ken je dat?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 11:04:13 #84
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_25424182
Dinsdag was jaren een dag van misère, gezien het feit dat ik mij op maandag plachtte vol te laten lopen. Het gevoel is me derhalve goed bekend, Gellius.

Onderken echter dat voor velen de maandag eenzelfde uitwerking heeft als de dinsdag voor jou. Wellicht dat die gedachte je in het vervolg wat milder maakt.

Kropjes bleke sla...
pi_25424311
Máándags vol laten lopen? Merkwaardig. Ik neem aan dat je toen nog een bleek kropje student was, toch?

.
pi_25424419
Is het Louis Couperus?

om maar eens met een gokje te beginnen...
Aldus.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 11:27:45 #87
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_25424489
Je presumptie is juist. Studenten en hun vreemde gebruiken.

Toen kon ik nog naar hartelust plaatjes raden. Sinds ik werk moet ik me beperken tot de rustige momenten die helaas zo schaars lijken te zijn.

De afgebeelde heer is politcus danwel jurist danwel beide?
pi_25424653
Lijkt me eerder een koning.

Overbodig te zeggen dat Goddard goed is. Ik had zelf ook nog nooit van 'm gehoord.
quote:
When German rocket experts were brought to America after the war and were questioned about rocketry, they stared in amazement and asked why American officials did not inquire of Goddard, from whom they had learned virtually all they knew.
http://www.spacefame.org/goddard.html
pi_25424692
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 11:27 schreef Scipio het volgende:
Toen kon ik nog naar hartelust plaatjes raden. momenten die helaas zo schaars lijken te zijn.
Die rustige momenten worden hier zeer gewaardeerd, Scipio.
pi_25424741
Ik had toch wel gedacht dat je deze onmiddellijk zou raden, Skiep. Mijnheer heeft denkelijk ook zo zijn miserabele dinsdagen gekend.
pi_25424947
Overigens: geen Couperus, geen Koning en eigenlijk levenslang geen-betrekking (nodig) hebbende, al studéérde hij ooit, en tamelijk lang, Rechten.
pi_25427520
Maar goed, dat interesseert niemand ècht, merk ik.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:56:39 #93
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_25427752
Mij wel hoor, Gellius. Ben alleen nèt terug van een bespreking en ik moet nog proberen soep te koken van je hints. En zoals je weet is soep koken een omvangrijke klus. Ben nu bouillon aan en trekken en dat duurt wel een paar uur.
pi_25427762
Meneer was van gegoede komaf? En probeerde indruk te maken met tweede rangs schrijfseltjes?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25430451
quote:
De student buiten de academiestad

Wie wandelt daar, heele uren lang,
De straten door met loomen gang?
Wie ziet er knorrig uit en geel,
En lijkt, met alles in krakeel,
Een mensch, bij wien 't niet pluis is?
't Is de student, die thuis is.

Wie heeft het land, waar hij ook gaat,
Het land in huis, het land op straat,
Waar veel, waar weinig mensen zijn
Waar thee geschonken wordt of wijn
Waar 't stil en waar gedruisch is?
't Is de student, die thuis is.

Wie, schoon zijn beurs zij welgesteld,
Geeft niet één cent uit van zijn geld,
Die anders meer nog dan zijn deel
Verfeestviert, als hij droog van keel,
Maar kaler dan een luis is?
't Is de student die thuis is.

Uit: Studenten-Typen
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_25430824
pff als ik thuis ben heb ik het haast nog drukker dan in m'n academiestad !
pi_25430897
PlAaTjUh!!!1
pi_25431113

Een makkie voor tussendoor.
pi_25432121
Helaas laat de avondploeg weer een steekje vallen .

En ik schijn me in een drinkgelag te moeten storten.

Dus gooi er maar een tussentussenplaat in of raad meneer even.
pi_25433645
Terugblikplaatje:

Deze heeft overigens vooral betrekking op de heer G. Illius. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')