abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25335626
Ik heb nu al meer dan 6 weken last van keelontsteking. Telkens komt het terug. Ik kan al bijna 2 maanden niet in een café komen want door de rook en harder praten doet mn keel pijn.
De dokter wilde me niet al teveel medicijnen geven. Aangezien ik nu weer witte stippen in mn keel heb ga ik morgen maar voor de 5de keer terug. Ik kan al 2 maanden niet zingen en ik was deze week weer rustig aan begonnen Word er gek van.

Heeft iemand dit gehad? Ik maak me zorgen omdat het zo lang duurt.
pi_25335727
Nee, ik kan je niet helpen. Ik kan je wel beterschap wensen. Bij deze .
pi_25340118
Dank je

Ik ga morgen echt janken bij de huisarts zodat hij me iets geeft wat sterk genoeg is.

6 weken!!!!
  donderdag 3 maart 2005 @ 00:42:52 #4
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_25340402
Ja, ik heb ook iets soortgelijks gehad, steeds terugkomende keelontsteking met witte stippen, hoge koorts, pus, abcessen etc.

Bleek uiteindelijk een chronische amandelontsteking te hebben en 3 weken geleden zijn mijn keelamandelen verwijderd.

Veel sterkte ermee en laat even weten wat de huisarts zei.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_25340709
Mijn zusje had dat ook... was een soort bacterie ofzo... ze heeft iig een kuur gehad en was gelijk na de 1e dag ervan over!
  donderdag 3 maart 2005 @ 01:03:03 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25340740

Ik heb dat laatst een week gehad waarvan een paar dagen heel erg en werd toen al helemaal gek! Niks kunnen slikken zonder heel veel pijn, koorts enzo. Maar goed, bij een echte keelonsteking heb je ook geen behoefte om naar een café te gaan volgens mij..

Ben benieuwd wat je dokter nu zegt, dit is wel vrij lang.
pi_25340884
Ik heb het ook gehad, 6 weken niet kunnen praten/zingen whatever. En pijn, pijn, pijn. Steeds gorgelen met zout water en jodium......niks hielp. Tot ik ging stomen en bisolvon ging nemen........geen idee of dat het was of gewoon mijn lichaam die de bacterien verwijderde. Het ging langzaam aan beter........ik weet nog steeds niet wat het is geweest. De HA vond het rood maar zag verder niks bijzonders.

Witte stippen, is dat niet angina?

TS, hoe vervelend ook, toch maar weer even naar de HA?
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25343268
Ja ik ben vandaag geweest. Bloed geprikt. Volgende week uitslag.

Hij denkt dat ik mn stem misschien verkeerd gebruik omdat het na het zingen weer erger werd. Kan toch bijna niet Ik neem zanglessen van conservatorium leraren en doe altijd voorzichtig. Wil toch niet zeggen dat als het weer erger wordt omdat het er nog zit, het dan daardoor komt?
Als dat zo is vind ik dat heel erg

Maar goed. ik denk dat dat niet kan omdat het begon met oogontsteking en telkens als mijn ogen weer ontsteken...jaja al twee maanden, doet mijn keel mee...en andersom nu ook. Daar heb ik zoveel zalfjes voor gehad dat ik het maar heb opgegeven.

donderdag 3 maart 2005 @ 10:38:20 #9
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_25343745
zijn je amandelen al geknipt? Want sommigen hebben daar erg veel last van in de vorm van keelontstekingen en dergelijk mond-neus-keelholte aandoeningen.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:04:48 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25344129
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:42 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ik kan al 2 maanden niet zingen en ik was deze week weer rustig aan begonnen
Troost je, ik kan mijn hele leven al niet zingen.

