abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25313823
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic #43

24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

----------------------
Laatste post in het vorige deel:
quote:
Oei Suzanna, da's idd een heel erg snoeperige foto.
* dutchie probeert haar klapperende eierstokken weer onder controle te krijgen.

LB, lachen is dat hè zoals ze die dingen oppikken van anderen. Zou me niks verbazen als Léon dat truukje ook op het kdv geleerd heeft.
Dat wat Jolie deed met haar handjes en tatatat, deed Léon dus met zwaaien. Hij zei daar bij 'dada'. Ja nu weet ik ook wel, iedere baby zegt dada. Maar hij zei het met zo'n klemtoon. Blijkt dat mijn moeder dus 'dagdag' met hem geoefend had. Meestal is het bij hem nl. dada maar dan in het kwadraat. Even voor de beeldvorming.

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 02-03-2005 10:02:06 ]
pi_25313846
Vanavond huilbaby's in B&W: Nederland 3, 19:20 u
quote:
Lichamelijk is er meestal niets aan de hand met huilbaby's. Dat concluderen drie Zwolse kinderartsen in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Excessief huilen komt vooral door spanningen in het gezin, stellen zij. Wat vinden ouders van deze uitkomsten? En hoe vertel je hen dat zij zelf de oorzaak kunnen zijn van het huilgedrag van hun kind? In B&W een gesprek met kinderarts Paul Brand, verloskundige Beatrijs Smulders en ouders van huilbaby's.

Presentatie: Inge Diepman

LET OP: De smalbandversie is twee uur na de uitzending beschikbaar, de breedbandversie zes uur na de uitzending. Voor andere uitzendingen van dit seizoen kunt u terecht in ons media-archief.
pi_25314965
Waar spelen jullie baby's nu eigenlijk graag mee?

Myrthe, 8 maanden;
- pianoxylofoon (vd speelotheek): maakt lekker veel lawaai
- stokje van die pianoxylofoon: ronddraaien en sabbelen
- stapelbekers (ook vd speelotheek): toren omgooien en de bekers uitelkaar halen (en ze begint te oefenen met weer in elkaar doen maar dat kost nog veel denkkracht )
- lege koektrommel: trommelen, onderkant spiegelt, op z'n zijkant rolt-ie weg
- doos wasknijpers: omkeren, wasknijpers sabbelen, in en uit doos halen (en ik zit er dan wel bij natuurlijk).
Die dingen vd speelotheek vielen me op omdat ik daar al eens naar gekeken had bij de speelgoedwinkel, maar volgens hen was ze er te jong voor en kon dat pas vanaf 1 jaar. Volgens de medewerker vd speelotheek kon ze daar al wel mee spelen, en die blijkt gelijk te hebben. Dus misschien kunnen jullie er ook nog wat mee.
pi_25315002
Ik Poemojn iets geleerd YES!!!!
Luchtbel ook ik ben overtuigd van dat stress van de ouders wel degelijk mee speelt. Je merkt het aan je baby als jezelf een strees dag hebt. dan doet hij juist wat jij niet wil. Ik wil daarmee alleen maar laten zien dat er meer baby's in het begin koemelk intollerantie hebben dan men aan neemt. De darmen kunnen nl nog niet alle stoffen afbreken. En vaak helpt dan een hypo allergene voeding al voldoende en vaak is het na 12 weken over. Het moment dat de darmen gerijpt zijn. Daarna heet het ook pas allergie.
Net zoals Djulian heeft een intollerantie voor huisdieren, we kunnen nog niet van allergie spreken omdat dat nog niet bewezen kjan worden via tests, dat kan pas als ze 4 zijn. Tot die tijd heet het intollerantie, al zegt men, ik dus ook, als snel dat hjij een allergie heeft.

Je leert zoveel als je dus een kind heb die dus allergieen of intolleranties hebben. Zo is bv vanille ook een allergeen, nooit aan gedacht en zoveel meer dingen waar je mee op moet passen.
pi_25321930
Hier was het even schrikken vanmiddag. Toen we Djulian wakker maakte voor zijn 16 uur fles bleek hij behoorlijk warm te zijn dus even temp genomen. De therometer schoot naar de 40 graden. Huisarts gebeld ivm een heel duf ventje die nergens op reageerde en de fles ook niet wou. De huisarts zei dat ik 240paracetamol in zetpil hem moest geven dat is de zelfde sterkte als de zetpillen van Djen Ik ben eigenwijs geweest en heb 120 gegeven en net had hij 38.1 dus het gaat de goeie kant op. En hij heeft een keer gelachen. We houden hem goed in de gaten want de kans op stuipen is zeer groot zei de huisarts al.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:41:51 #6
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25322169
zo das schrikken anitra gelukkig is het al ietsjes gezakt en kon hij een beetje lachen
beterschap voor je ventje..
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:55:27 #7
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25322533
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:57 schreef poemojn het volgende:
Leuk, Rottdog!
Misschien meer iets voor het babytopic, maar is-ie niet jaloers? De herder van mijn ouders wel...
Nee absoluut niet maar we zijn ook heel vroeg begonnen met dingen Bowie aan te leren. Zo zetten wij de kinderwagen in huis zodat Bowie alles goed kon aftasten, de box het stond hier gewoon allemaal eerder. Eerste mutsje van Zoë goed laten ruiken en steeds kleertjes wat ze die dag aanhad meenemen naar huis. Bowie een rustige plek gegeven en het gaat enorm geweldig Bowie vindt Zoë enorm leuk. Eten vallen of course maar ook heel zachtjes spelen Bowie slaapt ook naast de box het gaat heel goed boven mijn eigen verwachting. Als Zoë Bowie zat is duwt ze hem weg en die hint snapt Bowie wel. Maar hoe leuk en aardig als het gaat zo zijn er wel mijn eigen regels, ik laat ze nooit alleen met zijn 2, Bowie mag niet aan de speeltjes van Zoë komen maar dat geldt andersom ook ze hebben allebei hun eigen, Zoë mag niet aan de voerbakken komen en hopelijk is dit allemaal genoeg.
quote:
Op maandag 28 februari 2005 13:55 schreef texelonia het volgende:
Vinden jullie dat niet vies?
Het is misschien anders als het je eigen hond is, maar ik krijg elke keer de kriebels als de hond van m'n schoonouders aan Noah gaat snuffelen en ook wil likken enzow.. Houden ze wel een béétje tegen, maar niet genoeg vind ik. Nou ging dat ook al zo toen Noah 2 weken oud was, dat scheelt ook wel natuurlijk, Zoë is al stuk ouder. owjah en ik ben ook niet echt een hondenliefhebber..
Vies nee absoluut niet handig ja, eerder als Zoë de broek vol had merkte ik want dan ging de hond snuffelen. Likken mag alleen niet aan het gezicht dus gewoon aan de handjes gaat geweldig, goed voor de weerstand

Mischien de volgende keer gewoon die hond Noah goed laten besnuffelen en likken dan is de lol er misschien er wel vanaf voor de hond dan he.
pi_25322629
Het is helemaal niet vies. Toen Djulian thuis kwam hebben we de autostoel op de grond gezet en heeft hij gesnuffeld, 5 minuten later kreeg hij een dikke kus over zijn wang heen. Vies nee, het was goed voor de binding er is nooit jaloezie geweest tussen de hond en de baby. Dino was juist heel waaks, als Djulian begon te huilen keek hij ons aan of w hem wel hoorden. Ging voor de deur liggen zodat hij alles in de gaten kon houden. Een hond en een kind samen is zo mooi, dat weet ik van Djen en dino. Dat waren dikke maatjes en konden van alles doen met elkaar.
Damn ik mis hem Is maar goed dat we hem van het weekend weer gaan zien
pi_25323006
Dino ligt hier ook voor de box van Thijs, en het gaat goed samen, Thijs is ook enorm nieuwschierig naar Dino,
Maar idd hier laat ik hond en kind niet alleen achter, en speeltjes van Dino blijft Thijs vanaf en Dino moet van de speeltjes van Thijs afblijven.

Anitra ik heb al verteld hoor dat zijn vrouwtje van het weekend komt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25323478
psies en die regels kent Dino al dus dat scheelt. Alleen het verschil tussen zijn speelbal en de speelbal van Djen of buurtkinderendie schoten ze dan in de tuinweet hij nog niet

Djulian heeft ineens weer koorts het is nu 39,5. Dus weer een zetpil gegeven 120 dus. Om 4 uur weer ff tempen en goed in de gaten houden.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:01:33 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25326422
Hoe is het nu met Djulian, Anitra? Sterkte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 08:26:43 #12
81992 Githa
pi_25326623
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 23:59 schreef Anitra het volgende:
Het is helemaal niet vies. Toen Djulian thuis kwam hebben we de autostoel op de grond gezet en heeft hij gesnuffeld, 5 minuten later kreeg hij een dikke kus over zijn wang heen. Vies nee, het was goed voor de binding er is nooit jaloezie geweest tussen de hond en de baby. Dino was juist heel waaks, als Djulian begon te huilen keek hij ons aan of w hem wel hoorden. Ging voor de deur liggen zodat hij alles in de gaten kon houden. Een hond en een kind samen is zo mooi, dat weet ik van Djen en dino. Dat waren dikke maatjes en konden van alles doen met elkaar.
Damn ik mis hem Is maar goed dat we hem van het weekend weer gaan zien
Dat doet onze Hond ook
Als Jordy huilt en wij springen niet gelijk op dan komt de hond ons halen en duwt met haar neus in mijn zij of ze wil zeggen "hey, sta is op ! ' en als ik niet reageer doet ze dat bij mijn vriend ook
En een natte neus is helemaal niet vies ik denk ook dat het goed is voor hun weerstand

Ik heb toen ik zwanger was heel wat nachtmerries gehad over de eerste kennismaking tussen Jordy en de hond. Ik droomde steeds dat ik Jordy aan haar liet zien en dat ze dan gelijk 'HAP' deed Maar gelukkig is het allemaal erg goed gegaan. De hond was reuze nieuwsgierig en heeft Jordy van top tot teen besnuffeld en dat doet ze nu nog wel eens.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:27:42 #13
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25326631
Gefeliciteerd Sugar!!! Maria een half jaar oud, wow, ongelofelijk, wat gaat dat snel.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat ze als een klein poesje met opgeklapte beentjes in de box ongecoördineerde grimassen lag te maken... en nu is het een klein, brutaal dametje geworden.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 08:30:09 #14
81992 Githa
pi_25326656
Djulian, ben je ziek ? .... heel veel beterschap hoor

Sugar, hoe gaat het met Maria? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen met haar heupjes en het dragen van een spreidbroekje. Misschien heb je het pas nog verteld hier maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo nu en dan wel eens iets mis * lees regelmatig *
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:58:03 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25326955
Renzell, hihi!
voor Maria

Gaat hartstikke goed, Githa!

Ze merkt niks van de spreidbeugel, beweegt gewoon heel druk en kijkt nergens van op. Toch merken we wel dat ze er enorm van geniet als ze verschoond wordt en dat ding dus af mag! Zeggen ze ook op het kdv (gisteren evaluatie gehad ); liggen zonder beugel is echt een keetmoment voor haar geworden.

21 maart moeten we weer op controle, voor een foto enzo. Misschien is het dan klaar, maar ik verwacht dat ze nog een tijdje door moet.
Het enige dat ik jammer vind, is het "ontwikkelen". Ze kan zich nu niet omdraaien met beugel, ze kan niet zitten. Is nu niet erg, maar als ze nog lang moet, is het wel jammer, vind ik. Op het kdv gaven ze ook aan dat het erop lijkt dat ze best gefrustreerd is doordat ze nog niks kan! Ik had dat idee (gelukkig) nog niet, maar misschien klopt het wel.

Vandaag naar het cb om te meten, wegen, overleggen enzovoorts. Ben wel heel benieuwd nmaar haar gewicht en het advies wat betreft voeding en slapen!

