Beetje slippen en glijenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:37 schreef -Xerxes- het volgende:
Ik hoop dat het hier ook nog gaat sneeuwen vandaag. Is altijd leuk om te rijden dan
precies, en dat zijn dan gasten die gewoon met een kolerevaart doorrijden alsof er niets aan de hand is.....quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:36 schreef Klonk het volgende:
Welkom in nederland waar een groot deel van de bevolking vergeet dat ze ooit een rijbewijs hebben gehaald zodra het gaat regenen of sneeuwen.
probeer jij dan maar eens met 50km/u te remmen als er sneeuw ligt, ook al is het maar een heel dun laagje. Dan merk je vanzelf dat je gewoon lekker door blijft glijden.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:40 schreef BrauN het volgende:
Ik wilde net een soortgelijk topic gaan openen. Ik erger me kapot aan de instelling van Nederlanders als het een beetje gaat sneeuwen. Iedereen schreeuwt moord en brand, gevaarlijk dit, gevaarlijk dat. Glad enzo!
Flikker toch op, allemaal hypocriet gedoe. In Oostenrijk of Zwitserland, dáár sneeuwt het, in Nederland valt 'neerslag'. Mijn nekharen gaan altijd omhoog staan als ik 's ochtends op de radio weer hoor dat er honderden kilometers file staan doordat het 'zo glad is en zo hard sneeuwt'. Nee sukkels! Het beste wat je kan doen is je gewoon normaal blijven gedragen en niet belachelijk sloom en schuw gaan rijden, daar schiet je geen reet mee op.
Maar ja, zie die boodschap maar eens doorgedrongen te krijgen in de botte harses van kleinburgerlijk Nederland.
Niet als je in een fatsoenlijke auto rijdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
probeer jij dan maar eens met 50km/u te remmen als er sneeuw ligt, ook al is het maar een heel dun laagje. Dan merk je vanzelf dat je gewoon lekker door blijft glijden.
Als je als een idioot op je rempedaal stampt wel, jah, als je daarentegen met gevoel het mechaniek bedient, dat wil zeggen met beleid trappen, dan ga je niet glijden. Als je dat niet kunt moet je een wagen met ABS nemen!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
probeer jij dan maar eens met 50km/u te remmen als er sneeuw ligt, ook al is het maar een heel dun laagje. Dan merk je vanzelf dat je gewoon lekker door blijft glijden.
Hallo, heb je wel eens gezien hoe de meeste mensen rijden als het zonnetje schijnt, dat lijkt al helemaal nergens op. Laat ze dan alsjeblieft al helemaal geen ingewikkelde toeren uithalen als het sneeuwt zeg, gewoon rustig aan rijden svp.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:59 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Als je als een idioot op je rempedaal stampt wel, jah, als je daarentegen met gevoel het mechaniek bedient, dat wil zeggen met beleid trappen, dan ga je niet glijden. Als je dat niet kunt moet je een wagen met ABS nemen!
je hebt sneeuw en je hebt sneeuw, wat hier in nederland valt is hoogstens wat witte zooi, mocht het echt een keer wat meer zijn en alles is glad dan ga je vanzelf wat rustiger doen, maar waar we het hier over hebben is een schone weg waar de sneeuw nog niet eens op blijft liggen. ff lezen voordat je gaat schreeuwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat is weer een ander onderwerp, van die sukkels die een airco in Nederland overbodig vinden.............quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hallo, heb je wel eens gezien hoe de meeste mensen rijden als het zonnetje schijnt, dat lijkt al helemaal nergens op.
Inderdaad niet als een beest gaan scheuren, maar zoals je zegt gewoon rustig rijden, en dat is dus niet stapvoets over de weg sukkelend al het verkeer ophouden.quote:Laat ze dan alsjeblieft al helemaal geen ingewikkelde toeren uithalen als het sneeuwt zeg, gewoon rustig aan rijden svp.
en die mensen rijden nu dan ook 20km/u heel verstandig.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:59 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Als je als een idioot op je rempedaal stampt wel, jah, als je daarentegen met gevoel het mechaniek bedient, dat wil zeggen met beleid trappen, dan ga je niet glijden. Als je dat niet kunt moet je een wagen met ABS nemen!
Met andere woorden, ze zijn niet heer en meester over het motorvoertuig waar ze in zitten, hebben feitelijk geen enkele controle, horen dus gewoon niet achter het stuur thuis. Die zijn ook levensgevaarlijk als het niet sneeuwt. Inleuveruh, da' riejbewiess!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
en die mensen rijden nu dan ook 20km/u heel verstandig.
Ze zijn zich er van bewust dat ze met sneeuw minder controle hebben dan bij droog weer of regen... En dat is terecht... Zouden meer mensen zich van bewust moeten zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:18 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Met andere woorden, ze zijn niet heer en meester over het motorvoertuig waar ze in zitten, hebben feitelijk geen enkele controle, horen dus gewoon niet achter het stuur thuis. Die zijn ook levensgevaarlijk als het niet sneeuwt. Inleuveruh, da' riejbewiess!
Ware het niet dat een aantal van die lui daarnaast dingen gaan doen waardoor ik me afvraag of ze wel een rijbewijs hebben. Midden op een 2 baans weg gaan rijden (liefst ook nog met een slakkengang) en zodra er een tegenligger aankomt, ineens naar rechts gaan... dat kom ik regelmatig tegen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:25 schreef Jordy-B het volgende:
Ze zijn zich er van bewust dat ze met sneeuw minder controle hebben dan bij droog weer of regen... En dat is terecht... Zouden meer mensen zich van bewust moeten zijn.
Als de lijnen niet goed zichtbaar zijn en het onduidelijk is waar de berm begint, is dat het slimste om te doen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:38 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Ware het niet dat een aantal van die lui daarnaast dingen gaan doen waardoor ik me afvraag of ze wel een rijbewijs hebben. Midden op een 2 baans weg gaan rijden (liefst ook nog met een slakkengang) en zodra er een tegenligger aankomt, ineens naar rechts gaan... dat kom ik regelmatig tegen.
Je maakt mij echt niet wijs dat dat onder 'bewust autorijden' valt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |