abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25330121
Ik lees regelmatig een reisverslagje hier op fok en ik zie dat veel gebruik maken van 'de lonely planet'. Wat is dit nou precies? Dit zou wel een hele domme vraag zijn maar ben een soort van n00b op het gebied van reizen. (als zoiets bestaat)
pi_25330152
Het is een reisgidsen serie. Over ontzettend veel bestemmingen. Hij is niet verkrijgbaar in het Nederlands, wel in het Engels. Zo ongeveer elke boekwinkel heeft er wel een aantal staan.
Er is ook een site van, waar je veel kunt lezen over landen en vragen kunt stellen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25330440
En het is een soort van "bijbel voor backpackers". Waar kun je goedkoop eten en slapen? Waar moet je vooral NIET komen? Allemaal heel eerlijk, zonder "promotietalk".
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:29:26 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25330496
Ikzelf heb gebruik gemaakt van de Lonely Planet Scotland en mijn vriend heeft die van Hong Kong afgelopen week gebruikt.
Ik vind het een geweldige reisgids.
Lekker veel practische informatie, weinig zwamverhalen en leuke korte stukjes informatie over steden en cultuur en dergelijke. Ook heel handig zoeken in de gids, op onderwerp en op plaatsnamen.
Als ik voortaan ergens heen ga op vakantie ofzo neem ik een Lonely Planet mee
Altijd handig.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:36:03 #5
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25330618
check hun website, die is erg handig!
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:47:17 #6
74126 Frank79
Life is good!
pi_25330781
LP is echt verplichte kost voor echte reizigers. Heb gebruik gemaakt van die van Mexico en Thailand. Ze helpen echt enorm. Objectieve adviezen en inderdaad geen commerciële shit.
pi_25330785
In Nepal heb ik ook veel aan the Lonely Planet gehad.
pi_25330855
Was het niet ook een reisdocumentaire op tv
pi_25330856
Het is een zeer handige reisgids, echter:
probeer ook eens andere dingen dan in de LP vermeld staat, sommigen willen alleen eten in restaurant wat vermeld staat, of hotel/guesthouse wat goed aangeschreven staat in LP.
Dus kijk verder dan de LP dik is en ontdek zo nog een hoop.
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:57:59 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_25330916
En ga nooit midden op straat je Lonely Planet lezen want al het toerist-berovende-boeventuig komen als vliegen op stront af op verdwaalde Lonely Planet lezende backpackers.
Ik heb hem nooit gebruikt, het kreng kostte veel te veel euri's. Heb gewoon Australie gedaan zonder Lonely Planet en dat ging prima!
Maar heb dan ook wel de bekende hostels gemeden omdat die helemaal vol zitten met stomme backpackers en daar had ik echt een hekel aan. Ik vond het leuker om bij de Ozzie's in hun tuin te kamperen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_25330955
[img]ttp://www.lonelyplanet.com/homepage_graffix/lp_logo.gif[/img]

In mijn ogen een van de beste Engelstalige reisgidsen serie. Ideaal formaat, past handig in een tas en omdat ze allemaal eenzelfde soort indeling hebben is het zoeken in een gids ook heel makkelijk.

Dingen die je ongeveer in elke gids ziet:
Facts for the Traveler
When to Go
Events
Money & Costs
Attractions
Off the Beaten Track
History
Culture
Environment
Getting There & Away

EN nog veel meer. Ook de plattegronden zijn heel handig. Klein van formaat, maar meestal wel heel erg duidelijk. Vaak zelfs beter dan kaartjes die je ter plekke kan krijgen. Soms kan ik het daar niet mee vinden en met de LP kaartjes wel.

http://www.lonelyplanet.com/
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:05:57 #12
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_25331018
LP Argentinië viel een beetje tegen.Thailand was wel erg goed.

Ik vind alleen de restaurant en hostel beschrijvingen altijd een beetje subjectief. Wat de schrijver een geweldig lokaal restaurant vind, is voor mij vaak een rare touristische attractie.

Als je naar alleen een stad gaat bezoeken zijn de boeken van Time Out ook wel erg aardig. Deze zijn wel gesponsord maar hier staan wel de hipste tenten in - en ze hebben betere plattegronden.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:43:37 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25331591
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 12:53 schreef babba het volgende:
Was het niet ook een reisdocumentaire op tv
Dat klopt. Reisdocu's kwamen vroegen onder die naam op Discovery Channel. Tegenwoordig heet deze serie Globe trekker. Zijn erg leuke docu's trouwens.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25331640
Bedankt voor de vele reacties!

Het is dus meer een boekenserie? Met om de zoveel jaar weer een nieuwe uitgave van een bepaald gebied/land. Ik nam eerst aan dat het een tijdschrift was.
Dus wanneer je naar een land op (een avontuurlijke) vakantie wilt dan is het dus handig om van te voren een lonely planet uitgave van dat land aan te schaffen?
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:16:05 #15
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25332085
Dat is erg handig ja, neem wel de nieuwste uitgave, want ze verouderen snel door de hoeveelheid practische informatie.
Winkels verdwijnen, boottochtjes worden duurder etc.
Ze zijn wel duur vind ik, maar ik vind het zeker het geld waard.
Je hoeft overigens niet op een avontuurlijke vakantie te gaan, ook als je steden gaat bezoeken of een museumdier bent is het een handige reisgids.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:48:20 #16
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_25334100
Fantastische boeken. Zeker als je backpacked zijn ze erg handig, zeker om goedkope restaurants en slaapplaatsen te vinden
Hatsjoe!
pi_25334239
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:46 schreef Timothy_106 het volgende:
Het is dus meer een boekenserie?
Je weet toch wel wat reisgidsen zijn?
pi_25334297
Overigens is dit topic hartstikke dubbel.

Lonely Planet
Ervaringen met Lonely Planet Reisgidsen
pi_25334685
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat reisgidsen zijn?
Ik wist niet wat the lonely planet was.
  Moderator woensdag 2 maart 2005 @ 18:38:38 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25334718
Nu weet je het wel.
En dubbel, dus slotje.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')