abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26270088
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vind jij het feit van gehandicapped-zijn een voldoende reden om in Nederland te mogen komen wonen?
ja
Passion for Christ
pi_26270102
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

'rotfacist'

ik kom niet meer bij
wel een ontdekking of niet?
egoist
Passion for Christ
pi_26270113
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:57 schreef Metsada het volgende:

ja
Hoeveel gehandicapten zijn er op de wereld, denk je?
  zaterdag 16 april 2005 @ 13:58:45 #29
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26270134
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:57 schreef Metsada het volgende:

[..]

wel een ontdekking of niet?
egoist
auw
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26270141
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoeveel gehandicapten zijn er op de wereld, denk je?
erg veel
Passion for Christ
pi_26270215
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:59 schreef Metsada het volgende:

erg veel
'k Ben tot nu toe erg onder de indruk van de kwaliteit van je posts.
pi_26270222
Het probleem is gewoon dat we helemaal niets van onze welvaart willen opgeven om een ander mens te helpen. Als jij nu iemand zou tegenkomen en je zou hem een fatsoenlijk leven (volgens een normale levensstandaard) kunnen geven als jij iets van je welvaart zou moeten inleveren, bijvoorbeeld je computer. Deze man/vrouw ken je niet, maar het is duidelijk dat hij/zij van de honger zou omkomen (wat er precies gebeurt is niet van belang) als jij dat niet zou doen. Dit is natuurlijk een puur fictief verhaal wat erg onwaarschijnlijk zou zijn, maar dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet is, zou jij het er voor over hebben...?
Passion for Christ
pi_26270278
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Ben tot nu toe erg onder de indruk van de kwaliteit van je posts.
Nee die van jou zijn lekker. Je vraagt aan mij of ik gehandicapt zijn een reden vind voor een permanent verblijf. En dat vraag je in dit topic. Dat is toch kortzichtig, de ellende van deze jongen is niet puur alleen zijn handicap, het maakt het goed functioneren van hem in het land van herkomst redelijk onmogelijk. Wat ik gewoon probeer duidelijk te maken is dat niet alleen Nederland, maar het hele westen veel en veel meer voor de medemens zou moeten doen, en niet alleen in het buitenland, maar ook in eigen land.

Verder vind ik het gewoon zo ongeloofelijk zwak om als puisterige puber achter je computer zittend op je luie hol te zeggen dat gehandicapten geen bestaansrecht hebben in dit land, ik kan me daar gewoon kwaad om maken, zeker als je als reden opgeeft dat ze te duur zijn. Onze hollandse gehandicapten kosten ook veel geld, zijn die dan ook te duur? Moeten we die ook maar afschaffen, ik weet nog wel wat gaskamers die al een tijdje leegstaan, en de gehandicapten die nog geboren moeten worden kunnen we ook wel aborteren.

En dat lacht zo'n boeren klootzak je ook nog uit omdat je hem facist noemt, ik zie duidelijk de link, hij is degene met een zwakke post en geen geschiedkundig besef, niet ik.
Passion for Christ
pi_26270330
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:02 schreef Metsada het volgende:

Het probleem is gewoon dat we helemaal niets van onze welvaart willen opgeven om een ander mens te helpen. Als jij nu iemand zou tegenkomen en je zou hem een fatsoenlijk leven (volgens een normale levensstandaard) kunnen geven als jij iets van je welvaart zou moeten inleveren, bijvoorbeeld je computer. Deze man/vrouw ken je niet, maar het is duidelijk dat hij/zij van de honger zou omkomen (wat er precies gebeurt is niet van belang) als jij dat niet zou doen. Dit is natuurlijk een puur fictief verhaal wat erg onwaarschijnlijk zou zijn, maar dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet is, zou jij het er voor over hebben...?
Ik stel voor dat jij NU jouw computer verkoopt, en het geld naar Afrika stuurt.
Dan kunnen er weer een paar mensen van de hongerdood gered worden.
pi_26270376
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:04 schreef Metsada het volgende:

het maakt het goed functioneren van hem in het land van herkomst redelijk onmogelijk.
En dat is dus de grote vraag.

Misschien is het wel heel waarschijnlijk dat hij, ondanks het ontbreken van zijn grote tenen, ook in Rwanda goed zal kunnen functioneren, en vrienden maken. Dat hoeft niet in Nederland.
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:09:04 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26270387
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:02 schreef Metsada het volgende:
Het probleem is gewoon dat we helemaal niets van onze welvaart willen opgeven om een ander mens te helpen.
Wie zegt dat ik dat niet zou willen?

Ik geef graag wat van mijn rijkdom weg aan mensen die het minder hebben. Maar ik zie niet in waarom die mensen hier naartoe zouden moeten komen.

Stel dat mijn buren geen geld hebben voor eten. Dan bied ik ze met alle plezier een maaltijd aan. Maar ik zie geen enkele reden om ze dan meteen in huis te nemen.
pi_26270422
Het doet er niet toe wat ik ga doen. Het was een appelerende vraag voor jou, de discussie met zo'n drogreden afsluiten is zwak.

Wie weet doe ik het trouwens ook wel.
Passion for Christ
pi_26270478
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet zou willen?

Ik geef graag wat van mijn rijkdom weg aan mensen die het minder hebben. Maar ik zie niet in waarom die mensen hier naartoe zouden moeten komen.

Stel dat mijn buren geen geld hebben voor eten. Dan bied ik ze met alle plezier een maaltijd aan. Maar ik zie geen enkele reden om ze dan meteen in huis te nemen.
Stuur jij ze dan ook direct weg, als ze geen huis meer hebben en ze zijn al bij jou thuis? (je moet wel de juiste vergelijking maken)
Passion for Christ
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:14:59 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26270547
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:12 schreef Metsada het volgende:

[..]

Stuur jij ze dan ook direct weg, als ze geen huis meer hebben en ze zijn al bij jou thuis? (je moet wel de juiste vergelijking maken)
Jahoor. Er zijn grenzen aan barmhartigheid. Ze zijn immers binnengekomen zonder toestemming.
pi_26270565
Ja, mijn huis heeft namelijk maar een beperkt aantal kamers, en mijn inkomen is niet voldoende om een onbeperkt aantal monden te vullen.

Misschien kunnen ze wel zelf een nieuw huis bouwen. En daar kun je ze best bij steunen.
pi_26270626
Ok, dat is dan waarin wij verschillen, ik zou ze wel in huis houden en ze aan het werk zetten en sparen voor een nieuw huis. Op straat zetten kan ik niet.
Passion for Christ
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:20:41 #42
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26270702
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:17 schreef Metsada het volgende:
Ok, dat is dan waarin wij verschillen, ik zou ze wel in huis houden en ze aan het werk zetten en sparen voor een nieuw huis. Op straat zetten kan ik niet.
Als dat in Nederland nu ook eens zou gebeuren, dat 'aan het werk zetten', had ik wellicht wat minder moeite met de instroom gehad.
pi_26270802
Rectificatie: kansloos bashtopic, blijft dicht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')