Ik vraag me trouwens al een tijdje af hoe het nu is met Ela? Jdee, vertel eens?
En nieuws over Anna en David mag ook doorkomen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:09:44 #16
81992 Githa
pi_25327088
Mooi dat ze er nu geen last van lijkt te ondervinden onvoorstelbaar he hoe snel die kleintjes ergens aan wennen of iig zich bij de situatie neerleggen.
Het zou jammer zijn als Maria straks gefrustreerd raakt van de beugel omdat ze niks kan, dat stil op de rug liggen gaat natuurlijk ook vervelen op den duur Waarom denk je dat ze na 21 maart nog langer zou moeten ? .... Zie je zelf dat het nog niet helemaal goed is of hebben ze de periode bijvoorbaad geschat ?
Het zou idd jammer zijn als ze dadelijk niet kan gaan beginnen met draaien en zitten, al haalt ze die achterstand natuurlijk na een poosje makkelijk weer in.
Laten we het beste hopen sugar
pi_25327379
Misschien is het op het kdv duidelijker te zien omdat ze daar allerlei kinderen ziet die wel meer kunnen? Dat lijkt me voor kleintjes die meer willen dan ze kunnen sowieso al frustrerend.
Gefeliciteerd met haar halfjaardag.

De hond van mijn ouders mag Myrthe echt niet in haar gezicht likken van mij. Vind ik vies, en vindt Myrthe zelf ook vies. Bovendien is-ie jaloers als Myrthe meer aandacht krijgt van m'n ouders dan hij, vind ik ook niet erg handig.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:40:31 #18
81992 Githa
pi_25327545
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:29 schreef poemojn het volgende:

De hond van mijn ouders mag Myrthe echt niet in haar gezicht likken van mij. Vind ik vies, en vindt Myrthe zelf ook vies. Bovendien is-ie jaloers als Myrthe meer aandacht krijgt van m'n ouders dan hij, vind ik ook niet erg handig.
Onze hond likt gelukkig helemaal niet maar een natte neus kan echt geen kwaad.
Het lijkt me trouwens beter dat ze een keer op een wangetje likken als wanneer ze de handje aflikken want die handjes gaan steeds in de mond.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:56:14 #19
43556 miss_dynastie
pi_25327814
Ik denk toch wel dat het anders is of het je eigen hond is of andermans hond... je eigen hond moet toch met de baby omgaan, de hond van anderen is alleen visite, die hoeft veel minder aan de baby te wennen... ik moest wel een beetje lachen om je droom, Githa
pi_25327817
Heeft-ie al wel eens gedaan, maar hij wil het elke keer, en dan likt hij haar hele gezicht af. Myrthe trekt dan echt een 'broccoli-gezicht' dus ze vindt 't duidelijk niet leuk. Hand aflikken houden we ook tegen, dat mag hij bij volwassen bezoek ook niet.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:59:32 #21
81992 Githa
pi_25327879
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk toch wel dat het anders is of het je eigen hond is of andermans hond... je eigen hond moet toch met de baby omgaan, de hond van anderen is alleen visite, die hoeft veel minder aan de baby te wennen... ik moest wel een beetje lachen om je droom, Githa
ja stom he geloof maar dat het een nachtmerrie was maaruh het schijnt normaal te zijn dat zwangere vrouwen allerlei gestoorde dromen hebben.
pi_25328009
Djulian had vannacht om 4 uur geen koorts (37,7) Vanmorgen had hij weer 39,2 dus weer paracetamol gegeven. Hij is iets levendiger dan gisteren, maar het eten wil niet. Zo ff sap proberen zodat hij in elk geval vocht binnen krijgt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 maart 2005 @ 12:28:55 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25330487
Vervelend he Anitra, die koorts bij die kleintjes, idd gewoon lekker sap geven. Drinken is nu belangrijker dan eten. En vooral heel veel knuffelen

Maria een half jaar gaat zooooooo snel om. Hopelijk hebben ze 21 maart goed nieuws en mag je dan helemaal los gaan!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25330875
Maria gefeliciteerd

Vanmorgen hebben we de sneeuw getrotseerd omnaar de dokter te komen. Morris heeft eczeem en een bacteriele infectie op z'n wangetjes. Nu hebben we zalfjes en moet het overgaan. Helaas ishij besmettelijk en mag niet zoenen met Maria, helaas pindakaas. Dus hierbij een virtuele smakkerd voor de halve jarige
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25330953
Beterschap voor Djulian en Morris!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')