abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:52:39 #1
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25314948
Dit moet me nu van het hart want ik heb het helemaal gehad met mezelf. Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een waardeloze zelfdiscipline. Ik wil mezelf niet vergelijken met uitkeringstrekkers, maar mijn instelling komt aardig in de buurt.

Ik ben dit jaar begonnen met een puike bedrijfskundige studie, wat ik ook best leuk vind tot nu toe maar ik heb gewoon de motivatie van een zak stront. Het eerste blok heb ik al m'n tentamens gehaald omdat het (bleek later) kinderachtige simpele kutvakken waren. Het tweede blok ben ik hopeloos op m'n bek gegaan doordat ik tentamens een dagje van tevoren ging leren en een boek van 800 pagina's lees je niet in één dag. Tenminste, zo iemand als ik niet...

Nu weer... de herkansingen van die tentamens komen eraan en ik neem mezelf elke dag voor te starten met leren, zodat ik straks niet in tijdnood kom. Je raadt het al, ik heb hooguit 2 bladzijdes gelezen de afgelopen weken. Ik heb godverdomme 1 dag college in de week en de rest kan ik thuis op mijn luie aarsch zitten.

Ik zou élke dag gewoon iets kunnen doen, maar mijn dagen bestaan uit laat opstaan en voornemen om te gaan leren. Dat voornemen schuift steeds een uurtje op totdat ik ga eten. Daarna weer voornemen om te gaan leren totdat het avondeten is. Na het eten trainen en na het trainen ben ik te moe en ga ik niet meer leren.

Ik zou ook meer kunnen gaan werken door mijn vrije dagen maar verdomme... zelfs dat trek ik niet. Ik heb die types die hun studie vergallen door teveel te FOK!ken enzo altijd hard uitgelachen, maar onderhand lijk ik er zelf ook wel eentje.

Voor een trein springen, of mezelf tot de Islam bekeren vind ik iets te extreem, maar in godesnaam, het moet veranderen.

En voordat de standaard grappen over bans, zelfmoord en 'een leven zoeken' getapt worden wil ik alvast even melden dat ik al die dingen al heb geprobeerd.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:55:45 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25314971
minder fokken, zou een oplossing zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:58:57 #3
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_25314992
Minder Fok!en is niet de oplossing. Dan verzin je wel weer iets anders om alles uit te stellen. Ik loop een jaar of 5 voor op de TS en ik ben er ook nog steeds niet vanaf.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:59:41 #4
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_25315000
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:55 schreef Klonk het volgende:
minder fokken, zou een oplossing zijn
En ook voor de rest van fok zou het niet onaangenaam zijn

edit: als Braun minder ging fokken, that is, niet dat de rest minder gaat fokken. Hallo, dan heb ik helemaal geen leven
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:00:42 #5
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25315017
Ik zit er ook zwaar over te denken om gewoon te kappen met mijn studie, omdat ik er toch te lam voor ben. Dan ga ik gewoon de bouw in of haal mijn vrachtwagen rijbewijs. Maar ik ben bang dat ik daar dan later juist weer spijt van krijg.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:05:13 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_25315062
Het is nooit te laat om naar school te gaan.
Ga gewoon een jaar of twee fulltime werken. Dan merk je snel genoeg wat je nou eigenlijk wil.

Het heeft mij erg geholpen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:06:20 #7
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_25315078
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:00 schreef BrauN het volgende:
Ik zit er ook zwaar over te denken om gewoon te kappen met mijn studie, omdat ik er toch te lam voor ben. Dan ga ik gewoon de bouw in of haal mijn vrachtwagen rijbewijs. Maar ik ben bang dat ik daar dan later juist weer spijt van krijg.
Je kunt jezelf beter nu een schop onder je hol geven en op zijn minst een paar uur per dag leren als dalijk jarenlang spijt hebben.
pi_25315080
Natuurlijk ga je er spijt van krijgen, gewoon 1) niet aanstellen of 2) zo doormodderen met je studie.
1) dan heb je het gehaald en ben je er vanaf
2) dan haal je het ook nog wel eens tussen nu en 10 jaar.
pi_25315081
Ga in de bieb zitten leren, op een plek zonder computer Dan is de enige afleiding die je hebt rondkijken en daar heb je al gauw genoeg van...

Je woont zeker niet thuis? Je moeder op je laten letten is ook een probaat studiemiddel
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:08:21 #10
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25315106
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:06 schreef ChrisJX het volgende:
Ga in de bieb zitten leren, op een plek zonder computer Dan is de enige afleiding die je hebt rondkijken en daar heb je al gauw genoeg van...

Je woont zeker niet thuis? Je moeder op je laten letten is ook een probaat studiemiddel
Jawel ik woon (nog) wel thuis, maar wil volgend jaar op kamers gaan... Ik denk alleen niet dat ik er dan veel op vooruit zal gaan qua levensstijl.
pi_25315118
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:06 schreef ChrisJX het volgende:
Hij vond zichzelf bekeren tot de Islam al te extreem, dit wat jij zegt is toch een stapje extremer
pi_25315121
Er komt een moment in je leven waarop alles gaat veranderen.
Dat moment komt vanzelf, je moet er alleen niet ol zitten wachten, zoals ik dat ooit deed.
Doe gewoon je ding zover dat mogelijk is met NULL motivatie en geniet van het leven buiten school.
Je kunt je hele leven nog leren en werken....en de hele dag lamballen gaat op een gegeven moment ook je keel uit hangen (Spreekt uit ervaring).

Succes er mee
When life goes too fast, use emergency brake
Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie beherrscht das Chaos!
pi_25315157
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:52 schreef BrauN het volgende:
Ik heb godverdomme 1 dag college in de week en de rest kan ik thuis op mijn luie aarsch zitten.
Gelukkig, er is dus nog hoop voor mij.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:13:24 #14
110253 Spectator
Overtuigd Max-drager
pi_25315159
zooooooooooooo herkenbaar en door het steeds uit te stellen denk je op het laatst van ja nou heeft het toch geen zin meer. Als ik echt moet leren sluit ik me op bij mijn ouders, die hebben een ouwe pentium zonder internet IDEAAL.

Hulde voor de topictitel trouwens, die is echt mooi
Many have tried
They tried and failed?
No, they tried and died...
pi_25315198
Ik leef met je mee jongen
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:25:04 #16
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_25315272
Werkelijk waar, of je kiest een studie of niet?

Een beetje regime zal je zeker goed doen.
pi_25315307
Herkenbaar.. voor zelf ook weinig uit maar haal alles nog wel redelijk gelukkig..

En boeken een dag van te voren leren, kerel, ik ging mijn tweede semester ook compleet op mijn bek het eerste jaar van je studie... daar leer je van, en na een tijdje zie je wel dat het niet zo verder kan..

Hoewel, in combinatie met samenvattingen,,..er zijn nog steeds boeken nooit open geweest hiier, ook niet boeiend, brede studie is leuk en handig, maar je krijgt ook onzin vakken..

Gewoon jezelf er toe zetten, meestal is dat het moeilijkste, als je eenmaal bezig bent lukt het wel..

En.. die pc uit..pc aan (met msn) en willen leren lukt niemand...

Ga desnoods in de UB zitten.. daar is het zo saai en niks te doen, dan ga je wel leren... Mja... tenzij net die ene leuke blonde naast je zit..maarja dan beroep je je maar op je monogamiteit op dat moment..;)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:30:17 #18
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_25315329
Herkenbaar ja. Weet je wat helpt?

