abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26160847
Ik blijf het knap vinden dat mensen dat al vantevoren kunnen weten
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_26161167
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:19 schreef kepler het volgende:
...microsoft heeft ervoor gezorgd dat er makkelijk (voor zover je van makkelijk kunt spreken ) geprogrammeerd kan worden op dat ding. Door bv XNA
Daardoor zullen er sneller top-games uitkomen en zullen ze waarschijnlijk meer developers aantrekken dan de PS2
De huidige xbox is ook een stuk makkelijker om voor te programmeren dan de PS2... dit zegt echter niks over wat de developpers gaan doen.
  dinsdag 12 april 2005 @ 00:57:29 #228
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26161873
Ach, de Xbox heeft als voordeel dat 't makkelijker ontwikkelen is, en inderdaad makkelijk poorten vanaf en naar PC (wat beiden gebeurd, zie Fable en Top Spin tegenover Doom 3 en Half Life 2). De Playstation 3 zal waarschijnlijk interessanter zijn gezien de huidige userbase van de Playstation 2. Want hoe je het ook wendt of keert en hoe goed de Xbox 2 ook kan zijn, Sony heeft een gigantisch voordeel met de userbase van, tsja, het zal onderhand richting de 100 miljoen gaan.
pi_26162062
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 00:57 schreef twi het volgende:
Ach, de Xbox heeft als voordeel dat 't makkelijker ontwikkelen is, en inderdaad makkelijk poorten vanaf en naar PC (wat beiden gebeurd, zie Fable en Top Spin tegenover Doom 3 en Half Life 2). De Playstation 3 zal waarschijnlijk interessanter zijn gezien de huidige userbase van de Playstation 2. Want hoe je het ook wendt of keert en hoe goed de Xbox 2 ook kan zijn, Sony heeft een gigantisch voordeel met de userbase van, tsja, het zal onderhand richting de 100 miljoen gaan.
Plus nog altijd een hele grote (maar nog niet officiëel bevestigde) kans dat de PS3 straks backwards-compatible is en er straks een enorme hoeveelheid titels beschikbaar is voor de "PS3" bij z'n launch.

Bij de" xbox2" zal het poorten van en naar pc een stuk lastiger worden dan nu het geval is... Waarschijnlijk wordt het straks zelfs makkelijker om te poorten van de "xbox2" naar de mac, dan naar de pc! Je kunt de xbox zien als een experiment van Microsoft om de consolemarkt te betreden. Een geslaagd experiment als je het mij vraagt (als je het bestaan van Japan even vergeet ). En nu ze een userbase en naamsbekendheid hebben beginnen ze als het ware een beetje opnieuw. Met de "xbox2" willen ze met een schone lei beginnen. Een gewaagder en origineler ontwerp wat hardware betreft, maar wel ten koste van de compatibiliteit met de huidige xbox. Het lijkt alsof ze de huidige xbox een beetje "vergeten" om het dit keer meteen vanaf het begin goed te doen. Door, zoals ik al zei, originelere hardware, dit keer als éérste op de markt te komen met een nieuwe console en het aantrekken van veel Japanse developpers. Hoe dit alles gaat uitpakken kunnen we alleen afwachten...
  dinsdag 12 april 2005 @ 01:35:56 #230
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26162294
Ze schijnen trouwens aan software / een emulator te werken voor de Xbox 2 om 'm ook backwards compatible te maken Lijkt me ook wat raar als er EN een harde schijf in kan, EN de hardware is beter, EN het medium is hetzelfde, dat 't dan niet backwards compatible zou zijn (in mijn ogen toch een vrij nutteloze feature voor de nieuwe aanwas Xbox 2 gamers).
pi_26162353
Er zit standaard geen harde schijf in en de gpu is van ATI en niet van NVidia.
Dat zijn al twee belangrijke punten dat het niet erg waarschijnlijk is.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is.

Edit:
Bovendien ook geen Intel processor.

Een emulator zou best gebouwd kunnen worden, maar het moet wel rendabel zijn en bovendien men moet ook de rechten hebben om dat te doen. Ik zie dat niet gebeuren.
pi_26162542
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 01:35 schreef twi het volgende:
Ze schijnen trouwens aan software / een emulator te werken voor de Xbox 2 om 'm ook backwards compatible te maken Lijkt me ook wat raar als er EN een harde schijf in kan, EN de hardware is beter, EN het medium is hetzelfde, dat 't dan niet backwards compatible zou zijn (in mijn ogen toch een vrij nutteloze feature voor de nieuwe aanwas Xbox 2 gamers).
Het is in ieder geval bevestigd dat de "xbox2" standaard niet backwards compatible zal zijn. Via software zou het in princiepe mogelijk moeten zijn. Het probleem bij hardware emulatie is dat je simpelweg niet kunt garanderen dat ieder spel soepel zal draaien... als ze überhaupt draaien. De hardware in de "xbox2" is misschien wel krachtiger, maar de hardware is vooral anders. Sommige spellen zullen prima kunnen draaien, terwijl andere allemaal glitches gaan vertonen of het helemaal niet doen.

Verder moet je het belang van bw-compatibititeit niet onderschatten... óók niet voor de nieuwe aanwas "xbox2" gamers. Verder kan Microsoft ook geen geld meer verdienen aan mensen die nieuw zijn in de "xbox-scene" en xbox toptitels willen proberen. Ik geef toe dat ik niet vaak meer Playstation spellen meer speel op m'n Playstation2. Maar je hebt af en toe van die PS1-toptitels zoals vele Final Fantasies en Metal Gear Solid die ik nog wel eens op m'n PS2 wil spelen. Het feit dat ik daarvoor niet eerst m'n ouwe Playstation hoef aan te sluiten èn de mogelijkheid om de textures op te schonen op de PS2, zorgt er allemaal voor dat ik af en toe nog wel PS1 spel wil spelen wat ik anders misschien niet meer zou doen. Ik heb zelfs nog een PS1 spel gekòcht nadat ik m'n PS2 had aangeschaft. Ik ben ervan overtuigd dat de populariteit van de PS2 voor een groot deel te danken is aan z'n bw-compatibiliteit. En ik denk dat de Revolution van Nintendo er strakt ook veel baat bij heeft dat 'ie bw-compatible is met de GameCube en dat dat er straks misschien wel voor gaat zorgen dat GameCube spellen nog lang verkocht zullen worden.

Wat heb je aan een userbase als je nieuwe apparaat straks totaal anders is dan je vorige en niet eens meer die ouwe spellen kan spelen? Het enige wat 'ie dan kan is het voortzetten van gameseries die exclusief zijn voor Microsoft.
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:26:52 #233
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26164543
Project Gotham 3:



Best leuk al zeg ik zo
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:53:43 #234
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26165049
Nou, technisch wel mooi maar qua realisme natuurlijk oerlelijk en niet-kloppend.
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:17:31 #235
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26165462
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 02:09 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het is in ieder geval bevestigd dat de "xbox2" standaard niet backwards compatible zal zijn. Via software zou het in princiepe mogelijk moeten zijn. Het probleem bij hardware emulatie is dat je simpelweg niet kunt garanderen dat ieder spel soepel zal draaien... als ze überhaupt draaien. De hardware in de "xbox2" is misschien wel krachtiger, maar de hardware is vooral anders. Sommige spellen zullen prima kunnen draaien, terwijl andere allemaal glitches gaan vertonen of het helemaal niet doen.

Verder moet je het belang van bw-compatibititeit niet onderschatten... óók niet voor de nieuwe aanwas "xbox2" gamers. Verder kan Microsoft ook geen geld meer verdienen aan mensen die nieuw zijn in de "xbox-scene" en xbox toptitels willen proberen. Ik geef toe dat ik niet vaak meer Playstation spellen meer speel op m'n Playstation2. Maar je hebt af en toe van die PS1-toptitels zoals vele Final Fantasies en Metal Gear Solid die ik nog wel eens op m'n PS2 wil spelen. Het feit dat ik daarvoor niet eerst m'n ouwe Playstation hoef aan te sluiten èn de mogelijkheid om de textures op te schonen op de PS2, zorgt er allemaal voor dat ik af en toe nog wel PS1 spel wil spelen wat ik anders misschien niet meer zou doen. Ik heb zelfs nog een PS1 spel gekòcht nadat ik m'n PS2 had aangeschaft. Ik ben ervan overtuigd dat de populariteit van de PS2 voor een groot deel te danken is aan z'n bw-compatibiliteit. En ik denk dat de Revolution van Nintendo er strakt ook veel baat bij heeft dat 'ie bw-compatible is met de GameCube en dat dat er straks misschien wel voor gaat zorgen dat GameCube spellen nog lang verkocht zullen worden.

Wat heb je aan een userbase als je nieuwe apparaat straks totaal anders is dan je vorige en niet eens meer die ouwe spellen kan spelen? Het enige wat 'ie dan kan is het voortzetten van gameseries die exclusief zijn voor Microsoft.
waar is het bevestigd dan?

Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Xbox2 niet backwards compatible zal zijn. Microsoft zal toch niet zo dom bezig zijn...
The line is a dot to you!
pi_26170723
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:17 schreef kepler het volgende:
waar is het bevestigd dan?
Hier. Oké... het is misschien geen officiëel persbericht van Microsoft en ik hecht nog altijd de meeste waarde aan officiële persberichten. Maar toch denk ik dat ze gelijk hebben. Als de xbox2 bw-compatible zou worden, dan zouden ze dat echt wel vroeg laten weten! Zelfs van de Revolution is al bekendgemaakt dat 'ie bw-compatible gaat worden en die verschijnt voorlopig nog niet op de markt.
quote:
Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Xbox2 niet backwards compatible zal zijn. Microsoft zal toch niet zo dom bezig zijn...
Of misschien zijn ze gewoon wèl dom bezig. Misschien is er een mogelijkheid dat er later alsnog een officiële software emulator komt voor de "xbox2" als 'ie een tijdje op de markt is of dat latere versies van de "xbox2" wel bw-compatible zijn. Maar Microsoft wil de "xbox2" nogal haasten dus ga er maar niet vanuit dat 'ie vanaf het begin bw-compatible is.
  dinsdag 12 april 2005 @ 14:30:36 #237
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26170877
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:23 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hier. Oké... het is misschien geen officiëel persbericht van Microsoft en ik hecht nog altijd de meeste waarde aan officiële persberichten. Maar toch denk ik dat ze gelijk hebben. Als de xbox2 bw-compatible zou worden, dan zouden ze dat echt wel vroeg laten weten! Zelfs van de Revolution is al bekendgemaakt dat 'ie bw-compatible gaat worden en die verschijnt voorlopig nog niet op de markt.

Of misschien zijn ze gewoon wèl dom bezig. Misschien is er een mogelijkheid dat er later alsnog een officiële software emulator komt voor de "xbox2" als 'ie een tijdje op de markt is of dat latere versies van de "xbox2" wel bw-compatible zijn. Maar Microsoft wil de "xbox2" nogal haasten dus ga er maar niet vanuit dat 'ie vanaf het begin bw-compatible is.
tja, het is dus niet officieel bevestigd. Dat de PS3 bw-compatible zou zijn is toch ook nog niet officieel bekend (of heb ik dat gemist). Maar Sony heeft wel aangegeven dat ze dit graag willen, maar het lijkt mij dat ze dezelfde problemen hebben als met de Xbox 2. Want de cell-processer werkt volgens mij heel anders dan de processor die nu in de PS2 zit.

en misschien zijn ze idd wel dom bezig Maar ik denk dat ze veel onderzoek hebben gedaan naar het eventuele nut van bw-compabiliteit. Misschien is daar uitgekomen dat maar 5% van de mensen die als belangrijke feature ziet, tja en dan is de keuze voor Microsoft snel gemaakt natuurlijk. We zullen zien over precies een maandje
The line is a dot to you!
pi_26171011
Er zijn ook Xboxen te koop die gemod zijn met meer geheugen en een krachtigere processor, die middels een schakelaar oid terug te zetten zijn naar (getallen weet ik niet zeker) 733MHz, omdat dit echter 33MHz sneller is dan een standaard Xbox draaien sommige spellen daar niet goed op. Dat probleem zal je ook krijgen als je de Xbox2 backwards compatible wil maken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_26171361
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:30 schreef kepler het volgende:
tja, het is dus niet officieel bevestigd. Dat de PS3 bw-compatible zou zijn is toch ook nog niet officieel bekend (of heb ik dat gemist).
Klopt.
quote:
Maar Sony heeft wel aangegeven dat ze dit graag willen
Klopt ook.
quote:
...maar het lijkt mij dat ze dezelfde problemen hebben als met de Xbox 2. Want de cell-processer werkt volgens mij heel anders dan de processor die nu in de PS2 zit.
Klopt óók. Misschien lost Sony het bij de PS3 op, op dezelfde manier als ze bij de PS2 deden.

De processor van de PS2 is ook totaal verschillend van die van de PS1, dùs hebben ze gewoon de processor van de PS1 (die inmiddels erg goedkoop was geworden om te produceren) óók in de PS2 geplaatst als I/O-processor. PS1 spellen op de PS2 worden gedeeltelijk geëmuleerd. De gewone PS1 processor hoeft al niet meer geëmuleerd te worden, de controllers en memorycard ook niet, want die zijn ook compatible met de PS2 (en je moet immers PS1 memorycards gebruiken om PS1 savegames op te slaan), de geluidschip van de PS2 is gebaseerd op die van de PS1 dus daar hoeft ook niks geëmuleerd te worden. - Overigens een leuk feitje: De geluidschip van de PS1 is gebaseerd op de geluidschip van de SNES, die ook geproduceerd was door Sony en ontworpen door... jawel Ken Kutaragi! - Het enige wat geëmuleerd moet worden is het grafische gedeelte. Deze emulatie wordt verricht door zowel de PS2-CPU als GPU. Hierdoor kunnen er zelfs verbeteringen uitgevoerd worden op de textures. De PS1 had ook een apparte chip voor de MJPEG-filmpjes die op de PS2 ook softwarematig worden gedecodeerd.

Misschien dat de PS3 straks gewoon een PS2-CPU-GPU erin krijgt. Tegenwoordig zitten de CPU en GPU van de PS2 op één chip die inmiddels vrij klein is geworden en ook goedkoop om te produceren.

De Revolution wordt bw-compatible, omdat de GPU en CPU allebei zijn gebaseerd op die van de GameCube. Hier hoeft dus ook amper wat geëmuleerd te worden.
quote:
en misschien zijn ze idd wel dom bezig Maar ik denk dat ze veel onderzoek hebben gedaan naar het eventuele nut van bw-compabiliteit. Misschien is daar uitgekomen dat maar 5% van de mensen die als belangrijke feature ziet, tja en dan is de keuze voor Microsoft snel gemaakt natuurlijk. We zullen zien over precies een maandje
Nou... dan hadden ze dat onderzoek wel wat beter mogen uitvoeren. Zéker als ze hun console zo vroeg op de markt brengen... want zeg nou zelf. Toen de PS2 op de markt kwam waren PS1 spellen best wel verouderd. Xbox spellen daarentegen vind ik op dit moment (en over een half jaartje ook nog wel) prima mee gaan! Maargoed... zoals je zegt, we zullen zien.
  dinsdag 12 april 2005 @ 15:35:41 #240
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26172475
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:51 schreef P-Style het volgende:

Misschien dat de PS3 straks gewoon een PS2-CPU-GPU erin krijgt. Tegenwoordig zitten de CPU en GPU van de PS2 op één chip die inmiddels vrij klein is geworden en ook goedkoop om te produceren.
maar dan kan het op de Xbox2 toch ook op een zelfde soort manier opgelost worden? Lijkt mij niet zo duur meer die Xbox1 chip dingen. Laten we hopen dat het wel gebeurt
quote:
Nou... dan hadden ze dat onderzoek wel wat beter mogen uitvoeren. Zéker als ze hun console zo vroeg op de markt brengen... want zeg nou zelf. Toen de PS2 op de markt kwam waren PS1 spellen best wel verouderd. Xbox spellen daarentegen vind ik op dit moment (en over een half jaartje ook nog wel) prima mee gaan! Maargoed... zoals je zegt, we zullen zien.
misschien zijn die Xbox1 games wel heel makkelijk te porten naar de Xbox2 (via ontwikkelings-software) en gaan ze op deze manier de (populaire) Xbox1 games weer opnieuw uitbrengen op de Xbox 2 (alleen met betere graphics dan). Hoppa, weer een hele zooi geld verdient.
Die games net zo duur als de classic-series, voor zeg 20 euro ofzo.
The line is a dot to you!
pi_26172722
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 15:35 schreef kepler het volgende:
maar dan kan het op de Xbox2 toch ook op een zelfde soort manier opgelost worden? Lijkt mij niet zo duur meer die Xbox1 chip dingen. Laten we hopen dat het wel gebeurt
Het lijkt me niet onmogelijk, maar vergeet niet dat Microsoft hiervoor afhankelijk is van Intel, terwijl Sony al z'n CPU's en GPU's altijd zèlf heeft geproduceerd. Waar de PS1-CPU nog gebruikt kon worden als I/O-processor, zal die Intel CPU van de xbox1 naast bw-compatibiliteit leveren weinig nut hebben. Ik zie het niet gebeuren in ieder geval.
quote:
misschien zijn die Xbox1 games wel heel makkelijk te porten naar de Xbox2 (via ontwikkelings-software) en gaan ze op deze manier de (populaire) Xbox1 games weer opnieuw uitbrengen op de Xbox 2 (alleen met betere graphics dan). Hoppa, weer een hele zooi geld verdient.
Die games net zo duur als de classic-series, voor zeg 20 euro ofzo.
Dit zou best nog wel eens kunnen weet je?
  dinsdag 12 april 2005 @ 15:48:02 #242
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26172773
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 15:45 schreef P-Style het volgende:

Dit zou best nog wel eens kunnen weet je?
het zou me eigenlijk niks verbazen nu ik er zo over nadenk
The line is a dot to you!
pi_26172783
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 15:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het lijkt me niet onmogelijk, maar vergeet niet dat Microsoft hiervoor afhankelijk is van Intel, terwijl Sony al z'n CPU's en GPU's altijd zèlf heeft geproduceerd. Waar de PS1-CPU nog gebruikt kon worden als I/O-processor, zal die Intel CPU van de xbox1 naast bw-compatibiliteit leveren weinig nut hebben. Ik zie het niet gebeuren in ieder geval.
[..]

Dit zou best nog wel eens kunnen weet je?
Als ze weer een directx gaan gebruiken voor de Xbox 2 dan zou bw-compatibility volgens mij helemaal niet zo'n probleem moeten zijn. De Directx laag zorgt dan voor de juiste vertaling naar de hardware toe
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:09:55 #244
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26173254
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 09:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Project Gotham 3:

[afbeelding]

Best leuk al zeg ik zo
Idd. leuk. Al heb ik de neiging om meer naar het publiek te kijken dan naar de auto's (dat heb ik wel bij meer racegames en sportgames).
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:15:07 #245
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_26173361
En volgens mij is dat waar XNA in het plaatje komt. Ik heb begrepen dat XNA verder bouwt op DirectX. Dit zou dus kunnen betekenen dat emulatie voor een DirectX applicatie (zoals een Xbox game) niet al te lastig zou moeten zijn...
pi_26174764
Als het niet bw-compatible word, betekend dat dan dat Xbox spellen goedkoper worden na de release?
I wonder if I can borrow more of Jogy's loose change unnoticed?
  dinsdag 12 april 2005 @ 17:27:16 #247
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_26175005
Eerste screen Project Gotham Racing 3?

[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  dinsdag 12 april 2005 @ 17:58:02 #248
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26175721
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 17:27 schreef pkwarts het volgende:
Eerste screen Project Gotham Racing 3?

[afbeelding]
kijk eens een klein stukje terug in dit topic

onze race-leek roy heeft dit al gepost
The line is a dot to you!
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:04:21 #249
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_26175858
roy ook
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:05:09 #250
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26175881
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:04 schreef pkwarts het volgende:
roy ook
als ik het van iemand niet verwacht

maar goed, PGR3 word hopelijk een launch-game, met een schademodel net als in dat XNA filmpje van een jaartje geleden
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')