abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25408227
Als je een Ph. D hebt, gebruik je geen drs. meer lijkt me? Dus geen Ph. D. drs ofzo.
Als je een M.Phil bent, ook niet lijkt me?
Ben je al Ph. D. en mag je die titel voeren zo lang je nog een niet gepromoveerde AIO bent? Is elke gepromoveerde een dr.?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 7 maart 2005 @ 09:51:29 #27
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_25408359
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:39 schreef Kiff het volgende:
Als je een Ph. D hebt, gebruik je geen drs. meer lijkt me? Dus geen Ph. D. drs ofzo.
Als je een M.Phil bent, ook niet lijkt me?
Ben je al Ph. D. en mag je die titel voeren zo lang je nog een niet gepromoveerde AIO bent? Is elke gepromoveerde een dr.?
Volgens mij worden M.Phil. , MD, DVM en Ph.D niet door NL universiteiten gebruikt, je wordt na een promotie gewoon dr. en voor je promotie (dus tijdens je AIO tijd) ben je nog drs/ir/mr.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25408547
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:51 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Volgens mij worden M.Phil. , MD, DVM en Ph.D niet door NL universiteiten gebruikt, je wordt na een promotie gewoon dr. en voor je promotie (dus tijdens je AIO tijd) ben je nog drs/ir/mr.
Er worden wel degelijk enkele M.Phil programma's aangeboden aan Nederlandse universiteiten (in ieder geval aan de UvA). En dan nog, je kunt een M.Phil behalen in een ander land. Beetje internationaler denken.... (doen de universiteiten tegenwoordig ook)
Ph.D. is natuurlijk gewoon het engelstalige equivalent voor het Nederlandse dr. (toch?). En Engels voor AIO is Ph.D. student.... (iets wat je dus na je naam zou kunnen schrijven indien je dat bent, als functie-omschrijving).
Als je M.phil. (waar geen Nederlands equivalent voor bestaat denk?) bent, dan gebruik je dat in het Engels als enige titel lijkt me. (want het hoogst, hoger dan M.A.). Maar Nederlanders kennen meestal de titel M.phil niet. Kun je dan titels uit 2 talen door elkaar gebruiken als je zou willen aangeven dat je naast je drs. titel een (hogere) M.phil titel hebt. Dus: mevrouw/mijnheer M.phil drs. J. Janssen, of is tweetalige titalatuur not-done?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 7 maart 2005 @ 12:23:07 #29
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25410714
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:51 schreef klnvntrbyt het volgende:
Volgens mij worden M.Phil.
Sinds kort te behalen op de UvT.
  maandag 7 maart 2005 @ 13:31:26 #30
1239 Singa
Fear me!
pi_25411470
Ja idd PhD is gewoon "doctor", en dat betekent in nederland dat je dr. voor je naam mag zetten. (uiteraard niet voor M.Phil, MD, DVM, dat zijn titels op 'master's' niveau, en dus vergelijkbaar met drs.) Als je AIO bent mag je geen dr. voor je naam zetten, dat mag pas nadat je 'gepromoveerd' bent en dat gebeurt pas als je je onderzoek hebt verdedigd tijdens je promotie.

M.Phil is misschien "hoger" dan een MA/drs of niet, want binnen drs./M(A/Sc) titels zijn ook zat moeilijkheidsgraden aan te brengen, de ene 'drs'-opleiding is (veel) makkelijker dan de ander.

BAMA titels komen achter de naam, en je gebruikt bama/nederlandse titels ook niet tegelijk. Dus of "drs. J. Jansen" of "J. Jansen, M.Phil."

[ Bericht 1% gewijzigd door Singa op 07-03-2005 13:38:12 ]
  maandag 7 maart 2005 @ 19:49:23 #31
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_25415711
Ik word BBE (Bachelor of Built Environment) die staat er niet bij
  maandag 7 maart 2005 @ 23:00:56 #32
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_25417957
quote:
Op maandag 7 maart 2005 19:49 schreef Ixnay het volgende:
Ik word BBE (Bachelor of Built Environment) die staat er niet bij
Als alle HBO toevoegingen ('Built Environment' in jouw geval) nog moeten worden toegevoegd wordt het wel een heel erg lang lijstje...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  dinsdag 8 maart 2005 @ 18:06:22 #33
1239 Singa
Fear me!
pi_25428344
HBO achtervoegsels (zoals BE) zijn ook geen wettelijk vastgelegde en beschermde titels in tegenstelling tot de academische bachelor's of master's achtervoegsels A/"of Arts" en Sc/"of Science"
Hier staan een aantal HBO titels volgens: de Hogeschool Rotterdam
pi_25428708
tvp
Op maandag 28 februari 2005 13:43 schreef Singa het volgende:
LLM - Legum Magister

LLD - Legum Doctor
Domme vraag misschien maar waarom vind ik maar 1 L terug in de volledige versie?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:51:21 #37
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25432207
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 19:12 schreef Internationalist het volgende:
Domme vraag misschien maar waarom vind ik maar 1 L terug in de volledige versie?
http://www.llm-guide.com/what-is-an-llm
pi_25444006
quote:
Helder, dank je.
  zaterdag 5 november 2005 @ 01:37:09 #39
133142 da_ZaZ
gRandMaster Zazh
pi_31980889
Nou dat dubbel L dat komt omdat t staat voor legum magister (voor vrouwen magistra) en dat legum dat is dus meerfout van lex. Je bent dan ook meester in de recht& (Master of Laws) en dat slaat dan weer op dat je naast nederlandse recht aldus je titel ook bekwaam bent in het canonieke recht. brr.
Ik had het niet geweten zonders
http://www.law.fsu.edu/ac(...)ogram/degree_req.php
nah jah
lex dura lex sed
zpaze iz da plaze
  donderdag 10 november 2005 @ 00:00:43 #40
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32134864
bij de promotieplechtigheid/verdediging worden in elk geval de aanspreektitels weledelgeleerde/hooggeleerde/zeergeleerde etc. gebruikt waarbij sommige universiteiten andere vormen gebruiken dan andere, zoals bijvoorbeeld in leiden
quote:
Aan de Universiteit Leiden dragen promovendus en paranimfen een rok met niet een wit, maar een zwart vest (en een wit strikje). De aanspreekvormen voor de leden van de commissie zijn in Leiden: mijnheer de rector magnificus, hooggeschatte promotor en hoog/zeer/weledelgeleerde opponens.
(bron wikipedia)

maar goed, dat hoop ik tegen die tijd wel te kunnen onthouden
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_32142064
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:32 schreef Adnan het volgende:
MSE
Master of education moet er volgens mij nog bij...
"Master of Education" is trouwens MEd (of M.Ed.). Deze is trouwens zowel aan de universiteit als aan de hogeschool.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Master_of_Education

"Bachelor of Education" is dan BEd (of B.Ed.).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bachelor_of_Education
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')