abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25334741
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:40 schreef taart het volgende:

[..]

overkopen
Meneer Gates heeft centen zat
pi_25345822
Misschien wel draadloos , lijkt me heerlijk als het goed zou werken

Harde schijf verhaal lijkt ook hier weer bevestigd
quote:
Xbox 2: Wireless Controllers, External Hard Drive?

There are some interesting rumours concerning Microsoft's next-generation console currently doing the rounds thanks to technology website Engadget. Quoting what they hold to be a "reliable source" they speak of an external, detachable hard drive and wireless controllers becoming the standard for the Xbox 2, or 'Xbox 360' as they refer to it.

The wireless controllers would certainly be in line with an overarching trend within the industry moving towards wireless technology, although the external hard drive option is a little baffling. Assuming the 'Xbox 360' will also be available in a model sporting a built-in hard drive, making a separate model available without a hard drive (for which an external hard drive can latter be purchased) would only seem to split their customer base and make things more difficult for developers; although suggestions that the hard drive would actually act as a high-capacity TiVo-like device are certainly tasty.
Bron
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:19:39 #53
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25346144
Ik zit echt niet te wachten op draadloze controllers. Batterijen, brrrrrr. Of accu's die na een jaar niet meer op te laden zijn
pi_25346314
Ik ga een Xbox 2 kopen omdat ik Halo 3 wil spelen.
pi_25385245
Ik heb dus wel een Xbox gekocht omdat ie zo gemakkelijk om te bouwen is (sterker nog ik bouw ze om voor andere mensen, je wilt niet weten hoeveel ik er al omgebouwdt heb ) Je hoeft hem geen eens open te schroeven, of spellen te kopieren naar je hd, je kan het namelijk zelfs via het netwerk spelen

Xbox 2 lijkt me echt wel vet, zeker nu ik miss op kamers ga heb ik er een nodig als ThuisBioscoop ding . Alleen die naam Xbox 360 vindt ik dan weer nix, ze hadden wel iets creatievers mogen bedenken Xbox^2 was wel leuk geweest bijvoorbeeld

Hoop dat ie ook een stuk kleiner wordt, maar dat ie geen Laptop hd's gaat gebruiken, want wil er wel een grote HD inhangen
  zaterdag 5 maart 2005 @ 20:18:01 #56
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25385406
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 20:08 schreef Kolky1 het volgende:
Ik heb dus wel een Xbox gekocht omdat ie zo gemakkelijk om te bouwen is (sterker nog ik bouw ze om voor andere mensen, je wilt niet weten hoeveel ik er al omgebouwdt heb ) Je hoeft hem geen eens open te schroeven, of spellen te kopieren naar je hd, je kan het namelijk zelfs via het netwerk spelen

Xbox 2 lijkt me echt wel vet, zeker nu ik miss op kamers ga heb ik er een nodig als ThuisBioscoop ding . Alleen die naam Xbox 360 vindt ik dan weer nix, ze hadden wel iets creatievers mogen bedenken Xbox^2 was wel leuk geweest bijvoorbeeld

Hoop dat ie ook een stuk kleiner wordt, maar dat ie geen Laptop hd's gaat gebruiken, want wil er wel een grote HD inhangen
Hij gaat met flash HD's werken hoogstwaarschijnlijk, dus dat kan je wel shaken.
Verder heb ik je naam aan MS doorgegeven, want je bent een ordinaire dief. .
.
-
pi_25385433
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 20:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hij gaat met flash HD's werken hoogstwaarschijnlijk, dus dat kan je wel shaken.
Verder heb ik je naam aan MS doorgegeven, want je bent een ordinaire dief. .
.
mehh Flash Hd's

Hehe
pi_25385488
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 20:19 schreef Kolky1 het volgende:

[..]

mehh Flash Hd's

Hehe
Beschouw deze post maar als eerste en laatste waarschuwing, want je bent lekker trollerig bezig met deze manier van posten
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_25393150
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 20:08 schreef Kolky1 het volgende:

Ik moet toegeven dat ik um ook daarvoor heb aangeschaft, ik gebruik um nu meer als mediacenter als om op te gamen. Ik verwacht eigenlijk wel dat de mediafunctie zoals deze nu met xbmc mogelijk zijn er in de nwe versie standaard in zullen zitten.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_25393938
Wat heeft iedereen toch tegen Xbox 360. Het bekt lekker en het is een hoog getal (zie discussie hierboven )

X2, dat klinkt echt als een personage uit Star Trek ofzo
Who knew?
  zondag 6 maart 2005 @ 14:23:49 #61
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25395901
Is dit een topic over ombouwen en thuiskopieen of over de Xbox 2?
pi_25396082
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:23 schreef twi het volgende:
Is dit een topic over ombouwen en thuiskopieen of over de Xbox 2?
Even opschonen idd, verdere discussie over warez kan hier gevoerd worden: Het Vecht hier om Warez gezeik topic
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_25396261
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:37 schreef Tain het volgende:
Even opschonen idd, verdere discussie over warez kan hier gevoerd worden: Het Vecht hier om Warez gezeik topic
Mijn post ging niet over warez, maar over de marketingstrategie van Microsoft. Dank je voor het verwijderen
pi_25396289
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:50 schreef Young_David het volgende:

[..]

Mijn post ging niet over warez, maar over de marketingstrategie van Microsoft. Dank je voor het verwijderen
alsje, marketingstrategie van MS en Sony met betrekking tot ombouwen, dat kan ook mooi in bovengenoemd topic
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_25410645
Rellen
pi_25439696
Voorlopige hardware specs van Xbox 2 bekend gemaakt
quote:
Onze collega's van Gamespy zijn er in geslaagd om op de Game Developers Conference de nodige concrete informatie bij developers los te peuteren over de hardware van de Xbox 2/Xenon/Xbox 360/NeXtBox. Hoewel het hier gaat om specificaties van alpha development kits en dus nog niet de definitieve hardware, zal onderstaande wel erg representatief zijn voor het uiteindelijke ontwerp.

CPU: De centrale processor van de console zal maarliefst drie PowerPC cores bevatten, elk draaiend op een kloksnelheid van 3,0 GHz. Elke core kan twee instructies per klokslag verwerken en is voorzien van 32 KB L1 instructiecache en 32 KB L1 datacache. De drie cores delen samen 1 MB aan L2 cachegeheugen. De cache is dus kleiner dan bij de meeste PC's, maar waarschijnlijk heeft de console er ook niet zoveel nodig vanwege de andere architectuur. Welke uitvoering van de PowerPC processors het hier om gaat, is nog niet bekend.

GPU: De ATI videoprocessor zal een generatie verder zijn dan de huidige X800 modellen. De kloksnelheid zal 500 MHz bedragen en ondersteuning voor Shader Model 3.0 is aanwezig. Momenteel werken developers met een alpha 2 GPU. Met de zomer zal de definitieve GPU beschikbaar komen. Vanzelfsprekend zal deze videoprocessor games als Half-Life 2 en Doom 3 zonder enige moeite kunnen draaien en samen met de CPU tot zeer indrukwekkende grafische hoogstandjes in staat zijn. Over videogeheugen is nog niets bekend.

Systeem Geheugen: De spelcomputer zal van 256 MB RAM voorzien worden. Dit klinkt misschien weinig, maar houdt er rekening mee dat je deze hoeveelheden moeilijk met werkgeheugen van een PC kunt vergelijken. Zo heeft de huidige Xbox "slechts" 64 MB werkgeheugen, maar zijn de prestaties aanzienlijk hoger dan dat. Het is mogelijk dat dit systeemgeheugen door de CPU en GPU gedeeld wordt, zoals dit ook het geval is met de huidige Xbox. Informatie over het type geheugen, bandbreedte en kloksnelheid is er nog niet.

Optische Drive: Zoals eerder al uit geruchten bleek, zal de nieuwe Xbox gebruik maken van reguliere DVD-9 schijfjes. Deze zijn vergelijkbaar met het medium wat de huidige Xbox gebruikt, maar de opslagcapaciteit is wel verhoogd naar 7 GB. De drive zelf zal een snelheid van 12x hebben. De PS3 zal in vergelijking gebruik gaan maken van Bluray met een opslagcapaciteit van rond de 50 GB. De reden dat Microsoft voor normale DVD's heeft gekozen, heeft er waarschijnlijk mee te maken dat HD-DVD en Bluray drives nog te duur zijn om dit jaar al te produceren.

Memory Units: De nieuwe Xbox zal gebruik gaan maken van geheugenkaartjes met een capaciteit variërend van 64 tot 1.024 MB. Dit is aanzienlijk groter dan de standaard memorycards die bijvoorbeeld de PS2 gebruikt. Deze hebben een capaciteit van 8 MB.

Hardeschijf: De Xbox 2 zal inderdaad een optionele hardeschijf kennen. Dit is waarschijnlijk gedaan ter kostenbesparing en om de console niet te groot uit te laten vallen. Die-hard gamers zullen de hardeschijf er uiteindelijk toch wel bij kopen voor de extra functies, terwijl casual gamers het gewoon bij de console zelf zullen laten. De opslagcapaciteit van de hardeschijf is nog onbekend, maar 2 GB zal in elk geval gebruikt worden voor game cache.

Camera: Iets heel nieuws is de USB 2.0 camera. Deze camera heeft een resolutie van 1,2 megapixels en zal niet alleen gebruikt worden om bijvoorbeeld je gezicht in een game kwijt te kunnen, maar ook voor bijvoorbeeld video chat. Het is nog onbekend of de camera ook Eyetoy functies zal kennen, evenals het feit of hij standaard inbegrepen zal zijn met de console.

Sound Chip: De spelcomputer zal geen reguliere audiochip hebben. Decompressie van het geluid zal wel door hardware gedaan worden, maar de rest van het geluid wordt door software afgehandeld. DirectSound 3D is vervangen voor X3DAudio, aangezien eerstgenoemde niet flexibel genoeg zou zijn.

Alle games moeten Xbox Live! support gaan bieden. Eén van de belangrijkste redenen hiervoor zal later bekend worden gemaakt. Alle developers hebben de opdracht gekregen om hun games op HDTV te baseren. De minimum eisen die Microsoft momenteel stelt zijn een resolutie van 720p oftewel 1280x720 in zowel gameplay als video, een 16: 9 aspect ratio, 5.1 surround en anti-aliasing. Mensen met een reguliere tv hoeven niet bang te zijn dat de games daarop niet zullen draaien vanwege de hoge resolutie, maar op een HDTV zal het er nog weer een stuk beter uit zien.

Alle Xbox 2 games zullen custom soundtracks ondersteunen. Eigen muziek kan ook direct vanaf de console afgespeeld worden. Gebruikte formaten zijn MP3 en WMA. Bestanden kunnen geëncodeerd worden tot en met 320 kbps CBR of VBR stereo. Voor gamefilmpjes wordt Xenon Motion Video (XMV) gebruikt. Deze softwaretool is gebaseerd op Windows Media 9 en maakt gebruik van een standaard HD-DVD codec. Alle video moet op een tv resolutie van 720p draaien met 30 fps en 5.1 surround geluid.
bron : gamer.nl
  woensdag 9 maart 2005 @ 12:29:02 #67
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25440522
3x een 3 gig processor. .
OMfG, wat een bakbeest. .
-
pi_25440595
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
3x een 3 gig processor. .
OMfG, wat een bakbeest. .
dat viel mij ook al op, is dat niet verschikkelijk veel in vergelijking tot de huidige consoles?

Kan ik dat echt vergelijken met 4x (700mhz toch?) de huidige xbox CPU?
Fiets
pi_25440700
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
Voorlopige hardware specs van Xbox 2 bekend gemaakt
[..]

bron : gamer.nl
*Stil van word*
  woensdag 9 maart 2005 @ 13:08:54 #70
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25441006
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dat viel mij ook al op, is dat niet verschikkelijk veel in vergelijking tot de huidige consoles?

Kan ik dat echt vergelijken met 4x (700mhz toch?) de huidige xbox CPU?
In de huidige XBOX zit 1x 700mhz Celeron geloof ik.
En 64 mb intern.
-
pi_25441570
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:42 schreef -Struikrover- het volgende:

[..]

*Stil van word*
ik zat bijna te watertanden toen ik dit las

Is te merken dat Microsoft alles in de puntjesuitgewerkt wil hebben, en ook over alles goed is nagedacht. Net zoals de minimum eisen waaraan spel ontwikkelaars moeten voldoen, voor het maken van spellen.
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  woensdag 9 maart 2005 @ 14:15:09 #72
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25441776
Toevallig dat ik er vandaag nog over nadacht, over dat gebeuren met die profielen. Ik heb echt wel tig games met het profiel Bartje

"Het zou toch wel aardig zijn als je zo'n profiel maar een keer hoeft te maken.", dacht ik bij mezelf.

Ik zet m'n PC aan, lees het gamesnieuws en wat lees ik?
pi_25441796
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 14:15 schreef twi het volgende:
Toevallig dat ik er vandaag nog over nadacht, over dat gebeuren met die profielen. Ik heb echt wel tig games met het profiel Bartje

"Het zou toch wel aardig zijn als je zo'n profiel maar een keer hoeft te maken.", dacht ik bij mezelf.

Ik zet m'n PC aan, lees het gamesnieuws en wat lees ik?
Fiets
pi_25442553
Indrukwekkende specs! Goed om te zien dat nu ook Microsoft eens met een originele architectuur komt! Ook goed om te zien dat Microsoft developpers gaat pushen om hun games HDTV capable te maken evenals 5.1, hoewel de meeste xbox games ook al 5.1 hadden als ik me niet vergis. Hoe die "optionele harddisc" gaat uitpakken valt nog te bezien. Ik ben echter bang dat dit net zo'n verhaal wordt als de "optionele harddisc" van de PS2... en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

Dat de GPU màkkelijk Half Life 2 zou kunnen draaien is natuurlijk logisch. We hebben het hier immers over een console die nog uit moet komen en nog wel een jaar 4 / 5 mee zou moeten gaan.

Die 256MB ram komt echter als een verrassing voor mij. Er staat ook niet bij 'ie in totaal 256MB gaat krijgen (voor system en video) of dat dit alleen het system-ram wordt. Nou hebben we het hier natuurlijk over een console die véél efficiënter met z'n hardware omgaat dan een pc, maar vergeleken met de huidige xbox is dit niet zo heel veel meer en dit apparaat moet wel even een tijdje mee kunnen. Ook kijkend naar de CPU en GPU die toch een stùk beter zijn dan die in de huidige xbox, lijkt de toemane van de hoeveelheid ram toch wel wat magertjes. Ik ben ook benieuwd naar wat voor soort ram dit gaat worden en hoe hoog de bandbreedte ervan wordt.

De keuze voor dvd als medium is opzich best logisch, als je kijkt naar het feit dat ze dit ding dit jaar nog op de markt willen brengen. En dvd heeft voorlopig nog genoeg capaciteit voor games. Maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de Blu-Ray capable PS3 straks op de markt gaat komen. Hier in Europa lopen we hopeloos achter met HDTV. Maar als je naar de VS en Japan gaat kijken, zal de PS3 met z'n Blu-Ray toch wel een groot voordeel hebben.

Dat elke game gebruik moet gaan maken van xbox live lijkt me een beetje overdreven. Dat is net alsof ze zeggen dat ze geen goeie 1-player games willen hebben op hun volgende console! Of dat 1-player games verplicht downloadable content moeten hebben. Dat elke game een custom soundtrack moet krijgen is ook onzin. Kijk, tijdens racespelletjes en vechtspelletjes wellicht is een custom soundtrack juist erg welkom (bij alle racespellen die ik heb, heb ik de muziek uitstaan, omdat die me simpelweg niet bevalt). Maar bij sommige games is de originele soundtrack essentiëel voor de sfeervorming. Spellen als MGS3 en Final Fantasy (niet echt goeie voorbeelden voor een xbox topic, oké... ) horen gewoon hun eigen soundtrack te hebben. Ik moet er niet aan denken om MGS3 te spelen met andere muziek die er totaal niet bij past en ik denk dat sommige developpers het er ook niet mee eens zijn dat gamers hun eigen muziek gaan luisteren bij hùn spel!

Tot zover mijn analyse/mening over deze specs (die volgens mij nog niet helemaal definitief zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 09-03-2005 17:20:04 (spelfoutje) ]
  woensdag 9 maart 2005 @ 16:56:33 #75
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25442696
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 16:39 schreef P-Style het volgende:
Indrukwekkende specs! Goed om te zien dat nu ook Microsoft eens met een originele architectuur komt! Ook goed om te zien dat Microsoft developpers gaat pushen om hun games HDTV capable te maken evenals 5.1, hoewel de meeste xbox games ook al 5.1 hadden als ik me niet vergis. Hoe die "optionele harddisc" gaat uitpakken valt nog te bezien. Ik ben echter bang dat dit net zo'n verhaal wordt als de "optionele harddisc" van de PS2... en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Dit is anders. Sowieso heb je nu de keuze bij aanschaf of je wel of geen HD wil.
Bij de PS2 kwam ie veel later pas.
quote:
Dat de GPU màkkelijk Half Life 2 zou kunnen draaien is natuurlijk logisch. We hebben het hier immers over een console die nog uit moet komen en nog wel een jaar 4 / 5 mee zou moeten gaan.

Die 256MB ram komt echter als een verrassing voor mij. Er staat ook niet bij 'ie in totaal 256MB gaat krijgen (voor system en video) of dat dit alleen het system-ram wordt. Nou hebben we het hier natuurlijk over een console die véél efficiënter met z'n hardware omgaat dan een pc, maar vergeleken met de huidige xbox is dit niet zo heel veel meer en dit apparaat moet wel even een tijdje mee kunnen. Ook kijkend naar de CPU en GPU die toch een stùk beter zijn dan die in de huidige xbox, lijkt de toemane van de hoeveelheid ram toch wel wat magertjes. Ik ben ook benieuwd naar wat voor soort ram dit gaat worden en hoe hoog de bandbreedte ervan wordt.
Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.
Er is immers geen geheugenvretend besturingssysteem.
quote:
De keuze voor dvd als medium is opzich best logisch, als je kijkt naar het feit dat ze dit ding dit jaar nog op de markt willen brengen. En dvd heeft voorlopig nog genoeg capaciteit voor games. Maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de Blu-Ray capable PS3 straks op de markt gaat komen. Hoer in Europa lopen we hopeloos achter met HDTV. Maar als je naar de VS en Japan gaat kijken, zal de PS3 met z'n Blu-Ray toch wel een groot voordeel hebben.
Denk dat het wel mee zal vallen. Sowieso is het nog niet bekend of Blu-Ray of HDDVD de opvolger van de gewone DVD wordt. Dus wie weet flopt Blu-ray wel keihard. .
DL-dvd is een zeer slimme keuze geweest. Ruimte zat en kosten zijn veel lager als bij Blu-ray.
Maar wat zou grote voordeel volgens jou zijn dan? Wat voor nut heeft een 50 gig schijf uberhaupt voor een console? .
quote:
Dat elke game gebruik moet gaan maken van xbox live lijkt me een beetje overdreven. Dat is net alsof ze zeggen dat ze geen goeie 1-player games willen hebben op hun volgende console! Of dat 1-player games verplicht downloadable content moeten hebben.
Denk dat ze LIVE aware bedoelen. Dan kan je zien wat de ander zit te gamen. Wel makkelijk hoor.
Lijkt me stug dat alle games content moeten hebben of online moeten kunnen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')