Sorry, flauw grapje. Was je levensstijl erg anders tijdens de ontsteking?
pi_25344826
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:38 schreef Ashram het volgende:
zijn je amandelen al geknipt? Want sommigen hebben daar erg veel last van in de vorm van keelontstekingen en dergelijk mond-neus-keelholte aandoeningen.
Nee, die zijn niet geknipt en zijn verdomd vervelend. Maar dan had mijn dokter daar toch wel over gezegd?
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:04:02 #12
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_25345994
Nou bij mij had de huisarts 3 maanden nodig voordat hij me serieus nam en heb zelf gevraagd of hij me kon doorverwijzen naar een KNO-arts en die heeft uiteindelijk goed doorgepakt.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_25356203
Eeeehm.. verkeerd zingen?
Overbelasting van de stembanden kan inderdaad keelpijn en/of heesheid veroorzaken, maar een ontsteking geeft naar mijn weten toch andere verschijnselen:
Koorts, opgezette klieren, soms witachtige stippen op de amandelen, wit beslag in de keel, oorpijn, ziek gevoel etc.
Een (chronische) keelontsteking kan ontstaan door een virus of bacterie, maar ook door roken, vitaminegebrek, voedselallergie, voorbode voor pfeiffer etc.
Als je de verschijnselen van een ( chronische) ontsteking hebt, dan moet er absoluut werk van gemaakt worden. ( maar ik neem aan dat de huisarts weet wat hij doet)
ik lees nergens terug dat je een antibioticakuur hebt gehad?
Het schijnt dat het nut van penicilline bij een keelontsteking betwijfelt wordt. ( de ene arts geeft het misschien wel en de ander niet), maar bij mij heeft het ooit erg goed geholpen.
Ik kreeg een kuur en was na een week geheel opgeknapt.
Hoe dan ook, er moet wat aangedaan worden.
Zie wat info: Info
Beterschap!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 4 maart 2005 @ 01:57:39 #14
19881 DaeQ
ie_zhc.exe
pi_25357809
lijkt op pfeiffer symptonen. Anyway tegen je keel kan je wel wat doen. Of gorgelen met lauw water en flink wat druppels teatree-oil of voor het groffere werk met superol. Is wel een stuk smeriger maar werkt goed (kokken gegarandeerd)
道 可 道 , 非 常 道 。 名 可 名 , 非 常 名 。
pi_25357847
Als het echt keelontsteking is, ben je er volgens mij ook goed ziek van. Ik zou iig terug gaan naar de huisarts.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25359723
Dat spoelen met ontsmettend middel ben ik vandaag weer gaan doen. Het is gewoon dat de keelontsteking weer erg wordt als ik weer meer ga 'leven'. Nu neem ik maar weer veel rust. Het is niet zo dat het telkens echt genezen is.
Ik moet veel drinken omdat mn keel heel erg droog is. Melk is nog het beste en als ik eet voelt het ook beter aan. (daarom drink en eet ik veel de laatste weken) Mn amandelen blijven ontzettend groot en mijn keel rood met blaasjes.

Aan de zijkant van mn tong zit nu ook een ontsteking.

De oogontsteking is ook weer erg. Ik wacht tot dinsdag...tot de uitslag van het bloedonderzoek er is.

Weet je waar ik zelf aan dacht? Heeft er iemand ooit een schimmelinfectie gehad? Zo voelt het... het is tenminste íets met mijn slijmvliezen. Rode ogen, rode keel en rode mond

Oh, en ik heb 2 weken antibiotica gehad. maand geleden nu.
En 2 jaar geleden pfeiffer gehad, waarbij ik maar kort een keelontsteking had.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:48:06 #17
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_25360013
Uhm, die witte stippen zij die afschraapbaar? Heb je het ook in de rest van je mond? (Jeukt het??) Dan kan het op zich ook wel een schimmel zijn, als je vertelt dat je veel antibiotica gehad hebt. Maar verder slik/heb je geen dingen die je immuunsysteem overhoop gooien?? (prednison als medicijn, etc?)
Tot zover de schimmel.

Als je amandelen nog niet geknipt zijn kunnen die ook ontstoken zijn. Lijkt erg op keelpijn, maar ik geef je gelijk dan zou denk ik de huisarts er wel wat over gezegd hebben. Anders toch echt gewoon een verwijzing vragen naar KNO arts hoor!!!!
Succes!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')