dat is het nadeel als de Xbox 2 een half jaar voor de PS2 en GC2 uitkomt... Microsoft kan dan de prijs van de Xbox 2 zo hoog houden als ze willen.quote:Op maandag 11 april 2005 12:19 schreef twi het volgende:
Tsja, dat waren de launchprijzen van deze generatie ook, en in verhouding zit er in de komende Xbox een stuk uniekere hardware in verwerkt dan in deze. Ook rond de tijd van de launch werd er al gesproken over een "ordinaire" Celeron 733 en een niet zo verbijsterend snelle gemodificeerde GeForce 3. Wat er nu in gaat komen is zeker qua CPU niet echt standaard te noemen, en ook de GPU zal niet verkeerd zijn.
Eigenlijk is dat markttechnisch niet zo slim denk ik dan; ik zou die xbox2 voor een lage prijs in de markt zetten, zodat de console-markt verzadigt raakt met een (tot dan toe) nog superieur product, waardoor je gamers aan je kan binden, en dan je winst pakken op de spellen & de live! abbo`s.quote:Op maandag 11 april 2005 12:32 schreef kepler het volgende:
[..]
dat is het nadeel als de Xbox 2 een half jaar voor de PS2 en GC2 uitkomt... Microsoft kan dan de prijs van de Xbox 2 zo hoog houden als ze willen.
Nu is dat wat overdreven, maar als de PS2 en Xbox2 tegelijk uit zouden komen, dan zou er binnen enkele weken al een flinke prijsdaling komenEn nu is er weinig (eigenlijk geen) concurrentie voor de Xbox 2 als tie uitkomt... ik verwacht redelijk hoge prijzen, en pas vlak voor de PS3 launch zullen ze omlaag gaan met de prijs
bron: gamer.nlquote:Vandaag is bekend geworden dat de Xbox 2 alsnog eerder geopenbaard zal worden dan de Playstation 3. Via een nog niet nader benoemde half uur durende show van MTV, zal de Xbox 2 op 12 mei aan het grote publiek onthuld worden. Dit geldt voor alle MTV kanalen die er zijn, dus waarschijnlijk ook de Nederlandse.
De grote marketing en publishing man achter de Xbox divisie, Peter Moore, wil met deze marketingstrategie niet alleen de core gamers, maar ook het grote publiek bereiken die niets af weten van een E3 conventie. Zo wordt meteen de gehele wereld op de hoogte gesteld van de komst van een nieuwe spelcomputer. Microsoft zou met deze zet weleens een relevante voorsprong op kunnen bouwen ten opzichte van Sony en Nintendo qua naamsbekendheid.
Moore said the launch strategy is to not only "feed the core" gamers, but also to "captivate the masses." The unveiling on MTV is a "signal of the strong change in the way we do business." Themes of optimism and community will be stressed in the campaign, said Moore. McCann Erickson, New York, handles.
De show wordt gepresenteerd door Elijah "Frodo" Wood met een optreden van de rockband The Killers. Verschillende sportmensen en andere beroemdheden zullen de verscheidene features van de Xbox 2 uit de doeken doen en van te voren zal MTV al beginnen met het uitzenden van de nodige teaser spots om zoveel mogelijk mensen aan te trekken.
Ze kunnen de console best onthullen alleen voordat het apparaat grootschalig in productie kan worden genomen zal wel even duren, denk ikquote:Op maandag 11 april 2005 12:54 schreef MMaRsu het volgende:
Nou ik niet, ik denk namelijk niet dat zij hun console als erg snel latne zien ( behalve op de E3 misschien ), als de console pas mid 2006 uitkomt..
Daar kijkt geen hond meer naar.quote:Op maandag 11 april 2005 13:25 schreef twi het volgende:
Ik vermoed dat Sony de PS3 3 uur eerder op The Box laten zien
daar heb je ook weer een puntje. Misschien is het nog slimmer om een paar weken op de hoogste prijs te blijven hangen, en dan langzaam in de prijs zakken. De die-hard gamers zullen hem toch gelijk willen kopen en daarna zorg je dat de casual-gamer de Xbox 2 gaat kopenquote:Op maandag 11 april 2005 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat markttechnisch niet zo slim denk ik dan; ik zou die xbox2 voor een lage prijs in de markt zetten, zodat de console-markt verzadigt raakt met een (tot dan toe) nog superieur product, waardoor je gamers aan je kan binden, en dan je winst pakken op de spellen & de live! abbo`s.
Voorwaardes voor zo`n strategie zijn: een goed product, veel geld, en wat slimme managers, dus wat dat betreft moet ms dat dan toch wel lukken.
Maar ja ik weet niet wat voor strategie ze aanhangen.
Het is eerder anderom, de xbox games worden omgezet naar pc.quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:38 schreef MrSkyline het volgende:
... gewoon allemaal ports van pc games, en slechts enkele xbox exclusives.
als ninja gaiden 2 een launch titel is koop ik em toch wel gelijkquote:Op maandag 11 april 2005 12:32 schreef kepler het volgende:
[..]
dat is het nadeel als de Xbox 2 een half jaar voor de PS2 en GC2 uitkomt... Microsoft kan dan de prijs van de Xbox 2 zo hoog houden als ze willen.
Nu is dat wat overdreven, maar als de PS2 en Xbox2 tegelijk uit zouden komen, dan zou er binnen enkele weken al een flinke prijsdaling komenEn nu is er weinig (eigenlijk geen) concurrentie voor de Xbox 2 als tie uitkomt... ik verwacht redelijk hoge prijzen, en pas vlak voor de PS3 launch zullen ze omlaag gaan met de prijs
Het is juist wél slim. Ik heb geen zin om een heel marketingboek aan je uit te leggen, maar je hebt zogenaamd 3 soorten kopers: degenen die direct een nieuw iets kopen, mensen die sowieso pas volgen als het al een tijdje op de makt is, en de late koper die wacht op de aanbiedingen.quote:Op maandag 11 april 2005 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat markttechnisch niet zo slim denk ik dan; ik zou die xbox2 voor een lage prijs in de markt zetten, zodat de console-markt verzadigt raakt met een (tot dan toe) nog superieur product, waardoor je gamers aan je kan binden, en dan je winst pakken op de spellen & de live! abbo`s.
Voorwaardes voor zo`n strategie zijn: een goed product, veel geld, en wat slimme managers, dus wat dat betreft moet ms dat dan toch wel lukken.
Maar ja ik weet niet wat voor strategie ze aanhangen.
Klopt, maar een nieuwe console betekend meestal de langzame dood van zijn voorganger ... en als je (zoals ik) net je Xbox hebt en je er nog lang niet op uitgekeken bent ... dan komt zo'n nieuwe console wel erg snel.quote:Op maandag 11 april 2005 17:07 schreef twi het volgende:
Je hoeft hem ook niet te kopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |