jaquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vind jij het feit van gehandicapped-zijn een voldoende reden om in Nederland te mogen komen wonen?
auwquote:
erg veelquote:Op zaterdag 16 april 2005 13:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoeveel gehandicapten zijn er op de wereld, denk je?
Nee die van jou zijn lekker. Je vraagt aan mij of ik gehandicapt zijn een reden vind voor een permanent verblijf. En dat vraag je in dit topic. Dat is toch kortzichtig, de ellende van deze jongen is niet puur alleen zijn handicap, het maakt het goed functioneren van hem in het land van herkomst redelijk onmogelijk. Wat ik gewoon probeer duidelijk te maken is dat niet alleen Nederland, maar het hele westen veel en veel meer voor de medemens zou moeten doen, en niet alleen in het buitenland, maar ook in eigen land.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Ben tot nu toe erg onder de indruk van de kwaliteit van je posts.
Ik stel voor dat jij NU jouw computer verkoopt, en het geld naar Afrika stuurt.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:02 schreef Metsada het volgende:
Het probleem is gewoon dat we helemaal niets van onze welvaart willen opgeven om een ander mens te helpen. Als jij nu iemand zou tegenkomen en je zou hem een fatsoenlijk leven (volgens een normale levensstandaard) kunnen geven als jij iets van je welvaart zou moeten inleveren, bijvoorbeeld je computer. Deze man/vrouw ken je niet, maar het is duidelijk dat hij/zij van de honger zou omkomen (wat er precies gebeurt is niet van belang) als jij dat niet zou doen. Dit is natuurlijk een puur fictief verhaal wat erg onwaarschijnlijk zou zijn, maar dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet is, zou jij het er voor over hebben...?
En dat is dus de grote vraag.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:04 schreef Metsada het volgende:
het maakt het goed functioneren van hem in het land van herkomst redelijk onmogelijk.
Wie zegt dat ik dat niet zou willen?quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:02 schreef Metsada het volgende:
Het probleem is gewoon dat we helemaal niets van onze welvaart willen opgeven om een ander mens te helpen.
Stuur jij ze dan ook direct weg, als ze geen huis meer hebben en ze zijn al bij jou thuis? (je moet wel de juiste vergelijking maken)quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat niet zou willen?
Ik geef graag wat van mijn rijkdom weg aan mensen die het minder hebben. Maar ik zie niet in waarom die mensen hier naartoe zouden moeten komen.
Stel dat mijn buren geen geld hebben voor eten. Dan bied ik ze met alle plezier een maaltijd aan. Maar ik zie geen enkele reden om ze dan meteen in huis te nemen.
Jahoor. Er zijn grenzen aan barmhartigheid. Ze zijn immers binnengekomen zonder toestemming.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:12 schreef Metsada het volgende:
[..]
Stuur jij ze dan ook direct weg, als ze geen huis meer hebben en ze zijn al bij jou thuis? (je moet wel de juiste vergelijking maken)
Als dat in Nederland nu ook eens zou gebeuren, dat 'aan het werk zetten', had ik wellicht wat minder moeite met de instroom gehad.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:17 schreef Metsada het volgende:
Ok, dat is dan waarin wij verschillen, ik zou ze wel in huis houden en ze aan het werk zetten en sparen voor een nieuw huis. Op straat zetten kan ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |