abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25291941
Ik ben momenteel bezig in de badkamer van me nieuwe huis en omdat daar toch een inbouwplafond inkomt omdat het er vrij hoog is (3 meter),wil ik dus een luidspreker in het plafond gaan inbouwen.
Die sluit ik dan aan via een kabel door het plafond naar het stereosetje in de slaapkamer.

Nu vraag ik me nog wat dingen af:

Ik heb een goede waterdichte luidspreker gevonden en die is 4 Ohm.Is dat een goed om aan te sluiten op een normaal stereo setje?

En ik wil dus in de tegelwand naast het bad een draaischakelaar maken om het volume te kunnen afstellen.Is iedere schakelaar hier geschikt voor of moet ik daar een speciale schakelaar voor hebben?

En hij moet waterdicht zijn natuurlijk,iemand enig idee waar ik die dingen kan bestellen?

Ik hoop iig dat het gaat lukken,ik vind het zelf wel een goed idee en aangezien de badkamer nu toch helemaal gesloopt is kan ik het ook uitvoeren

Tot zover mijn vragen,bedankt alvast
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_25301712
Volgens mij heeft Conrad dat soort dingen wel. Anders een willekeurige bouwmarkt.
pi_25301752
Bedankt
De speaker heb ik idd ook gevonden bij conrad,maar die waterdichte draaiknop is lastig.
Anders overweeg ik toch maar om de afstanbediening van het betreffenden steoreset waterdicht te maken
pi_25307797
waarom moet het waterdicht zijn?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 09:14:04 #5
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_25308364
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 07:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
waarom moet het waterdicht zijn?
.......
Lees jij alleen de laatste post in een topic??? In de openings post word verteld dat het gaat om een speaker in een badkamer. Ik weet niet welke associaties jij maakt met badkamers.. Maar ik denk dan aan vocht. Beetje lullig als je het volume wil aanpassen met een draaiknop en je knalt van die knop af, of als je afstandbediening opeens de geest geeft..
The greatest things in life cost nothing
pi_25308696
waarom zijn schakelaars boven 2,25 meter dan niet waterdicht?

[ Bericht 2% gewijzigd door TheOneAndOnly op 01-03-2005 09:59:10 ]
pi_25309624
In een badkamer zijn er zones.
Wanneer je je schakelaars 60 centimeter uit het bad of je douche plaatst mag je gewoone schakelaars gebruiken.

Boven de 2,25 gelden de zones niet meer.
Maar dat is erg hoog voor een schakelaar.
pi_25310551
ooit van trekschakelaar gehoord?

maar goed, als je volume wil regelen dan kun je die gewoon ergens in de muur zetten bij een eventueel stopcontact ofzo, ernaast dan wel, er zijn ook speciale radio's te krijgen die al in een inbouwdoos passen, werkt ook perfect

http://www.gira.com/nl/pr(...)te_pict.phtml?id=150
pi_25310578
kost maar 104 euro bij de groothandel ex btw
pi_25311534
Draaischakelaar hoeft niet echt waterdicht te zijn, omdat daar toch geen normale netspanning doorheen gaat. Kortsluiting is ook niet snel sprake van. Probeer wel wat aan eventuele geluidsdemping te doen, anders klinkt de muziek niet.
pi_25311925
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:54 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ooit van trekschakelaar gehoord?

http://www.gira.com/nl/pr(...)te_pict.phtml?id=150
Ja hoor, van gehoord maar niet te gebruiken voor volume schakelaar.

Gira radio is een makkelijk te monteren radio.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:34:07 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25312021
Goed idee... alleen is mijn badkamer al een tijdje gereed.

Gelukkig heb ik een draagbaar apparaat met cd speler die ik dan ook overal mee naar toe sleep in mijn huis.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_25316341
bedankt voor de reactie's,ik heb besloten om die volume regelaar toch maar niet te doen.
Veels te veel gedoe
Weet iemand nog wel of een 4 ohm, speaker goed is voor een normaal stereo-set?
En zou ik die dan evenuteel op de koptelefoonaansluiting kunnen aansluiten zodat de speaker van de stereo nooit tegelijk aanstaan met de speaket in de bdakamer?
pi_25327665
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 18:37 schreef junkiexp het volgende:
bedankt voor de reactie's,ik heb besloten om die volume regelaar toch maar niet te doen.
Veels te veel gedoe
Weet iemand nog wel of een 4 ohm, speaker goed is voor een normaal stereo-set?
En zou ik die dan evenuteel op de koptelefoonaansluiting kunnen aansluiten zodat de speaker van de stereo nooit tegelijk aanstaan met de speaket in de bdakamer?
misschien kun je er dan beter een schakelaartje tussen zetten, dat is wel makkelijk te maken.
pi_25334491
ja zou ook wel kunnen,moet ik ff maar ff kijken.
Nu maar ff opzoek naar die aantal ohm,want daar heeft niemand antwoord op volgens mij
pi_25334875
werkt gewoon die 4 ohm
pi_25362727
Bose heeft voor die toepassingen hele mooie inbouw modellen
Of ze die bij Conrad hebben? Nou neuh, waarschijnlijk niet. Dan moet je meer bij een speciaalzaak zijn.. Maar die zijn dan ook vast een stuk duurder dan de modellen die je nu op het oog hebt..
pi_25363272
Ik heb nu een waterdichte luidspreker besteld en ik bouw hem wel in en kijk wel wat het word

Bose heeft inderdaad mooie modellen,maar ze zijn alleen best aan de prijs.
En ik denk dat de kwaliteit van het geluid toch vergaat door het galmen van de badkamer ivm met tegels enzo:)
En het hoeft ook niet van die superkwaliteit te zijn,als ik maar muziek heb als ik met mijn vriendin in duo ligbad llig
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:34:09 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25366245
Subtiele tvp.

Ik wil ook best zoiets monteren bij ons thuis in de badkamer. Mijn ideale situatie zou echter zijn: Boxen die via 'iets' een draadloos signaal opvangen wat wordt verzonden door mijn pc/stereo. Ik hoef niet per se dat geprul met volume enzo, als ik maar geluid heb. Kwaliteit boeit ook niet echt.

Hoewel een subwoofer onder de badkuip wel puik zou zijn.
pi_25370274
Moet je hem niet te hard zetten anders heb je een bubbelbad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')