Na 2 keer havo-4 zonder succes te hebben gehaald je verlagen tot MBO.
Je bent dan 17/18 en je kiest voor ICT
Je haalt alles zonder er ook maar iets voor te doen, maar je beseft je na een half jaar al dat je godverdomme die havo had moeten halen omdat je nou nog 3,5 jaar aan moet kloten met nog 3 keer een half jaar tyfus stages waarna je een waardeloos kut diploma hebt waarmee je helpdeskmedewerker kan worden.
pi_25315596
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:08 schreef BrauN het volgende:

Jawel ik woon (nog) wel thuis, maar wil volgend jaar op kamers gaan... Ik denk alleen niet dat ik er dan veel op vooruit zal gaan qua levensstijl.
Oftewel: Je moeder nu de opdracht geven om je morgenvroeg om acht uur uit je nest te schoppen zodat je om negen uur in de boeken kunt zitten Computer uitlaten (als je dat lukt, mij niet ), stekker van de tv eruit trekken en een schema vaststellen: half uur leren, vijf minuten pauze, half uur leren, tien minuten pauze, half uur leren, half uur pauze Half uur leren, vijf minuten pauze enz.

Als je wilt kan ik morgen wel een support-topic voor je openen: ik sta ook om acht op, begin om negen en dan wil ik best om het half uur even Niet lanterfanten, doooooooorrrrrrrrwerken typen
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:06:44 #20
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25315906
Ik ben bijna het evenbeeld van BrauN! .
t Gaat de laatste tijd al wel beter, maar ik heb nog steeds wel eens momenten dat ik met mezelf heb afgesproken iets nuttigs te gaan doen, maar dat ik dan toch weer uitstel . Maar ach, gewoon opstaan en die eeuwige PC nu eens níet aanzetten is een van de beste oplossingen. En dan niet aanzetten totdat je klaar bent met leren natuurlijk
pi_25315917
Jij bent niet de enige. Geloof me heel veel mensen hebben hier last van. Studentenpsygoloog wilde ook niet helpen bij mij. Wat wel werkte voor mij was naar een (universiteits)bib te gaan. Daar zie je iedereen studeren en het is heel stil. En dat motiveert enorm, want je studeert samen.

Wat ook geholpen heeft is een studiemaatje zoeken. Als je iemand hebt waarmeen je kunt studeren dan helpt dat enorm. Dan ben je meer geneigd om afspraken te maken en je daaraan te houden, want je bent het de ander verschuldigt.
pi_25315973
Heb ik ook hoor ..

Ik kijk gewoon op m'n rooster, en al zie ik dat ik voor een overhoring nog een pauze ervoor heb zitten, leer ik het in die pauze wel..
Da's wel het toppunt van uitstellen...

Maarja, maak een rooster voo jezelf, en zet jezelf er verplicht aan idd, gouden tip
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:11:09 #23
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_25315975
Gelukkig verdien je wel makkelijk geld .
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:20:36 #24
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_25316093
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:47 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Oftewel: Je moeder nu de opdracht geven om je morgenvroeg om acht uur uit je nest te schoppen zodat je om negen uur in de boeken kunt zitten Computer uitlaten (als je dat lukt, mij niet ), stekker van de tv eruit trekken en een schema vaststellen: half uur leren, vijf minuten pauze, half uur leren, tien minuten pauze, half uur leren, half uur pauze Half uur leren, vijf minuten pauze enz.

Als je wilt kan ik morgen wel een support-topic voor je openen: ik sta ook om acht op, begin om negen en dan wil ik best om het half uur even Niet lanterfanten, doooooooorrrrrrrrwerken typen
Zou het helpen met dit soort voornemens in de ochtend?
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 09:53 schreef BrauN het volgende:
Eén hele goedemorgen. Het beloofd weer een ontzettend schrale dag te worden waarop ik geen ene donder ga uitvoeren. Ik moet dingen doen, echt veel dingen, ik heb de hele dag vrij, dus die dingen zouden gedaan moeten kunnen worden. Maar ik ken mezelf. Er worden vandaag dus geen dingen gedaan.

Houdoe!
pi_25316135
ik ben ook zo'n suffe klote mongool

gezellig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')