Hangt er vanaf of het tijdens de wedstrijd sneeuwt denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:50 schreef Everlasting het volgende:
Zou het doorgaan met al die sneeuw?
WTFquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens houdt Krol waarschijnlijk van der Vaart op de bank en mag Obodai het als linksback proberen.
De Telegraaf.quote:Krol kondigde aan niet veel te willen veranderen ten opzichte van zijn ‘debuut’ als mede-eindverantwoordelijke. Het technische duo twijfelt voor de linksbackplaats alleen tussen Maxwell en Anthony Obodai. Indien de Ghanees speelt, kan Maxwell net als tegen Roda doorschuiven naar het middenveld. Dat zou dan ten koste gaan van Rafael van der Vaart. Hedwiges Maduro krijgt na zijn sterke entree op het hoogste niveau opnieuw de voorkeur als controlerend middenvelder.
Het AD.quote:Net als zondag tegen Roda JC maakte de Ajacied op de laatste training geen deel uit van het basisteam.
Het duo Ruud Krol/Tonny Bruins Slot lijkt opnieuw de voorkeur te geven aan Maxwell als linkermiddenvelder. ,,In principe willen we per wedstrijd zo weinig mogelijk veranderen'', aldus Krol. ,,Nigel de Jong is geblesseerd, dan is het logisch dat we hem vervangen en verder niet te veel wijzigen.''
Anthony Obodai speelde op de laatste training linksback, terwijl de 20-jarige Hedwiges Maduro - net als tegen Roda JC- als verdedigende middenvelder werd geposteerd. Aanvoerder Johnny Heitinga lijkt vanavond opnieuw in de defensie te gaan beginnen.
Goede zaakquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De Telegraaf.
[..]
Het AD.
Kan er ook niets aan doen
net zoals tegen auxerrequote:Op woensdag 2 maart 2005 08:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ajax wint vanavond overigens met speels gemak.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:36 schreef gras het volgende:
Goed dat Rafael gespaard word. Tegen AZ hebben we hem harder nodig dan voor zo'n lullig wedstrijdje oefenpartijtje tegen Den Haag.
Wel jammer dat Obodai voor hem in de plaats komt, had liever gezien dat Urby als linksback mag opdraven.
quote:Gevaar voor omhoog gevallen prinsjes
Door Chris van Nijnatten
Het sym-pathieke ADO heeft vandaag serieus kans via Ajax de halve finale van de Amstel Cup te bereiken.
Op de eerste plaats is de Haagse ploeg aan een sterke periode bezig, het treft bovendien de Amsterdammers op een zwak moment. De discipline is bij Ajax ver te zoeken, om van ambitie in de spelersgroep maar te zwijgen.
Zondag trad Roda JC de landskampioen (!) aanvankelijk te terughoudend tegemoet, waardoor Ajax de eerste wedstrijd zonder Ronald Koeman zomaar kon winnen. De geforceerde blijdschap kende nauwelijks grenzen. Hypocriete spelertjes deden alsof ze het erg vonden dat Koeman was vertrokken en op Canal+ begeleidde commentator Sierd de Vos de coaching en de omhelzingen na afloop tussen spelers en interim-coach Ruud Krol met een opvallende, maar toch ook misplaatste vertedering.
Na afloop zette Arie van Eijden het prille geluk in een realistisch daglicht. Op een vrij botte wijze, het had ook best wat minder gekund, profileerde hij met name Ruud Krol als een typische asisstent-trainer. Zo een die zo snel mogelijk een baas nodig heeft, waarna hij weer gewoon vriend van de spelers kan zijn zonder dat de discipline binnen de spelersgroep daardoor gevaar loopt. We gooien hier letterlijke tekst en interpretatie even door elkaar. Dat maakt de kwestie wél zo duidelijk.
De ontboezeming van Van Eijden kwam hem van wat oude rotten, Wim van Hanegem als meest prominente, op kritiek te staan. Het was ook enigszins respectloos zoals Van Eijden zijn oefenmeester Krol even op zijn plaats zette.
Aan de andere kant legde hij zijn probleem wel secuur bloot. Ajax móet onmiddellijk een hard type als trainer en/of algemeen directeur aanstellen, want anders eindigt dit seizoen voor de meest gelauwerde club van Nederland nog vervelender dan het inmiddels al is.
Maandag hoorden we van twee bronnen uit de boezem van de club dat het met de discipline van de Ajax-selectie helemaal uit de hand loopt. Het ging om bronnen met hart voor de club, echte Ajacieden dus, duidelijk geen snel ingehuurde passanten.
Ze maakten zich erg zorgen over de situatie sinds het ontslag van Koeman. Van der Vaart, Pienaar, het maakt niet uit, ze stralen bitter weinig respect uit voor de tijdelijke leiding en aan Koeman hadden ze zoals bekend eigenlijk ook al lang geen boodschap meer.
Afgelopen zaterdag meldden we hier dat modern leiderschap zich onder meer kenmerkt door invoelend vermogen. Ongeveer zoals Rijkaard en Van Basten dat demonstreren en waar ook Hiddink wel een handje van heeft. Maar wie gisterochtend de training van Ajax bekeek, hoopt dat al die omhoog gevallen prinsjes een paar corrigerende schoppen onder hun achterwerkjes krijgen in plaats van een begrijpende trainer-coach.
Extra lang dralen bij rondootjes, lachen bij opdrachten van Tonny Bruins Slot, moeilijk kijken als er schoenen voor bevroren velden aangepast moeten worden. Het is precies het gedrag waar een waardeloze wedstrijdmentaliteit zijn voedingsbodem in vindt.
Het sympathieke ADO Den Haag is nu precies zo'n ploeg die daar vanavond onder de huidige omstandigheden en in het eigen stadion wel eens korte metten mee kan maken. Ook daarom doet de aanhang van de Hagenaars er vandaag verstandig aan om de vriendin van Rafael van der Vaart en de moeder van scheidsrechter Roelof Luinge onbesproken te laten.
hou op man, ik woon vlakbij den haag, en lees altijd de Haagsche Courant.. Ado wordt dus echt altijd als een geweldige en sympathieke club met een gouden toekomst neergezetquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:09 schreef HeatWave het volgende:
Sorry hoor, zonder te flamen, maar het SYMPATHIEKE?? Ado?? Komop zeg, je kan zeggen wat je wil, maar sympathiek is wel het laatste wat bij me opkomt bij Ado. Ordinaire schopploeg, ditto aanhang en stads-mentaliteit.
Kankah dit, kankah dat... erg symapthiek....
Met het oog op AZ vind ik het niet eens zo heel gek.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:26 schreef VoreG het volgende:
Obodai in de basis. VDV ernaast
VDV speelt de laatste tijd juist weer goed terwijl obodai helemaal niks laat zien.
Waarom dat? Ook deze wedstrijd moet gewonnen wordenquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Met het oog op AZ vind ik het niet eens zo heel gek..
Ik moet er altijd wel om lachen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:41 schreef kreischer2000 het volgende:
Wat is die Van Nijnatten toch een vieze kakkerlak bah, ik walg van die vent
Ik vind de wedstrijd tegen AZ toch wel stukken belangrijker.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Waarom dat? Ook deze wedstrijd moet gewonnen worden
Zou VDV de slag op het middenveld dan niet kunnen winnen?quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef methodmich het volgende:
Van Nijnattens beste tekst ooit was de bedankpagina van Pierre van Hooijdonk in het AD.
Overigens vind ik het niet raar dat Krol blijkbaar Maxwell op het middenveld wil houden vanavond, zodat je daar voetballend de slag kan winnen. Laat Obodai dan maar verhinderen dat Jamie Smith iets kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |