abonnement Unibet Coolblue
pi_25320379
Hoi,hoi,

In een topic op flora & fauna is een klein ideetje geboren om een meeting te gaan houden.
Wanneer/hoe/wat e.d. moet nog besproken worden, alsmede een eventuele contact persoon daarvoor.
de bedoeling is eigenlijk simpel.... een dag (en als het bevalt nog meerdere keren) bij elkaar komen en dan "het veld" in te gaan en daar vogels te gaan spotten mede om mensen die hun kennis willen uitbreiden en/of te delen hier gebruik van te laten maken en dan onder het motto : alles mag en niets moet en dommer kun je er niet van worden.

ideetjes en suggesties uiteraard welkom.....

greetzzzzz ro


meeting 14 mei: "kijk es naar het vogeltje"
locatie: Oisterwijk / Zouweboezem
tijdstip: nog niet bepaald

Bonootje
Pearly
Uhmmie
Radyhyn
Daniman

= zeker weten
= misschien

[ Bericht 40% gewijzigd door Blues op 02-03-2005 23:43:05 ]
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_25320798
En sticky!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:21:40 #3
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25321649
Ik doe mee!!
Contactpersoon is niet zo moeilijk... Dat wordt jij toch? Bonootje!!

ThAnx Bluezz voor de sTicKy!! Het is ook een goed alternatief ... toch?

Wat doen we : Loonse en Drunens duinen, Veluwe ?? Roep eens een vogelrijk gebied waar we zeker het een en ander tegen komen
Genoeg experts !?

Ik ben benieuwd .......

Groetjes : Alice
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:34:29 #4
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25321975
Hoewel ik nog erg novice ben wat vogelkennis betreft, ga ik graag mee.

De vragen uit de OP kunnen we het beste een voor een stellen. Ik denk dat we het beste eerst een locatie kunnen gaan uitkiezen, aan de hand daarvan inventariseren wie daar heen wil (dan weet je ook of mensen de afstand willen afleggen voor de meet). Daarna kun je de dag prikken en het tijdstip vaststellen.

Wat we misschien ook even moeten bekijken is wat we zoal willen gaan spotten. Watervogels, bosvogels, heidevogels?

Ik wil iin dit topic best wat coordineren trouwens
patat ftw :)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:35:38 #5
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25322003
Oh... enne... ik heb er nu al reuze zin in
patat ftw :)
pi_25327422
daniman: if you need some help.. ik vind het wel een leuk plan
en daar wil ik dan wel wat tijd in steken
mail me maar even..

maar eerst even de voorbereidende fase:
wat willen we zien
du sidd.. water, bos, heide.. euh..

en waar komt iedereen die mee wil vandaan
(dat helpt met het kiezen van de lokatie)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:00:27 #7
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25327893
Als we op een zaterdag gaan moet ik het wel goed van te voren weten want dan moet ik vrij nemen van mijn werk.

Ik zat te denken aan een heel mooi gebied in de buurt van Rotterdam: De Ackerdijkse Plassen. Het is echt een heel mooi gebied. Je mag er echter alleen met begeleiding in.
Ben er 1x geweest, het was echt super. Lepelaars, een aalscholver kolonie, steenuil en een vossen familie.

Als jullie dit leuk vinden kan ik wel eens informeren over een excursie daar. Dan komt er ook iemand mee die het gebied goed kent.

Van de site van natuurmonumenten:
(http://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/p_natuurgebied.asp?NrInProvincie=2&ProvCode=ZH)
De Ackerdijkse Plassen is één van de belangrijkste vogelgebieden van Nederland. Naast de 115 soorten broedvogels, worden de plassen jaarlijks bezocht door zo’n tachtig soorten doortrekkers en winter- of dwaalgasten, zoals grauwe fitis, kortteenleeuwerik, velduil, dwergarend, schreeuwarend kwak en visarend. In het gebied broeden schuwe vogels als de roerdomp en de ijsvogel. Op de plassen dobberen kuifeenden en slobeenden en ‘s winters maar liefst 16.000 smienten. Ook brengt de aalscholverkolonie hier elk jaar weer jongen ter wereld. De vogels doen het goed in de plassen, omdat de vorige eigenaar Vogelbescherming Nederland hard heeft gewerkt aan schoner water en verhoging van het waterpeil.

Foto van toen ik bij de plassen was (aalscholver kolonie):
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_25327967
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 22:47 schreef Bluezz het volgende:
En sticky!
sticky ????? vertel..( ben ff blondt nu gloof ik )
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:04:35 #9
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25327976
Mijn voorkeur:
Watervogels (misschien gecombineerd met iets als bos ofzo)

Ik woon in Zwijndrecht (in de buurt van Dordrecht). Maar ik zit ook vaak in Etten-Leur (in de buurt van Breda). Maar.. ik heb auto.. dus als het maar niet te ver naar het noorden is vind ik het goed
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_25328254
hmm mja mijn nieuwe huis staa tin rotterdam
dus dat zou mij erg goed uitkomen
en dat gebied verklaard ook meteen waarom rotterdam de grootste vogelopvang van nederland heeft denk ik
klinkt goed
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_25328385
ik woon in (randje) zeeland op het eiland Tholen ongeveer 20 km van Bergen op Zoom af. dus ik heb hier in hoofdzaak weide en water en een heeeel klein beetje bos. woon vlakbij het rammegors en slikken van de heen e.d.
Het Rammegors is rijk aan allerlei vogels: er broeden b.v. buizerds,bruine kiekendief,blauwborst en zelfs de roerdomp schijnt er te broeden.Er zitten hier in de buurt ook heeeeeeeeel veel ganzen in deze periode.
maar de loonse en drunense duinen of veluwe is ook mooi. In Oisterwijk ( mischien aardig centraal voor iedereen is een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten. Dit ligt midden in een bosrijk gebied plus dat daar ook excursies vanuit zijn. http://www.natuurmonumenten.nl/natuuractief/p_Bezoekerscentra_wz.asp?BezoekerscentrumID=5&cc=3

greetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:30:33 #12
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25328413
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:03 schreef bonootje het volgende:

[..]

sticky ????? vertel..( ben ff blondt nu gloof ik )
Sticky houdt in dat jouw Topic waarin een meeting wordt voorgesteld, bovenaan het forum : Flora en Fauna blijft staan zodat zoveel mogelijk mensen die naar dit Forum komen, zien dat er een meeting wordt georganiseerd.

Daniman : ik ben ook leek op het gebied van vogels spotten. Dus daar hoef je je niet druk om maken. Dat Rotterdam gebeuren lijk mij ook wel wat eigenlijk!
Overigens. Ik woon bij 's Hertogenbosch.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:34:31 #13
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25328472
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:28 schreef bonootje het volgende:
In Oisterwijk ( mischien aardig centraal voor iedereen is een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten. Dit ligt midden in een bosrijk gebied plus dat daar ook excursies vanuit zijn. http://www.natuurmonumenten.nl/natuuractief/p_Bezoekerscentra_wz.asp?BezoekerscentrumID=5&cc=3

greetzzz ro
Lijkt me dus ook REUZE interessant .....
Omdat ik leek ben klinkt het waarschijnlijk allemaal geweldig!
Wat wordt het ? Rotterdam of Oisterwijk ?????

Is het maken van een poll misschien een idee??

[ Bericht 4% gewijzigd door Pearly op 02-03-2005 10:39:22 (poll maken?) ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25328568
hmm misschien in rotterdam.. als het toch verplicht onder begeeleiding is
kunnen we dat vantevoren even fixen.. en er een speciaal vogelgeorienteerd rondje van maken
als je dat vantevoren meld.. dan moet dat goed te regelen zijn
daarbij.. weet de gids in kwestie vaak beter waar je heen moet.. dan zelf willekeurig het gebied in lopen

afgezien van dat het beide leuk is... denk ik dat die verplichte begeleiding voor mij de doorslag geeft
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:41:28 #15
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25328584
Ik kan zo in mijn pauze (12.00) wel ff bellen naar de beheerder van de Ackerdijkse Plassen. Dan informeer ik even wat de mogelijkheden zijn voor een excursie.

Oisterwijk ben ik nog nooit geweest
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:44:08 #16
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25328624
En wanneer zouden jullie willen gaan?
Misschien het 1e weekend van april ofzo. Dan is het ook wat beter weer.

Laat maar horen
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:49:04 #17
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_25328723
Misschien nog een tip voor jullie: de Zouweboezem, tussen Gorinchem en Utrecht vlak naast de A27. Prachtig gebied, met een boomgaard (blauwborstjes, boomvalken, piepers, steenuilen), grote plas met kijkhut (roerdomp, waterral, purperreiger, zwarte stern en nog veel meer watervogels) en grote rietvelden. Ligt nog aardig centraal ook. kijk maar op www.zouweboezem.nl
Tranendal
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:56:44 #18
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25328864
Zouweboezem, daar ben ik ook wel eens geweest. Het was er ook erg mooi.
Maar ik vond de ackerdijkse plassen toch mooier
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:00:38 #19
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25328933
Ook leuk : wat Daiha zegt !!
En Radyhyn : April doet wat ie wil ... zo is het spreekwoord. Dus als we het dan gaan doen hoop ik ook dat het niet regent

Toch maar een poll maken. Eens aan Bluezz vragen hoe dat moet!?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:08:23 #20
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25329090
Haha.. ik hoop dat dat april doet wat IK wil

Wil je het dan eerder of later?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:20:20 #21
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_25329325
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:56 schreef Radyhyn het volgende:
....Maar ik vond de ackerdijkse plassen toch mooier
Zeker dichter bij jou in de buurt...
Tranendal
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:25:01 #22
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25329395
maart zit ik al vol. April heb ik alleen 9, 23 en 30 nog over. Maar goed.... men hoeft niet naar mij te kijken he. Om er zeker van te zijn dat iedereen mee gaat is het misschien verstandiger om het later te doen. Gezien het feit dat het topic net pas is geopend en er alleen nog maar ideeen gespuid zijn, duurt het ook nog wel even voor er een plaats en tijd besproken worden.


Ik ben nog nooit ergens gaan spotten dus wat mij betrefd maakt mij het niet uit waar we gaan spotten. Bonootje heeft mij een stukje pluimpot op Tholen laten zien, dat vond ik al heel spannend!!
Ik hoor of lees nog wel wat het interessantst enzo is.
We zullen zien.
Eens kijken of we in korte tijd al knopen door kunnen hakken hier!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:33:36 #23
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25329530
Ja

Maar dat is niet de reden hoor
De Ackerdijkse plassen is gewoon heeeel gevarieerd: Plas, weide, bos.
De Zouweboezem vond ik 'te netjes'. Je kan heel goed merken dat alles door mensen wordt onderhouden. Bij de Ackerdijkse plassen heb je meer het gevoel alsof je in een ongerept stuk loopt.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:37:44 #24
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25329598
dat ongerepte trekt mij ook meer dan onderhouden door mensen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25329900
mja ik ging weleens met mensen van de vogelopvang waar ik vrijwilliger speelde naa rhet naardermeer
dat zijn officieel wetlands.... neem de laarsen maar mee dus
maar dat is niet echt DE plek om zoiets te doen denk ik

zoweiso.. is de vraag hoeveel vogels we gaan zien als je met een grote groep gaat
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')