Okey, en hoe komen 13-jarigen aan alcohol, door te stappen? supermarkt?quote:'Bier en breezers moeten duurder'
Minister Hoogervorst van Volksgezondheid wil de prijzen verhogen van bier en gemixte drankjes, zoals breezers.
Jongeren
De maatregel moet ervoor zorgen dat jongeren minder gaan drinken. Uit een nog niet gepubliceerd onderzoek in opdracht van Volksgezondheid blijkt dat jongeren onder de 16 steeds meer drinken. Nu drinken jongeren van 13 jaar zo'n zes glazen alcohol per week.
Alcoholreclame
Hoogervorsts plan is tot stand gekomen na overleg met drankproducenten en gezondheidsorganisaties. Daar is ook afgesproken om alcoholreclames in de vroege avond te verbieden.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 08:39 schreef Conflict het volgende:
ach, vaak gaat het om een te verwaarlozen verhoging.
Als bier een euro duurder wordt koop ik wel een brood minder.
Urusai!!!!!!!!!quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:00 schreef pooier het volgende:
Een krat is 6 euro man (ow ik betaal me scheel)
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2005 07:11 schreef socko het volgende:
Hard drugs kunnen ze niet duur genoeg maken
Eet jij net zoveel broden als dat je bier drinkt?quote:Op donderdag 3 maart 2005 08:39 schreef Conflict het volgende:
een biertje telt gelukkig als een bruine boterham met kaas ofzoquote:Op donderdag 3 maart 2005 08:39 schreef Conflict het volgende:
met water jaquote:Op donderdag 3 maart 2005 09:44 schreef daeri het volgende:
Tja, dat word indrinken voordat je uit gaat
Succes
Ik had het eigelijk alleen over het duurder worden van het bier, mensen van 13 die alcohol drinkenquote:
1 op de 7 mensen ja, las ik vanochtend in de spitsquote:Op donderdag 3 maart 2005 09:47 schreef Bananenman het volgende:
13 jarigen drinken 6 glazen alcohol per week!??!!
Mijn ouders wisten niet eens wat ik deed in de weekenden dat ik weg wasquote:Op donderdag 3 maart 2005 10:18 schreef mechatronics het volgende:
Ik vraag me toch echt af wat voor ouders dat moeten zijn.
Best Bier is best te zuipen hoorquote:Op donderdag 3 maart 2005 10:25 schreef speedfreak1 het volgende:
Terwijl bij grote herhaling is gebleken dat het verhogen van de prijs echt niet leidt tot minder drinken, en dat als dat het per ongeluk wel doet de regering een inkomstenprobleem heeft. Mensen gingen bij de laatste accijnsverhoging gewoon het gedistilleerd in Luxemburg halen, scheelde de overheidsgraaiers direct in één week ¤ 70.000.000,-- aan inkomsten. Die Hoogervorst is net als iedere andere knuppel die zonodig accijns moet verhogen schijnheilig, ze verkopen het met een mooi praatje dat het vooral is om gebruik te ontmoedigen, donders goed wetend dat het gebruik niet echt afneemt. We hebben het over bijna volmaakt inelastische goederen, forse prijsverhogingen hebben nauwelijks invloed op de vraag.
Overigens is bier voor ¤6,-- per krat puur vergif, Hertog Jan kost onderhand het dubbele, en dat is wel bier.
zweden staan er ook om bekend dat als ze ergens in het buitenland vakantie vieren, zich helemaal klemzuipen, en vervolgens niks herinneren van hun hele vakantie.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:04 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Best Bier is best te zuipen hoor![]()
En verhoging van de bierprijs leidt wel degelijk tot een verminderde drankinkoop door de consument, net zoals dat bij cigaretten het geval is. Een goed voorbeeld daarvan is Zweden waar de drank extreem duur is en waar men dan ook veel minder alcohol per hoofd van de bevolking drinkt. Minder auto ongelukken, minder ziekenhuisklanten, minder geweld etc...
En het ligt aan de prijs?quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:07 schreef haagse_elfje het volgende:
ik kan het me wel voorstellen dat ze dit willen doen. Ik vind soms belachelijk dat een biertje goedkoper is dan cola.... De jongeren van tegenwoordig drinken ook gewoon teveel...
Je bedoelt Engelsen. En stel dat dat zo is (wat wel heel erg generaliserend is) dan heeft dat nog niks met de Zweedse overheid te maken, laat staan de situatie in Zweden zelf.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:11 schreef mechatronics het volgende:
[..]
zweden staan er ook om bekend dat als ze ergens in het buitenland vakantie vieren, zich helemaal klemzuipen, en vervolgens niks herinneren van hun hele vakantie.
Dat is dus echt je ogen sluiten voor de werkelijkheid. Tuurlijk leven we in een vrij land en is het slim om verslavende producten met mate in te nemen, maar dan vergeet je even alle problemen die drank in ons land veroorzaakt. Ik raad je aan een aflevering van de serie 'probleemwijken' te kijken op SBS, dan kun je zien waar te veel drank toe kan leiden.quote:En verder, als je veilig wilt zijn dan bindt je jezelf helemaal in gips en blijf je voor de rest van je leven thuis, en laat je je eten bezorgen door Deli XL ofzo.
Wil je ook eens een keer een beetje lol, dan drink je een biertje.
Trouwens, voor volwassenen is een biertje op zn tijd niet eens ongezond.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 08:15 schreef Koalabier het volgende:
Wat een achterlijk land is Nederland...
Waarom zou je dit niet doenquote:Op donderdag 3 maart 2005 11:19 schreef kriele het volgende:
Je drinkt toch ook geen cola in een kroeg/disco?
Wat een volwassen reactiequote:Op donderdag 3 maart 2005 07:52 schreef mechatronics het volgende:
bron: http://www.rtl.nl/(/actue(...)545_Bier_duurder.xml
[..]
Okey, en hoe komen 13-jarigen aan alcohol, door te stappen? supermarkt?
KLEINE KUTKINDEREN!
Ik vond het eerst wel voor te lachen, maar als die kleine tyfusetters er voor zorgen dat ik meer moet betalen voor mijn bier, dan, dan NOU!
![]()
HOEREEEUHH!!!
![]()
Dat land waar de drank zo duur is, net als Finland, Noorwegen en Deneamrken in verminderde mate, daar zuipt men als tempeliers. Je vergeet voor het gemak dat daar de inkomens hoog zijn en alle belastingtarieven aan de straffe kant. In Engeland, waar de sigaretten duidelijk veel duurder zijn paft men er nog immer lustig op los. Ik vrees dat je er behoorlijk naast zit. Oh ja, genoemde landen heb ik persoonlijk bezocht, terwijl ik ook inwoners van die landen ken.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:04 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Best Bier is best te zuipen hoor![]()
En verhoging van de bierprijs leidt wel degelijk tot een verminderde drankinkoop door de consument, net zoals dat bij cigaretten het geval is. Een goed voorbeeld daarvan is Zweden waar de drank extreem duur is en waar men dan ook veel minder alcohol per hoofd van de bevolking drinkt. Minder auto ongelukken, minder ziekenhuisklanten, minder geweld etc...
Als dat zo is, dan is het natuurlijk geen oplossing, maar met ons gierige Nederlanders weet je het maar nooit hèquote:Op donderdag 3 maart 2005 11:32 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Dat land waar de drank zo duur is, net als Finland, Noorwegen en Deneamrken in verminderde mate, daar zuipt men als tempeliers. Je vergeet voor het gemak dat daar de inkomens hoog zijn en alle belastingtarieven aan de straffe kant. In Engeland, waar de sigaretten duidelijk veel duurder zijn paft men er nog immer lustig op los. Ik vrees dat je er behoorlijk naast zit. Oh ja, genoemde landen heb ik persoonlijk bezocht, terwijl ik ook inwoners van die landen ken.
Geen draad, hoogop marginaal, en dat weten ze bij de overheid ook. Ze rekenen gewoon door welke verhoging ze kunnen toepassen zodanig dat de inkomsten toenemen. Maar er zit hier al weer een blauwe knoop user mee te posten die kennelijk nog nooit van inelastische goederen heeft gehoord.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:32 schreef _Administr8or_ het volgende:
Net alsof die prijsverhoging gaat helpen.
"Inhoudelijke" post.....................quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:38 schreef Robertje het volgende:
Lekker belangrijk
Er was een land waar ze alchohol flink hadden verhoogd.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:32 schreef _Administr8or_ het volgende:
Net alsof die prijsverhoging gaat helpen.
Wat een reactiequote:Op donderdag 3 maart 2005 07:52 schreef mechatronics het volgende:
bron: http://www.rtl.nl/(/actue(...)545_Bier_duurder.xml
[..]
Okey, en hoe komen 13-jarigen aan alcohol, door te stappen? supermarkt?
KLEINE KUTKINDEREN!
Ik vond het eerst wel voor te lachen, maar als die kleine tyfusetters er voor zorgen dat ik meer moet betalen voor mijn bier, dan, dan NOU!
![]()
HOEREEEUHH!!!
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |